Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> D15Z6 all about, potrzebna pomoc fachowców i znawców tematu
Honada
post Wed, 12 Nov 2008 - 22:40
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Witam
Mam problem.Poszukuje wszelkich danych na temat Civica D15Z6 3D-Hatchback.Przede wszystkim zależy mi na testach w różnego rodzaju pisamach motoryzacyjnych jak Auto śmieć,auto motor sport itd.(skany z dawnych lat) i oczywiście opinii waszych na jego temat.w.Na forum jest tego sporo ale informacje są porozrzucane,często sie powtarzają i mało jest konkretów.
Potrzebuje dosłownie wsystkiego,w gazetach czesto zamieszczane byly spore objetosciowo porównania z tąHonda wiec licze na wsza pomoc.Mi okradli rok temu piwnice gdzie mialem miesieczniki,katalogi tgdniki z ostanim 11 lat na temat brazny motoryzacyjnej...i teraz licze na wasza pomoc

-osiągi(ale nie tylko 0-100km/h V-max itd., cos raczej w stylu testów Automobilismo,wiecej konkretnych pomiarów itd.)
-rozklady mas,rodzaj zasilania,prześwit no dosłownie wszystko

dane te sa mi w sumie potrzebne do projektu przekrojowego wiec bede wdzieczny za wszelkie informacje(byle były prawdziwe)


PS. czy ktos mi powie czy na naszym rynku (europejskim) dostepny byl silnik D15B czy tylko na japoński?co to dokladnie jest trójfazowy VTEC,gdzioe szukac auta z tym silnikiem.
PS2.na forum-honda i honda tech juz szukałem, wszystkiego nie maja.Licze na was bo tu jest wiecej ludzi mogących pomóc w tej kwestii.
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Nov 2008 - 22:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MlodyH22
post Wed, 12 Nov 2008 - 22:55
Post #2


User
Dołączył: Sat, 04 June 2005





odnosnie PS 1 smile.gif

D15B byly tylko na Japonie , i nie tylko VTEC-i. byly rowniez gaznikowce.

Odnosnie D15Z6 to jest to VTEC-E czyli econo . silniczek dosc zwawy i bardzo malo palacy , W budzie EG jego odpowiednik D15Z1 potrafil na trasie spalic 5 litrow benzyny.

3 stopniowy VTEC byl tylko w silnikach econo

Dane z wiki zapewne masz :

1995-2000 Honda Civic 1.5 iLS (European Market)

* Displacement : 1493 cm³
* Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
* Rod Length : 137 mm
* Compression : 9.6:1
* Power : 115 hp (86 kW) @ 6500 rpm
* Torque : 100 lb·ft (141 Nm) @ 4800 rpm
* VTEC Switchover : 2500 rpm
* Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)
* Fuel Control : PGM-FI MPFI


Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Wed, 12 Nov 2008 - 23:10
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(MlodyH22 @ Wed, 12 Nov 2008 - 22:55) *
odnosnie PS 1 smile.gif

D15B byly tylko na Japonie , i nie tylko VTEC-i. byly rowniez gaznikowce.

Odnosnie D15Z6 to jest to VTEC-E czyli econo . silniczek dosc zwawy i bardzo malo palacy , W budzie EG jego odpowiednik D15Z1 potrafil na trasie spalic 5 litrow benzyny.

3 stopniowy VTEC byl tylko w silnikach econo

Dane z wiki zapewne masz :

1995-2000 Honda Civic 1.5 iLS (European Market)

* Displacement : 1493 cm³
* Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
* Rod Length : 137 mm
* Compression : 9.6:1
* Power : 115 hp (86 kW) @ 6500 rpm
* Torque : 100 lb·ft (141 Nm) @ 4800 rpm
* VTEC Switchover : 2500 rpm
* Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)
* Fuel Control : PGM-FI MPFI


Pozdrawiam


ok ok,ale to juz mam biggrin.gif jesli uda ci sie cos tam znalesc jeszcze to czekam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MlodyH22
post Thu, 13 Nov 2008 - 08:41
Post #4


User
Dołączył: Sat, 04 June 2005





CYTAT
VTEC-E

A novel implementation of VTEC in SOHC engines is the VTEC-E implementation (E for Economy). VTEC-E uses the principle of swirling to promote more efficient air-and-fuel mixing in the engine chambers. VTEC-E works by deactivating one intake valve. Examine the diagram below.



In the SOHC VTEC-E implementation, only one intake cam-lobe is implemented on the camshaft. Actually it is really a flat "ring". In operation this means the relevant rocker arm will not be activated causing the engine to effectively work in 12-valve mode. This promotes a swirl action during the intake cycle. VTEC is used to activate the inactive valve, making the engine work in 16-valve mode in more demanding and higher rpm conditions. Honda was able to implement air-fuel mixture ratios of more than 20:1 in VTEC-E during the 12-valve operating mode. The SOHC VTEC-E engined EG-series Civic ETi is able to return fuel consumptions of as good as 20km/litre or better!!


SOHC VTEC implemented for power is often mistaken as SOHC VTEC-E which is implemented for economy. It is worthwhile to note that the 1.5l SOHC VTEC-E used in the JDM Honda Civic ETi produces 92ps. This is in fact less than that produced by the standard 1.5l SOHC engine's 100ps which uses dual Keihin side-draft carburettors. SOHC VTEC in the D15B produces 130ps. This is 30% more than the standard SOHC implementation !





3-stage VTEC

Examine the SOHC VTEC and SOHC VTEC-E implementations. The clever Honda engineers saw that it is a logical step to merge the two implementations into one. This is in essence the 3-stage VTEC implementation. 3-stage VTEC is implemented on the D15B 1.5l SOHC engine in which the VTEC-E mechanism is combined with the power VTEC mechanism.

Many of us probably has laughed at the poor ignorant layman who said "I want power AND economy from my Honda". We know of course that power and economy are mutually exclusive implementations. Honda decided not to abide by this rule. Now, with 3-stage VTEC, we get BOTH power and economy !.

The diagram below illustrates the 3-stage VTEC implementation. The intake rocker arms have two VTEC pin actuation mechanisms. The VTEC-E actuation assembly is located above the camshaft while the VTEC (power) actuation assembly is the standard wild-cam lobe and rocker assembly.



Below 2500rpm and with gentle accelerator pressure, neither pin gets actuated. The engine operates in 12V mode with very good fuel combustion efficiency. When the right foot gets more urgent and/or above 2500rpm, the upper pin gets actuated. This is the VTEC-E mechanism at work and the engine effectively enters into the '2nd stage'. Now D15B 3-stage works in 16V mode (both intake valves works from the same mild cam-lobe).

Stage 2 operates from around 2500rpm to 6000rpm. When the rpm exceeds 6000rpm, the VTEC mechanism activates the wild cam-lobe pushing the engine into the '3rd stage', the power stage. Now the engine gives us the full benefit of its 130ps potential !

The 3-stage VTEC D15B engine is used on the current EK-series JDM Civic/Civic Ferio VTi/Vi together with Honda's new Multimatic CVT transmission. Stage-1 12V or "lean-burn" operation mode is indicated to the driver by an LED on the dashboard. The 2500rpm cutover from lean-burn to normal 16V operation in fact varies according to load and driver requirements. With gentle driving, lean-burn can operate up to 3000rpm or higher. Stage-3 may not always be activated. The Multimatic transmission has a selector for Economy, Drive, and Sports mode. In Economy mode for eg, the ECU operates with a max rpm of around 4800rpm even at Wide-Open-Throttle positions.

The essence of 3-stage VTEC is power AND economy implemented on a 1.5l SOHC PGM-Fi engine. Many people mistakes 3-stage VTEC as a "superior" evolution of the power oriented DOHC VTEC implementation, describing DOHC VTEC as "the older 2-stage VTEC" and implying an inferior relationship. This is totally wrong because DOHC VTEC is tuned purely for high specific output and sports/racing requirements. 3-stage VTEC is in truth an evolution of SOHC VTEC and VTEC-E, merging the two implementations into one.



Moze to cos pomoze .

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 13 Nov 2008 - 10:30
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





ok.to jest dobre cool.gif .

Czyli 3-stoponiowy VTEC-E rozumiem,że działa także w europejskim D15Z6 (bo na jednym z anglojęzycznych forum The Temple of VTEC znalazłem Holendra,który stanowczo temu oponował).

a teraz meritum czyli parametry,osiągi,wszystkie dane na temat 3-drzwiowego Civica hatchbacka 1.5 VTEC-E.

Ma ktoś może jakieś skany z dawnych gazet,miesięczników? no chyba,że w necie ktoś już coś takiego widzial. Będe naprawde wdzięczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Fri, 14 Nov 2008 - 11:14
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





Mój kolega tym jeździ, chodzi ci o EK3 dokładnie tak?

Tak wyglada pod macha seria:



Z martwym sprzęgłem robi według G-techa 0-100 km/h - 9,7~ s, czego sie po nim nie spodziewaliśmy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 14 Nov 2008 - 11:48
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Tak tak, o EK3. musze zrobić projekt, w którym na przykładzie dowolnego auta,porównam rozwiązania techniczne w autach z lat 90'tych do obecnych. Civic z tym sielnikiem jest o tyle ciekawy, ze z jednej strony jest stosunkowo popularny a dzieki specyficznym rozwiązaniom(3 fazowy vtec,zawieszenie wielowahaczowe itd.) jest nadal ciekawa alternatywa dla nowych aut klasy kompakt(choć oczywiście tamte kompakty a dzisiejsze to juz nie to samo chociazby w kwestii bezpieczeństwa).Ten civic miał dawno temu 3 gwiazdy w NCAP (możecie mnie poprawic jesli macie konkretniejsze dane na ten temat.

A czy ktoś może wie, czy jest różnica (i jaka) jeśli chodzi o trwałość takiej jednostki Hondy wobec dzisiejszych rozwiązań? Kiedyś czytałem,że każdy producent ustala (teoretyczną) żywotność danej jednostki do pierwszego generalnego remontu(np.300 tys.km) Czy macie jakiś taki przyklad np. co do zaleceń producentów a propo przebiegów w aktualnych kompaktach?był by to ciekawa baza do porównań.

Dalej czekam na jakiekolwiek skany z pism motoryzacyjnych, w których zamieszczono test(porównanie) tego civica.(brakuje mi przede wszystkim pomiarów elastyczności oraz dróg hamowania z poszczególnych prędkości). Byłyby mi bardzo pomocne w pracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Tue, 18 Nov 2008 - 08:49
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Coś słabiutko temat sie rozwija.Co prawda często sie przewijał na forum w kontekście różnych problemów ale jednak wszystkiego nie powiedziano w tej kwestii.

Mam pytanie, na ile waszym zdaniem, mogę sugerować sie wynikami pomiarów z programu komputerowego Car Test?Np. w kontekście przyspieszeń oraz wykresów kW od rpm czy Nm od rpm itd. Zaletą tego programu sa przede wszystkim samodzielnie ustalane warunki atmosferyczne "przejazdów" aut co daje pewne założenie teoretyczne do dalszych porównań. Ale tak sie zastawiam czy to dobry pomysł aby tak skupiać sie na tym programie. Porównywał ktoś z was dane, które generuje ten program z faktycznymi pomiarami jakie dokonaliście?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Tue, 18 Nov 2008 - 10:11
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Oczywiscie, ze mozna sie posilkowac CarTestem. Trzeba jednak pamietac, ze zaklada on idealnego kierowce, idealny asfalt itp. Dlatego wyliczenia te trzeba traktowac jako optymistyczne.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 18 Nov 2008 - 18:04
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





No i wykresy to tylko aproksymacja. A cala reszta zalezy od wykresow. Czasami roznice sa wieksze, czasami mniejsze. Co konkretnie, chcesz zaimportowac z programu?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Tue, 18 Nov 2008 - 21:57
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Kras @ Tue, 18 Nov 2008 - 10:11) *
Oczywiscie, ze mozna sie posilkowac CarTestem. Trzeba jednak pamietac, ze zaklada on idealnego kierowce, idealny asfalt itp. Dlatego wyliczenia te trzeba traktowac jako optymistyczne.



CYTAT(kompot @ Tue, 18 Nov 2008 - 18:04) *
No i wykresy to tylko aproksymacja. A cala reszta zalezy od wykresow. Czasami roznice sa wieksze, czasami mniejsze. Co konkretnie, chcesz zaimportowac z programu?


Nie mam dziś czasu dokładnie tego wszystkiego wymienić ale przede wszystim chciałem wrzucic czasy przyspieszeń auta do poszczególnych predkości bo to zazwyczaj działa na wyobraźnie klienta-kierowcy, poza tym wykresy przebiegu mocy i momentu w zależności od obr./min,ciekawe są też krzywe strat mocy.Jest tam także rozkład mas,którego szukałem. Nie ukrywam,że dodatkowo mógłbym zabłysnąć ukazując wpływ zmian rozmiaru ogumienia i felg na osiągi auta itd. Myślę,że skoro porównam auta w tym samym programie to błąd pomiaru powinien być z założenia taki sam...

Brakuje mi przede wszystkim do kompletu : testów hamowania(niestety widzę, że nikt nie posiada na forum takich informacji), zdjęć silnika(także jego przekroju) i danych na temat ilości miejsca w środku wink.gif (poważnie-chodzi o takie schematy jak mają magazyny motoryzacyjne, czyli długość/wysokość siedziska,szerokość i długość wnętrza itd.)

PS.Czy D15Z6 na 100% posiada także trójfazowego VTEC-a jak D15B?no i kiedy załącza poszczególne fazy?przy takich samych obrotach jak D15B?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Mon, 24 Nov 2008 - 17:23
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





On ma VTEC-E, nie 3-stopniowy, to tylko ta pierwsza część opisu:

CYTAT
VTEC-E

A novel implementation of VTEC in SOHC engines is the VTEC-E implementation (E for Economy). VTEC-E uses the principle of swirling to promote more efficient air-and-fuel mixing in the engine chambers. VTEC-E works by deactivating one intake valve. Examine the diagram below.



In the SOHC VTEC-E implementation, only one intake cam-lobe is implemented on the camshaft. Actually it is really a flat "ring". In operation this means the relevant rocker arm will not be activated causing the engine to effectively work in 12-valve mode. This promotes a swirl action during the intake cycle. VTEC is used to activate the inactive valve, making the engine work in 16-valve mode in more demanding and higher rpm conditions. Honda was able to implement air-fuel mixture ratios of more than 20:1 in VTEC-E during the 12-valve operating mode. The SOHC VTEC-E engined EG-series Civic ETi is able to return fuel consumptions of as good as 20km/litre or better!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 24 Nov 2008 - 21:38
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





cartestowi można dośc sensownie wprowadzic oryginalny wykres


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Mon, 24 Nov 2008 - 22:14
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Wombat @ Mon, 24 Nov 2008 - 21:38) *
cartestowi można dośc sensownie wprowadzic oryginalny wykres


tzn.? co masz dokładnie na myśli?jak to zrobic(albo na czym sie najlepiej oprzeć w kwestii tych danych).Bo mówisz,że można wprowadzać czyli rozumiem, że te które są tu nie do końca sa akceptowalne. Najlepiej bedzie jak w rzuce jutro w wolnej chwili te dane łącznie z wykresami i wspólnie je "obgadamy" jeśli znajdą sie chętni z odpowiednia wiedza merytoryczna wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:51