Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Czy skrzynia od 2.5TDI+Q podejdzie do silnika 1.8T w A6C5, problem z doborem skrzni do 1.8T AJL
marek_gnd
post Tue, 06 Aug 2013 - 07:32
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





Witam. Mam pytanko do kolegów. Mam A6C5 manual+Quattro ze skrzynią DJJ i mostem CUC. Mogę kupić skrzynię z dyrem od 2.5TDI, czy to podejdzie, czy trzeba jakieś flansze stosować? Sprzęgło może zostać moje czy też trzeba by zmieniać? A jeśli nie, to czy np. mogę wsadzić skrzynię od A4B6 do mojego A6C5 - też od 1.8T+Q.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Aug 2013 - 07:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lelum
post Wed, 07 Aug 2013 - 11:35
Post #2


User
Dołączył: Thu, 19 November 2009





Skrzynia i dyfer podejdą zarówno z a6 c5 jak i a4 b6, Sprzęgła nie trzeba zmieniać. Problem jest z półośkami w 2,5tdi są większe przeguby zewnętrzne i trzeba wymieniać zwrotnice. Inny jest wybierak biegów, inna jest lewa łapa skrzyni i jej mocowanie w sankach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Wed, 07 Aug 2013 - 11:49
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





wał też jest inny i dyfer pod nową skyrznie rowniez, sprzeglo tez juz lepiej dac to od 2.5tdi bo bylo wieksze i lepsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Tue, 13 Aug 2013 - 21:32
Post #4


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





Ok, dziękuję za odpowiedź. A Flansze między skrzynią a silnikiem musze stosować jeśli była by skfrzynia z 2.5 DTI? A jeśli manual z A4B6 to czy mocowania skrzyni takie same by były? Sprzęgła wołałbym nie wymieniać bo kupiłem sobie oryginanalnego LUKa z wraz z dwumasą. Co do zwrotnic to leżą już u mnie żeliwne zwrotnice z 2.7BiT z A6C5 przedlifowego, więc pewnie modzenie z połosiamii tak będzie.
Pozdrawiam i dziękuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lelum
post Wed, 14 Aug 2013 - 11:48
Post #5


User
Dołączył: Thu, 19 November 2009





CYTAT(marek_gnd @ Tue, 13 Aug 2013 - 21:32) *
Ok, dziękuję za odpowiedź. A Flansze między skrzynią a silnikiem musze stosować jeśli była by skfrzynia z 2.5 DTI? A jeśli manual z A4B6 to czy mocowania skrzyni takie same by były? Sprzęgła wołałbym nie wymieniać bo kupiłem sobie oryginanalnego LUKa z wraz z dwumasą. Co do zwrotnic to leżą już u mnie żeliwne zwrotnice z 2.7BiT z A6C5 przedlifowego, więc pewnie modzenie z połosiamii tak będzie.
Pozdrawiam i dziękuje


Flanszy nie trzeba, w a4 b6 mocowania takie same.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Mon, 10 Mar 2014 - 10:43
Post #6


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





Trochę odgrzeję kotleta... Wziołem się za generalny remont mojego parcha. W aucie mam skrzynię DJJ i most CUC. Dopiero teraz pzymierzam się do wymiany skrzyni i tylnego mostu, ale w tym temacie trochę brak mi wiedzy co podejdzie do AJL, co nie. Jakie skrzynie, mosty od czego podejdą. Szukając po allegro znalazłem,że niektóre skrzynie od A4B6 są takie same jak w A6C5. Chcę poprostu wymienić układ napęowy na młodszy, mniej zmęczony( powód podpora wału biła i łożyska na dyfrze mają bicie). Czy jest ktoś obeznany w temacie kto by mi podpowiedział jaka skrzynia i most by podeszła do 1.8T od np. A4B6 - tak sobie myślałem o A4B6,bo troche jest młosdza niż moje auto. Sprzędło kupiłem nowe od 1.8TAJL firmy LUK. Druga sprawa to wał, możecie polecić jakiś zakład który porzadnie zregeneruje podpore wału i wyważy wał? Oglądając wasze projekty napewno musicie mieć wiedzę co gdzie i jak zrobić i kto jest godny polecenia. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Szukałem w Etce numerów skrzyń, które od 1.8T są i w którym roku były wsadzane i w jakie budy, ale jakoś nie potrafię tego sam ogarnąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Mon, 10 Mar 2014 - 11:24
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





co do sprzegla, lepsze by bylo od diesla o kodzie silnika AWX, diesle zawsze maja mocniejsze dociski i tarcze niz benzyny, a cena taka sama

skoro zmieniasz skrzynie, moze zastanow sie nad 6 biegową?, ale wtedy wał będzie krótszy, no i bedziesz musial szukac dyfra o takim samym przelozeniu jak nowa skrzynia, plus osprzet skrzyni, typu wybierak, łapy, być może przeguby wewnetrzne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Mon, 10 Mar 2014 - 12:12
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





He. no pomyśle. musialbym wtedy sprzedać swoje i pokukac za nowszym. Z tego co wiem, to w A6C5 nie było 1.9TDI z napędem quattro. Więc bym musiał poszukac skrzyni od A4B5 lub B6. Wał wtedy dawać do skracania rozumiem trzeba by było? Ciekawa opcja.

No i wtedy pytanie czy dwumas by mogł zostać od 1.8T czy musiał by też być od AWX? Bo kupiłem komplet dwumase i sprzęgło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Mon, 10 Mar 2014 - 12:57
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





moze byc od 1.8t jesli bylby nowy, wiec kwestia tylko tarczy i docisku, walu nie dawaj do skracania, szkoda czasu i kasy, mozna uzywke w dobrym stanie kupic za 150/200 i byc moze z dobra podpora, rzadko robi sie naprawda luz na krzyzaku wiec ja bym go zostawil

sam mam quattro w b5, i wkurza mnie stukanie przy zmianie biegow szczegolnie z 1 na 2 i z 2 na 3, gluche pukniecie pojedyncze, podejrzewam luz ma centralnym torsenie, bo dyfer zmienialem, ma niby jakis luz ale nie az taki zeby tak mocno pukal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Mon, 10 Mar 2014 - 23:36
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





Z wałem to dzięki za radę, na siłę chcialem dawać do regeneracji bo nie chcę kupić kota w worku i po pół roku wymieniać again. Z kolei czytałem też na forum a6klub, że z tymi regeneracjami to różnie bywa, że niby potragi być po regeneracji taka sama lipa jak przed albo gorzej.
Na alledrogo znalazłem też skrzynie 6stki od 1.8T z A4B6, i o tym też pomyślałem. Ale nasuwa się pytanie jak z długością wału, bo w A6C5 z 1.8T+Q to 6stek skrzyń w serii nie było. Chociaż pomylałem sobie o skryni 6stce z 2.5TDI. Na jednym z tematów tu też czytalem, że sprzęgło w 1.8T to najsłabsze ogniwo w układzie napędowym. Teraz sobie myślę, że z kupnem to się stroszkę pospieszyłem.
Temat skrzyni 6ski z 2.5DI do 1.8T poruszałem na początku tematu i dalej nie wiem czy musi być flansza i czy otwór w skrzyni jest taki sam jak na silniku no i czy wałek w skrzyni nie jest grubszy. Organoleptycznie to nie miałem możliwości tego sprawdzić. Chociaż po złożeniu auta ma nim jeździć żona z dzidzią ( do czasu kupna jakiegoś vana) to chcę sobie przygotować grunt pod jakąś dłubanine. Wiem C5 to gruba krowa a AJL jakoś demonem mocy i monentu nie jest, ale też nie o to mi chodzi. Lubię dłubać, małe rzeczy i postępy ciesząsmile.gif puki co szukam dalej złotego środka.

BTW. Kupując ori sprzęgło do AJL myślałem, spokojnie da radę do ok 220KM. Jakoś mega więcej nie chcę. Bo chcę tym autem na co dzień jeździć. A narazie to chcę chociaż serię przywrócić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Tue, 11 Mar 2014 - 00:17
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





CYTAT(marek_gnd @ Tue, 11 Mar 2014 - 01:36) *
Z wałem to dzięki za radę, na siłę chcialem dawać do regeneracji bo nie chcę kupić kota w worku i po pół roku wymieniać again. Z kolei czytałem też na forum a6klub, że z tymi regeneracjami to różnie bywa, że niby potragi być po regeneracji taka sama lipa jak przed albo gorzej.
Na alledrogo znalazłem też skrzynie 6stki od 1.8T z A4B6, i o tym też pomyślałem. Ale nasuwa się pytanie jak z długością wału, bo w A6C5 z 1.8T+Q to 6stek skrzyń w serii nie było. Chociaż pomylałem sobie o skryni 6stce z 2.5TDI. Na jednym z tematów tu też czytalem, że sprzęgło w 1.8T to najsłabsze ogniwo w układzie napędowym. Teraz sobie myślę, że z kupnem to się stroszkę pospieszyłem.
Temat skrzyni 6ski z 2.5DI do 1.8T poruszałem na początku tematu i dalej nie wiem czy musi być flansza i czy otwór w skrzyni jest taki sam jak na silniku no i czy wałek w skrzyni nie jest grubszy. Organoleptycznie to nie miałem możliwości tego sprawdzić. Chociaż po złożeniu auta ma nim jeździć żona z dzidzią ( do czasu kupna jakiegoś vana) to chcę sobie przygotować grunt pod jakąś dłubanine. Wiem C5 to gruba krowa a AJL jakoś demonem mocy i monentu nie jest, ale też nie o to mi chodzi. Lubię dłubać, małe rzeczy i postępy ciesząsmile.gif puki co szukam dalej złotego środka.

BTW. Kupując ori sprzęgło do AJL myślałem, spokojnie da radę do ok 220KM. Jakoś mega więcej nie chcę. Bo chcę tym autem na co dzień jeździć. A narazie to chcę chociaż serię przywrócić.


Nowe sprzeglo ajla powinno dac radę przy 220km spokojnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Tue, 11 Mar 2014 - 10:48
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





znalazłem skrzynie do 1.8T 6biegową z A4B6 i (chociaż może jednak zostanę przy 5 biegowej - zobaczymy w praniu) i w tą stronę będę chciał iść. Będę chciał na tym forum założyć swój temat, licząc że w razie W pomożecie radą jak będą problemy.O ile tematy remontu auta mogą być zakładane tu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 11 Mar 2014 - 10:59
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





a wiesz że 6 biegów to inne sprzęgło ?
dlaczego nie wyremontujesz serii ? Taniej Cię to wyjdzie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Tue, 11 Mar 2014 - 11:50
Post #14


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





Bielawa myślisz, że taniej wyjdzie remont skrzyni? A za zwrócenie uwagi dziękuję, jakoś nie umkneło mi to w nadmiarze euforii. Jeśli miałbyś jakieś namiary na dobry zakład to poproszę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 11 Mar 2014 - 12:15
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Jak kupisz skrzynię do 2.5 tdi to będziesz miał takie przełożenia że na 4 biegu zamykałbyś prędkościomierz w benzynie. Skrzynie te mają zbyt długie przełożenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_gnd
post Tue, 11 Mar 2014 - 17:22
Post #16


Rookie
Dołączył: Tue, 06 August 2013
Skąd: okoloce 3Miasta





A do setki 1:30???? smile.gif Dobrze, że mówisz smile.gif Wiedziałem, że diesel ma dłuższe przełożenia, ale nie wiedziałem, że aż tak ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 07:12