![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Witam. Mam pytanko do kolegów. Mam A6C5 manual+Quattro ze skrzynią DJJ i mostem CUC. Mogę kupić skrzynię z dyrem od 2.5TDI, czy to podejdzie, czy trzeba jakieś flansze stosować? Sprzęgło może zostać moje czy też trzeba by zmieniać? A jeśli nie, to czy np. mogę wsadzić skrzynię od A4B6 do mojego A6C5 - też od 1.8T+Q.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Thu, 19 November 2009 ![]() |
Skrzynia i dyfer podejdą zarówno z a6 c5 jak i a4 b6, Sprzęgła nie trzeba zmieniać. Problem jest z półośkami w 2,5tdi są większe przeguby zewnętrzne i trzeba wymieniać zwrotnice. Inny jest wybierak biegów, inna jest lewa łapa skrzyni i jej mocowanie w sankach.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
wał też jest inny i dyfer pod nową skyrznie rowniez, sprzeglo tez juz lepiej dac to od 2.5tdi bo bylo wieksze i lepsze
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Ok, dziękuję za odpowiedź. A Flansze między skrzynią a silnikiem musze stosować jeśli była by skfrzynia z 2.5 DTI? A jeśli manual z A4B6 to czy mocowania skrzyni takie same by były? Sprzęgła wołałbym nie wymieniać bo kupiłem sobie oryginanalnego LUKa z wraz z dwumasą. Co do zwrotnic to leżą już u mnie żeliwne zwrotnice z 2.7BiT z A6C5 przedlifowego, więc pewnie modzenie z połosiamii tak będzie.
Pozdrawiam i dziękuje |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 19 November 2009 ![]() |
Ok, dziękuję za odpowiedź. A Flansze między skrzynią a silnikiem musze stosować jeśli była by skfrzynia z 2.5 DTI? A jeśli manual z A4B6 to czy mocowania skrzyni takie same by były? Sprzęgła wołałbym nie wymieniać bo kupiłem sobie oryginanalnego LUKa z wraz z dwumasą. Co do zwrotnic to leżą już u mnie żeliwne zwrotnice z 2.7BiT z A6C5 przedlifowego, więc pewnie modzenie z połosiamii tak będzie. Pozdrawiam i dziękuje Flanszy nie trzeba, w a4 b6 mocowania takie same. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Trochę odgrzeję kotleta... Wziołem się za generalny remont mojego parcha. W aucie mam skrzynię DJJ i most CUC. Dopiero teraz pzymierzam się do wymiany skrzyni i tylnego mostu, ale w tym temacie trochę brak mi wiedzy co podejdzie do AJL, co nie. Jakie skrzynie, mosty od czego podejdą. Szukając po allegro znalazłem,że niektóre skrzynie od A4B6 są takie same jak w A6C5. Chcę poprostu wymienić układ napęowy na młodszy, mniej zmęczony( powód podpora wału biła i łożyska na dyfrze mają bicie). Czy jest ktoś obeznany w temacie kto by mi podpowiedział jaka skrzynia i most by podeszła do 1.8T od np. A4B6 - tak sobie myślałem o A4B6,bo troche jest młosdza niż moje auto. Sprzędło kupiłem nowe od 1.8TAJL firmy LUK. Druga sprawa to wał, możecie polecić jakiś zakład który porzadnie zregeneruje podpore wału i wyważy wał? Oglądając wasze projekty napewno musicie mieć wiedzę co gdzie i jak zrobić i kto jest godny polecenia. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Szukałem w Etce numerów skrzyń, które od 1.8T są i w którym roku były wsadzane i w jakie budy, ale jakoś nie potrafię tego sam ogarnąć. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
co do sprzegla, lepsze by bylo od diesla o kodzie silnika AWX, diesle zawsze maja mocniejsze dociski i tarcze niz benzyny, a cena taka sama
skoro zmieniasz skrzynie, moze zastanow sie nad 6 biegową?, ale wtedy wał będzie krótszy, no i bedziesz musial szukac dyfra o takim samym przelozeniu jak nowa skrzynia, plus osprzet skrzyni, typu wybierak, łapy, być może przeguby wewnetrzne |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
He. no pomyśle. musialbym wtedy sprzedać swoje i pokukac za nowszym. Z tego co wiem, to w A6C5 nie było 1.9TDI z napędem quattro. Więc bym musiał poszukac skrzyni od A4B5 lub B6. Wał wtedy dawać do skracania rozumiem trzeba by było? Ciekawa opcja.
No i wtedy pytanie czy dwumas by mogł zostać od 1.8T czy musiał by też być od AWX? Bo kupiłem komplet dwumase i sprzęgło. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
moze byc od 1.8t jesli bylby nowy, wiec kwestia tylko tarczy i docisku, walu nie dawaj do skracania, szkoda czasu i kasy, mozna uzywke w dobrym stanie kupic za 150/200 i byc moze z dobra podpora, rzadko robi sie naprawda luz na krzyzaku wiec ja bym go zostawil
sam mam quattro w b5, i wkurza mnie stukanie przy zmianie biegow szczegolnie z 1 na 2 i z 2 na 3, gluche pukniecie pojedyncze, podejrzewam luz ma centralnym torsenie, bo dyfer zmienialem, ma niby jakis luz ale nie az taki zeby tak mocno pukal |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Z wałem to dzięki za radę, na siłę chcialem dawać do regeneracji bo nie chcę kupić kota w worku i po pół roku wymieniać again. Z kolei czytałem też na forum a6klub, że z tymi regeneracjami to różnie bywa, że niby potragi być po regeneracji taka sama lipa jak przed albo gorzej.
Na alledrogo znalazłem też skrzynie 6stki od 1.8T z A4B6, i o tym też pomyślałem. Ale nasuwa się pytanie jak z długością wału, bo w A6C5 z 1.8T+Q to 6stek skrzyń w serii nie było. Chociaż pomylałem sobie o skryni 6stce z 2.5TDI. Na jednym z tematów tu też czytalem, że sprzęgło w 1.8T to najsłabsze ogniwo w układzie napędowym. Teraz sobie myślę, że z kupnem to się stroszkę pospieszyłem. Temat skrzyni 6ski z 2.5DI do 1.8T poruszałem na początku tematu i dalej nie wiem czy musi być flansza i czy otwór w skrzyni jest taki sam jak na silniku no i czy wałek w skrzyni nie jest grubszy. Organoleptycznie to nie miałem możliwości tego sprawdzić. Chociaż po złożeniu auta ma nim jeździć żona z dzidzią ( do czasu kupna jakiegoś vana) to chcę sobie przygotować grunt pod jakąś dłubanine. Wiem C5 to gruba krowa a AJL jakoś demonem mocy i monentu nie jest, ale też nie o to mi chodzi. Lubię dłubać, małe rzeczy i postępy cieszą ![]() BTW. Kupując ori sprzęgło do AJL myślałem, spokojnie da radę do ok 220KM. Jakoś mega więcej nie chcę. Bo chcę tym autem na co dzień jeździć. A narazie to chcę chociaż serię przywrócić. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 ![]() |
Z wałem to dzięki za radę, na siłę chcialem dawać do regeneracji bo nie chcę kupić kota w worku i po pół roku wymieniać again. Z kolei czytałem też na forum a6klub, że z tymi regeneracjami to różnie bywa, że niby potragi być po regeneracji taka sama lipa jak przed albo gorzej. Na alledrogo znalazłem też skrzynie 6stki od 1.8T z A4B6, i o tym też pomyślałem. Ale nasuwa się pytanie jak z długością wału, bo w A6C5 z 1.8T+Q to 6stek skrzyń w serii nie było. Chociaż pomylałem sobie o skryni 6stce z 2.5TDI. Na jednym z tematów tu też czytalem, że sprzęgło w 1.8T to najsłabsze ogniwo w układzie napędowym. Teraz sobie myślę, że z kupnem to się stroszkę pospieszyłem. Temat skrzyni 6ski z 2.5DI do 1.8T poruszałem na początku tematu i dalej nie wiem czy musi być flansza i czy otwór w skrzyni jest taki sam jak na silniku no i czy wałek w skrzyni nie jest grubszy. Organoleptycznie to nie miałem możliwości tego sprawdzić. Chociaż po złożeniu auta ma nim jeździć żona z dzidzią ( do czasu kupna jakiegoś vana) to chcę sobie przygotować grunt pod jakąś dłubanine. Wiem C5 to gruba krowa a AJL jakoś demonem mocy i monentu nie jest, ale też nie o to mi chodzi. Lubię dłubać, małe rzeczy i postępy cieszą ![]() BTW. Kupując ori sprzęgło do AJL myślałem, spokojnie da radę do ok 220KM. Jakoś mega więcej nie chcę. Bo chcę tym autem na co dzień jeździć. A narazie to chcę chociaż serię przywrócić. Nowe sprzeglo ajla powinno dac radę przy 220km spokojnie |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
znalazłem skrzynie do 1.8T 6biegową z A4B6 i (chociaż może jednak zostanę przy 5 biegowej - zobaczymy w praniu) i w tą stronę będę chciał iść. Będę chciał na tym forum założyć swój temat, licząc że w razie W pomożecie radą jak będą problemy.O ile tematy remontu auta mogą być zakładane tu.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
a wiesz że 6 biegów to inne sprzęgło ?
dlaczego nie wyremontujesz serii ? Taniej Cię to wyjdzie.... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
Bielawa myślisz, że taniej wyjdzie remont skrzyni? A za zwrócenie uwagi dziękuję, jakoś nie umkneło mi to w nadmiarze euforii. Jeśli miałbyś jakieś namiary na dobry zakład to poproszę.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Jak kupisz skrzynię do 2.5 tdi to będziesz miał takie przełożenia że na 4 biegu zamykałbyś prędkościomierz w benzynie. Skrzynie te mają zbyt długie przełożenia.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 August 2013 Skąd: okoloce 3Miasta ![]() |
A do setki 1:30????
![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 07:12 |