Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Czy silniki FSI to Puszka Pandory ?
Elberoth
post Wed, 06 Jan 2010 - 00:29
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Silniki FSI mają wiele zalet, dzięki którym stają się coraz bardziej popularne. Mają również jedną zasadniczą wadę, wynikającą z ich konstrukcji - umieszczenie wtryskiwacza w cylindrze powoduje, że drobinki oleju (dostające się do dolotu z odmy) zamiast być zmywane z kanałów dolotowych głowicy i zaworów przez mieszankę paliwową, osadzają się na nich i efektownie 'pieką', tworząc czarne złogi.

W praktyce wygląda to tak (silnik Audi RS4, 60kkm przebiegu):




(a tak po powinno wyglądać):



Efekt ? W przypadku rzeczonego RS4 zmierzone zmniejszenie mocy o ok 40KM, czyli 10%. Problem ten dotyczy wszystkich silników FSI z grupy VW, a wiec także popularnego 2.0FSI, choć borykają się z nim także inni producenci - np. Mazda.

Z tego co mi wiadomo, problemu tego nie mają silniki FSI Toyoty, która obok wtryskiwaczy w cylindrze, zachowała jeden 'tradycyjny' wtryskiwacz w kolektorze dolotowym, którego funkcją jest m.in. niedopuszczanie do powstawania takich złogów.

Link do dyskusji z RS4 forum:
http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=334489


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Jan 2010 - 00:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Igloo
post Wed, 06 Jan 2010 - 04:41
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Elberoth po co 2 temat o tym samym ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 06 Jan 2010 - 15:54
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Napisałem o tym na forum Audi, ale temat jest znacznie szerszy i dotyczy wielu marek produkujących silniki FSI (i to nie tylko z grupy VW), warto zatem poinformować całą społeczność o istniejącym problemem. Na forum Audi mało kto poza posiadaczami Audi zagląda. A ten sam problem występuje w Mazdzie, Porsche itd.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lightman
post Wed, 06 Jan 2010 - 17:11
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Zrobić oil catch can po drodze od odmy i powinno być czysto... przeciez to, ze jest syf nie znaczy ze silnik klęknie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 06 Jan 2010 - 17:35
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





MASAKRA...
silnik moze nie kleknie ale taki syf tak oslabia przeplyw ze praca i moc pozostawiaja bardzo wiele do zyczenia


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 06 Jan 2010 - 17:46
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Nikt nie mówi że klęknie - ale jak kupujesz za 400kzł nowe audi RS4 (albo za 500-800kzł Audi R8) to chciałbyś aby auto trzymało deklarowaną moc, a nie miało o 40KM mniej.

Myślę, że tak samo zresztą mysli osoba która wydała 100kzł na Passata 2.0FSI czy kupująca nowe Porsche z silnikiem FSI.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Wed, 06 Jan 2010 - 18:06
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





A producenci chcą, żebyś co kilka lat zmieniał auto i odczuł różnicę - nowy wóz ma trochę więcej koni, ale niech pan zobaczy o ile lepiej jedzie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Wed, 06 Jan 2010 - 18:34
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





wyczyścić najlepiej wtryskiem wody (najmniejsza dysza wystarczy) i na przyszłość zastosować separator odmy z odpływem oleju do miski


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 06 Jan 2010 - 19:54
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





czy w silnikach GDi tez wystepuje ten sam problem ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Wed, 06 Jan 2010 - 20:07
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Tak


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Wed, 06 Jan 2010 - 20:23
Post #11


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





GDI to taka kupa ktora potrafi zgasnac na swiatlach bo niemam juz czym oddychac !


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Wed, 06 Jan 2010 - 20:31
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





a winę za ten syf nie ponosi czasem recyrkulacja spalin?? Z tego co napisane jest na www.audizine.com to kanały dolotowe i zawory i kolektor oblepione są czymś co ciężko się usuwa - sadza z EGR-u ??. Nie widziałem tego syfu w FSI ale w TDI kolektor dolotowy, kanały i zawory oklejone są sadzą którą ciężko jest usunąć. Oprócz odłączenia odmy przydało by się cos wykombinować z tym EGR-em. Wydaje mi sie, że syf z odmy nie nie zakleił by tak całego dolotu. Musiały by byc duże przedmuchy w dole silnika.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Wed, 06 Jan 2010 - 20:32
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





szkoda ze producent tych silnikow nie pomyslal o odseparowaniu odpowietrzenia silnika juz w serii huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 06 Jan 2010 - 20:35
Post #14


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Dobrze ze przeszli juz na przeplywki smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LUT
post Wed, 06 Jan 2010 - 21:17
Post #15


User
Dołączył: Sun, 07 January 2007
Skąd: Bydgoszcz





Nie wiem czy we wszystkich silnikach FSI ale w 1,8 wałki nierządu sypią sie pięknie. Szczególnie niszczy sie krzywka tzw. toroidalna od napędu pompy paliwa. Widocznie panowie z grupy VW/Audi średnio uczą sie na błędach po walkach z wałkami 2,5 TDI V6.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 06 Jan 2010 - 21:35
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(Bartek 1ZZ @ Wed, 06 Jan 2010 - 18:34) *
wyczyścić najlepiej wtryskiem wody (najmniejsza dysza wystarczy) i na przyszłość zastosować separator odmy z odpływem oleju do miski


Wtryskiem wody wyczyścisz nagar w komorze spalania, jak woda miałaby usunąć nalot w kanałach dolotowych?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 06 Jan 2010 - 23:22
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(artix @ Wed, 06 Jan 2010 - 19:23) *
GDI to taka kupa ktora potrafi zgasnac na swiatlach bo niemam juz czym oddychac !


GDI Mitsubishi ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Wed, 06 Jan 2010 - 23:24
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





@Maxim555

Spróbuj, a zobaczysz wink.gif - dodaj jeszcze metanol do wody, a efekt będzie spotęgowany


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 06 Jan 2010 - 23:48
Post #19


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





z przytocznych watkow wynika, ze wtrysk metanolu/wody niczego nie wyczysci, ale zadba o pozniejsza czystosc juz odskrobanego z syfu silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 07 Jan 2010 - 00:06
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Czy auta ZI ( tutaj rozpatrywane FSI ) mają EGR? Moim zdaniem nie mają i jest to tylko wymysł ograniczenia emisji NOx w autach ZS, w których nie można zastosować trójfunkcyjnego reaktora do redukowania tlenków azotu. Jeśli nie mają to przez odmę leci AŻ tyle syfu? Hondy również mają recyrkulację ze skrzyni korbowej i nie ma możliwości, aby ujrzeć aż tyle szlamu. Z czego to więc wynika? Przegromne przedmuchy do skrzyni czyli słabe pasowanie tuleja-tłok? Bulliit już to chyba poruszył w dziale Audi.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 12:16