![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Silniki FSI mają wiele zalet, dzięki którym stają się coraz bardziej popularne. Mają również jedną zasadniczą wadę, wynikającą z ich konstrukcji - umieszczenie wtryskiwacza w cylindrze powoduje, że drobinki oleju (dostające się do dolotu z odmy) zamiast być zmywane z kanałów dolotowych głowicy i zaworów przez mieszankę paliwową, osadzają się na nich i efektownie 'pieką', tworząc czarne złogi.
W praktyce wygląda to tak (silnik Audi RS4, 60kkm przebiegu): (a tak po powinno wyglądać): Efekt ? W przypadku rzeczonego RS4 zmierzone zmniejszenie mocy o ok 40KM, czyli 10%. Problem ten dotyczy wszystkich silników FSI z grupy VW, a wiec także popularnego 2.0FSI, choć borykają się z nim także inni producenci - np. Mazda. Z tego co mi wiadomo, problemu tego nie mają silniki FSI Toyoty, która obok wtryskiwaczy w cylindrze, zachowała jeden 'tradycyjny' wtryskiwacz w kolektorze dolotowym, którego funkcją jest m.in. niedopuszczanie do powstawania takich złogów. Link do dyskusji z RS4 forum: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=334489 -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Elberoth po co 2 temat o tym samym ??
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Napisałem o tym na forum Audi, ale temat jest znacznie szerszy i dotyczy wielu marek produkujących silniki FSI (i to nie tylko z grupy VW), warto zatem poinformować całą społeczność o istniejącym problemem. Na forum Audi mało kto poza posiadaczami Audi zagląda. A ten sam problem występuje w Mazdzie, Porsche itd.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Zrobić oil catch can po drodze od odmy i powinno być czysto... przeciez to, ze jest syf nie znaczy ze silnik klęknie
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
MASAKRA...
silnik moze nie kleknie ale taki syf tak oslabia przeplyw ze praca i moc pozostawiaja bardzo wiele do zyczenia -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Nikt nie mówi że klęknie - ale jak kupujesz za 400kzł nowe audi RS4 (albo za 500-800kzł Audi R8) to chciałbyś aby auto trzymało deklarowaną moc, a nie miało o 40KM mniej.
Myślę, że tak samo zresztą mysli osoba która wydała 100kzł na Passata 2.0FSI czy kupująca nowe Porsche z silnikiem FSI. -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A producenci chcą, żebyś co kilka lat zmieniał auto i odczuł różnicę - nowy wóz ma trochę więcej koni, ale niech pan zobaczy o ile lepiej jedzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
wyczyścić najlepiej wtryskiem wody (najmniejsza dysza wystarczy) i na przyszłość zastosować separator odmy z odpływem oleju do miski
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
czy w silnikach GDi tez wystepuje ten sam problem ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Tak
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
GDI to taka kupa ktora potrafi zgasnac na swiatlach bo niemam juz czym oddychac !
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
a winę za ten syf nie ponosi czasem recyrkulacja spalin?? Z tego co napisane jest na www.audizine.com to kanały dolotowe i zawory i kolektor oblepione są czymś co ciężko się usuwa - sadza z EGR-u ??. Nie widziałem tego syfu w FSI ale w TDI kolektor dolotowy, kanały i zawory oklejone są sadzą którą ciężko jest usunąć. Oprócz odłączenia odmy przydało by się cos wykombinować z tym EGR-em. Wydaje mi sie, że syf z odmy nie nie zakleił by tak całego dolotu. Musiały by byc duże przedmuchy w dole silnika.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
szkoda ze producent tych silnikow nie pomyslal o odseparowaniu odpowietrzenia silnika juz w serii
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Dobrze ze przeszli juz na przeplywki
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 07 January 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie wiem czy we wszystkich silnikach FSI ale w 1,8 wałki nierządu sypią sie pięknie. Szczególnie niszczy sie krzywka tzw. toroidalna od napędu pompy paliwa. Widocznie panowie z grupy VW/Audi średnio uczą sie na błędach po walkach z wałkami 2,5 TDI V6.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
GDI to taka kupa ktora potrafi zgasnac na swiatlach bo niemam juz czym oddychac ! GDI Mitsubishi ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
@Maxim555
Spróbuj, a zobaczysz ![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
z przytocznych watkow wynika, ze wtrysk metanolu/wody niczego nie wyczysci, ale zadba o pozniejsza czystosc juz odskrobanego z syfu silnika.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Czy auta ZI ( tutaj rozpatrywane FSI ) mają EGR? Moim zdaniem nie mają i jest to tylko wymysł ograniczenia emisji NOx w autach ZS, w których nie można zastosować trójfunkcyjnego reaktora do redukowania tlenków azotu. Jeśli nie mają to przez odmę leci AŻ tyle syfu? Hondy również mają recyrkulację ze skrzyni korbowej i nie ma możliwości, aby ujrzeć aż tyle szlamu. Z czego to więc wynika? Przegromne przedmuchy do skrzyni czyli słabe pasowanie tuleja-tłok? Bulliit już to chyba poruszył w dziale Audi.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:24 |