![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 22 December 2019 ![]() |
Witajcie, autko Corsa D 1.6T, fabrycznie 150KM i 210Nm, aktualnie 196KM i 305Nm. Auto ma bardzo mocny dół i średni zakres obrotów, jednak powyżej 5 tyś obrotów wyczuwalnie słabnie, w upały nawet powyżej 4 tyś jest słabsza. Dodatkowo w upały boost jest wyczuwalnie słabszy.
Aktualny setup: - decat (wywalone oba katy z downpipe'm), - catback z nierdzewki 2.5" - wtryski 395cc Corsa była strojona w czerwcu przy temperaturze 25 stopni, tuner mówił, że góry nie ma bo dolot się grzeje do nawet 80 stopni(seryjny fmic ma wymiar 450x97x52) co jak wydaje mi się na 1.2 bar doładowania jest faktycznie sporo za mało i mocno puchnie. Oczywiście jeżdżone tylko i wyłącznie na 98. Wiem, że mogłem wcześniej wstawić IC i dopiero potem jechać na strojenie, ale to moje pierwsze auto z turbo i tak naprawdę, nigdy auta z turbiną w upały nie użytkowałem, a widzę, że to jest katorga. Stąd mam pomysł, żeby wstawić IC o wymiarach 550x180x65 2.25". Auto będzie miało być wystrojone potem na 220KM, co miejmy nadzieję, że uda się wykonać. Lecz pytanie takie; gdybym założył IC teraz, a na strojenie udał się załóżmy w październiku, nic się nie stanie? Zmienią się parametry silnika? Spadnie niuton? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Nic się nie stanie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Może warto zapytać tunera ile będzie chciał za poprawki, bo zazwyczaj nie jest to kwota równa robocie od podstaw tylko sporo niższa. Wiec zakładaj ic i zrob to odrazu póki ten silniczek z plasteliny wytrzymuje, bo remont nie jest ani tani ani przyjemny. Poza tym nie napalaj się na 220, bo 200 to taka bezpieczna granica na seryjnym słupku.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 22 December 2019 ![]() |
Może warto zapytać tunera ile będzie chciał za poprawki, bo zazwyczaj nie jest to kwota równa robocie od podstaw tylko sporo niższa. Wiec zakładaj ic i zrob to odrazu póki ten silniczek z plasteliny wytrzymuje, bo remont nie jest ani tani ani przyjemny. Poza tym nie napalaj się na 220, bo 200 to taka bezpieczna granica na seryjnym słupku. To że silnik z plasteliny niestety wiem, dlatego obawiam się trochę o niuta, raczej nie chciałbym żeby urósł ponad 320Nm. Co najważniejsze tuner powiedział że turbina leniwa i nie ma overboosta, więc może korby nie połamie. Założyłem też większe wtryski, co by nie było za ubogo, może to trochę pomoże z czwartym tłokiem. Mówisz żeby IC zakładać jak najszybciej? W sumie chyba to obniży trochę egt? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
IC niema bezpośredniego wpływu na egt. Tylko na spalanie stukowe które występuje bardzo mocno powyżej 50 stopni w dolocie. 80 to jakiś dramat. Nie jezdizj nim szybko w takim setupie. Jeśli spalanie stukowe występuje to wtedy komp albo tuner opóźnia zapłon żeby go uniknąć i rośnie egt, spada sprawność silnika pali sie wydech turbo i zawory wydechowe.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 22 December 2019 ![]() |
Dzięki za pomoc. Zamówiłem nowy IC, 550x180x65, myślę, że będzie wystarczający, w przyszłym tygodniu montaż.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 07:52 |