![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Koledzy temat do dywagacji. Wiadomo że opóźniony zapłon zwiększa wartość EGT. Moje pytanie brzmi czy zwiększa również temp. spalania samej mieszanki w cylindrze. Na pierwszy rzut oka odpowiedź może wydawać się oczywista, większe EGT-większa temp. spalania, ale wydaje mi się że jest to jedynie mylne wrażenie. Opóźniajac zapłon nie zwiększamy energii wybuchu mieszanki ani temp. jej spalania w cylindrze a jedynie powodujemy że mniej energii jest zamieniane na pracę mechaniczną przez późniejszy zapłon/wykorzystanie mniejszego zakresu ruchu tłoka przez rozprężajace się gazy, a co za tym idzie spaliny wylatujące z komory mają większą energię-większą temp. przez co wzrasta odczyt EGT.
Czy dobrze to rozumiem i co o tym myślicie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Ja bym tu wziął pod uwagę to że im wcześniej mieszanka zostanie zapalona tym szybciej osiągnie temperaturę szczytową i co najważniejsze tym dłużej będzie oddawać ciepło tłokowi, głowicy, zaworom ściankom cylindra i UPG. Im później nastąpi zapłon tym mniej ciepła oddadzą spaliny będąc w cylindrze i tym wyższa będzie ich temperatura w kolektorze wydechowym
![]() Co do wyższej temperatury spalania w cylindrze przy wcześniejszym zapłonie to myślę że to możliwe. Wyobraź sobie tłok pracującego silnika i zapłon następujący w GMP. Mieszanka zmieni się w spaliny poprzez spalanie (w domyśle stopniowo a nie detonacyjnie) więc tłok zdąży pójść w dół i gazy będą miały coraz więcej miejsca . Ciśnienie szczytowe będzie wtedy mniejsze niż gdyby cała mieszanka zdążyła się spalić zanim tłok dotrze do GMP. Im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura sprężonych gazów (patrz lodówki/zamrażarki/klimatyzatory). |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Czyli rozumiesz to dokładnie tak jak ja. Co do drugieo akapitu, to pytałem o wyższą temp. spalania przy opóźnionym zpałonie nie przyspieszonym. Ale z tym co tam napisałeś też sie zgadzam w 100%. Nawet wydaje mis ie że faktyczna temp. w komorze będzie spadać wraz z opóźnieniem zpałonu. Właśnie ze względu na mniejsze ciśnienie spalania.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:47 |