![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie często zakładam nowy temat na forum, ale mam problem a raczej dziwną przypadłość jeśli chodzi o czujnik spalania stukowego. Mamy problem podczas strojenia auta ze stuka nawet na seryjnym zapłonie. I tak:
1. Kupiony nowy czujnik przykręcony to samo, stuka i cofa zapłon. 2. Drugi czujnik boscha, nowy nie przykręcany podczepiamy pod wtyczkę, OpelScaner pokazuje stuk. I tu najlepsze, odpinamy czujnik patrzymy na OpelScaner-a i jest to samo jak na wpiętym czujniku (lecz nie przykręconym). Check zapala się i pokazuje błąd numer 16. Wiązka wymieniona, kabel od czujnika poprowadzony nowy, czujniki 2 sprawdzone i jest to samo, komputer wymieniony na drugi na którym sytuacja się powtarza. Wszystkie masy okej. Kabel od czujnika podmieniony bezpośrednio z pinami 11 i 30 przy kompie. Może ktoś spotkał się z czymś podobnym lub ma jakieś pomysły? Po prostu stukowy jak to się mówi wróży z fusów w tym przypadku ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
do czujnika idą dwa przewody
1. Masa-czujnik(pin2) /brązowo-czarny/ 2. czujnik(pin1)-ECU(pin11) /brązowo-biały/ Pkt1. weź multimetr, sprawdz napięcie na klemach akumulatora (wyjdzie np 13V), teraz sprawdz napięcie pomiędzy klemą \"+\" a kablem nr 1 - powinno wyjść tyle co na akumulatorze - np 13V.... Pkt2. teraz sprawdz napięcie pomiędzy klemą \"+\" a kablem nr 2 - powinno być mniej niż na akumulatorze - np 12V.... Jak sprawdzisz to napisz co Ci wyszło W sumie to opisałem do leta ale w xe powinno byc podobnie. PS tu masz z turbasa ale może ci sie przyda: Engine temperature > 40 °C/104 °F Charge pressure > 8270 kPa (at 1500 rpm) or 6500 kPa (at 6350 rpm), control unit takes intermediate values from a table Since ignition ON, engine speed was once > 1250 rpm Engine speed > 2400 rpm Control unit reference voltage for knock sensor < 0.3 V Knock sensor voltage is evaluated and produces an implausible resulting value for 255 consecutive ignitions If trouble code 16 was recognized, the control unit retards the firing angle for reasons of safety by 8.4 ° CA. Knock control and charge control are switched off. tu masz do xe m2.8, stukowy to P46 ![]() Pozdrawiam Wojtek - ten co tobie/bratu sprzedał czujnik:) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
wymieniałeś cały kabel a kabel dałeś ekranowany ? widać na schemacie a wybnij piny 11 i 30 z wtyki od ecu i zobacz czy też coś będzie się zmieniało
w sumie w m2.8 nie jest tak że jak czujnik odpięty to tryb awaryjny izapłon cofa ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
nie wiem czy jak wyjmie 30 to inne czujniki nie padna bo maja wspolna mase
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
więc tak mierzyłem napięcie miedzy tymi dwoma kablami i akumulatorem. Na żadnym z nich nie mam napięcia na multimetrze pokazuje się 0. Nawet gdy pociągne osobną masę od akumulatora do tego czujnika jest to samo a przy odpaleniu pokazuje się check z kodem 16 od razu :/
Na tej samej masie są jeszcze inne czujniki może, któryś sieje :/ |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
to daj nowe kable aku - czujnik i czujnik ecu - musi zadziałać (przy ecu pin wyciagniesz grubsza igłą)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT nie wiem czy jak wyjmie 30 to inne czujniki nie padna bo maja wspolna mase racja trza było by tylko 11 ale i tak moze być to wtedy tryb serwisowy a;bo zasymulować mu opór odrazu przy kompie taki jak jest na czujniku Wiązke zmieniałeś ale wpiełeś wtyczki i tyle a moze gdzieś słabe zasilanie ecu ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT Na żadnym z nich nie mam napięcia na multimetrze pokazuje się 0 tam musisz mieć masę a nie napięcie multimetr do plusa i sprawdzaj ujemną sondą czy jest masa moze być i tak że któryś czujnik ma zwarcie ale to było by zasygnalizowane przez samo diagnoze również może być że nie masz wogóle tej masy ale by inne czujniki nie działały posprawdzaj dokładnie wszystko łącznie z zasilaniem i masą ecu |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
masy silnika ok ?
aaa zaraz a czym stroicie ? det ? moze coś przy podpięciu spieprzyliście ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Strojone ECU majstrem det 2. Przy podpięciu raczej wszystko ok, popatrzę na to popołudniu jeszcze. Masa silnika i ECU wydaje się być ok. Przy mierzeniu rezystancji wychodzi jakoś 0,20
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
moze mase pociągneliście z tego punktuco ma czujnik stuku i swinka jakoś to zakłóca ?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiec tak napięcie na tych kablach jest po odpaleniu samochodu 14,6 na jednym a na drugim 7,2. Czujnik w momencie mierzenia odpięty, zmierzyłem na wtyczce.
Dziś zmostkowaliśmy dwa piny na ECU masterze żeby pojeździć na seryjnym kompie bez ecu mastera. Nic po tym się nie zmieniło. Nadal pokazuje stuk :/ A masa pociągnięta jest tak jak schemat świnki pokazuje z 10 pin-u ECU. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
Wiec tak napięcie na tych kablach jest po odpaleniu samochodu 14,6 na jednym a na drugim 7,2. Czujnik w momencie mierzenia odpięty, zmierzyłem na wtyczce. Dziś zmostkowaliśmy dwa piny na ECU masterze zeby pojezdzic na seryjnym kompie bez ecu mastera. Nic po tym się nie zmieniło. Nadal pokazuje stuk :/ a te 7,2 to na przewodzie idącym do ECU? jeżeli tak to sprawdz sytuacje kładąc drugi przewód (tymczasowo, na zewnątrz wiązki silnika - zajmie Ci to 20-30min) i będziesz miał jedną rzecz wyeliminowaną.... te kable po drodze przechodzą przez dwie wtyczki... możesz je sprawdzać ale proponuje odrazu ciagnac do ECU.... Co do mostkowania... hmm według mnie to nie ma prawa zadziałać ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
a te 7,2 to na przewodzie idącym do ECU? jeżeli tak to sprawdz sytuacje kładąc drugi przewód (tymczasowo, na zewnątrz wiązki silnika - zajmie Ci to 20-30min) i będziesz miał jedną rzecz wyeliminowaną.... To już mierzone na kablach które poprowadziłem od samego ECU czyli tych dwóch z tej kostki ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
hmmm a czy musi to być koniecznie spowodowane czujnikiem stuku ?
Jak się do tego ma czujnik wału ? det nie zagłusza sygnału ? ekran kabla czujnika ok ? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Wcześniej wyrzucało mi błąd czujnika wału. Stary jak się okazało jakiś ciemniak wkładał na silicon i przykręcał :/ Wymiana na nowy oryginalny czujnik i błędy jeśli chodzi o czujnik wału zniknęły. Co do ekranu kabla to wygląda ok ale sprawdzałem tylko na tym czujniku. Może coś jest z nim nie tak na innych czujnikach z którymi ekran jest wspólny..?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
kurwa
może zwarcie do masy jest na kablu od stuku ? weź polataj miernikiem dobrze musi coś być. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
dzisiaj wleci nowa wiązka tzn na pewno dobra od kolegi astry
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
a niezamieniłes wtyczkami z krokowcem? , widze tu schematy i nowe kable, ale zdarza sie taka zamiana
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
wiązka w 100% dobra podmieniona, wyjazd z garazu i magiczny check engine
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:18 |