Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Czujnik położenia wałka 2.0fsi
stefan1989
post Fri, 02 Nov 2012 - 20:59
Post #1


User
Dołączył: Wed, 12 May 2010





Witam, po uporaniu się z problemem czujnika wału, nie daje mi spokój błąd który się czasem pojawa dotyczący czujnika położenia wałka rozrządu, tu kopia błędu z VCDS:

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 004 - No Signal/Communication

Audi A3 2003r 8P 2.0FSI

Problem polega na ciężki paleniu auta, pojawia się raz na jakiś czas ale ciągle się pojawa, wiem że w tych silnika przeciera się wiązka w pobliżu rozrusznika, ale w moim aucie już ktoś wcześniej coś rzeźbił i poprowadził nową wiązkę bezpośrednio od czujnika do kompa. Czujnik wymieniłem na nowy, problem pojawa się na nowo, więc dziś wziąłem miernik w rękę i sprawdziłę wiązkę, i wszystkie przewody OK. Co mogę jeszcze sprawdzić??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 02 Nov 2012 - 20:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
radabrov
post Wed, 14 Nov 2012 - 12:58
Post #2


Rookie
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Miałem to samo w 8P (motor AXW), przypadek nie odosobniony. Ten sam błąd, problemy z odpalaniem i utrzymaniem wolnych obrotów, z czasem dośc silne telepanie motorem. Podmiana czujnika i wiązki nie rozwiązywała problemu. Winowajcą okazał się nastawnik wałka rozrządu (zerwany gwint) - dosyć częsta przypadłość w pierwszych wypustach 2.0 FSI, zarówno poprzecznych jak i wzdłużnych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 14 Nov 2012 - 16:44
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





W którym miejscu nastawnik wałka rozrządu (napinacz el) miał zerwany gwint ? Tak z ciekawości pytam.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radabrov
post Wed, 14 Nov 2012 - 17:01
Post #4


Rookie
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Padnięty był nie napinacz łańcuszka łaczącego wałki, a nastawnik na wałku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 14 Nov 2012 - 17:52
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





AAA rozumie... Pewnie dopiero oględziny naoczne naprowadziły dopiero na zlokalizowanie usterki ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan1989
post Sat, 07 Sep 2013 - 15:30
Post #6


User
Dołączył: Wed, 12 May 2010





Więc tak, wymieniłem czujnik na nowy z ASO, Nowy napinacz i łańcuszek. Sprawdzony nastawnik, gwint ok, nic nie klekocze. A problem dalej się pojawia. Sprawdzony jest też już kilku krotnie rozrząd. W aucie ktoś zrobił odzielną instalację dla czujnika wałka, która omija oryginalną wiązkę. Czy rezystancja przewodów może mieć jakiś wpływ na pojawianie się tego błędu?? Niemam już sił do tego auta, ASO VW nie miało pomysłu na naprawę tego....
Filmiki z kanału 91 przed wymianą łańcucha i napinacza:
http://www.youtube.com/watch?v=8Bvb1x-8ihI
http://www.youtube.com/watch?v=Xy9DLefXJiw
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:59