![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 12 May 2010 ![]() |
Witam, po uporaniu się z problemem czujnika wału, nie daje mi spokój błąd który się czasem pojawa dotyczący czujnika położenia wałka rozrządu, tu kopia błędu z VCDS:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 004 - No Signal/Communication Audi A3 2003r 8P 2.0FSI Problem polega na ciężki paleniu auta, pojawia się raz na jakiś czas ale ciągle się pojawa, wiem że w tych silnika przeciera się wiązka w pobliżu rozrusznika, ale w moim aucie już ktoś wcześniej coś rzeźbił i poprowadził nową wiązkę bezpośrednio od czujnika do kompa. Czujnik wymieniłem na nowy, problem pojawa się na nowo, więc dziś wziąłem miernik w rękę i sprawdziłę wiązkę, i wszystkie przewody OK. Co mogę jeszcze sprawdzić?? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Miałem to samo w 8P (motor AXW), przypadek nie odosobniony. Ten sam błąd, problemy z odpalaniem i utrzymaniem wolnych obrotów, z czasem dośc silne telepanie motorem. Podmiana czujnika i wiązki nie rozwiązywała problemu. Winowajcą okazał się nastawnik wałka rozrządu (zerwany gwint) - dosyć częsta przypadłość w pierwszych wypustach 2.0 FSI, zarówno poprzecznych jak i wzdłużnych.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
W którym miejscu nastawnik wałka rozrządu (napinacz el) miał zerwany gwint ? Tak z ciekawości pytam.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Padnięty był nie napinacz łańcuszka łaczącego wałki, a nastawnik na wałku.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
AAA rozumie... Pewnie dopiero oględziny naoczne naprowadziły dopiero na zlokalizowanie usterki ?
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 12 May 2010 ![]() |
Więc tak, wymieniłem czujnik na nowy z ASO, Nowy napinacz i łańcuszek. Sprawdzony nastawnik, gwint ok, nic nie klekocze. A problem dalej się pojawia. Sprawdzony jest też już kilku krotnie rozrząd. W aucie ktoś zrobił odzielną instalację dla czujnika wałka, która omija oryginalną wiązkę. Czy rezystancja przewodów może mieć jakiś wpływ na pojawianie się tego błędu?? Niemam już sił do tego auta, ASO VW nie miało pomysłu na naprawę tego....
Filmiki z kanału 91 przed wymianą łańcucha i napinacza: http://www.youtube.com/watch?v=8Bvb1x-8ihI http://www.youtube.com/watch?v=Xy9DLefXJiw |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:59 |