![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 02 November 2017 ![]() |
Hej wam
Mam do was pytanie Bo mam w planach zmodyfikowac troszke osiagi mego autka Myslalem o stozku K&N w boxie i takich jak w linkach rzeczach https://www.ebay.de/itm/232590062563 https://www.ebay.de/itm/401227384070 https://www.ebay.de/itm/112793484566 co do blow offa to czytalem u kogos ze niby sterownik jeszcze jakis do tego powinien byc jedynie czy to prawda ? Mysle tez o turbo timerze wymiane na kucirzne tylko jaka marke dobrych kutych rzeczy polecicie ![]() Silnik to A16LER/LES Co do timera podlanczal to ktos sam tu bo pisze ze w sygnal z kompa sie w piac ale nie umiem znalesc nigdzie ktory to kabel w necie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zamiast blow offa zainwestuj w DV hybrydowy, np. ProPerfekt, nie będzie problemów z przelewaniem silnika/falowaniem obrotów/zbyt bogatą mieszanką/strzelaniem w wydech/gaśnięciem.
Turbo timer naprawdę jest Ci potrzebny? Dolot K&N i rurka dolotowa może być, resztę kasy wolałbym przeznaczyć na DP i program w tym aucie, ewentualnie wtryski i turbo większe. Nie śpiesz się z zakuwaniem silnika. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 02 November 2017 ![]() |
turbo timer to z apexi teraz moge miec nowy za 13€ wiec to nie pieniadz
a DV http://fmic.eu/zawory-uniwersalne/249-bov-typ-dv.html bedzie ok ![]() http://allegro.pl/blow-off-bov-dv-vw-audi-...7092344962.html bo tego u mnie znalesc nie umiem nigdzie |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
te mody co wymieniłeś to sa takie mody do pochwalenia się ze są, a nie zeby cos dały.
Na turbo idealnie pasuje 3"DP (turbina ma v-band wiec bajka) , ale w części wchodzacej pod miske zredukowałbym na 2,75 bo 3" z bandażem jest na styk. Ja miałem z16 i coś mi sie kojarzy, że w A16 juz sterownik widział pozbycie się pierwszego kata, drugiego oczywiście nie bo nie ma sondy za nim. Ja miałem 3" DP pociągniety w okolice polowy drzwi potem kawałek seryjnego i końcowy 3"(ktoś wywalił ori końcowy i zrobil jakies druciarstwo zeby było głośniej, ja chciałem zrobić całość na 3", ale juz nie zdążyłem bo sprzedałem)-wtedy to było koszmarnie głośne i wyciszyłem wrzucajac seryjnego 2 kata, ale zrobionego pod 3" i długa wkładke wyciszającą w tłumik końcowy. taki wydech miał rezonans miedzy 2-3k obr/min i wrzuciałem rezonator wg tego co znalazłem w necie, miał wyciac rezonans własnie w zakresie 2-3k rpm , ale wyciał tylko w 2-2,5k obr/min - byc może nie zadziałał zgodnie z teoria bo też nie był przez brak miejsca zgodnie z teoria zamontowany. Jeśli robiłbym to jeszcze raz to albo 2,75 do końca, albo jeszcze zredukował na 2,5 i tak do końca, tylko chyba ori wydech jest bardzi blisko 2,5. Ogolnie 3" tylko DP bo dobrze pasuje na turbine, potem jak kto chce jesli chodzi o dB. Poza DP miałem większy IC, który obnizył temp w dolocie chyba o 15 st latem(a moze wiecej, może 15 to było min co zmierzyłem) miałem zrobione alu adaptery wpięte w ori przewody-czyli mod w pełni odwracalny. Adaptery były połączone z IC z fmic.pl. Strojone to nie było i wypluło 211KM w stosunku do 201 zmierzonych na rurce zamiast końcowego tlumika(swoja drogą pieknie to waliło w wydech jak sie zmianiało przy odcince), moge wrzucic fotki jak coś. Te 10KM doszło powyzej 6000 obr. Generalnie turbo wstawało lepiej 200-300 obr i duzo bardziej było słychac DV. generalnie fajny wozek, ale troche za mocno pluł przodem i mnie przeszkadzał lag, ale mialem rownolegle podkrecone n/a z podpisu. Wg angoli bez kucia przyjmuje 230KM, ale jak dołem nie byłoby dowalone Nm to pewnie wiecej by przyjął. Takze jesli masz zamiar kupowac te głupoty co podlinkowałes i boxa to zmień lozyska w skrzyni jeśli jeszcze tego nie robiłeś, a skrzynia ma juz objawy. Mody i program, jakies stozki i rurki nic nie dadza bo filtr jest na tyle przepustowy, że nie jest restrykcją( w puszce filtra nie miałem tej rurki, ktora idzie w błotnik. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
jakbyś szukał dp, to widziałem w ofercie baq garage
-------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
zanim zaczniesz cokolwiek modzic wsadz wieksze wtryski bo seria po programie gora moze byc uboga
![]() -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Na ile starczą fabryczne wtryski?
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
220 raczej max, trza bogato stroic bo egt jest wysokie, turbo zdrowe da rade do 250, ale dodatkowo ic, dp, i poprawic dolot.
-------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
http://allegro.pl/blow-off-bov-dv-vw-audi-...7092344962.html bo tego u mnie znalesc nie umiem nigdzie Masz z aukcji prosto od producenta, ten robiłby "psstt" i jednocześnie nie gryzł się ze sterownikiem silnika. te mody co wymieniłeś to sa takie mody do pochwalenia się ze są, a nie zeby cos dały. Na turbo idealnie pasuje 3"DP (turbina ma v-band wiec bajka) , ale w części wchodzacej pod miske zredukowałbym na 2,75 bo 3" z bandażem jest na styk. Ja miałem z16 i coś mi sie kojarzy, że w A16 juz sterownik widział pozbycie się pierwszego kata, drugiego oczywiście nie bo nie ma sondy za nim. Ja miałem 3" DP pociągniety w okolice polowy drzwi potem kawałek seryjnego i końcowy 3"(ktoś wywalił ori końcowy i zrobil jakies druciarstwo zeby było głośniej, ja chciałem zrobić całość na 3", ale juz nie zdążyłem bo sprzedałem)-wtedy to było koszmarnie głośne i wyciszyłem wrzucajac seryjnego 2 kata, ale zrobionego pod 3" i długa wkładke wyciszającą w tłumik końcowy. taki wydech miał rezonans miedzy 2-3k obr/min i wrzuciałem rezonator wg tego co znalazłem w necie, miał wyciac rezonans własnie w zakresie 2-3k rpm , ale wyciał tylko w 2-2,5k obr/min - byc może nie zadziałał zgodnie z teoria bo też nie był przez brak miejsca zgodnie z teoria zamontowany. Jeśli robiłbym to jeszcze raz to albo 2,75 do końca, albo jeszcze zredukował na 2,5 i tak do końca, tylko chyba ori wydech jest bardzi blisko 2,5. Ogolnie 3" tylko DP bo dobrze pasuje na turbine, potem jak kto chce jesli chodzi o dB. Poza DP miałem większy IC, który obnizył temp w dolocie chyba o 15 st latem(a moze wiecej, może 15 to było min co zmierzyłem) miałem zrobione alu adaptery wpięte w ori przewody-czyli mod w pełni odwracalny. Adaptery były połączone z IC z fmic.pl. Strojone to nie było i wypluło 211KM w stosunku do 201 zmierzonych na rurce zamiast końcowego tlumika(swoja drogą pieknie to waliło w wydech jak sie zmianiało przy odcince), moge wrzucic fotki jak coś. Te 10KM doszło powyzej 6000 obr. Generalnie turbo wstawało lepiej 200-300 obr i duzo bardziej było słychac DV. generalnie fajny wozek, ale troche za mocno pluł przodem i mnie przeszkadzał lag, ale mialem rownolegle podkrecone n/a z podpisu. Wg angoli bez kucia przyjmuje 230KM, ale jak dołem nie byłoby dowalone Nm to pewnie wiecej by przyjął. Takze jesli masz zamiar kupowac te głupoty co podlinkowałes i boxa to zmień lozyska w skrzyni jeśli jeszcze tego nie robiłeś, a skrzynia ma juz objawy. Mody i program, jakies stozki i rurki nic nie dadza bo filtr jest na tyle przepustowy, że nie jest restrykcją( w puszce filtra nie miałem tej rurki, ktora idzie w błotnik. Nie rozumiem po co w takim wozie układ wydechowy o średnicy więcej, niż 2,5 cala? Lepiej zrobić sam DP bez kata, test kata i tylną sondę wyrzucić w sofcie. 2,75-3 cale to w tym chrabąszczu można robić jak się szykuje 350KM+. Ten silnik bez problemu przyjmuje na klatę bez otwierania słupka ponad 250KM. zanim zaczniesz cokolwiek modzic wsadz wieksze wtryski bo seria po programie gora moze byc uboga ![]() Też jestem zwolennikiem zapasu DC wtryskiwaczy, ale tu się nie zgodzę, nie widzę nic złego w zrobieniu w takim wozie płaskich 210KM górą przy fajnym overbooście nm środkiem na seryjnych wtryskach, wiadomo jeśli więcej w planach to wtryski obowiązkowo. ![]() 220 raczej max, trza bogato stroic bo egt jest wysokie, turbo zdrowe da rade do 250, ale dodatkowo ic, dp, i poprawic dolot. Ciężko na tym turbo zrobić 250KM w większości egzemplarzy nawet z dp, odnośnie AFR i EGT to w serii te silniki jak większość doładowanych Opli jest przelana zbyt mocno. Polecam uboższy AFR, niż seryjnie przy bucie, ale zostawić korekcję EGT w ecu w łagodniejszym od seryjnego wydaniu. Przetestowane w wielu Oplach 1.6T, 2.0T, 2.8T, żaden nie popłynął. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 02 November 2017 ![]() |
ja bym tak do okolo 300 chcial dobic jak narazie
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
No to pompa, wtryski, FMIC, DP z wydechem, turbo, TIP i strojenie. Nie polecam szaleć z momentem i boostem w peak'u na takiej konfiguracji.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 02 November 2017 ![]() |
a jakiej firmy czesci bys polecil by tez jakis zapas zostal
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Mis też nie wiem po co, taki kaprys wtedy miałem. Teraz zrobiłbym DP i końcowy przelot zamiast serii i tyle.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
wtryski minimum 440 bosch/siemens, pompa dw200, wieksza przeplywka 80mm, turbo moze gdyby twoje zeliwo nie bylo pekniete to pokusilbym sie o hybryde ze zwiekszonym a/r (wiekszy slimak), ew. rzezba kolektorem i k04/gt28, fmic /wydech kupic gotowca lub rzezbic, do tego pierdoly jak dv lepsze, zimniejsze swiece, zegar egt chociaz itp. grunt na seryjnym slupku nie przekraczac zbytnio 350nm
![]() -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 April 2012 ![]() |
Angole zalecają kute graty powyżej 260 KM, eksperymentował ktoś z większą mocą na seryjnych? Czy problemem jest za duży moment? Pamiętajcie, że czwarty tłok jest mocno obciążony termicznie i nawet seryjne silniki potrafiły się zesrać. No i co z przeniesieniem napędu, sprzęgło i skrzynia tyle wytrzymają?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
co z tym 4 tlokiem? woda tam juz mało ciepła odbiera?
angole maja zimniejsze termostaty, a moze w serii są dostępne inne na cieplejsze kraje z niższa temp otwarcia. tak było w wypadku CB jak mnie pamięć nie myli. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Kształt kolektora dolotowego i ilość powietrza którą dostaje czwarty cylinder.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
wtryski minimum 440 bosch/siemens, pompa dw200, wieksza przeplywka 80mm, turbo moze gdyby twoje zeliwo nie bylo pekniete to pokusilbym sie o hybryde ze zwiekszonym a/r (wiekszy slimak), ew. rzezba kolektorem i k04/gt28, fmic /wydech kupic gotowca lub rzezbic, do tego pierdoly jak dv lepsze, zimniejsze swiece, zegar egt chociaz itp. grunt na seryjnym slupku nie przekraczac zbytnio 350nm ![]() Dobrze gada, polać mu. Od siebie dorzucę, że przy tuningu tego silnika można podpierać się klamotami z Astry OPC jak łatwo się domyśleć. Wtryski lepsze Bosch, bo na Siemensach kultura pracy jałowych obrotów jest niższa. Przepływka z Astry OPC może? Do tego przepisana linearyzacja i powinno banglać jak fabryka. Turbo hybryda albo rzeczywiście iść grubo i zapodać GT28. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 02 November 2017 ![]() |
a wtryski z insygni opc nie byly wydajniejsze ? pytam bo ostatnie silniki z rodziny opla to mialem x i c
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
insignia ma pedaly, lepsze beda z astry h opc, volvo zielone bosche, lin 630 z porsche bolt on na dlugim rozpylaczu
![]() -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:48 |