![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Mam w Corsie B motor c20xe połączony z przelotowym 2,5 calowym układem wydechowym z dwoma tłumikami, środkowy i końcowy typu słomka. Auto ryczy jak jeleń na rykownisku, bo z dźwiękiem niewiele ma to wspólnego. Chciałbym wyciszyć układ wymieniając tłumik/i. Zastanawiam się nad zainwestowaniem w końcowego komorowego Proexa, ale obawiam się, że ze względu na środkowy cienki przelotowy nie da to spodziewanego efektu. Przychodzi mi na myśl wymiana środkowego na seryjny węższy od Astry GSI, ma bodajże 55mm. A może lepiej wymienić obydwa tłumiki na proexy? Chętnie przeczytam wypowiedzi osób które mają 2,5 cala w c20xe.
Najlepiej byłoby zrobić od nowa cały układ w eltecu, ale wiadomo - koszta. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 ![]() |
Patrząc po lokalizacji odezwał bym się do Przema z Przemocaru i dorobił u niego pod tę średnicę środkowy przelotowy i końcowy komorowy (c20xe n/a rozumiem). Wielkości dobierze odpowiednio, żeby wyciszyć układ,
jakościowo przelotowe również przestrzeń wypełnia watą termiczną a nie brzęczącą puchę. Od siebie mogę polecić |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 26 September 2003 Skąd: z okolicy ![]() |
a po co do c20xe 2,5cal ?
nie lepiej 2,36cal czyli 60mm ? -------------------- jedyna na forum
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 November 2012 ![]() |
Środkowy nie wycisza prawie wogóle ,daj jakiś konkretny końcowy komorowy i nastanie cisza.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
surykatka ja tego wydechu nie robiłem, taki już kupiłem wraz z autem. Lokalizacja nieaktualna, częściej przebywam na lubelszczyźnie. Proex dał niezłą ofertę na końcowy komorowy, ale opinie o ich produktach są mocno podzielone.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
A co sądzicie na temat wsadzenia całego seryjnego układu wydechowego za kolektorem od Corsy 1.6 GSI? Ma 48mm więc niewiele mniej niż seria w Astrze c20xe (50mm). Obecnie wydech jest za luźny, czy seryjny z Corsy to nie będzie to zbyt wąskie gardło? Generalnie szukam ciszy, nawet kosztem basu i doznań słuchowych, to nie V8.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
A czemu nie seryjny wydech z powiedzmy Astry GSi?
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Bo nie będzie pasował?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tanio i dobrze bedzie moim zdaniem zdobic koniec komorowy i bedzie cicho.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 September 2013 Skąd: Betonowy las ![]() |
Miałem mega głośną corse na przelocie nie dało się tym jezdzić. Obecnie mam jako pupowóz, bo będę budował bmw v8 astre F sedan swap na C20XE. Wydech też był głośny i straszył, a teraz mam tak 4-2-1 środek jakiś przelotowy a na końcu komorowy(on wycisza bardzo dobrze) i jest fajnie jedynie w wyzszych obrotach słychać przyjemny dzwięk i auto nadaje się do normalnej codziennej jazdy.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 October 2010 Skąd: PŁOCK ![]() |
Ja mam 2 x przelot (BY MTG) na srednicy 60 mm i jest "cywilnie" na tyle że nawet przegląd bez problemu robie.
-------------------- astra GSI c20xe
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
raczej jestes wyjatkiem, z ta opinia ale nie twierdze ze tak nie jest jak piszesz. jak duze sa te tłumiki? inna sprawa jest taka ze ja mam 2,25" i ostatni komorowy. jak go zdjałem to oczywiscie bylo gosniej, a w dodatku auto przestało jechac. nie wiem ile straciło, ale dojechanie do limitera trwało wiecznosc w porównaniu do stanu normalnego.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
jeżeli przeloty są odpowiednio długie to wystarczają. u siebie w 2,0 strojac wydech miałem w pewnym momencie 1 długi przelotowy na końcu i było relatywnie cicho. zastąpilem go krótszym i jest głośno, na rajdy odpowiednio, choć nie mierzylem sonometrem. do tego katalizator 100 komórek i dwie komory rozprezne.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:54 |