![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_Marcin_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Pacjent to 1.8T AUQ na TD05. Przy strojeniu przy ok. 0,8 bar zaczął cofać zapłon, dalej nie za bardzo można było iść w górę, bo przy 1 barze już zaczął stukać. Szukamy przyczyny, rozrząd został wybrany jako jeden z potencjalnych problemów, w tym VVT (silnik tak został wystrojony że do ok. 4500 obr działa VVT by turbo lepiej wstawało). Podczas strojenia, w zależności od zakresu górnego obrotów do którego został "pociągnięty" na VVT (np. 4000 - 4500 - 5000) silnik pracował idealnie wlasnie w zakresie w ktorym VVT pracowało, a po odpieciu od razu fala na wykresie ok. 20KM w dół + cofanie zapłonu w górnym zakresie obrotów.
Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Warsztat, który składał auto zdjął pokrywę zaworów i ze wstepnej oceny wychodzi, że nastawnik ten jest już zmęczony i do wymiany i jest na liście jako potencjalny winowajca. Potrzebuję do 1.8T AUQ nowy napinacz rozrządu, numer OEM 058109088K dla tego silnika to . Wiecie może czy w ogóle można kupić sensowny zamiennik? W serwisie chora kasa - 2.300 zł, czyli mniej więcej tylko co używane 1.8T Na allegro jest tego pełno po 400-700zł, np. w aukcji poniżej, ale po zakupie okazuje się że to nie zapakowany oryginał tylko jakiś Techparts (zapewne chińczyk), który nawet nie ma znaków VW/Audi. przykładowa aukcja: http://allegro.pl/show_item.php?item=4144070963 Pozdr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 April 2013 ![]() |
Jak wygladaja logi w 93? U mnie po przestawieniu paska o zabek z 8 spadlo do 3. Kupilem napinacz hydrauliczny z allegro za 600zl i tak samo na nim bylo jak na seryjnym a wiec seryjny zostawilem.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Pacjent to 1.8T AUQ na TD05. Przy strojeniu przy ok. 0,8 bar zaczął cofać zapłon, dalej nie za bardzo można było iść w górę, bo przy 1 barze już zaczął stukać. Szukamy przyczyny, rozrząd został wybrany jako jeden z potencjalnych problemów, w tym VVT (silnik tak został wystrojony że do ok. 4500 obr działa VVT by turbo lepiej wstawało). A jakie to TD05 że tak późno wstaje??? Wieki temu w AUQ miałem TD05-16G z EVO3 i 1 bar doładowania był znacznie poniżej 4000 obrotów. Coś mi się wydaje że tam jest zupełnie inny problem, który jedynie maskujecie zmienną fazą... (...)Warsztat, który składał auto zdjął pokrywę zaworów i ze wstepnej oceny wychodzi, że nastawnik ten jest już zmęczony i do wymiany i jest na liście jako potencjalny winowajca. Potrzebuję do 1.8T AUQ nowy napinacz rozrządu, numer OEM 058109088K dla tego silnika to . Wiecie może czy w ogóle można kupić sensowny zamiennik? W serwisie chora kasa - 2.300 zł, czyli mniej więcej tylko co używane 1.8T Zastanów się tylko w jakim stanie będzie ten używany silnik... Alternatywnie "przy okazji" możesz założyć głowicę na szerokim kanale (AEB/AGU), ostrzejsze wałki i pozbyć się VVT... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
gość_Marcin_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Wymieniliśmy VVT (jest z wtyczką), na inne w stanie dobrym. Niestety, na kupowanie nowego VVT (2.400PLN) szkoda mi było kasy póki co, gdy nawet nie ma dużego prawdopodobieństwa że to rozwiąże problem.
Ostatnie logi. Nr 1 - z włączonym VVT, od 22-giej sekundy jest 3-ci bieg, cofa maksymalnie o 2,3 stopnia a od 37-ej sekundy jest 4-ty bieg i na 4-tym garze cofa nawet 7.5. ![]() Nr 2 - wtyczka z VVT wypięta (na 3-cim biegu do końca, 4-ka tylko do 5200). Podobnie, a w sumie jakby gorzej. ![]() Prośba o analizę logów. Pytanie, co może powodować taką sytuację? Dalej - czy 7.5 cofanie na 4-tym garze to jest bardzo dużo? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie powinno cofać więcej niż 3* w sprawnym aucie, nawet na w miarę agresywnym sofcie - chodzi o margines bezpieczeństwa, przecież cały zakres regulacji to w serii 12* "ledwo". Mierzyliście kompresję?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
gość_Marcin_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Kompresja po 13 na wszystkich garach
|
|
|
gość_Marcin_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
Po kilku miesiącach problem rozwiązany. Czujniki spalania stukowego głupiały przez sztywną, aluminiową, przednią poduszkę silnika. Aktualnie po zmianie poduchy na oryginał wszystkie odczyty są na 0.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
A jak teraz wstaje od ilu masz full boost?
|
|
|
gość_Marcin_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
Nie do końca rozumiem pytanie. Nic się nie zmieniło w tym zakresie, bo też nie miałoby dlaczego. Full boost ok. 3500-3800, nie mam dokładniejszych danych.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
to cos takiego jak u mnie wstawało
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:58 |