![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Witam mam pytanie laickie dla większości, mam gwint i do niego chce założyć camber
- czy laga jest z camberem przykręcona na mocno i podczas skrętu laga obraca sie w amorku ? - czy laga też obraca sie w camberze na tulejce ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 ![]() |
W gornym mocowaniu amortyzatora camber plate czy nie jest łożysko.
-------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
W camberplate musi być łożysko. I nie zwykłe "kulkowe" toczne, tylko wahliwe.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
No tak jest ale ono działa dość twardo, camber wygląda podobnie przez łożysko przechodzi gwint od lagi skręcam go na mocno?
i podczas skrętu laga z camberem stoi a dół amora sie obraca ? http://allegro.pl/camber-plates-mazda-rx7-i4321359433.html |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 ![]() |
Jak poskladasz kolumne na stole to camber powinien dac sie obracac reka. Pokaz zdjecie poskladanego mcphersona.
-------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Te tulejki pod i nad camberem służą tylko do prowadzenia gwintu i ściśnięcia łożyska na maxa? bo w nich nie może camber sie obracać ?
http://www.vividracing.com/catalog/wm.php/...M-CP-E30-00.jpg |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Musi być tak skręcone by camber obracał się swobodnie na łożysku, oraz by miał możliwość swobodnego wychylania się - chwiania w każdą stronę.
Czyli jeśli u Ciebie jest tak że camber siedzi sztywno, to albo masz za dużą nakrętkę/podkładkę pod nakrętką, lub talerzyk górny jest za blisko cambera. Wtedy trzeba dac odpowiednie tulejki pomiędzy talerzyk górny a camber i nad camber a pod nakrętkę. Oczywiście jeśli masz łożysko kulkowe/igiełkowe toczne to do bani i wymieniaj na wahliwe ślizgowe (bo są też kulkowe ale się nie nadają do camberów) Dobrze jest dobrać łożysko z uszczelniaczami i z panewką inną niż brązowa bo szybko się wytłucze. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Te tulejki pod i nad camberem służą tylko do prowadzenia gwintu i ściśnięcia łożyska na maxa? bo w nich nie może camber sie obracać ? http://www.vividracing.com/catalog/wm.php/...M-CP-E30-00.jpg Jeśli chodzi o tulejki "14mm upper spool piece" i analogiczna pod camberem to są tulejki właśnie o których pisałem, dystansują camber umożliwiając się jemu swobodne kręcenie i wahliwość. mają mieć takie średnice wewnętrzne i zewnętrzne jak wewnętrzna bieżnia łożyska, lub w niektórych camberach "uniwersalnych" mają mieś wewnątrzną średnicę taką aby osadzić amortyzator a zewnętrzną taką jak wewnętrzna średnica łożyska, no i jeszcze muszą mieć "kryzę" żeby "ścisnęły" wewnętrzną bieżnię łożyska. Ciężko mi to opisać a rysować nie mam czasu teraz ... -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Tak mam dotoczone tulejki od spodu i od góry chodzi tylko o długość tych tulejek czy jak dokrece lage od góry to camber obraca sie na tych tulejkach w środku czy trzeba by były ciuń krótsze i jak dokrece lage to te podkładki na mocno ścisną łożysko cambera
Bo samo łożysko cambera służy tylko do tego żeby kolumną regulować przód tył a nie żeby sie obracało dookoła jak kulkowe ? Czyli mi sie wydaje że skrecanie kołami polega na tym że camber obraca sie na tych właśnie tulejkach pod i nad nim ? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Przeczytałeś chociaż jedno słowo z tego co zostało wyżej napisane? Łożysko ma pracować, nikt nie włożył go tam po to, zeby pachaniało.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Nie wiem czy jesteś w stanie sobie to wyobrazić ale przeczytałem co wyżej pisze,
z tego co czytalem to jest to łożysko wahliwe, ono spełnia zadanie wychylania sie na boki, ale czy podczas skręcania będzie sie w środku obracać? nie wiem jak inne cambery ale moje chodzi strasznie cięzko, wychylać na boki sie wychyla siłą, ale niema możliwości żeby podczas skręcania sie obracało, dlatego pytam czy obracać ma sie na tulejkach czy to moje obydwa nowe cambery maja zapieczone łożyska czy jaki pieron |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tak powinno się obracać. U mnie w gwincie zamiast łożyska jest przegub kulowy. Nie ma gumowych poduszek.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Okey czyli że jest nowe i dlatego tak cięzko pracuje wyrobi sie
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
A czy danie między camber a talerzyk łozysko kulkowe od np VW ? coś popsuje czy nie ?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
ale jak piszesz że Ci laga w amorze się kręci to nie jest to zbyt zdrowe dla amora...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Młody za dużo kombinujesz. Składaj jak piszemy i będzie dobrze, pod warunkiem że camber będzie miał jak się wahać i obracać. Obracanie przyjdzie z czasem, jak łożysko się rozpracuje - to w końcu ślizg jest. Chyba że łożysko cambera zanim camber został zamocowany na amor, obracało się swobodnie - ogólnie pracowało swobodnie to wtedy jest gdzieś błąd w montażu ...
Kowalczykowy - ruchy góra dół dla amora są raczej gorszą katorgą niż obrót o kilka stopni. Poza tym łożysko się rozpracuje po czasie i już powinno być lux. Przecież każda część jak jest nowa ma swój okres docierania, pracy i na końcu okres przyspieszonego zużycia. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Sory za takie lamerskie pytania ale nie miałem nigdy do czynienia z camberami a lepiej trzy razy sie zapytać niż dwa razy nowe kupować
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Mialem cambery z silverproject - (ogolnie nie polecam, wykonane z gownolitu), ktore zlozylem tak jak koledze polecacie, bez lozyska pomiedzy talezykiem a tulejka cambera, efect 1 track day a doslownie 2h upalania i oba uniballe wylecialy z ramek, jak dla mnie lozysko pomiedzy talezykiem a tulejka cambera jest po to aby swobodnie "obracala" sie sprezyna, Laga moim zdaniem ma stac w miejscu, takze mlody1921 laduj lozysko pomiedzy tuleje a talezyk,np tak jak masz w linku http://www.vividracing.com/catalog/wm.php/...M-CP-E30-00.jpg, inaczej luz na unball Ci sie zrobi ale wtedy bedzie juz do wyrzucenia.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 08:23 |