Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Co grzebac i jak grzebac w D16Z6 ??
Piatek
post Sat, 06 Mar 2010 - 16:53
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2008





Witam

Niedawno kupiłem Civica V Gen EH9, silniczek D16Z6.
Co i jak grzebac zeby wyciągnąć z niego wmiare jak najwięcej ??

Załozyłem Dolot + Stożek K&N, Wydech lezy jeszcze nie założony: układ z Rovera 420, kat wycięty, zamiast końcowego replika Apexi, srodkowego szukam (z B18c4).
Co oprócz tego moge zrobic ??
Nie chce zadnego turba czy kompresora.
Słyszałem ze mozna dłubnąc cos przy przepustnicy . . . tylko co ??

Orientuje sie ktos moze ? / dłubał ktos ?

Prosze napiszcie co mozna zrobic. Kazdy 1HP dla mnie jest cenny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Mar 2010 - 16:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kuba_195
post Sat, 06 Mar 2010 - 20:08
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





silniki hondy są już tak rozpracowane, że powielanie i kombinowanie jest stratą czasu, każdy cm tych silników jest milion razy przestudiowany. pofatyguj się i szukaj na forum honda, jest tego multum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sun, 07 Mar 2010 - 00:33
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





jedyne co jest uzasadnione ekonomicznie i co możesz zrobić to swap silnika. Jak zaczniesz sie bawić w kolektory, wydechy, wałki, kółka, elektronike i strojenia i policzysz kaseto ci wyjdzie że własnie MOŻE osiągnąłeś to co masz w seryjnym B16Ax - tylko że ty własnie wyczerpałes możliwości tuningu swojego silnika a w B16/B18 dopiero sie one zaczynają.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 07 Mar 2010 - 11:53
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





bez przesady. jakby mial d14, to moze tak, ale d16z6 to nie taki kibel, zeby nie oplacalo sie wykrzesac kilku dodatkowych koni za male pieniadze. kolektor wydechowy chinczyk, dolot z kibelrury, wydech po taniosci + strojenie to bedzie sporo taniej niz swap na b16.

tylko nie bardzo rozumiem co tam robi uklad od rovera? on jest w czyms lepszy niz ten z hondy? tlumik srodkowy z b18c4? ale po co?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sun, 07 Mar 2010 - 16:47
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





D16Z6 to nie jest znowu aż taki kibel ale wg mnie też nie taka rewelacja żeby w to pchać kase. Zwykłego B16A1 z tego nie zrobisz nawet po wsadzeniu 2000-2500zł. Te "kilka koni" w zasadzie bedzie wartością nieodczuwalną. Dadzą sie zmierzyć na hamowni.
Zwłaszcza że już to wygląda jak przypadkowy zbiór cześci.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ali-En
post Sun, 07 Mar 2010 - 19:14
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 05 July 2007
Skąd: Opole





Za 2000-2500 objedziesz seryjne B16A1/2. Wydech z kolektorem, dolot, krótka skrzynia i już to się ładnie odpycha.


--------------------
CRX ED9 --> sold
CRX EE8 --> sold
C36 AMG --> sold
Sunny GTI-R --> sold
Sunny GTI Neo VVL --> new toy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Thu, 11 Mar 2010 - 22:26
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Popieram Ali-Ena. Do KJS moim zdaniem D16z6 to lepszy wybór niż b16a1/a2. Ceny części do modyfikacji sa smiesznie tanie i można za 1000-2000 zł i pomocnych kolegów mieć coś o wiele szybszego nić seria b16a2 w Eg6. 150 koni z innym przebiegiem momentu w tym silniku, na dobrej skrzyni hybrydzie zleje VTi bez litości i bedzie znacznie tańsze w ostrej eksplaatacji.


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STACH
post Tue, 16 Mar 2010 - 15:52
Post #8


User
Dołączył: Sun, 16 November 2003
Skąd: Gdańsk





Dla mnie na na początek w D16z6 EG.

1. Kolektor wydechowy.
2. Kompletny wydech.
3. Dolot ze stożkiem.
4. Biegi 3 i 4 z CRX.
5. Krótsze przełożenie główne.
4. Strojenie.

Jak masz więcej kasy - dużo więcej smile.gif

1. Większa przepustnica.
2. Kolektor dolotowy :EDELBROCK lub SKUNK2.
3. Uszczelka pod kolektor dolotowy HONDATA.
4. Regulowane koło rozrządu.
5. Inny wałek np: CROWER lub SKUNK2.
6. Obróbka głowicy + wymiana sprężynek i talerzyków.
7. Wyważenie układu korbowo-tłokowego
8. Lekkie koło zamachowe
9. Strojenie

Po tych modach w zdrowej serii (proszę nie sugeruj się kolejnością) w komplecie powinno być ok.160-170KM


--------------------
Best ET 12.885
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vrus
post Tue, 16 Mar 2010 - 20:36
Post #9


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009
Skąd: zabrze





CYTAT(STACH @ Tue, 16 Mar 2010 - 15:52) *
Dla mnie na na początek w D16z6 EG.

1. Kolektor wydechowy.
2. Kompletny wydech.
3. Dolot ze stożkiem.
4. Biegi 3 i 4 z CRX.
5. Krótsze przełożenie główne.
4. Strojenie.

Jak masz więcej kasy - dużo więcej smile.gif

1. Większa przepustnica.
2. Kolektor dolotowy :EDELBROCK lub SKUNK2.
3. Uszczelka pod kolektor dolotowy HONDATA.
4. Regulowane koło rozrządu.
5. Inny wałek np: CROWER lub SKUNK2.
6. Obróbka głowicy + wymiana sprężynek i talerzyków.
7. Wyważenie układu korbowo-tłokowego
8. Lekkie koło zamachowe
9. Strojenie

Po tych modach w zdrowej serii (proszę nie sugeruj się kolejnością) w komplecie powinno być ok.160-170KM


i cena takich bajerkow bedzie pewnie wieksza niz swap na b18 i tak dalej i dalej ;P


--------------------
c4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piatek
post Mon, 10 May 2010 - 19:54
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2008





a co do kompletnego wydechu to co macie na mysli ? mozecie jakoś opisa dokładniej ??

Planuje zrobic cały 2', ze środkowym z Toyoty Camry 2,2 ( przelotówka gabarytowo jak Hondowska tyle ze wew. średnica 50mm ) i końcowy Apexi N1 Style. Dobry pomysł ?? W którym miejscu dac środkowy ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vrus
post Mon, 10 May 2010 - 20:01
Post #11


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009
Skąd: zabrze





CYTAT(vrus @ Tue, 16 Mar 2010 - 20:36) *
i cena takich bajerkow bedzie pewnie wieksza niz swap na b18 i tak dalej i dalej ;P



srodkowy m techa tylni najlepiej też


--------------------
c4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piatek
post Mon, 10 May 2010 - 20:48
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2008





a mniej więcej w którym miejscu ??

a jeszcze jedno pytanie

D16Z6

• Pojemność: 1590
• Moc: 125KM/6600rpm
• Moment: 143NM/5200rpm
• Kompresja: 9.2:1
• Średnica Tłoka: 75mm
• Skok Tłoka: 90mm
• Rodzaj Głowicy: SOHC
• VTEC: Tak
• OBD: 1


To ze specyfikacji silników. Jak czyta kompresje ??

u mnie w warsztacie w " świętych kcięgach " i w autodacie pisze ze komprecha na garach powinna miec 8.5 - 10, a tu na forum znalazłem ze ktos pisze ze ma 14 i mu mało ...

Jaka komprecha zeczywiscie powinna byc ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Mon, 10 May 2010 - 23:35
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





9,2:1 to jest stopien i sprezania, komprsje powinienes miec w serii na poziomie 13 bar(zdrowy motor), do 11,5 bar wink.gif


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piatek
post Tue, 11 May 2010 - 20:28
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2008





na zimnym, czy cieplym ?? bo ma zimnym silniku ( 10 godzin w temeraturze ~ 5 stopni ) wyszło mi po 10, a na 1/4 wychodze równo z innymi grzebniętymi* d16.




* Dolot, wydech, lekkie koło, modowana skrzynia itp.

Na kreske dojezdzam równo z Astrą II ( 135 koni na hamowni )


Bac sie tej kompresji ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Wed, 12 May 2010 - 10:14
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





z reguly producent podaje cisnienie w tempteraturze pracy.


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piatek
post Sat, 15 May 2010 - 18:24
Post #16


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2008





czyli na ciepłym ... ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 20 May 2010 - 23:27
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Tak - na ciepłym.

Jak chcesz, to przeglądaj fora szumnego jdm'u, czasem ludzie używane graty sprzedają w dobrych pieniądzach ( np kolektory wydechowe, jakieś doloty i inne pierdoły ), choć mój kumpel kolektor wydechowy chińczyka ostatnio do d serii kupił nowy za 350zł. Części aftermarketowych do tego jest sporo, używki i podróbki są w fajnych cenach. W razie czego dmuchnąć to można tongue.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak2444
post Tue, 20 Jul 2010 - 19:13
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 February 2005
Skąd: Długołęka





Mały kotlet, ale może komus sie przyda:
D16Z2
kolektor chinol 4-2-1
cat back 2,5" chonol
CAI chinol
zhamowane 128,7km z fabrycznych 110-ciu.
Wszelkiej maści b16 dostaja okrutne baty, zarówno z rolki jak i ze stopu.

Wszystkie 3 elementy pasowały bez jakichkolwiek przeróbek, a inwestycja zamknęła się w 1500zł
Niedługo wpadnie jeszcze teflonowa uszczelka kolektora ssącego made in poland, żeby niepotrzebnie nie grzać ssaka, choc przy obecnym zestawie w aucie nie da ona duzo, ze względu na suszare na dolocie.

4 gen z tym silnikiem to autko, które potrafi wyleczyć z samozachwytu nawet o 20km mocniejsze auta.
Więc swap na b-serie jest w tym i w powyższym przypadku przerostem formy nad treścią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Wed, 21 Jul 2010 - 10:48
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
zhamowane 128,7km z fabrycznych 110-ciu.
Wszelkiej maści b16 dostaja okrutne baty, zarówno z rolki jak i ze stopu.


Coś zajechane te B-serie ;/

Moje ee9 b16a1, jakoś wciągało shamowaną D serie 150.1KM i 167Nm w budzie 5gen.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:07