![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 November 2008 ![]() |
Witam
Niedawno kupiłem Civica V Gen EH9, silniczek D16Z6. Co i jak grzebac zeby wyciągnąć z niego wmiare jak najwięcej ?? Załozyłem Dolot + Stożek K&N, Wydech lezy jeszcze nie założony: układ z Rovera 420, kat wycięty, zamiast końcowego replika Apexi, srodkowego szukam (z B18c4). Co oprócz tego moge zrobic ?? Nie chce zadnego turba czy kompresora. Słyszałem ze mozna dłubnąc cos przy przepustnicy . . . tylko co ?? Orientuje sie ktos moze ? / dłubał ktos ? Prosze napiszcie co mozna zrobic. Kazdy 1HP dla mnie jest cenny |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
silniki hondy są już tak rozpracowane, że powielanie i kombinowanie jest stratą czasu, każdy cm tych silników jest milion razy przestudiowany. pofatyguj się i szukaj na forum honda, jest tego multum.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
jedyne co jest uzasadnione ekonomicznie i co możesz zrobić to swap silnika. Jak zaczniesz sie bawić w kolektory, wydechy, wałki, kółka, elektronike i strojenia i policzysz kaseto ci wyjdzie że własnie MOŻE osiągnąłeś to co masz w seryjnym B16Ax - tylko że ty własnie wyczerpałes możliwości tuningu swojego silnika a w B16/B18 dopiero sie one zaczynają.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
bez przesady. jakby mial d14, to moze tak, ale d16z6 to nie taki kibel, zeby nie oplacalo sie wykrzesac kilku dodatkowych koni za male pieniadze. kolektor wydechowy chinczyk, dolot z kibelrury, wydech po taniosci + strojenie to bedzie sporo taniej niz swap na b16.
tylko nie bardzo rozumiem co tam robi uklad od rovera? on jest w czyms lepszy niz ten z hondy? tlumik srodkowy z b18c4? ale po co? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
D16Z6 to nie jest znowu aż taki kibel ale wg mnie też nie taka rewelacja żeby w to pchać kase. Zwykłego B16A1 z tego nie zrobisz nawet po wsadzeniu 2000-2500zł. Te "kilka koni" w zasadzie bedzie wartością nieodczuwalną. Dadzą sie zmierzyć na hamowni.
Zwłaszcza że już to wygląda jak przypadkowy zbiór cześci. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 05 July 2007 Skąd: Opole ![]() |
Za 2000-2500 objedziesz seryjne B16A1/2. Wydech z kolektorem, dolot, krótka skrzynia i już to się ładnie odpycha.
-------------------- CRX ED9 --> sold
CRX EE8 --> sold C36 AMG --> sold Sunny GTI-R --> sold Sunny GTI Neo VVL --> new toy |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Popieram Ali-Ena. Do KJS moim zdaniem D16z6 to lepszy wybór niż b16a1/a2. Ceny części do modyfikacji sa smiesznie tanie i można za 1000-2000 zł i pomocnych kolegów mieć coś o wiele szybszego nić seria b16a2 w Eg6. 150 koni z innym przebiegiem momentu w tym silniku, na dobrej skrzyni hybrydzie zleje VTi bez litości i bedzie znacznie tańsze w ostrej eksplaatacji.
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 November 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dla mnie na na początek w D16z6 EG.
1. Kolektor wydechowy. 2. Kompletny wydech. 3. Dolot ze stożkiem. 4. Biegi 3 i 4 z CRX. 5. Krótsze przełożenie główne. 4. Strojenie. Jak masz więcej kasy - dużo więcej ![]() 1. Większa przepustnica. 2. Kolektor dolotowy :EDELBROCK lub SKUNK2. 3. Uszczelka pod kolektor dolotowy HONDATA. 4. Regulowane koło rozrządu. 5. Inny wałek np: CROWER lub SKUNK2. 6. Obróbka głowicy + wymiana sprężynek i talerzyków. 7. Wyważenie układu korbowo-tłokowego 8. Lekkie koło zamachowe 9. Strojenie Po tych modach w zdrowej serii (proszę nie sugeruj się kolejnością) w komplecie powinno być ok.160-170KM -------------------- Best ET 12.885
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Dla mnie na na początek w D16z6 EG. 1. Kolektor wydechowy. 2. Kompletny wydech. 3. Dolot ze stożkiem. 4. Biegi 3 i 4 z CRX. 5. Krótsze przełożenie główne. 4. Strojenie. Jak masz więcej kasy - dużo więcej ![]() 1. Większa przepustnica. 2. Kolektor dolotowy :EDELBROCK lub SKUNK2. 3. Uszczelka pod kolektor dolotowy HONDATA. 4. Regulowane koło rozrządu. 5. Inny wałek np: CROWER lub SKUNK2. 6. Obróbka głowicy + wymiana sprężynek i talerzyków. 7. Wyważenie układu korbowo-tłokowego 8. Lekkie koło zamachowe 9. Strojenie Po tych modach w zdrowej serii (proszę nie sugeruj się kolejnością) w komplecie powinno być ok.160-170KM i cena takich bajerkow bedzie pewnie wieksza niz swap na b18 i tak dalej i dalej ;P -------------------- c4
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 November 2008 ![]() |
a co do kompletnego wydechu to co macie na mysli ? mozecie jakoś opisa dokładniej ??
Planuje zrobic cały 2', ze środkowym z Toyoty Camry 2,2 ( przelotówka gabarytowo jak Hondowska tyle ze wew. średnica 50mm ) i końcowy Apexi N1 Style. Dobry pomysł ?? W którym miejscu dac środkowy ?? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
i cena takich bajerkow bedzie pewnie wieksza niz swap na b18 i tak dalej i dalej ;P srodkowy m techa tylni najlepiej też -------------------- c4
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 November 2008 ![]() |
a mniej więcej w którym miejscu ??
a jeszcze jedno pytanie D16Z6 • Pojemność: 1590 • Moc: 125KM/6600rpm • Moment: 143NM/5200rpm • Kompresja: 9.2:1 • Średnica Tłoka: 75mm • Skok Tłoka: 90mm • Rodzaj Głowicy: SOHC • VTEC: Tak • OBD: 1 To ze specyfikacji silników. Jak czyta kompresje ?? u mnie w warsztacie w " świętych kcięgach " i w autodacie pisze ze komprecha na garach powinna miec 8.5 - 10, a tu na forum znalazłem ze ktos pisze ze ma 14 i mu mało ... Jaka komprecha zeczywiscie powinna byc ?? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
9,2:1 to jest stopien i sprezania, komprsje powinienes miec w serii na poziomie 13 bar(zdrowy motor), do 11,5 bar
![]() -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 November 2008 ![]() |
na zimnym, czy cieplym ?? bo ma zimnym silniku ( 10 godzin w temeraturze ~ 5 stopni ) wyszło mi po 10, a na 1/4 wychodze równo z innymi grzebniętymi* d16.
* Dolot, wydech, lekkie koło, modowana skrzynia itp. Na kreske dojezdzam równo z Astrą II ( 135 koni na hamowni ) Bac sie tej kompresji ?? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
z reguly producent podaje cisnienie w tempteraturze pracy.
-------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 November 2008 ![]() |
czyli na ciepłym ... ??
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Tak - na ciepłym.
Jak chcesz, to przeglądaj fora szumnego jdm'u, czasem ludzie używane graty sprzedają w dobrych pieniądzach ( np kolektory wydechowe, jakieś doloty i inne pierdoły ), choć mój kumpel kolektor wydechowy chińczyka ostatnio do d serii kupił nowy za 350zł. Części aftermarketowych do tego jest sporo, używki i podróbki są w fajnych cenach. W razie czego dmuchnąć to można ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 February 2005 Skąd: Długołęka ![]() |
Mały kotlet, ale może komus sie przyda:
D16Z2 kolektor chinol 4-2-1 cat back 2,5" chonol CAI chinol zhamowane 128,7km z fabrycznych 110-ciu. Wszelkiej maści b16 dostaja okrutne baty, zarówno z rolki jak i ze stopu. Wszystkie 3 elementy pasowały bez jakichkolwiek przeróbek, a inwestycja zamknęła się w 1500zł Niedługo wpadnie jeszcze teflonowa uszczelka kolektora ssącego made in poland, żeby niepotrzebnie nie grzać ssaka, choc przy obecnym zestawie w aucie nie da ona duzo, ze względu na suszare na dolocie. 4 gen z tym silnikiem to autko, które potrafi wyleczyć z samozachwytu nawet o 20km mocniejsze auta. Więc swap na b-serie jest w tym i w powyższym przypadku przerostem formy nad treścią. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT zhamowane 128,7km z fabrycznych 110-ciu. Wszelkiej maści b16 dostaja okrutne baty, zarówno z rolki jak i ze stopu. Coś zajechane te B-serie ;/ Moje ee9 b16a1, jakoś wciągało shamowaną D serie 150.1KM i 167Nm w budzie 5gen. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:07 |