Shoutbox 0 nowych PW 


> Usunięcie "secondary air injection" i innych gratów.Pytanie do znawców 1.8T
Szkapek28
post Thu, 03 Dec 2009 - 11:06
Post #1


User
Dołączył: Sun, 25 May 2008
Skąd: elbląg





Witam
Jakoś na dniach zakładam oil catch tanka i przy okazji zajrzałem na ten link http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=235106
i moje pytanie co to daje i po co to robią?wywalają egr oki rozumiem ale po co wywalają reszte gratów (po stronie kierowcy).....chodzi mi po głowie aby coś takiego zrobić u siebie bo strasznie przeszkadza (w pociągnięciu rurki od turbo do IC) mi ta plastikowa pompa na dole .Silnik A4 2002 1.8T AVJ.Szukałem odp na to pytanie na forum A4 , ale nie znalazłem.....więc próbuje tu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Thu, 03 Dec 2009 - 11:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TMQ
post Thu, 03 Dec 2009 - 12:29
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Poznań





Nie daje nic poza tym że masz mniej gratów pod maską.Robia to po to żeby mieć czystszy wygląd pod maską. Wywalają układ SAI, układ zaworu N249 taki "clean" jest u nich bardzo modny i robią to bo jest trendy.
Jedynie sam bypass zaworu n249 może przynieść efekt w postaci szybszej i pewniejszej reakcji zaworu DV.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Thu, 03 Dec 2009 - 12:38
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





to nie jest EGR, tylko secondary air injection - suszarka dmuchająca w kolektor wydechowy tylko po to, żeby dopalić wzbogaconą mieszankę na zimnym silniku... to cholerstwo z biegiem czasu się psuje, rurki parcieją, pękają, pojawiają się głupie błędy związane z tym, że układ secondary air injection nie śmiga lub zawór wykonawczy (ta metalowa sztanga na tyle silnika) przepuszcza. Każdy fault z tego dziadostwa wita cię radosnym, pomarańczowym MIL-em na desce rozdzielczej wink.gif Stąd pomysł na pozbycie się tego...


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szkapek28
post Thu, 03 Dec 2009 - 13:08
Post #4


User
Dołączył: Sun, 25 May 2008
Skąd: elbląg





oki czegoś się dowiedziałem , dziękuję biggrin.gif .....moje pytanie czy moge tą czarną,plastikową suszarkę oraz ten "secondary air injection" wywalić jak w tym poście (bo przeszkadz mi to cholerstwo w poprowadzeniu rurki z kwasiaka od turbo do IC) czy nie odbije się to niekorzystnie na pracy silnika? bład SAI będę chciał wyłaczyc u jakiegoś tunera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Thu, 03 Dec 2009 - 13:23
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





to wywal, tylko zaślep otwór wlotowy zaworu SAI (tego, co nazywają w artykule EGR), bo będzie Ci się uchylał. Licz się z check enginem jeśli odepniesz wtyczkę od "suszarki" (może to się da jakimś rezystorem załatwić?).

BTW. Mi to nie przeszkadza, rury się ładnie pomieściły, a suszarka straszy ludzi na chodnikach jak się od czasu do czasu włączy wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szkapek28
post Thu, 03 Dec 2009 - 13:34
Post #6


User
Dołączył: Sun, 25 May 2008
Skąd: elbląg





CYTAT(marecek @ Thu, 03 Dec 2009 - 13:23) *
to wywal, tylko zaślep otwór wlotowy zaworu SAI (tego, co nazywają w artykule EGR), bo będzie Ci się uchylał. Licz się z check enginem jeśli odepniesz wtyczkę od "suszarki" (może to się da jakimś rezystorem załatwić?).

BTW. Mi to nie przeszkadza, rury się ładnie pomieściły, a suszarka straszy ludzi na chodnikach jak się od czasu do czasu włączy wink.gif

oki ale czy nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika....w końcu ta suszara dmucha powietrze do kolektora , które chyba jest tam w danej chwili potrzebne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 03 Dec 2009 - 14:52
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





dmucha do kolektora wydechowago
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus31
post Fri, 04 Dec 2009 - 20:44
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 09 March 2005
Skąd: Śląsk





CYTAT(marecek @ Thu, 03 Dec 2009 - 13:23) *
to wywal, tylko zaślep otwór wlotowy zaworu SAI (tego, co nazywają w artykule EGR), bo będzie Ci się uchylał. Licz się z check enginem jeśli odepniesz wtyczkę od "suszarki" (może to się da jakimś rezystorem załatwić?).

BTW. Mi to nie przeszkadza, rury się ładnie pomieściły, a suszarka straszy ludzi na chodnikach jak się od czasu do czasu włączy wink.gif

To tałatajstwo nie jest włączone w układ samodiagnozy, więc ze "shrekiem" nie ma problemów smile.gif .


--------------------
Potrzebne teile do skrzyni EVS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Sat, 05 Dec 2009 - 22:43
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





CYTAT(Paulus31 @ Fri, 04 Dec 2009 - 20:44) *
To tałatajstwo nie jest włączone w układ samodiagnozy, więc ze "shrekiem" nie ma problemów smile.gif .



jeżeli cokolwiek ruszy w SAI to będzie miał checka na desce
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus31
post Sat, 05 Dec 2009 - 23:24
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 09 March 2005
Skąd: Śląsk





CYTAT(poziek @ Sat, 05 Dec 2009 - 22:43) *
jeżeli cokolwiek ruszy w SAI to będzie miał checka na desce

Jeżeli wywali przekaźnik sterujący pompą powietrza i zawór N249 (chyba taki to numer) to owszem. Ale jeżeli wywali tylko samą pompę, przewody, mechaniczny zawór i zatka dopływ powietrza do mechanicznego zaworu to nie.


--------------------
Potrzebne teile do skrzyni EVS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Sat, 05 Dec 2009 - 23:29
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





na N249 robi się tzw. pętelkę i nie trzeba go wywalać

co do samego przekaźnika nie jestem pewien wiec nie będę się upierał ale faktycznie byłoby super gdyby dzięki temu check nie wyskakiwał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus31
post Sun, 06 Dec 2009 - 20:40
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 09 March 2005
Skąd: Śląsk





CYTAT(poziek @ Sat, 05 Dec 2009 - 23:29) *
na N249 robi się tzw. pętelkę i nie trzeba go wywalać

co do samego przekaźnika nie jestem pewien wiec nie będę się upierał ale faktycznie byłoby super gdyby dzięki temu check nie wyskakiwał

Mam u siebie wyrzuconą pompę, przewody i zawór mechaniczny. Został tylko przekaźnik i N249. Żadnego "shreka" nie ma ani w pamięci podręcznej ani zasadniczej smile.gif . Jeżdżę tak od ponad 2 lat.


--------------------
Potrzebne teile do skrzyni EVS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Sun, 06 Dec 2009 - 21:08
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





W takim razie kox
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Sun, 06 Dec 2009 - 22:23
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Da sie te wszystkie rzeczy wyjac z pod maski łacznie z elektryka-zaworkami i powyłaczac kody błędów. Tak żeby nie było błędów miekkich czy tam stałych z czujników. No lights on dashboard ect :-)

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szkapek28
post Mon, 07 Dec 2009 - 07:35
Post #15


User
Dołączył: Sun, 25 May 2008
Skąd: elbląg





CYTAT(poziek @ Sat, 05 Dec 2009 - 23:29) *
na N249 robi się tzw. pętelkę i nie trzeba go wywalać

co do samego przekaźnika nie jestem pewien wiec nie będę się upierał ale faktycznie byłoby super gdyby dzięki temu check nie wyskakiwał


oki pentelkuje zawór N249 ,ten przewód co szedł od DV do N249 wpinam teraz w kolektor tak? czy wtyczki od N249 i N112 maja byc podpięte do zaworów? i jeszcze jedno od N112 do tego mechanicznego zaworu który zaslepiam(EGR) idzie wężyk-usuwam go??czy zaślepiam?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus31
post Tue, 15 Dec 2009 - 21:11
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 09 March 2005
Skąd: Śląsk





CYTAT(Szkapek28 @ Mon, 07 Dec 2009 - 07:35) *
oki pentelkuje zawór N249 ,ten przewód co szedł od DV do N249 wpinam teraz w kolektor tak?

Tak.
CYTAT
czy wtyczki od N249 i N112 maja byc podpięte do zaworów?

Tak, ponieważ zawory są objęte diagnozą i w wypadku ich nie popięcia zakodowany zostanie błąd.
CYTAT
i jeszcze jedno od N112 do tego mechanicznego zaworu który zaslepiam(EGR) idzie wężyk-usuwam go??czy zaślepiam?

najbezpieczniej zaślepić, chyba że odłączysz dodatkowo wężyk od wejścia turbiny. A le w takim przepadku i tak trzeba ten króciec zaślepić więc na jedno wychodzi :-) .





--------------------
Potrzebne teile do skrzyni EVS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szkapek28
post Wed, 16 Dec 2009 - 08:14
Post #17


User
Dołączył: Sun, 25 May 2008
Skąd: elbląg






wielkie dzięki mam już jasność
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Wed, 16 Dec 2009 - 18:19
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





chciałem u siebie zrobić też obejście tego n249 wg.tego schematu


dostałem się do tego n249 i teraz mam pytanie

przewód od DVki 1 musze połączyć z gruszką 2 i potem podpiąć do nich przewód od podciśnienia w kolektorze 3
natomiat króciec i przewód zaznaczone na zółto połączyć ze sobą , nie kumam tego za bardzo

jakby co to wklejam jeszcze jedną fotkę


btw. po lekturze tego topicu http://clubtt.pl/forum/topics25/usuwanie-n...4d4a0e3431c3868

już sam nie wiem , jak do tego się zabrać , czy puścić przewód z DVki do kolektora bezpośrednio a reszte zaślepić


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TMQ
post Wed, 16 Dec 2009 - 19:42
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Poznań





Ja zrobilem tak że poprowadzilem nowy przewod podcisnienia z kolektora do DV a przewód oryginalny do dv zaślepiłem, n249 zostawiłem podłaczony tak jak był.Zero błędów i mam sterowanie DV bezposrednio z kolektora.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Wed, 16 Dec 2009 - 20:05
Post #20


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





wpiąłeś się trójnikiem tutaj , czy tylko sam przewód z DVki do kolektora a ori zaślepiłeś ( ten co jest pod spodem )


fotka z ttclub


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 17:17