![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
Witam
Jakoś na dniach zakładam oil catch tanka i przy okazji zajrzałem na ten link http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=235106 i moje pytanie co to daje i po co to robią?wywalają egr oki rozumiem ale po co wywalają reszte gratów (po stronie kierowcy).....chodzi mi po głowie aby coś takiego zrobić u siebie bo strasznie przeszkadza (w pociągnięciu rurki od turbo do IC) mi ta plastikowa pompa na dole .Silnik A4 2002 1.8T AVJ.Szukałem odp na to pytanie na forum A4 , ale nie znalazłem.....więc próbuje tu. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Nie daje nic poza tym że masz mniej gratów pod maską.Robia to po to żeby mieć czystszy wygląd pod maską. Wywalają układ SAI, układ zaworu N249 taki "clean" jest u nich bardzo modny i robią to bo jest trendy.
Jedynie sam bypass zaworu n249 może przynieść efekt w postaci szybszej i pewniejszej reakcji zaworu DV. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
to nie jest EGR, tylko secondary air injection - suszarka dmuchająca w kolektor wydechowy tylko po to, żeby dopalić wzbogaconą mieszankę na zimnym silniku... to cholerstwo z biegiem czasu się psuje, rurki parcieją, pękają, pojawiają się głupie błędy związane z tym, że układ secondary air injection nie śmiga lub zawór wykonawczy (ta metalowa sztanga na tyle silnika) przepuszcza. Każdy fault z tego dziadostwa wita cię radosnym, pomarańczowym MIL-em na desce rozdzielczej
![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
oki czegoś się dowiedziałem , dziękuję
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
to wywal, tylko zaślep otwór wlotowy zaworu SAI (tego, co nazywają w artykule EGR), bo będzie Ci się uchylał. Licz się z check enginem jeśli odepniesz wtyczkę od "suszarki" (może to się da jakimś rezystorem załatwić?).
BTW. Mi to nie przeszkadza, rury się ładnie pomieściły, a suszarka straszy ludzi na chodnikach jak się od czasu do czasu włączy ![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
to wywal, tylko zaślep otwór wlotowy zaworu SAI (tego, co nazywają w artykule EGR), bo będzie Ci się uchylał. Licz się z check enginem jeśli odepniesz wtyczkę od "suszarki" (może to się da jakimś rezystorem załatwić?). BTW. Mi to nie przeszkadza, rury się ładnie pomieściły, a suszarka straszy ludzi na chodnikach jak się od czasu do czasu włączy ![]() oki ale czy nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika....w końcu ta suszara dmucha powietrze do kolektora , które chyba jest tam w danej chwili potrzebne. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
dmucha do kolektora wydechowago
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 09 March 2005 Skąd: Śląsk ![]() |
to wywal, tylko zaślep otwór wlotowy zaworu SAI (tego, co nazywają w artykule EGR), bo będzie Ci się uchylał. Licz się z check enginem jeśli odepniesz wtyczkę od "suszarki" (może to się da jakimś rezystorem załatwić?). BTW. Mi to nie przeszkadza, rury się ładnie pomieściły, a suszarka straszy ludzi na chodnikach jak się od czasu do czasu włączy ![]() To tałatajstwo nie jest włączone w układ samodiagnozy, więc ze "shrekiem" nie ma problemów ![]() -------------------- Potrzebne teile do skrzyni EVS
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 09 March 2005 Skąd: Śląsk ![]() |
jeżeli cokolwiek ruszy w SAI to będzie miał checka na desce Jeżeli wywali przekaźnik sterujący pompą powietrza i zawór N249 (chyba taki to numer) to owszem. Ale jeżeli wywali tylko samą pompę, przewody, mechaniczny zawór i zatka dopływ powietrza do mechanicznego zaworu to nie. -------------------- Potrzebne teile do skrzyni EVS
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
na N249 robi się tzw. pętelkę i nie trzeba go wywalać
co do samego przekaźnika nie jestem pewien wiec nie będę się upierał ale faktycznie byłoby super gdyby dzięki temu check nie wyskakiwał |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 09 March 2005 Skąd: Śląsk ![]() |
na N249 robi się tzw. pętelkę i nie trzeba go wywalać co do samego przekaźnika nie jestem pewien wiec nie będę się upierał ale faktycznie byłoby super gdyby dzięki temu check nie wyskakiwał Mam u siebie wyrzuconą pompę, przewody i zawór mechaniczny. Został tylko przekaźnik i N249. Żadnego "shreka" nie ma ani w pamięci podręcznej ani zasadniczej ![]() -------------------- Potrzebne teile do skrzyni EVS
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
W takim razie kox
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Da sie te wszystkie rzeczy wyjac z pod maski łacznie z elektryka-zaworkami i powyłaczac kody błędów. Tak żeby nie było błędów miekkich czy tam stałych z czujników. No lights on dashboard ect :-)
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
na N249 robi się tzw. pętelkę i nie trzeba go wywalać co do samego przekaźnika nie jestem pewien wiec nie będę się upierał ale faktycznie byłoby super gdyby dzięki temu check nie wyskakiwał oki pentelkuje zawór N249 ,ten przewód co szedł od DV do N249 wpinam teraz w kolektor tak? czy wtyczki od N249 i N112 maja byc podpięte do zaworów? i jeszcze jedno od N112 do tego mechanicznego zaworu który zaslepiam(EGR) idzie wężyk-usuwam go??czy zaślepiam? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 09 March 2005 Skąd: Śląsk ![]() |
oki pentelkuje zawór N249 ,ten przewód co szedł od DV do N249 wpinam teraz w kolektor tak? Tak. CYTAT czy wtyczki od N249 i N112 maja byc podpięte do zaworów? Tak, ponieważ zawory są objęte diagnozą i w wypadku ich nie popięcia zakodowany zostanie błąd. CYTAT i jeszcze jedno od N112 do tego mechanicznego zaworu który zaslepiam(EGR) idzie wężyk-usuwam go??czy zaślepiam? najbezpieczniej zaślepić, chyba że odłączysz dodatkowo wężyk od wejścia turbiny. A le w takim przepadku i tak trzeba ten króciec zaślepić więc na jedno wychodzi :-) . -------------------- Potrzebne teile do skrzyni EVS
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
wielkie dzięki mam już jasność |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
chciałem u siebie zrobić też obejście tego n249 wg.tego schematu
![]() dostałem się do tego n249 i teraz mam pytanie ![]() przewód od DVki 1 musze połączyć z gruszką 2 i potem podpiąć do nich przewód od podciśnienia w kolektorze 3 natomiat króciec i przewód zaznaczone na zółto połączyć ze sobą , nie kumam tego za bardzo jakby co to wklejam jeszcze jedną fotkę ![]() btw. po lekturze tego topicu http://clubtt.pl/forum/topics25/usuwanie-n...4d4a0e3431c3868 już sam nie wiem , jak do tego się zabrać , czy puścić przewód z DVki do kolektora bezpośrednio a reszte zaślepić -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Ja zrobilem tak że poprowadzilem nowy przewod podcisnienia z kolektora do DV a przewód oryginalny do dv zaślepiłem, n249 zostawiłem podłaczony tak jak był.Zero błędów i mam sterowanie DV bezposrednio z kolektora.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
wpiąłeś się trójnikiem tutaj , czy tylko sam przewód z DVki do kolektora a ori zaślepiłeś ( ten co jest pod spodem )
![]() fotka z ttclub -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 17:17 |