Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Clio IV Trophy 2017 - nietypowy problem z silnikiem, Auto po programie na 250KM
ap2
post Thu, 10 Apr 2025 - 09:36
Post #1


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





Witam,

Mam taki nietypowy problem, że
raz na dzień i tylko gdy jest na zewnątrz > 15stC auto po całonocnym staniu i uruchomieniu, po około 30 - 60 sek pracy silnika, sterownik (?) odcina zapłon na ułamek sekundy i później już do kolejnego odstania w nocy jest spokój (nie da się tego drugi raz powtórzyć w tym samym dniu).

Obecnie, gdy rozpoczynam jazdę a na zewnatrz jest koło 0 problem w ogóle nie występuje.

To odcięcie wystepuje zarówno na wolnych obrotach (wtedy auto jakby gaśnie) ale po tym ułamku sekundy wszystko wraca do normy.
Podczas jazdy jest to po prostu szarpnięcie.

Na testerze jak monitorowałem RPM to w momencie odcięcia zapłonu RPM wyskoczyły do góry na ponad 5000 - stąd zakładam, że sterownik odnotował przekroczenie max RMP i odciął zpłon. Podmieniłem czujnik połozenia wału na nowy OEM i nic to nie dało.

Stąd pytanie - czy ten pik RPM może być powodem i co może w tm silniku powodować taki błedny odczyt?

Problem z diagnozą polega na tym, że tak jak napisałem jest to 1x na dzień i to jak jest ciepło.

Mógłbym pomienić sterownik ale nie wiem jak rozróżnić wersję zwykłą (200KM) od trophy (220KM) bo podejrzewam problem z programem (kupiłem auto po programie i niestety nie wiem gdzie to było robione)


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 10 Apr 2025 - 09:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:55