![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 04 September 2003 Skąd: Warszawa/Gocław ![]() |
Witam,
Chciałem dowiedzieć się jak odróżnić te dwa silniki, bo w jednym obniżono moc ze względu na to że w niektórych krajach OC liczy się od mocy. Może ktoś pomóc ? Pozdrawiam -------------------- Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 October 2003 Skąd: Warszawa/ Sulejówek ![]() |
Bierzesz dowód rejestracyjny, albo patrzysz na blok silnika i zczytujesz jego numer, po którym mozesz odczytac, jaki to model. Interesuja cie pierwsze 5-6 znaków (np D14A2). Ponizej tabelka, jakie silniki z jaka moca byly montowane w jakich modelach.
D14A2E SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 5d MA8 95-96 D14A3 SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 3d 1.4i EJ9 96-98 D14A4 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 3d/4d 1.4i, 1.4iS EJ9 96-98 D14A5E SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 5d 1.4i MA8 96 D14A6E SOHC PGM-FI, kat. Civic 5d 1.4iLS MB2 99-00 area KY D14A7E SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 5d/Aerodeck 1.4i MB2/MB8 97-98 D14A8E SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 5d/Aerodeck 1.4iS MB2/MB8 97-98 D14Z1 SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 3d 1.4i EJ9 99-00 D14Z2 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 3d/4d 1.4iS EJ9 99-00 D14Z3E SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 5d 1.4i MB2 99-00 D14Z4E SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 5d 1.4iS MB2 99-00 D14Z5 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 4d/5d 1.4S ES4/EU5 01- 5d JP D14Z6 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 3d/5d 1.4S, 1.4LS EP1/EU7 01- 5d GB -------------------- www.jhm.com.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
przy czym w większości wypadków nalezy wybebeszyć kryze z dolotu i silnik ma znowu 90kucy
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Thu, 04 September 2003 Skąd: Warszawa/Gocław ![]() |
Wombat --> a mógłbyś rozwinąć tą wypowiedź, bo ze mnie troche laik a ciężko jest jednak znaleźć taką honde z tym silnikiem 90KM, więc takie rozwiązanie byłoby dla mnie idealne. Ale cóż to za zabieg ? można wykonać samemu ? Jak często jest skuteczny ? I może w których modelach ?
-------------------- Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Rozwijam.
Honda ma to do siebie że często z tajemniczych przyczyn ( wniemcach to wiadomo dlaczego - opłaty zależne od mocy) wypuszcza silniki fabrycznie zdławione gorszym (celowo) osprzętem. Tak jest w wypadku civica 1,4 75KM co szedł na region np: KG (niemcy). Mniejszą moc załatwili mi wpychając w układ dolotowy zweżke/kryze/zwał jak zwał co robi mu średnice dolotową ze 30mm z ponad 50mm które ma przy 90KM. Silnik sie dusi. Jeżdżące po KG D14A3 i A5 są "odtykalne" na 100%. Zabieg można wykonac samemu. Nie boli. Tutaj link po czesku ze zdjęciówką.. to ta "Vlozka", jej zamiennik kosztuje w ASO około 18zł (kosztował) teraz podobno uszczelka pod przepustnice juz nie kostuje 20zł tylko 60..: http://www.hondaclub.cz/default.asp?wha ... 105&s_id=1 ![]() a tu juz z naszego forum: http://www.hondapl.org/forum/message.asp?id=102326 http://hondapl.org/forum/message.asp?id=90268 http://www.hondapl.org/forum/message.asp?id=88751 http://www.hondapl.org/forum/message.asp?id=81186 warto powalczyć... -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2004 ![]() |
Czy to sie tyczy takze silnika 1350ccm z Civica z 92 roku?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
tyczy sie silników wymienionych wyżej w i podanych linkach.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 October 2003 Skąd: Warszawa/ Sulejówek ![]() |
CYTAT("k@mil":11byz6vb) Czy to sie tyczy takze silnika 1350ccm z Civica z 92 roku?
ten silnik to jest gaznikowy, nie ma zadnej kryzy w dolocie -------------------- www.jhm.com.pl
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Thu, 04 September 2003 Skąd: Warszawa/Gocław ![]() |
Czy ktoś mógłby pomóc w temacie założenia tej nowej uszczelki(bo kupiłem ją już w ASO)? Ja jakoś boję się do tego zabierać... A zresztą nie wiem czy trzeba zdejmować filtr, czy tylko odkręcić te 4 śruby... na tej stronie to prawda jest wszystko opisane, ale po czesku, a nie bardzo rozumiem ten język...
-------------------- Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Nie ma czego się bać. Odkręcasz 4 śruby zdrapujesz starą uszczelkę, wkładasz nową i po ptakach. Aczkolwiek lepiej wyjąć cała przepustnicę wyczyścić w benzynie i zamontować nazad. Pocieknie trochę płynu chłodniczego, ale to nie problem.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
chyba że pocieknie w kolektor dolotowy., jak mi kiedys w D15B2... 2 dni se ciekło. oj ssałem chłodziwko z garów rurka przez otwór na świece....
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 04 September 2003 Skąd: Warszawa/Gocław ![]() |
No uszczelka zmieniona, na razie testów większych nie było, ale różnice chyba odczuwam. Tylko jest problem... jechałem na trasie 5 bieg, 160km/h i w ogóle nie chce iść dalej... Tzn. moze i by poszła, ale po 5 min. by było ze 170 moze... o co chodzi ??
-------------------- Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
o to że fabryczne 90KM 1,4 iS ma Vmax w granicach 175? z tego co pamiętam jazdy po strasach to 1,4 w większości wymiękała bardzo ostro własnie w okolicach 160
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Thu, 04 September 2003 Skąd: Warszawa/Gocław ![]() |
No tak, katalogowo ma 177, ale to licznikowe będzie ze 180-190, a czemu juz przy 160 jest taki zastój. Szczególnie ze obrotów to ja miałem ze 4 tys. Czyli to normalne ? Niech chociaż do tych 170 licznikowego dochodzi normalnie, ale on z tych 160 to się nie chciał ruszyć za cholere...
-------------------- Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 04 September 2005 Skąd: Gostyń/Poznań ![]() |
rozpedzaj sie na 4 a nie na 5
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wawa/Puławy ![]() |
normlanie przy 160 zmieknie, potem na 4 idzie ale juz nie z takim impetem, zeby 170-180 licznikowe to juz trzeba rozbujac i troche czasu trwa
-------------------- Honda Civic 6g 3D
D series motor |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Thu, 04 September 2003 Skąd: Warszawa/Gocław ![]() |
No wczoraj późnym wieczorem zrobiłem mały test i na 4 doszedłem do 145 po czym zatrzymały mnie światła, ale to chyba rzeczywiście będzie działało. A teraz jeszcze takie małe pytanko, czy warto robić stożek + dolot ? I ewentualnie co jeszcze. Chodzi mi o niskie koszta, a zeby było te 10-20KM więcej, a innymi słowy zeby zejść poniżej 10sec. do 100km/h... Acha no i jeszcze ewentualnie u kogo robić.
-------------------- Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT a zeby było te 10-20KM więcej
Oś dał teraz.... 10-20KM tak łatwo rzucone w przypadku tego silnika to jest bardzo dużo - zwłaszcza jeżli chcesz sie zbliżyć do "20KM więcej". Tanio to tu sie nic nie da. W zasadzie to "tanio" kończy sie na dolocie który za około 300zł sobie zrobisz. Masz przepustnice w pionie czy w poziomie?.. zresztą czy tak czy siak z tego co pamietam podchodzi dolot od amerykańskiego 1,5 - do kupienia na ebay za 17 dolców cała reszta potem jest drogi i zaczyna sie od około 1000zł kolektor wydechowy + reszta wydechu+lekkie fele+ walka z masą + elektronika (kolejnośc przypadkowa) i osiągniesz to co chciałeś poza tym 1,4 w budzie 3D ma na ogół poniżej 10 sek do setki seryjnie -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wawa/Puławy ![]() |
seryjnie jednak ponad 10
chcesz zobaczyc co daje sam stozek? wiadomo jednen tak jeden tak ale mi dal to sam stozek http://img179.exs.cx/img179/2599/wykres800x10247bu.jpg -------------------- Honda Civic 6g 3D
D series motor |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
poka poka jeszcze zdjęcie tego stożka i dolotu.
W 1,6 114KM (D16A9 - 11 lat) civic były skoki "in plus" o 4-6KM. Wiec twoje dwa w słabszym silniku. W 150-200KM seryjniakach 2.2 "daje" średnio 7-12KM. To chyba tak ma być. Poza tym 100KM. To chyba i tak już cos podłubałes nie? Miało być 75... chyba że to nie twój wykres. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:45 |