Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Civic 1.4 75KM a 90KM po 96r.
Rogal=M3=
post Sun, 07 Aug 2005 - 11:50
Post #1


User
Dołączył: Thu, 04 September 2003
Skąd: Warszawa/Gocław





Witam,

Chciałem dowiedzieć się jak odróżnić te dwa silniki, bo w jednym obniżono moc ze względu na to że w niektórych krajach OC liczy się od mocy. Może ktoś pomóc ?

Pozdrawiam


--------------------
Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 Aug 2005 - 11:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
LIO
post Sun, 07 Aug 2005 - 20:14
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 09 October 2003
Skąd: Warszawa/ Sulejówek





Bierzesz dowód rejestracyjny, albo patrzysz na blok silnika i zczytujesz jego numer, po którym mozesz odczytac, jaki to model. Interesuja cie pierwsze 5-6 znaków (np D14A2). Ponizej tabelka, jakie silniki z jaka moca byly montowane w jakich modelach.


D14A2E SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 5d MA8 95-96
D14A3 SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 3d 1.4i EJ9 96-98
D14A4 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 3d/4d 1.4i, 1.4iS EJ9 96-98
D14A5E SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 5d 1.4i MA8 96
D14A6E SOHC PGM-FI, kat. Civic 5d 1.4iLS MB2 99-00 area KY
D14A7E SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 5d/Aerodeck 1.4i MB2/MB8 97-98
D14A8E SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 5d/Aerodeck 1.4iS MB2/MB8 97-98
D14Z1 SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 3d 1.4i EJ9 99-00
D14Z2 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 3d/4d 1.4iS EJ9 99-00
D14Z3E SOHC PGM-FI, kat. 75KM Civic 5d 1.4i MB2 99-00
D14Z4E SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 5d 1.4iS MB2 99-00
D14Z5 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 4d/5d 1.4S ES4/EU5 01- 5d JP
D14Z6 SOHC PGM-FI, kat. 90KM Civic 3d/5d 1.4S, 1.4LS EP1/EU7 01- 5d GB


--------------------
www.jhm.com.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 08 Aug 2005 - 02:06
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





przy czym w większości wypadków nalezy wybebeszyć kryze z dolotu i silnik ma znowu 90kucy


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal=M3=
post Thu, 11 Aug 2005 - 21:29
Post #4


User
Dołączył: Thu, 04 September 2003
Skąd: Warszawa/Gocław





Wombat --> a mógłbyś rozwinąć tą wypowiedź, bo ze mnie troche laik a ciężko jest jednak znaleźć taką honde z tym silnikiem 90KM, więc takie rozwiązanie byłoby dla mnie idealne. Ale cóż to za zabieg ? można wykonać samemu ? Jak często jest skuteczny ? I może w których modelach ?


--------------------
Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 11 Aug 2005 - 23:05
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Rozwijam.
Honda ma to do siebie że często z tajemniczych przyczyn ( wniemcach to wiadomo dlaczego - opłaty zależne od mocy) wypuszcza silniki fabrycznie zdławione gorszym (celowo) osprzętem.
Tak jest w wypadku civica 1,4 75KM co szedł na region np: KG (niemcy).
Mniejszą moc załatwili mi wpychając w układ dolotowy zweżke/kryze/zwał jak zwał co robi mu średnice dolotową ze 30mm z ponad 50mm które ma przy 90KM. Silnik sie dusi. Jeżdżące po KG D14A3 i A5 są "odtykalne" na 100%.

Zabieg można wykonac samemu. Nie boli.
Tutaj link po czesku ze zdjęciówką.. to ta "Vlozka", jej zamiennik kosztuje w ASO około 18zł (kosztował) teraz podobno uszczelka pod przepustnice juz nie kostuje 20zł tylko 60..:

http://www.hondaclub.cz/default.asp?wha ... 105&s_id=1




a tu juz z naszego forum:
http://www.hondapl.org/forum/message.asp?id=102326
http://hondapl.org/forum/message.asp?id=90268
http://www.hondapl.org/forum/message.asp?id=88751
http://www.hondapl.org/forum/message.asp?id=81186


warto powalczyć...


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k@mil
post Thu, 11 Aug 2005 - 23:47
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2004





Czy to sie tyczy takze silnika 1350ccm z Civica z 92 roku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 12 Aug 2005 - 08:21
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





tyczy sie silników wymienionych wyżej w i podanych linkach.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LIO
post Fri, 12 Aug 2005 - 16:14
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 09 October 2003
Skąd: Warszawa/ Sulejówek





CYTAT("k@mil":11byz6vb)
Czy to sie tyczy takze silnika 1350ccm z Civica z 92 roku?

ten silnik to jest gaznikowy, nie ma zadnej kryzy w dolocie


--------------------
www.jhm.com.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal=M3=
post Wed, 31 Aug 2005 - 14:27
Post #9


User
Dołączył: Thu, 04 September 2003
Skąd: Warszawa/Gocław





Czy ktoś mógłby pomóc w temacie założenia tej nowej uszczelki(bo kupiłem ją już w ASO)? Ja jakoś boję się do tego zabierać... A zresztą nie wiem czy trzeba zdejmować filtr, czy tylko odkręcić te 4 śruby... na tej stronie to prawda jest wszystko opisane, ale po czesku, a nie bardzo rozumiem ten język...


--------------------
Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Thu, 01 Sep 2005 - 10:10
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Nie ma czego się bać. Odkręcasz 4 śruby zdrapujesz starą uszczelkę, wkładasz nową i po ptakach. Aczkolwiek lepiej wyjąć cała przepustnicę wyczyścić w benzynie i zamontować nazad. Pocieknie trochę płynu chłodniczego, ale to nie problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 02 Sep 2005 - 22:51
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





chyba że pocieknie w kolektor dolotowy., jak mi kiedys w D15B2... 2 dni se ciekło. oj ssałem chłodziwko z garów rurka przez otwór na świece....


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal=M3=
post Sat, 03 Sep 2005 - 17:26
Post #12


User
Dołączył: Thu, 04 September 2003
Skąd: Warszawa/Gocław





No uszczelka zmieniona, na razie testów większych nie było, ale różnice chyba odczuwam. Tylko jest problem... jechałem na trasie 5 bieg, 160km/h i w ogóle nie chce iść dalej... Tzn. moze i by poszła, ale po 5 min. by było ze 170 moze... o co chodzi ??


--------------------
Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sat, 03 Sep 2005 - 22:44
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





o to że fabryczne 90KM 1,4 iS ma Vmax w granicach 175? z tego co pamiętam jazdy po strasach to 1,4 w większości wymiękała bardzo ostro własnie w okolicach 160


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal=M3=
post Sun, 04 Sep 2005 - 09:03
Post #14


User
Dołączył: Thu, 04 September 2003
Skąd: Warszawa/Gocław





No tak, katalogowo ma 177, ale to licznikowe będzie ze 180-190, a czemu juz przy 160 jest taki zastój. Szczególnie ze obrotów to ja miałem ze 4 tys. Czyli to normalne ? Niech chociaż do tych 170 licznikowego dochodzi normalnie, ale on z tych 160 to się nie chciał ruszyć za cholere...


--------------------
Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mighty
post Sun, 04 Sep 2005 - 10:49
Post #15


User
Dołączył: Sun, 04 September 2005
Skąd: Gostyń/Poznań





rozpedzaj sie na 4 a nie na 5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Simonides
post Mon, 05 Sep 2005 - 09:22
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wawa/Puławy





normlanie przy 160 zmieknie, potem na 4 idzie ale juz nie z takim impetem, zeby 170-180 licznikowe to juz trzeba rozbujac i troche czasu trwa


--------------------
Honda Civic 6g 3D
D series motor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal=M3=
post Mon, 05 Sep 2005 - 09:41
Post #17


User
Dołączył: Thu, 04 September 2003
Skąd: Warszawa/Gocław





No wczoraj późnym wieczorem zrobiłem mały test i na 4 doszedłem do 145 po czym zatrzymały mnie światła, ale to chyba rzeczywiście będzie działało. A teraz jeszcze takie małe pytanko, czy warto robić stożek + dolot ? I ewentualnie co jeszcze. Chodzi mi o niskie koszta, a zeby było te 10-20KM więcej, a innymi słowy zeby zejść poniżej 10sec. do 100km/h... Acha no i jeszcze ewentualnie u kogo robić.


--------------------
Honda Civic 1.4i Stage 0,5 --> 75KM > 90KM (completed)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 05 Sep 2005 - 12:07
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
a zeby było te 10-20KM więcej


Oś dał teraz....

10-20KM tak łatwo rzucone w przypadku tego silnika to jest bardzo dużo - zwłaszcza jeżli chcesz sie zbliżyć do "20KM więcej".

Tanio to tu sie nic nie da. W zasadzie to "tanio" kończy sie na dolocie który za około 300zł sobie zrobisz. Masz przepustnice w pionie czy w poziomie?.. zresztą czy tak czy siak z tego co pamietam podchodzi dolot od amerykańskiego 1,5 - do kupienia na ebay za 17 dolców

cała reszta potem jest drogi i zaczyna sie od około 1000zł
kolektor wydechowy + reszta wydechu+lekkie fele+ walka z masą + elektronika (kolejnośc przypadkowa) i osiągniesz to co chciałeś

poza tym 1,4 w budzie 3D ma na ogół poniżej 10 sek do setki seryjnie


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Simonides
post Tue, 06 Sep 2005 - 08:50
Post #19


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wawa/Puławy





seryjnie jednak ponad 10
chcesz zobaczyc co daje sam stozek? wiadomo jednen tak jeden tak ale mi dal to sam stozek

http://img179.exs.cx/img179/2599/wykres800x10247bu.jpg


--------------------
Honda Civic 6g 3D
D series motor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 06 Sep 2005 - 09:00
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





poka poka jeszcze zdjęcie tego stożka i dolotu.

W 1,6 114KM (D16A9 - 11 lat) civic były skoki "in plus" o 4-6KM. Wiec twoje dwa w słabszym silniku. W 150-200KM seryjniakach 2.2 "daje" średnio 7-12KM. To chyba tak ma być.

Poza tym 100KM. To chyba i tak już cos podłubałes nie? Miało być 75... chyba że to nie twój wykres.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:45