![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Przeróbka przedniego zawieszenia we Fiacie Coupe. jak widać sworzeń wahacza został tak przerobiony aby odsunąć go w dół. Dodatkowo pozwoliło to zamocować drążek kierowniczy od spodu.
Czy ktoś może mi po ludzku wyjaśnić po co? Domyślam się, że chodzi o ograniczenie tendencji do łapania przez zewnętrzne kołokoło pozytywu w zakręcie - tyle, że nie bardzo wiem w jaki sposób ma to zadziałać. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
zmienia to polozenie roll center
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
obrazek sie nie ładuje ale generalnie to co napisał Skiba
czesto jest tak że jak sie mocno obniza auto wzgledem serii to wahacze pracują w nieoptymalnych pozycjach i zmienia sie roll center (obniza) tu wiecej: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 i tu tez troche http://www.racingforum.pl/index.php?showto...;hl=roll+center tu masz wyjasnienie ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Hakier skill+1
![]() Generalnie ten mod mocowania sworznia wahacza podnosi roll center. Zmieniając położenie środka obrotu osi zmienia się zależność pochylenia koła względem podłoża podczas pracy zawieszenia, ugięcia(obniżenia) i przechyłu. Po tej modyfikacji koło będzie mniej dążyło do pozytywu, a wizualizacja tego jest prosta (na podstawie rysunku cowboya): wahacz będący w położeniu "0", jesli jest w poziomie, to jakiekolwiek ugięcie wciąga koło w kierunku osi wzdłużnej pojazdu (wahacz się "skraca"). Gdy wahacz w położeniu "0" jest pochylony w dół, to wraz z ugięciem dąży do położenia poziomego, wówczas dół koła jest najbardziej oddalony od osi wzdłużnej pojazdu, a koło jest w maksymalnym negatywie. Stosuje się to głównie w Mcphersonie przy dużych glebach, które to powodują, być może wbrew prostej logice, mimo obniżenia środka ciężkości, zwiększoną tendencję do rysowania klamek drzwi pojazdu w żwawo pokonywanych zakretach. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
BTW jak zbudować taki sworzeń?
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
przecież to "dokręcana przedłużka" sworznia wykonana z pręta chromowanego
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
No tak tylko ze zdjęcia nie widać w jaki sposób jest zamocowana do fabrycznego sworznia. W sumie po chwili namysłu już mam pomysł jak to zrobić.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Normalnie aż chce zobaczyć minę diagnosty na przeglądzie z takim patentem... Tak wiem u mnie wszystko podbijaja jednak czasem cięta riposta może zaskoczyć, kiedys musiałem kupić diagnoście szampon bo nakapało mu na głowę z silnika...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
obrazek sie nie ładuje ale generalnie to co napisał Skiba czesto jest tak że jak sie mocno obniza auto względem serii to wahacze pracują w nieoptymalnych pozycjach i zmienia sie roll center (obniza) Nie trzeba mocno -wystarczy troche ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
![]() -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Jak na to patrze to wydaje mi sie, że negatyw (powstały często mimowolnie przy obniżaniu zawiechy) niwelował by efekt z 2 rysunku.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Jak na to patrze to wydaje mi sie, że negatyw (powstały często mimowolnie przy obniżaniu zawiechy) niwelował by efekt z 2 rysunku. Ale po co jeździć z negatywem na prostej? -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: MARKI ![]() |
Budowa bardzo prosta odpowiedni materiał, tokarz i dwie śruby wytrzymałościowe.
z jednej strony robimy wejście sworznia wiercimy dziórę i przekładamy śrube, na górze odwrotnie wytaczamy śworzeń wkładamy w zwrotnicę,przykręcamy i gotowe. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
do miniaków , sxów i wielu innych sa gotowe rozwiazania , wszystkie samochody pucharowe maja obnizony roll center
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Jak na to patrze to wydaje mi sie, że negatyw (powstały często mimowolnie przy obniżaniu zawiechy) niwelował by efekt z 2 rysunku. Chyba patrzymy nie w to samo miejsce na rysunkach... Negatyw w zakręcie ma inne zadanie. nie chciałbym testować wytrzymałości takich rozwiązań np w zakręcie przy uderzeniu w krawężnik lub inny element drogi... a siły potęgują się z powodu dźwigni jaka jest taka przedłużka. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Też jestem ciekawy jak działa o tyle dłuższe ramie na dość kruchy odlew zwrotnicy która przecież nie jest pancerna
szczerze to jak bym się trochę bał ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Dlatego zmienia się zwrotnice z przesunięciem położenia mocowania piasty, daje nam to glebe bez ruszania pozostałych komponentów zawieszenia - w skrócie
![]() -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
do miniaków , sxów i wielu innych sa gotowe rozwiazania , wszystkie samochody pucharowe maja obnizony roll center mozesz pokazac takie gotowce? walsnie mam takie wrazenie w corsie b, której po obnizeniu wahacze uciekały ku gorze w kierunku do sworznia. widac to i na zdjeciach z tor i czuje sie to dośc mocno. sopjrzalem jak to wyglada w corsie opc i tam przy seryjnym zawiasie wahacz jest tylko delikatnie pochylony w dól, nie mierzyłem, ale na oko koniec wahacza do osiagniecia poziomu bedzie mial 10-15mm. ale auto mimo ze wyzsze, a zawieszenie podobnie twarde jak w tej wspomnianej wyzej, nie kladzie sie tak mocno a co z drazkiem kierowniczym?jak duzy bedzie wplyw nierownoleglosci grazka i wahacza, jesli do tej pory byly rownoległe? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
a co z drazkiem kierowniczym?jak duzy bedzie wplyw nierownoleglosci grazka i wahacza, jesli do tej pory byly rownoległe? Na foto w poście nr 4 wydają się być równoległe. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
mowie to na swoim przykladzie, a galke mozna przęłozyc z gory na dół
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 20:57 |