Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Ciekawa modyfikacja zawieszenia, czy ktos może mi wytłumaczyć jej rolę?
dejv667
post Mon, 09 Sep 2013 - 15:14
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Przeróbka przedniego zawieszenia we Fiacie Coupe. jak widać sworzeń wahacza został tak przerobiony aby odsunąć go w dół. Dodatkowo pozwoliło to zamocować drążek kierowniczy od spodu.

Czy ktoś może mi po ludzku wyjaśnić po co? Domyślam się, że chodzi o ograniczenie tendencji do łapania przez zewnętrzne kołokoło pozytywu w zakręcie - tyle, że nie bardzo wiem w jaki sposób ma to zadziałać.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 09 Sep 2013 - 15:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Skiba
post Mon, 09 Sep 2013 - 15:29
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





zmienia to polozenie roll center


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 09 Sep 2013 - 15:48
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





obrazek sie nie ładuje ale generalnie to co napisał Skiba

czesto jest tak że jak sie mocno obniza auto wzgledem serii to wahacze pracują w nieoptymalnych pozycjach i zmienia sie roll center (obniza)

tu wiecej:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0
i tu tez troche
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...;hl=roll+center

tu masz wyjasnienie



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 09 Sep 2013 - 16:04
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Hakier skill+1


Generalnie ten mod mocowania sworznia wahacza podnosi roll center. Zmieniając położenie środka obrotu osi zmienia się zależność pochylenia koła względem podłoża podczas pracy zawieszenia, ugięcia(obniżenia) i przechyłu. Po tej modyfikacji koło będzie mniej dążyło do pozytywu, a wizualizacja tego jest prosta (na podstawie rysunku cowboya): wahacz będący w położeniu "0", jesli jest w poziomie, to jakiekolwiek ugięcie wciąga koło w kierunku osi wzdłużnej pojazdu (wahacz się "skraca"). Gdy wahacz w położeniu "0" jest pochylony w dół, to wraz z ugięciem dąży do położenia poziomego, wówczas dół koła jest najbardziej oddalony od osi wzdłużnej pojazdu, a koło jest w maksymalnym negatywie.
Stosuje się to głównie w Mcphersonie przy dużych glebach, które to powodują, być może wbrew prostej logice, mimo obniżenia środka ciężkości, zwiększoną tendencję do rysowania klamek drzwi pojazdu w żwawo pokonywanych zakretach.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 09 Sep 2013 - 21:50
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





BTW jak zbudować taki sworzeń?


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 09 Sep 2013 - 22:00
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





przecież to "dokręcana przedłużka" sworznia wykonana z pręta chromowanego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 09 Sep 2013 - 22:13
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





No tak tylko ze zdjęcia nie widać w jaki sposób jest zamocowana do fabrycznego sworznia. W sumie po chwili namysłu już mam pomysł jak to zrobić.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 10 Sep 2013 - 22:24
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Normalnie aż chce zobaczyć minę diagnosty na przeglądzie z takim patentem... Tak wiem u mnie wszystko podbijaja jednak czasem cięta riposta może zaskoczyć, kiedys musiałem kupić diagnoście szampon bo nakapało mu na głowę z silnika...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 10 Sep 2013 - 22:56
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(cowboy @ Mon, 09 Sep 2013 - 15:48) *
obrazek sie nie ładuje ale generalnie to co napisał Skiba

czesto jest tak że jak sie mocno obniza auto względem serii to wahacze pracują w nieoptymalnych pozycjach i zmienia sie roll center (obniza)




Nie trzeba mocno -wystarczy troche smile.gif


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Wed, 11 Sep 2013 - 17:59
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa







--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Wed, 11 Sep 2013 - 18:59
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Jak na to patrze to wydaje mi sie, że negatyw (powstały często mimowolnie przy obniżaniu zawiechy) niwelował by efekt z 2 rysunku.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 11 Sep 2013 - 19:44
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(mate96 @ Wed, 11 Sep 2013 - 18:59) *
Jak na to patrze to wydaje mi sie, że negatyw (powstały często mimowolnie przy obniżaniu zawiechy) niwelował by efekt z 2 rysunku.


Ale po co jeździć z negatywem na prostej?


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonek69
post Wed, 11 Sep 2013 - 19:49
Post #13


User
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: MARKI





Budowa bardzo prosta odpowiedni materiał, tokarz i dwie śruby wytrzymałościowe.
z jednej strony robimy wejście sworznia wiercimy dziórę i przekładamy śrube, na górze odwrotnie wytaczamy śworzeń wkładamy w zwrotnicę,przykręcamy i gotowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Wed, 11 Sep 2013 - 22:02
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





do miniaków , sxów i wielu innych sa gotowe rozwiazania , wszystkie samochody pucharowe maja obnizony roll center


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Wed, 11 Sep 2013 - 22:08
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(mate96 @ Wed, 11 Sep 2013 - 18:59) *
Jak na to patrze to wydaje mi sie, że negatyw (powstały często mimowolnie przy obniżaniu zawiechy) niwelował by efekt z 2 rysunku.


Chyba patrzymy nie w to samo miejsce na rysunkach... Negatyw w zakręcie ma inne zadanie.

nie chciałbym testować wytrzymałości takich rozwiązań np w zakręcie przy uderzeniu w krawężnik lub inny element drogi... a siły potęgują się z powodu dźwigni jaka jest taka przedłużka.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patry
post Thu, 12 Sep 2013 - 10:26
Post #16


User
Dołączył: Fri, 05 December 2008
Skąd: Łódź





Też jestem ciekawy jak działa o tyle dłuższe ramie na dość kruchy odlew zwrotnicy która przecież nie jest pancerna

szczerze to jak bym się trochę bał rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Binio
post Thu, 12 Sep 2013 - 11:28
Post #17


User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Łódź





Dlatego zmienia się zwrotnice z przesunięciem położenia mocowania piasty, daje nam to glebe bez ruszania pozostałych komponentów zawieszenia - w skrócie wink.gif


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 28 Sep 2013 - 08:34
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(szeniman @ Wed, 11 Sep 2013 - 22:02) *
do miniaków , sxów i wielu innych sa gotowe rozwiazania , wszystkie samochody pucharowe maja obnizony roll center

mozesz pokazac takie gotowce?
walsnie mam takie wrazenie w corsie b, której po obnizeniu wahacze uciekały ku gorze w kierunku do sworznia. widac to i na zdjeciach z tor i czuje sie to dośc mocno.

sopjrzalem jak to wyglada w corsie opc i tam przy seryjnym zawiasie wahacz jest tylko delikatnie pochylony w dól, nie mierzyłem, ale na oko koniec wahacza do osiagniecia poziomu bedzie mial 10-15mm. ale auto mimo ze wyzsze, a zawieszenie podobnie twarde jak w tej wspomnianej wyzej, nie kladzie sie tak mocno

a co z drazkiem kierowniczym?jak duzy bedzie wplyw nierownoleglosci grazka i wahacza, jesli do tej pory byly rownoległe?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 28 Sep 2013 - 08:48
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Porszak @ Sat, 28 Sep 2013 - 07:34) *
a co z drazkiem kierowniczym?jak duzy bedzie wplyw nierownoleglosci grazka i wahacza, jesli do tej pory byly rownoległe?


Na foto w poście nr 4 wydają się być równoległe.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 28 Sep 2013 - 12:14
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





mowie to na swoim przykladzie, a galke mozna przęłozyc z gory na dół


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 20:57