![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 September 2013 Skąd: Czerminek ![]() |
Witam chciał bym się trochę zorientować w temacie czy idzie zrobić tłumik przelotowy na 2.5" tak aby zachować tłumienie dźwięku na poziomie seryjnego wydechu ?
Jechałem golfem kolegi który ma zamiast tłumików ponad dwu metrową rurę i nawet się tym jedzie komfortowo do póki nie zacznie mu wciskać. Dźwięk fajny ale nie na dłuższą metę. Auto to Audi A4B6 z 1,9TDI AWX opróżniłem już katalizator z wnętrzności teraz chciał bym zmodyfikować bardziej DP i dalszą część wydechu. Tu chciał bym poddać waszej ocenie drodzy koledzy moją koncepcję: O tuż chce odciąć oryginalna flanszę tłumika przykręcaną do turba i przyspawać do niej odpowiednio długi kawałek rury stalowej chyba 72mm ( takiej mam z 3 metry grubości koło 3mm) do flnaszy z rurą złącze elastyczne 75x200 dalej puszka katalizatora ucięta w miejscu gdzie będzie mieć odpowiednią średnice czyli około 72mm. Za puszką od kata już leci wydech w dół tutaj nie wiem czy zastosować dalej tą ciężką rurę 72x3mm i dopiero pod autem kwasówkę czy od razu kwasówkę za "katem". W miejscu gdzie wydech przebiega już pod autem na pewno wypadało by zastosować jakiś tłumik przelotowy, na alledrogo znalazłem coś takiego : Link do tłumika przelotowego 88x9cm bardzo długi tłumik tylko nie mogę dopatrzeć czy jest w nim wygłuszenie ;/. Zastanawiam się nad dodatkowo wspawaniu dodatkowo rury perforowanej o długości metra w odcinku od katalizatora do wspomnianego przed chwilą tłumika. Dalej to już tylko kwasówka (niestety posiadam tylko taką o przekroju 62mm ale wystarcz) i jakaś końcówka bądź jakiś estetyczny tłumik końcowy oczywiście przelotowy. Szacunkowe koszta: Złącze elastyczne: 68zł Rurę 72mm o grubości 2-3mm kiedyś na złomie kupiłem nie pordzewiała nawet 3m za 70zł (3 metry w 4 kawałkach po 70cm) tłumik przelotowy 88cm: 95zł rura z kwasówki 62x2mm o długości 2,5m kosztowała mnie na złomowisku 90zł Rura perforowana: 25zł za 0,5m końcówka tłumika/tłumik końcowy : 30-130zł SUMA ~~ 400zł Zastanawiam się jeszcze czy można ruszyć turbo? Mam na myśli tu założenie kamienia na wiertarkę i w miarę możliwości rozszlifować otwór odprowadzania spalin w miejscu gdzie przykręca się flanszę od DP bo zarówno w flanszy jak i turbie jest bardzo mały otwór. Przepraszam że taki tasiemiec ^^ -------------------- A4 B6 2002r Silnik AWX 130 PD
2012-2014r FMIC +AL+BRD +kat_out 2014-2015 FMIC + AL HF100% + 2260VK +przelot 2,25" =294KM |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Wydech na dwóch tłumikach przelotowych i jest prawie jak seria jezeli chodzi o odczucie wewnątrz pojazdu, na zewnątrz jest głośniej
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 September 2013 Skąd: Czerminek ![]() |
Ooo coś takiego mi chodzi żeby i było cicho a i turbo miało luźno. Jednak na dwóch tłumikach czyli coś w stylu jak ten który zaproponowałem z allegro ?
-------------------- A4 B6 2002r Silnik AWX 130 PD
2012-2014r FMIC +AL+BRD +kat_out 2014-2015 FMIC + AL HF100% + 2260VK +przelot 2,25" =294KM |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 02 December 2006 Skąd: Białystok ![]() |
wez se porzadne tlumiki MG i bedzie seria
u siebie w 2.0TDi tak mam - zaznaczalem ze chce CICHE i jest jak seria M-tech jest u kolegi i juz go slychac na tyle ze w trasie mi przeszkadza ![]() -------------------- E60 535d
S211 320CDi W201 -YT |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
napisz do noorec'a,. ostatnio robił wydech w superbie.DP 3'z zejsciem na 2,5.tłumiki wielkości takich jak miałem w yarisie, a głośność praktycznie na poziomie serii.ale nie sa to tłumiki za 100zł, ale nie były tez specjalnie drogie
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
daj sobie spokój z tłumikami AWG, jak chcesz mieć dobrze i cicho to dwa porządne tłumiki z nierdzewki i będzie bajka
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 September 2013 Skąd: Czerminek ![]() |
Już tak czytam cały dzień o tych tłumikach i fajnie byt było kupić coś gotowego do montażu. Do noorec'a na pewno napisze. Było by przyjemnie nawet jak bym ktoś zrobił mi projekt takiego Customowego tłumika oczywiście wiem że to też swoje musi kosztować. Realizacje bym sam ogarną bo lubię taką zabawę. Posłucham grzybka i rano napisze do MGmotorsport zobaczymy co powiedzą.
-------------------- A4 B6 2002r Silnik AWX 130 PD
2012-2014r FMIC +AL+BRD +kat_out 2014-2015 FMIC + AL HF100% + 2260VK +przelot 2,25" =294KM |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
gotowe do montażu to zmów mtecha pod swój wóz i jazda z tematem
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 08 January 2010 ![]() |
Witam,
Ja w 1.9 JTDm ( Fiat Stilo ) mam zrobione coś takiego: down pipe oryginał z wybebeszonym DPF ( średnica rury jest tam 50 albo 51 i długość od turbiny do dołu w granicach 40cm) dalej mam 60mm rurę nierdzewną i mniej więcej w połowie strumienica alla katalizator (bez problemu przechodzi przegląd). Taki zestaw i auto chodzi jak seryjne w przeciągu 1-2 tyg będę robił down pipe z 76mm więc zobaczymy jak będzie to chodziło. -------------------- BMW E91 330d 328/630
BMW F25 35d 399/760 Loading VW Jetta A2 coupe VR6 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
czyli za turbiną masz tylko pusty dpf - który pewnie ciut wycisza, a potem tylko po srodku strumienice ?? Koncowego nie masz? Nie jest za głośno ?
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 08 January 2010 ![]() |
dokładnie tak
![]() tylko nie pamiętam w którym miejscu zamontowaliśmy jeszcze dławik na 48 albo 50 żeby nie spadał tak szybko z obrotów. Wydech jest bardzo cichy bo auto jest w środku puste i nie ma żadnego wygłuszenia ani kanapy tylnej. Natomiast w BMW E90 330d zrobiłem coś takiego: DPF wyrzucony, jest down pipe z 60mm potem dławik na 51mm i dalej przelot 76mm no i to troszeczkę się drze ( znaczy mi nie przeszkadza bo jak mierzyłem ( miernik na telefon ) to ma przy 2 tyś około 84-86 decybeli ale żonie coś nie odpowiada ) więc będę wstawiał tam na razie tłumik środkowy przelotowy no i jak to nie zda egzaminu to jeszcze jakiś końcowy też przelot. No ale różnica w wkręcaniu się na obroty z tym wydechem a serią jest wyczuwalna. A co do E46 330d to zrobiliśmy tak: Down pipe seria a potem cały przelot z 70mm z dławikiem około 50mm i na końcu rozwidlenie na dwie końcówki około 60/70cm przed końcem i to ładnie cicho pracowało -------------------- BMW E91 330d 328/630
BMW F25 35d 399/760 Loading VW Jetta A2 coupe VR6 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
a na cóż te dławiki tam pozakładane ???
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 08 January 2010 ![]() |
Na początku jak wsadzaliśmy układy wydechowe bez dławików to fajnie się wkręcały ale przy zmianie biegów bardzo szybko spadały z obrotów. Więc w sumie służy to tylko do spowolnienia opadania obrotów silnika.
-------------------- BMW E91 330d 328/630
BMW F25 35d 399/760 Loading VW Jetta A2 coupe VR6 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
keryou a co z wstawaniem turbiny? jak założyłeś te dławiki lepiej turbo wstawało czy nie? napisz jakie to turbiny GT20, GT22? i na jakiej odległości mniej więcej był dławik od turbiny?
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 08 January 2010 ![]() |
co do E90 to zaraz za down pipe założyłem dławik, to bedzie w okolicach 50cm od turbo i tam jest seria GT22
w e46 dławik był założony trochę dalej około 60-70cm za turbiną (turbo też seria) w Stilo dławik trochę dalej bo w okolicach 100cm od turbo GT17 w każdym przypadku turbiny lepiej wstają (tylko jest trochę roboty z tymi dławikami, wsadzić zamontować przejechać się i jak jest źle to znowu wymontować zmienić dławik na większy albo mniejszy i od nowa sprawdzić) Obecnie w stilo jest turbo hybryda środek z GT18 i na razie auto jest przeładowane, jeszcze mam parę rzeczy w nim do zrobienia i będę jechał do aligatora, po tym też napisze jak się zachowuje. Do 2 miesięcy w jednej e90 330d zrobionej na hybrydzie ( obecnie 328km i 650nm ) będziemy montować podobny wydech co jest w mojej. Więc później napisze jak to tam się zachowa. -------------------- BMW E91 330d 328/630
BMW F25 35d 399/760 Loading VW Jetta A2 coupe VR6 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 26 September 2003 Skąd: z okolicy ![]() |
te wstawianie dławików kojarzy mi się z źle zrobionym układem wydechowym.
Wstawisz dławik to ograniczasz przepustowość i bezsensem staje się całe konstruowanie wydechu. Nie od dziś wiadomo że przewymiarowanie układu wydechowego pogarsza osiągi - a potem ratując się wstawia się zwężki żeby doprężyć wydech poza tym nie widzę jakiś szczególnych trudności żeby zrobić wydech 2,5cal cichy jak seria bez dławików itp tylko pytanie jaka moc docelowa bo może się okazać że 63,5mm to jest za dużo i silnik nie będzie w stanie wyprodukować takiej ilości spalin żeby napompować tłumiki i żeby zaczęły działać materiały tłumiące -------------------- jedyna na forum
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 September 2013 Skąd: Czerminek ![]() |
Silnik 1,9TDI moc okolice 200koni może jak będzie kasa to jeszcze się dociśnie z 25-40koni . Właśnie kiedyś też coś słyszałem o zbytnim rozprężeniu układu ale skoro kolega ma rurę 2.5" od silnika do końca i mu to lata więc uznałem to za mniej istotny czynnik.
A może 2,5" po całości a na końcu rozwidlenie na dwa tłumiki orginalne. Dokupił bym drugi gdzieś z anglika i zamontował bym tak jak w 2,5TDI. Powinno być cicho i się też lekko oddychać czyż nie ? -------------------- A4 B6 2002r Silnik AWX 130 PD
2012-2014r FMIC +AL+BRD +kat_out 2014-2015 FMIC + AL HF100% + 2260VK +przelot 2,25" =294KM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:02 |