![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 20 May 2011 ![]() |
Witam
Chyba zdecydowałem się już na alfę, zastanawiam się jeszcze między tymi dwoma modelami 147 i GT - oba są śliczne, 147 już jeździłem i wszystko mi pasuje, materiały w środku i cała charakterystyka auta. Tylnich foteli nie potrzebuję, nie jestem wysoki, auto powinno być małe bo będzie służyło tylko do jazdy po mieście. Kupię to które ma bardziej sportowy charakter i czy coś można z tymi silnikami dalej robić, tak by powiedzmy było bliżej 300 niż 250 koni? Proszę mi napisać czy dobrze wygooglowałem sobie że : palą w mieście przy dynamicznej jeździe 20 litrów, psują się elektroniczne pierdółki i koniecznie mam się wystrzegać automatycznych skrzyni Alfy oraz za dobrą alfę trzeba dużo zapłacić. To racja wszystko? Znalazłem parę sztuk tych aut w widełkach 30-40 tys. 147 http://otomoto.pl/alfa-romeo-147-C19812759.html http://moto.allegro.pl/alfa-147-3-2-v6-gta...1722155542.html GT http://otomoto.pl/alfa-romeo-gt-3-2-v6-240...-C19827600.html http://otomoto.pl/alfa-romeo-gt-C18177250.html http://otomoto.pl/alfa-romeo-gt-C19453152.html Ta czerwona Alfa GT nawet na zdjęciach sprawia że krew mi szybciej płynie w żyłach - ktoś zna to auto? Wszelkie informacje na temat tych aut mnie bardzo interesują, jako że widzicie budżet niewielki a jazdy po całym kraju do każdego tego auta mogą stanowić jego duży procent. Rozpatrywałem min. Focus ST, CTR, RX-8 i dalej nie mam w sumie pomysłów co mogłoby być alternatywą, może ktoś coś podrzuci - kategorycznie odpadają bmw, audi, vw. Nie ukrywam że chciałbym mieć autko które albo ma turbo albo się wysoko kręci lub jest po prostu Alfą. No i najlepiej po 2000 roku, rozważałem jeszcze STI lub EVO lekko starsze ale boję się przeszłości tych aut. Nigdy wcześniej alfy nie miałem, czego się wystrzegać i na co zwracać uwagę przy zakupie? Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzięczny i w zamian pomodlę się do latającego boga spaghetti o zdrowie dla Was ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 January 2007 Skąd: www.ProTires.pl ![]() |
Odnośnie Alfy, to imo bardziej charakterna i ładniejsza jest 147 GTA... Odnośnie jednostki napędowej to V6 od Alfy jest albo przed R6 BMW, albo zaraz za nimi (ujmę to tak, zeby nie bylo wojny miłośników) ogólnie najlepszy silnik V6. Podnoszenia mocy, to jest to dość wdzięczna baza i osiągniecie ~ 300, a nawet wiecej nie jest problemem dla zdrowego silnika. Szlaki są juz w naszym kraju przetarte, obejrzyj Democar Alfa Romeo Club Poland, jest 156 GTA dlubnięta na ~350kuni i 400nm oczywiscie za pomoca kompresora. Odnośnie tego na co trzeba zwracać uwagę to bylo już gdzieś o tym na forum, przede wszystkim silnik bardzo slabo znosi upalanie na zimno, trzeba zwrocic uwagę na skrzynie... Sypie się tak jak pisałeś drobne pierdoly, ogolnie elekrtyka... A czesto sa jaja z czujnikiem polozenia walu...
![]() -------------------- Opony UHP, Semi-slick, Slick - rajdowe i wyścigowe BFGoodrich, Michelin, Kumho, Avon, MaxSport, Toyo, Yokohama, Pirelli i inne!
www.ProTires.pl - opony dla tych, dla których jazda jest czymś więcej...! |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 April 2009 Skąd: BMN ![]() |
jest jeszcze 156 GTA
-------------------- C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy... AR 156 jtd . 302 tys km aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
Najłatwiej będzie znaleźć zadbaną 147 GTA. Do tego każdy Ci powie że skręca lepiej od GT i 156.
Najczęściej ciekawe oferty można znaleźć w komisie www.superalfa.pl lub arkuszowa2a.pl/oferty.php Oczywiście nie licz na okazje cenowe... Co do skrzyń. Manuale są z papieru a selespeed ma problemy ze sterownikiem. Sam silnik 3.2 to najmniej awaryjna jednostka benzynowa montowana w tych samochodach. Poczytaj fora alfaclub i alfaholików. -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 20 May 2011 ![]() |
Dzięki - modły odprawione
![]() Przeniosę się z pytaniem o te dwa modele 147 GTA na forum alfy... obie stoją po 30k, więc miałbym 10k by doprowadzić je do fajnego stanu. W sierpniu chcę kupić auto, wkleję zdjęcia jak to zrobię. Ale skoro już tu założyłem temat, to może ktoś się pokusi o podanie alternatywy dla Alfy? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 January 2007 Skąd: www.ProTires.pl ![]() |
Dzięki - modły odprawione ![]() Przeniosę się z pytaniem o te dwa modele 147 GTA na forum alfy... obie stoją po 30k, więc miałbym 10k by doprowadzić je do fajnego stanu. W sierpniu chcę kupić auto, wkleję zdjęcia jak to zrobię. Ale skoro już tu założyłem temat, to może ktoś się pokusi o podanie alternatywy dla Alfy? Moim zdaniem ciekawą alternatywą jest Foka RS mk1, ew. MCS -------------------- Opony UHP, Semi-slick, Slick - rajdowe i wyścigowe BFGoodrich, Michelin, Kumho, Avon, MaxSport, Toyo, Yokohama, Pirelli i inne!
www.ProTires.pl - opony dla tych, dla których jazda jest czymś więcej...! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;#entry917839
tu jest debata "o wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami bożego narodzenia" czyli focus rs vs 147 GTA -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Najłatwiej będzie znaleźć zadbaną 147 GTA. Do tego każdy Ci powie że skręca lepiej od GT i 156. Powie na podstawie czego? Moze na prostej 147 jest minimalnie szybsze (masa), ale nie na kretej drodze. GT ma ciezszy tyl i jest przez to lepiej wywazona. A oto jakie slodkie dzwieki mozna wydobyc z 3.2 V6 Alfy: http://www.youtube.com/watch?v=UdcAhOUmPEw Ktore inne V6 tak potrafi? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
147 GTA ze Zduńskiej Woli oglądałem bo mieliśmy ją przyjąć w rozliczeniu za rodzinne kombi. Blacharsko: błotnik lewy, maska, drzwi kierowcy malowane, bez tragedii, lakier ogólnie do kosmetyki trochę matowy i zaniedbany, wnętrze: fotel kierowcy na trzymaniu bocznym dosyć mocno wytarty, reszta w miarę. Mechanicznie nie było różowo, hamulce bardzo tępe, podejrzewałem uszkodzoną pompę albo ktoś założył niedawno nowe klocki na styrane tarcze ( był spory rant ), sprzęgło do roboty, zbieżność do sprawdzenie, poduszki silnika i skrzyni bo trochę przenosiło drgania, ma założony jakiś aftermarketowy wydech. Silnik ok plus że po rozrządzie. Ogólnie auto do dopracowania, miałem kiedyś GTA i chciałem ten egzemplarz zostawić dla siebie bo auto w moim odczuciu genialne, rasowy hot hatch który potrafi zaskoczyć nie jednego kozaka w mieście, kultowy silnik z pięknym dźwiękiem. Odpuściliśmy bo nie był to cukierek a cena którą mogliśmy zapłacić żeby doprowadzić ją do ładu nie została zaakceptowana przez właściciela.
-------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 20 May 2011 ![]() |
Stander dzięki za komentarz, bardzo cenny i zaoszczędziłeś mi sobotni wyjazd do Zduńskiej!
Jeszcze jedno panowie, piszecie że skrzynie manualne są papierowe. A z kolei na forum alfoholików piszą że Salespeed to najgorsze skrzynie świata i że współczują właścicielom tych skrzyń. Ja tam nie mam nic przeciwko automatom a ten salespeed ma manetki przy kierownicy więc nawet mi się to podoba. Proszę o jakieś opinie na temat tej skrzyni, znalazłem temat na 9 stron o 147GTA i wszystko już wiem nt tego auta co było na tym forum. Jeszcze trochę o tych skrzyniach proszę mi napisać... i jestem gotowy do zakupu, mam już nawet upatrzony model i 1 sierpnia jak uwolnię gotówkę jadę go kupić. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 February 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Jeszcze z 3.2 wychodziła ostatnia seria Gtv 916 - jeśli zależy Ci na bardziej sportowym wyglądzie. Zawieszeniowo trochę gorzej bo w Gtv McPherson z przodu niestety.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Stander dzięki za komentarz, bardzo cenny i zaoszczędziłeś mi sobotni wyjazd do Zduńskiej! Jeszcze jedno panowie, piszecie że skrzynie manualne są papierowe. A z kolei na forum alfoholików piszą że Salespeed to najgorsze skrzynie świata i że współczują właścicielom tych skrzyń. Ja tam nie mam nic przeciwko automatom a ten salespeed ma manetki przy kierownicy więc nawet mi się to podoba. Proszę o jakieś opinie na temat tej skrzyni, znalazłem temat na 9 stron o 147GTA i wszystko już wiem nt tego auta co było na tym forum. Jeszcze trochę o tych skrzyniach proszę mi napisać... i jestem gotowy do zakupu, mam już nawet upatrzony model i 1 sierpnia jak uwolnię gotówkę jadę go kupić. Pozdrawiam Moim zdanie manual jest OK, nie miałem ze skrzynią żadnych problemów, zastanawiałem się tylko nad szperą z Q2 bo kosztuje ca. 2.000 i pasuje p&p . Selespeeda bym nie dotykał, właściciele przeklinają, kilka razy wymienialiśmy sterowanie często np. pompe na używaną dostarczoną przez Klienta która padała po 2 miesiącach. Pozatym ta skrzynia zabiera dużo frajdy z jazdy bo to taki manual ze zrobotyzowanym sprzęgłem i działa to wolno i bez wyczucia. Nie jest tak płynne jak zwykły automat do normalnej jazdy, a przy dynamicznej są duże opóźnienia w dosatczaniu mocy. -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
Powie na podstawie czego? Moze na prostej 147 jest minimalnie szybsze (masa), ale nie na kretej drodze. GT ma ciezszy tyl i jest przez to lepiej wywazona. Niższa masa i mniejszy rozstaw osi. Oczywiście się nie kłócę. Nigdy nie prowadziłem GT 3.2 ![]() Co do skrzyń. Selespeedem się nie warto interesować właśnie z racji awaryjności. Manual jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. ![]() W ramach ciekawostki, trochę o selespeedach: CYTAT( http://arkuszowa2a.pl/ciekawostki.php?str=2&c=22 ) Pomimo, że słowo Selespeed kojarzy się z rozwiązaniami znanymi z różnych modeli Alfa Romeo to w praktyce w bardzo podobny system o tej samej nazwie wyposażony bywał czasem też Fiat Stilo Abarth gdzie sekwencyjna skrzynia pracowała z silnikiem benzynowym 2.4 20V zapożyczonym z Lancii Kappy. Fakt, zdarzało się spotkać oznaczenie Abarth także w przypadku wersji z silnikiem diesla ale tu raczej chodziło tylko o wygląd. ![]() Rozwiązanie stosowane w Stilo pomimo tej samej nazwy nie jest identyczne z tym montowanym do Alfa Romeo. Kilka różnic powoduje, że Selespeed z Abartha bardziej przypomina system stosowany w Maserati i Ferrari niż ten ze 156 czy 147. Jedną z istotnych różnic jest zastosowanie zupełnie innego łożyska sprzęgła i co się z tym wiąże innego pomiaru pozycji tarczy sprzęgła. Wersja stosowana w Stilo jest bardziej bezpośrednia i pozwala na lepsze i bardziej dopasowane do sytuacji sterowanie i wyższa bezawaryjność. Wadą rozwiązania jest wysoka cena wysprzęgnika. Ze względu na zupełnie inny przebieg momentu obrotowego w Stilo zastosowano też dwumasowe koło zamachowe i inną tarczę sprzęgła. Jest jeszcze jedna, istotna zaleta systemu Selespeed stosowanego w Fiacie: jest możliwość dokupienia każdej części zamiennej osobno, bez konieczności wymiany całego aktywatora jak ma to miejsce w Alfach. Jednak jak na złość ten system sprawuje się często znacznie lepiej niż Selespeed znany z Alfy. Awarie sa naprawdę rzadkie i zwykle dotyczą zużycia eksploatacyjnego elementów układu napędowego niż rzeczywistych usterek. Minusem jest fakt, że demontaż tego układu w niewielkim nadwoziu Stilo jest dosyć problematyczny i pracochłonny. Jak brać selespeeda to tylko w Ferrari ![]() -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Jak brać selespeeda to tylko w Ferrari ![]() I to tez nie napewno, szczegolnie w F360 i Maserati (to samo). Skrzynia ma swoje problemy i jest strasznie "narwana". Co prawda biegi bije mistrzowsko (w Ferrari, bo w Maserati jest spokojniejsza), ale gdy jest slisko ciezko o precyzję - albo nie rusza, albo za bardzo. Zupelnie inaczej sie zachowuje niz "standardowe" automaty czy DSG. Ogolnie jest bardzo fajna, ale sprawia wiecej problemow niz manuale. O wjezdzaniu na lawete trzeba zapomniec, a przy dlugotrwalym podjezdzaniu pod duze wzniesienie w korku bardzo uwazac na sprzęgło. Zeby nie bylo OT, mialem okazje pojezdzic chwile Stilo Abarth, i jesli skrzynia w Alfie jest jeszcze gorsza, to naprawde szkoda stracić frajdę która oferuje GTA. Jesli podoba Ci sie automat to, zmienilbym w ogole biegun zainteresowan w strone GV GTI z DSG. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Dla mnie działają one tak samo .alfa ,stilo ,...w maserati jakby ciut szybciej ..choć jak kiedyś pisałem w innym moim temacie części np elektrozawory są wymienne między np pandą z "automatem" a maseratti .
![]() Na plus w stilo..głębszy między gaz ,po za tym nie czuć różnicy ...do tych skrzyń trzeba się przyzwyczaić ..nie wolno jechać z gazem w podłodze jak w zwykłym automacie tylko pedałem gazu ( delikatne odpuszczenie przed zmianą biegów ) pomagać skrzyni. Największa wada ..prędkość zmiany biegów i wycieki ( są już firmy które regenerują uszczelnienie) ...w stilo zestawik w dobrej cenie od 3,5 kafla.(ASO)....wg mnie nie warto nic nie zastąpi manuala ...chyba że DSG ..ale dla fanów ...i tak manual zawsze pozostanie na 1 miejscu bo nie izoluje tak bardzo od uczucia prowadzenia auta własnymi rękoma . GTV 3,0 lub 3,2 wg mnie najfajniejsza opcja ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Wawa ![]() |
Jeszcze jedno panowie, piszecie że skrzynie manualne są papierowe. A z kolei na forum alfoholików piszą że Salespeed to najgorsze skrzynie świata i że współczują właścicielom tych skrzyń. Jeżdżę Selespeedem (2.0). Jak dotąd nie było ani scen ani awarii, ale wg wszystkich (włącznie z aso) "tylko czekać, aż padnie". Sama zmiana biegów manetkami - owszem, bardzo przyjemna rzecz, szczególnie na krętych drogach. W trasie tylko manual manetkowy, po mieście używam CITY (czyli automatu). Porównuję tą skrzynię z MMT w Toyocie Auris - mimo różnicy wieku to jednak patent w Alfie działa znacznie płynniej, szybciej, a manetki są wygodniejsze i mają mniejszy skok. Bardzo fajnie i szybko zmienia biegi przy pełnym gazie, kapitalnie redukuje - z między gazem. I tak jak wcześniej napisano - szczególnie zimną warto skrzynie wspomóc odpuszczeniem gazu, inaczej lubi np. przeciągnąć sprzęgło. Problem tylko jak się sypnie ![]() -------------------- Pozdrawiam, Konrad
the sonic re-creation of the end of the world www.umt.pl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
Nikt nie mówi że selespeed to zła skrzynia
![]() Alfa z automatem to naprawdę przyjemne auto. Problem jest taki, że dochodzi kolejny drogi element, który się z pewnością kiedyś padnie. Jak naprawa wynosi kilka tys, a samochód jest warty kilkanaście to może się zrobić przykro ![]() -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 07 April 2007 ![]() |
Jako użytkownik Alfy 147 GTA, wtrące swoje 5groszy.
Zawieszenie: Świetne. Pokonywanie zakrętów z większymi prędkościami nie stanowi żadnego problemu, wręcz czeka się kiedy będzie jakiś fajny zakręt aby móc wejść w niego z dużą predkością, poczuć fajne przeciążenia boczne. Zakręty, które pokonywałem innymi autami z predkościami 120-130km/h, alfa pokonuje z prędkoscią 150km/h i jeszcze przyspieszam... Wszelkie opinie że auto wyjeżdza przodem i jest strasznie podsterowne są z palca wyssane, dobra opona i nie czuje się cięzkiego przodu alfy, chyba ze się przesadzi, ale to dotyczy każdego auta. Mój pierwszy wyjazd na Tor Poznań, na seryjnym zawiasie, na zwykłych oponach uzyskiwałem czasy podobne do do BMW 130i na semislickach. Zawiecha dostaje w kość na naszych drogach, ale są dostepne zestawy poliuretanowe na przód i tył w bardzo przystepnych cenach. ESP (VDC) działa bardzo fajnie, chyba jedno z lepszych jakie miałem okazje uzywać. Włącza się stosunkowo późno i nie ingaruje tak brutalnie jak w innych autach, ze odcina 70% mocy. Mógłbym go w zasadzie nie wyłączać. Silnik: Dźwięk, power, design - bajka. Sporym minusem jest spalanie. Niestety ale ciężko zejśc w mieście poniżej 15l, chociaż są tacy, którym się to udaje, ale trzeba mieć silny charakter widocznie do tego, bo silnik kusi by wkręcic go na wyższe obroty, a wówczas wir w baku ;-) Ja niestety do tej grupy osób sie nie zaliczam i w miescie często widze spalanie na pozimie 17-20l. W trasie zazwyczaj udaje się zejśc do 11l. Chociaż wykorzystując możliwości silnika w 100% spalanie w trasie na poziomie 17l tez jest możliwe (predkości podchodzace pod 245km/h). WYpad na tor (200km) + jazda po torze (200km) + powrót (200km) wyszło mi 130Litrów benzyny, zatem średnia z wycieczki to 22litry. Cos za coś, w przyrodzie nic nie ginie ;-) Przeniesienie napędu: skrzynie mają opinie awaryjnych (mechanizm róznicowy), mi jednak na szczęscie nie udało się odnotować tej przypadłosci. Jedynie co bym zmienił to zębatkę 6go biegu, który jest za krótki. Przez t predkość max jest poniżej 250km/h oraz spalanie w trasie zbyt wysokie, mogłoby być o jakies 2l niższe. Mozna równiez zamontować szpere q2 z diesla, która pasuje plug&play, ja do tej pory nie znalazłem takiej potrzeby, ale może jestem za cienki zeby ją zauwazyć. Hamulce: poczatek produkcji to hamulce 4 tłoczkowe brembo ale na tarczy 305mm, pod koniec 2003 roku zaczęto wypuszczać 147 GTA ze zmodyfikowanym układem hamulcowym: przednie tarcze o średnicy 330mm i równiez zaciskami brembo 4 tłoczkowymi. Zaciski nie są te same, nie wystarczy więc tylko wymiana tarczy. Ja u siebie zamontowałem te większe zaciski oraz tarcze brembo oro 330mm (nawiercane) + klocek ds2500 + stalowy oplot + motul rbf660. Efektem tego jest naprawdę zdecydowana poprawa w hamowaniu i polecam taki zabieg każdemu obecnemu czy tez przyszłemu posiadaczowi GTA. Silnik pozwala i prowokuje do fajnej, agresywnej jazdy, ale trzeba tez tego smoka czymś zatrzymać. Całoksztalt: dla mnie autko kultowe, dość uniwersalne, zawieszenie na tyle komfortowe ze nie wylatują plomby z zebów w codziennym użytkowaniu, ale równiez na torze może konkurować z autami rwd i awd (o podobnej mocy). Design zewnętrzy jak i wnętrza jest przyjemny dla oka, pomimo iz minęła prawie dekada od wprowadzenia auta do sprzedaży. Środek, wnętrze na pewno stylistycznie wyróżniające się od konkurencji z tamtych lat, a często ładniejsze, bardziej ergonomiczne od aut z aktualnej oferty. Zostaje jeszcze aspekt mentalny, to auto z charakterem i duszą. -------------------- 147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:41 |