Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Chłodnica oleju silnikowego a oleju skrzyni automatycznej
korona
post Wed, 27 May 2009 - 06:18
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Czy chłodnica oleju skrzyni automatycznej może być zastosowana w układzie chłodzenia oleju silnikowego?
Jakie ciśnienia panują w układzie smarowania automatycznej skrzyni biegów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 May 2009 - 06:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Wed, 27 May 2009 - 13:38
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Nie przejdzie. Chlodzenie skrzyni jest zrobione na kanale obejsciowym pompy oleju i jest tam znikome cisnienie. Jak podlaczysz smarowanie z silnika to najprawdopodobniej odrazu wyplujesz caly olej do chlodnicy. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Wed, 27 May 2009 - 17:26
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Ja mam taką chłodnicę przy 200sx.Pochodzi od Scorpio II na automacie.I nie cieknie.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 27 May 2009 - 17:38
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Też mam taka i jest ok wytrzymała ciśnienie 15 barów jak ja sprawdzałem smile.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 27 May 2009 - 22:50
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





No to musze zrewidowac swoje wiadomosci ktore mam od goscia zajmujacymi sie skrzyniami biegow. :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Thu, 28 May 2009 - 09:06
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Może być stosowana.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 28 May 2009 - 12:36
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





chłodzenie oleju "obejściowego"? Troche dziwne, bo jak się olej mocno rozgrzeje to i ciśnienie spada więc zawór obejściowy by sie nie otworzył i nie byłoby chłodzenia wtedy kiedy byłoby najbardziej potrzebne.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Thu, 28 May 2009 - 12:38
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





może, ale pamiętaj ze takowa nie posiadają termostatu więc może się okazać że będziesz schładzał olej silnikowy za bardzo

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Thu, 28 May 2009 - 14:40
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





U mnie obieg oleju silnikowego podłączony jest do chłodnicy oleju skrzyni biegów i też jestem ciekaw jak to będzie współpracowało.
Nie wiem jak u ciebie Korona, ale u mnie chłodnica oleju zintegrowana jest z chłodnicą cieczy.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 28 May 2009 - 15:10
Post #10


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Wlasnie, czy mowimy o chlodnicy zintegrowanej z chlodnica cieczy taka jak Karol_e28 pokazal. Czy o dodatkowej, osobnej chlodnicu do automatu?
Dodatkowa powinna wytrzymac, taka zintegrowana to bym nie ryzykowal bo wlasnie o niej mialem informacje ze nie wytrzymuje cisnien.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Thu, 28 May 2009 - 16:14
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Karol_e28 @ Thu, 28 May 2009 - 14:40) *
U mnie obieg oleju silnikowego podłączony jest do chłodnicy oleju skrzyni biegów i też jestem ciekaw jak to będzie współpracowało.
Nie wiem jak u ciebie Korona, ale u mnie chłodnica oleju zintegrowana jest z chłodnicą cieczy.


Też mam takie coś i kiedyś myślałem o wykorzystaniu tego właśnie diwajsu skoro jest. Obecnie plan jest taki by zastosować wymiennik olej-->powietrze, chodzi o to by oddać jak najwięcej ciepła na zewnątrz a nie z powrotem w układ.

Wracając do chłodnicy: Czy jest jakiś minimalny przekrój przewodów przyłączeniowych chłodnicy oleju? Raczej bym nie chciał żeby po otwarciu w pełni dużego obiegu zrobić kryzę w układzie smarowania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Thu, 28 May 2009 - 16:23
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





w amerykańcach to standardowy patent na chłodzenie oleju skrzyni latem (nieznacznie ale zawsze coś) a zimą szybszego podgrzania oleju skrzyni, choć i tak jak ktoś trochę mocniej traktuje automat amerykańcki to zaleca się zewnętrzną chłodnicę, myślę że lepiej dać zewnętrzną chłodnicę niż wykorzystywać ten patent szczególnie że chłodnica np. z eskorta automata kosztuje ok 90-100 pln używana i robi robotę

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:18