![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Witam
Mam pytanie odniosnie chipowania samochodu w el-tecu. Wiem, ze wydech moga dosc ladnie skomponowac za dosc przyzwoite pieniazki. Jak sie ma sprawa chipow w tej firmie ? Drugie pytanie odnosnie firmy V-tech. Za chipa do tego silnika trzeba zaplacic 2190 PLN. Czy to nie jest wygorowana cena i jak sie ma sprawa pomiaru u nich na hamowni. Zostaje jeszcze firma AGMA tuning w Toruniu, ktora polecil mi uzytkownik innego forum BMW, ale juz znalazlem opinie, ze tamtejsza hamownia przeklamuje, wiec mam dylemat. Dzieki z gory |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Kazda hamownia przekłamuje, i nie jest to nic dzwinego.
Tak wiec ważne zeby sprawdzic przyrost przed i po danym zabiegu, ewentualnie spadek mocy i momentu. Tylko, że ja nie robiłbym tego w tym smaym miejscu, bo firmy robią tak, że wynik po modzie będzie lepszy tak czy inaczej..... -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 20 March 2010 ![]() |
Dokładnie jak wyżej!!! jedź na hamownie w innym miejscu.Później jedź do firmy od której chcesz kupić chip,- niech podpiszą papierek,że gwarantują przyrost minimalny po chip-ie ??KM i ??NM. Jeżeli się nie wywiążą-to będą musieli zapłacić za cały temat zabawy. Ja tak zrobiłem i musieli zabrać swojego chipsa,a że nie jestem łoś nie wciśnie mi kitu ktoś-tym bardziej jeżeli kłamią!!! Rozpoznasz po samej rozmowie telefonicznej -przedstaw im swoje zamiary,że np: masz hamownie w pobliżu i będzie mierzone jak zawsze u Ciebie,a nie u nich -przed i po -jak wiedzą co mają i co sprzedają to na pewno Ci to założą!!! a jak mieli z tym problemy to będzie gdakał w słuchawce jak wygięty zawór i zapewniał,że ich hamownia jest idealna! Swoją drogą nie bardzo wierzę w chip-a w tym silniku -jak już to remap u profesjonalisty- BMW wszędzie dawało te same kompy-a auta są niby takie same,ale nie ma jak napisać mapy pod ten jeden egzemplarz! Ja zbieram na kutno,bo po próbach wykrzesania mocy -postanowiłem ją wzniecić double Turbo
![]() -------------------- just ssuck my...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Dzieki za szczegolowe info na ten temat. Niestety musze na chwile obecna odlozyc wszelkie plany do tyczace samochodu, ale kiedys napewno powroce nich. Zakuwasz 540i czy jakis inny ? Jesli tak, to jaki jest koszt tlokow, bo z tego, co wiem korbowody i wal sa kute i nie trzeba ich zmieniac, ale nie wiem do jakiej mocy i momentu.
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
Gdzies na bmw sport gosciu wstawial chipsa do tego silnika w vtechu i napisal ze doszlo mu 38 koni i 42nm ale wykresu nie dal. czy ktos to robil?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
A swistak siedzi i ..... Taakie cuda to tylko w erze, a na powaznie w diesel'u albo turbo benzynie po dobrych modach. Wolnossaki to gora 10% ale jeszcze sie z tym nie spotkalem.
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
10% przy m62 to prawie 30 kucy i 40 nm wlasnie
![]() http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=73917 tutaj link do tematu, i ksywka goscia Cobi. Moze wala wciskal.. Nie wiem. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 22 April 2009 ![]() |
http://www.esstuning.com/products/E39-540i...g-Software.html
Tutaj masz chipa z esstuning maja tez kity superchargerów, akurat do 4.4 V8 nie znalazlem. Cena jak to cena za gotowy kit. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Jak widzisz opinie sa rozne, a hamowanie silnika po chipie w tej samej firmie mija sie z celem, bo moga sobie dodac parametry. Znawcy tematu powiedza ze gora 20KM i ok 20Nm to gora po chipie lub nawet smt albo czyms podobnym. To jest wolnossacy a nie turbo i nie ma cudow. Silniki te sa wspaniale,ale trzeba przy nich pogrzebac(wyczyscic kolektor dolotowy, przepustnice,przerobic dolot jak napisal HighMan- Boogie, dodac wkladke np K&N, a nie stozek,kolektory supersprint,wydech w dobrej firmie) i wtedy mozna wrzucic chip lub swinke i zobaczymy efekty, ktore powinny dac nawet 50-60KM, a moze i wiecej. A samo chipowanie przewaznie przesuwa moc i moment na wyzsze obroty, co spowoduje strate dolu i te podniesione wartosci beda widoczne dopiero przy max. obrotach.
To wszystko jest kosztowne i nie ma szans ze za taka kwote zyskasz takie przyrosty. Sam mam cougara 2.5 i wiem ile trzeba sie nameczyc zeby cos zyskac. Wszystkie czesci od st200 i czyszczenie kazdego elementu da przyrost ok 20-30KM i ok 30-40Nm w silniku po latach o mocy ok 160KM. Niby tanie sa czesci,ale jak sie wszystko zbierze to i tak jest to nie mala kwota. Zatem ja nie uwierze w takie cos jak w tamtym temacie. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Takze widzimy ze nie ma takiej opcji. Wiem ze mozna wiecej ale to juz dobrany program i swiniak,ale to co innego. Tutaj widzimy ze odcinka poszla do 6500 zamiast 6200 i max pojdzie wyzej wiec dolu juz nie bedzie takiego mocnego.
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
OK dzieki za odpowiedzi, rozjasniliscie mi temat, teraz zajme sie doprowadzeniem auta do swietnosci, potem zrobie to co napisal Punisher ( moj kolega tez mi tak radzi ) i wtedy jakas modyfikacja komputerowa. Pozdro
jak ktos wie gdzie kupic beltronics vector to chetnie odkupie zeby sprawdzac osiagi autka po roznych naprawach / czyszczeniach itp jaka bedzie roznica ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Jesli masz 540i to poszukaj sobie posty albo tematy HighMan-a a zobaczysz ze opisuje jak przerobic dolot. Jest tam zwezka u dolu puszki filtra powietrza. Wytnij ja i zapodaj rure wiekszej srednicy. Dprowadz ja do zderzaka i sprobuj zrobic dziurke do tej rury. Mysle ze to cos da jesli juz zostalo opisane. Wrzuc wkladke k&n i wyczysc kolektor oraz przepustnice. Zobaczysz roznice i wtedy mozesz dalej myslec. Sa to koszta nieduze w porownaniu do chipa. Pozniej wrzuc wydech np. jak opisany w firmie El-tec lub jakiejs innej dobrej ale niedrogiej jak inne zagraniczne i tez bedzie dobrze. Mozesz kupic kolektory Supersprinta, ale to koszt min. 8 tys w promocji i po niskim kursie euro(jednak podobno na plus ok 30KM i 30Nm). Na koniec wrzucasz zmiane programu i masz juz potworka za mniejsza kase niz M5. Tylko nie zapomnij o hamulcach !!
PS. Ja sam juz kombinowalem co do jakiego samochodu mozna wrzucic z mocniejszego modelu. Niby male zmiany, ale to wszystko za mala kase i pozniej drzsze dodatki. Efekt bedzie wyczuwalny i tez bedziesz zadowolony. Pamietaj ze po latach masz nagar gdzie tylko mozna go miec i to ogranicza doplyw powietrza, a co za tym idzie zmniejsza moc, dlatego jedni maja tyle a drudzy tyle kucykow. Rozpisalem sie troche nie na temat i moga mnie zbanowac,ale ja juz tak mam ze gdzie moge to esej pisze. Pozdro |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
czytam i widzę sporo prawdy ale nie do końca ale wiadomo nie wszyscy mają takie same poglądy ja rok temu wysłałem kompa do chłopa na mazury silnik miałem m60 4.0 i miało coś dać ok 20 ps koszt 350zł co dało ? NIC nawet powiem że gorzej było teraz mam m62 4.4 i pytałem w projekcie w krakowie to jest możliwość zrobienia 30-40ps ale koszt ponad 4tyś myślę że nie dużo bo- wydech - wtryski - dolot- ecumaster -strojenie , ale wybrałem tańszy i mocniejszy wariant też u nich i nitro i jest 100ps a kasa mniejsza
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
Mogles w moim temacie napisac. Dolot mam caly czysty lacznie z kolektorem i tym co pod nim bo sciagalem i czyscilem. Odma zmieniona. Przepustnica wypolerowana, przeplywomierz nowy. Co do wydechu to mam sondy za katami, kolega mowil, ze musze podkladki pod sondy dac i bedzie smigac jak tralala. Wiecie moze o jakie podkladki chodzi? Bo chcialem wywalic katy na poczatku i sprawdzic czy rzeczywiscie te sondy beda dobrze dzialac. Zreszta pewnie same katy sa zapchane niezle.
Zrobie to co mowicie. Kaczka, a ile za nitro? Tylko 100km to mi juz automat pochlonie ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
ja dałem 2500zł a dlaczego ci 100ps pochłonie ? ja mam dyszę setki i dlatego tyle a będę zakładał 150 tki a silnik mam w e30 więc jedzie już to nawet
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Czy 150 w gore to juz nie jest direct port-wtrysk na kazdy cylinder? Dobrze piszesz ze 40KM to juz kilka zmian nalezy wykonac,ale sam chip to daje niewiele. Najlepszy efekt daje swiniak i strojenie w profesjonalnej firmie.
Co ze sprzeglem? Taki wzrost musi niezle je obciazac, wiec mysle ze seria nie da rady.Koszt dobrego sprzegla do takiej mocy to cos kolo 3-4tys zl,wiec nie malo. Nie wiem jak do tego hamulce i skrzynia oraz most. Watpie zeby na seryjnych gratach skok ponad 400KM byl bezpieczny dla pozdespolow. M-ka jest chyba lepiej przygotowana na to, ale moge sie mylic. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
powyżej 150 to powinien być direck port ale ja mam ten prosty zestaw a jeździłem z orgi sprzeglem i się czasem ślizgało ale nie zawsze teraz mam spieka koszt 500zł w krakowie i docisk od radzika 800zł i daję rade skrzynia daję radę dyfer z dużą głowom i nic się nie dzieję a raz jak hamowałem na nitro to była 4 z przodu , jak coś się rozwali to goły silnik beż osprzętu kupę za 1500zł a do M nie bardzo
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
Ja mam automat, dlatego napisalem, ze dodatkowe 100koni skrzynie mi pochlonie bo watpie, ze to wytrzyma. Jeszcze do tych 350 mysle, ze moglbym dobic.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Skoror masz automat, to lepiej zapytaj znawcow czy w ogole mozesz wzmocnic, inaczej mozesz sie rozczarowac tym, ze skrzynie bedziesz musial wymienic.
Kaczor- wlasnie o to mi chodzilo, ale jak widze mozna juz teraz wszystko inaczej poskladac niz kilka lat temu za gruba kase. Sprzeglo naprawde nie jest drogie jak na takie mody. Jaki miales skok momentu po nitro? Silnik 4.4 ma jeszcze inne zalety, ktorych nie ma M-ka, mianowicie nie traci az tak na mocy(nie wiem dlaczego M5 ma az takie braki) oraz kreci sie od dolu i lepiej zbiera. Gdyby 540i mialo tylny most, srzynie i te same parametry oraz mase, mysle ze objechaloby M5. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 24 October 2011 ![]() |
Co do wydechu to mam sondy za katami, kolega mowil, ze musze podkladki pod sondy dac i bedzie smigac jak tralala. Wiecie moze o jakie podkladki chodzi? Bo chcialem wywalic katy na poczatku i sprawdzic czy rzeczywiscie te sondy beda dobrze dzialac. Zreszta pewnie same katy sa zapchane niezle. Musisz wytoczyć taką tulejkę z denkiem i małym otworkiem w denku i nagwintować. Wkręcasz sobie ją w miejsce sondy a sondę dopiero w nią. Koniec sondy po wkręceniu powinien być oddalony ok 2-4cm od denka. Otworek jest po to, żeby tylko część spalin docierała do sondy. Z wielkością otworku musisz pokombinować żeby było dobrze, jak dorabiałem do vag'a 1.6 16v to przy 2,5mm średnicy było ok. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:31 |