![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 April 2011 ![]() |
Witam czy ktoś montował tego chipa do m52b28?
http://allegro.pl/chip-bmw-m52-e39-m52b28-...3458309530.html Pozdro |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
To aukcja użytkownika G-Rad z tego forum, poszukaj, podpytaj. Wykres w aukcji też jest z auta użytkownika tego forum.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
to mój wykres, joł ;]
G-Rad zna się na robocie, ale ten silnik z wykresu niema wiele wspólnego z M52B28. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 April 2011 ![]() |
nikt nie montował tego chipa?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Żeby wszystko było jak należy to trzeba auto wystroić na drodze albo na hamowni.
Taki "zdalny" chiptuning raczej się nie sprawdza. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Raczej nie masz racji... Problemem jest tu fakt że ciężko czipem ponieść moc w NA. Pewnie zapłony są dowalone ostro-będziesz musiał jeździć na 98/99.
-------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
No moim zdaniem kolega ma ma 100% racji
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Jeśłi czip był robiony na w pełni sprawnym, seryjnym aucie i zostanie zamontowany do takiego samego to nie ma prawa nie działać. Strojenie zawsze będzie lepsze(też sprawa dyskusyjna, zależy od tunera), ale to nie znaczy że dobrze zrobiony czip jest zły!
-------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
niema dwóch takich samych aut !
Albo ma inne świece, albo inny stopień wypracowania więc inną kompresje, inne wydechy inaczej katalizatory zapchane, inny filtr powietrza i 100 innych czynników którymi mogą się różnić... Jak robisz "czipa" do Turbowozu to jeszcze może działaś, bo zawsze podnosisz doładowanie to będzie lepiej jechać. Jak "czipujesz" wolnossaka, to już nie takie łatwe bo musisz podjechać czasami paliwa, cofnąć zapłon... A czasem głowica była planowana przy jakimś remoncie i zacznie stukać, albo wydłużysz czasu a a tu pompa nie wyrabia i brakuje flow paliwa itd.... Na odległość to możesz sobie zamówić kapcie na allegro a nie "czipować" samochód. Niema uniwersalnego "czipa" który podniesie moc samochodu wolnossącego o 20% i będzie rakietaa zwłaszcza w BMW gdzie inżynierowie raczej mieli pojęcie co robią.. takie moje zdanie. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
żebyśmy tylko nie popadli w uwielbienie dla inżynierów BMW w 328i po których jest co poprawiać w 2.8L miałem ostatnio przyjemnośc z 328i touring i szału na miarę wysokich 14 nie zrobił.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
miej na uwadze fakt, że większość 328 E36 jakimi jeździmy to 20-15 letnie pojazdy...
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
jakiś przykład "czipa" podnoszącego moc o 20 % bez innych zmian w seryjnym, sprawnym!!! samochodzie wolnossącym?
Ps. różnice miedzy samochodami, warunkami w których jeżdżą załatwia odpowiednia funkcja w programie w M52 poliftowym jest nazwana auto adaptacją. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
jakiś przykład "czipa" podnoszącego moc o 20 % bez innych zmian w seryjnym, sprawnym!!! samochodzie wolnossącym? Nie wiem do czego Ci to, ale Mini One. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Tam to jest chyba nieco "inna" kwestia
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Oczywiście, że inna. Bezsensowna odpowiedź na bezsensowne pytanie. Zresztą autoadaptacja to nie jest dostosowanie silnika do warunków i zużycia w jakich pracuje, tylko dostosowanie do różnic między różnymi egzemplarzami tych samych czujników a ECU. Warunki pracy silnika niwelują do pewnego stopnia korekcje dla elementów wykonawczych, zgodnie z zamysłem tego, kto kalibrował silnik fabrycznie, ale ciśnienie sprężania nie jest nijak kompensowane. Ciśnienie to z kolei, w niewielkiem marginesie wartości przewidzianych przez producenta dla sprawnego auta, ma niewielki wpływ na to ile nalezy optymalnie dowalić paliwa czy zapłonu, tylko efekt będzie lepszy lub gorszy.
Co do chipów gotowców - moje osobiste zdanie jest takie, że o wiele prędzej można popełnić dobrą aplikację gotowca do NA niż do turbo, a argumentacja jest prosta - stany przejściowe w tym pierwszym są o wiele łatwiejsze do ogarnięcia i bardziej powtarzalne ze względu na mechanikę układów z turbo. Każde turbo, kolejn układ VNT, kolejny WG to inna zupełnie inna praca układu w czasie po wymuszeniu. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 June 2007 ![]() |
Odnośnie tematu swego czasu trochę szukałem więc tak. Są gotowce ustawione wg typowych modów (czyli kolektor z m50, graty z m3 itp.) - http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Euro-E36-328...=item232a4786cb albo http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-328i-E39...=item27d7e66128 ale oczywiście najlepiej wystroić na hamowni. Takie strojenie obecnie można zrobić w firmie tuningowej typu ProjectXS w Krakowie tylko tutaj ceny zabójcze bo stroją det3:
"Witam, możemy to zestroić na zewnetrznym urządzeniu ECU Master DET3, uruchamiając całość w trybie FIT (półstandalone paliwowy), możemy pozbyc się w 100% przepływomierza. Układem wtryskowym steryjemy w całości my z poziomu urzadzenia DET3, zapłonem steruje seryjne ECU, ale możemy go równiez tym samym urządzeniem DET3 modyfikować. Koszty: - urzadzenie DET3 z wbudowanym Map Sensorem 2,5 bar - 649zł - podpięcie urządzenia w trybie FIT - 350zł - zewnętrzny czujnik temp powietrza zasysanego - 49zł - strojenie w oparciu o sondę szerokopasmową wraz z pomiarami na hamowni - 1100zł - montaz czujnika temp w dolocie - tego jeszcze nie jestem w stani wycenić, bo zazwyczaj wymyslamy to na miejscu, ale nie sa to żadne astronomiczne kwoty. Mozna równiez wystroić to auto równiez na DET3, ale zostawiając przepływomierz. Czyli DET3 pracuje jako konwencjonalny piggy-back. Wtedy koszty przedstawiają się nastepująco: - urzadzenie DET3 bez MapSensora - 599zł - podpięcie urządzenia - 279zł - strojenie w oparciu o sondę szerokopasmową wraz z pomiarami na hamowni - 1100zł Stroiliśmy 328 z kolektorerm od M50, przy zdrowej serii do ugrania jest +/-220KM" Lepszym wyjściem jest wycieczka do Warszawy, do Gtune (na allegro sprzedają: http://allegro.pl/chip-bmw-m52-e39-m52b28-...553799689.html) gdzie mają gotowe dedykowane rozwiązanie do tego silnika i softu razem z hamowaniem i strojeniem: "Witam, Wielokrotnie robiliśmy program pod taką konfigurację. Koszt za sterownik Siemensa MS4.1 to 500 zł (wersja sterownika musi być różna od B - jest to duża litera opisana na boku sterownika). Możemy zrobić dedykowany program na hamowni, cena powiększa się o koszt hamowni 150-200 zł oraz dochodzą roboczogodziny w kwocie 100 zł/h - na wystrojenie auta potrzebne są 2-3 godziny. Od 210koni do 230koni + około 300nm w zależności od kondycji silnika. Pozdrawiam" To ostatnie to chyba najlepsze rozwiązanie w tym temacie. Mam nadzieję, że komuś to się przyda ![]() -------------------- E36 328i coupe '95 -> BMW.DEREGOWSKI.net
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
mocowo czy na det czy na seryjnym ecu to samo wyjdzie.
ja proponuje zestaw od nas , kompresor kit stage 1 , 0,3 bara max i osiagi troche ponizej m3, mocowo to ok prawdziwe 240km ale 350nm. cena w granicach do 8 tys zl z montazem na gotowo. promocja od dzisiaj. w sklad fmic, dolot, stozek, stelaz, eaton, wieksze wtryski, blow off 50 , ecumaster, strojenie, wynik z hamowni, wystrojine na fuel implant, i usmiech na twarzy. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
mocowo czy na det czy na seryjnym ecu to samo wyjdzie. ja proponuje zestaw od nas , kompresor kit stage 1 , 0,3 bara max i osiagi troche ponizej m3, mocowo to ok prawdziwe 240km ale 350nm. cena w granicach do 8 tys zl z montazem na gotowo. promocja od dzisiaj. w sklad fmic, dolot, stozek, stelaz, eaton, wieksze wtryski, blow off 50 , ecumaster, strojenie, wynik z hamowni, wystrojine na fuel implant, i usmiech na twarzy. To chyba wolalbym zestaw turbo z moca 300+ - chyba niewiele drozej? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
duzo drozej , bo czesci kpl to 12tys z dolotem wydech sprzeglem, wtryskami z robota u mnie 20tys zl, gwarantowane 400 km z gwarancja. wycena na k64.pl , wieczorem wstawie zestaw w sprzedam komercyjne. pozdrawiam
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Kompot - nie zgadzam się z Toba odnośnie auto adaptacji. Jest tak jak mówisz np w przypadku adaptacji wtrysków we współczesnych dieslal ale np w aucie takim jak e36 i zreszta w innych współczesnych również) chodzi o to aby silnik w rożnych warunkach pracował jednakowo.
Co do modyfikacji elektronicznej - M52 z kolektorem od M50 w pełni sprawny i seryjny (głównie chodzi o wydech) bez żadnych modyfikacji jest w stanie osiągnąć trochę ponad 210 KM (widziałem wykresy na 220 ale niekoniecznie wiarygodne) np mój seryjny silnik na hamowani projektu osiagnął 198 KM. Pytam więc gdzie sens czip tuningu praktycznie seryjnego silnika? (juz pomijam wogole możliwość zaprogramowania tego sterownika) Prawda jest taka - w aucie wolnossącym przyspieszymy troche zapłon i ryzykując spalanie stukowe w innych warunkach jazdy (gorsza benzyna, inna temperatura powietrza czy wilgotność) zyskamy max kilka procent. Trochę wiecej może to przynieśc w połączeniu z przesunięciem ogranicznika obrotów (jeśli moc nie spada znacząco) i mamy kiepsko zestopniowana szkrzynie tak że te kilkaset obrotów więcej pozwoli "wstrzelić" sie w obroty większej mocy na kolejnym biegu. W nowszych autach z elektroniczną przepustnica i ostrzejsza norma spalin jest troche lepiej ponieważ mozemy przeprogramować trochę przepustnice aby otwierała sie wcześniej ,bardziej i kosztem składu spalin poprawi sie reakcja na gaz - w niektórych autach znacząco. Ap-ropo tego mini one - dlaczego tak jest - po co ktoś sztucznie zdusił 30 KM? Myslę ze najlepszym rozwiązaniem jest tu któryś z zestawów od K64 - może auto przestanie byc seryjnie niezawodne ale przyrosty będą wyraźnie odczuwalne nawet w przypadku tej propozycji powyżej na 0,3 nadcisnienia ![]() Edit chodziło mi oczywiście o zestaw od K64 - poprawione sorki. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:07 |