![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 June 2018 ![]() |
Witam serdecznie.
Stałem się posiadaczem CLK w 209 z silnikiem om 642 320cdi v6. Auto z 2008 roku skrzynia automat 7g tronic. Z racji tego że wszystkie moje poprzednia auta były z wolnossącymi benzynami nie miałem za bardzo możliwości podkręcenia w miarę tanim kosztem. Jakiś czas temu trafił się wyżej wymienione clk i chciałbym wyciągnąć z niego ile się da, oczywiście nie przesadzając finansowo. Aktualnie auto jest po lekkiej kolizji , (takie kupiłem )ale prosiłbym o powstrzymanie się z komentarzami typu "jak poskładasz to daj znać" itp. W czasie naprawy chciałbym nabyć ewentualnie brakujących rzeczy do modzenia autka. Na dzień dzisiejszy posiadam takie rzeczy jak: Zawieszenie gwintowane, co prawda pochodzi z c klasy w 204 ale z przeróbką przednich kielichów powinienem sobie bezproblemowo poradzić tył to samo. Zyskał bym dodatkową regulacje kąta bo ta oryginalna jest słaba ![]() Zawieszenie z regulacją twardości tlumienia. https://imgur.com/a/GOwC1K4 https://imgur.com/a/hxtkhU0 Firma K-sport. Coś ktoś słyszał? bo pierwszy raz się z nią spotykam. Ewentualnie mogę wyciągnąć jeszcze z innego auta Bilsteina ale już bez regulacji twardości tłumienia. Zaciski AMG, do ponownego lakierowania. docelowo miały być do c55 amg ale jak z clk wyjdzie coś ciekawego to zakładam do CLK. Znalazłyby się również jakieś zwrotnice od w204-(inne ET- koła szerzej ) i tarcze od 221 ,5.5 V8. Komplet pasujący do siebie. https://imgur.com/a/z5SlxW0 https://imgur.com/a/4ct81Fy Na tylne zaciskami jeszcze nie patrzyłem jak by je zamontować aby pasowały ale myślę że jest to do przeskoczenia No i to nad czym mam największą niewiedze czyli silnik i podniesienie jego osiągów Chłodnica oleju https://imgur.com/a/4thfvMo https://imgur.com/a/RDOi5EL Nie wiem czy wgl będzie ona potrzebna, po prostu pokazuje co posiadam, co mogło by się przydać ![]() Intercooler-radiator 30/44/6,5 cm https://imgur.com/a/8FUmTdN https://imgur.com/a/1vyiUis Nie wiem co za marka, i czy wgl jest to cooler oryginalny czy jakiejś firmy tuningowej, na pewno jak miałby znaleźć się w aucie to do przerobienia jedno wyjście. Wydech środkowy z C30 amg CDI i końcowy tłumik z C32 amg kompressor. https://imgur.com/a/Xrn8PX6 https://imgur.com/a/XSFKrhv https://imgur.com/a/ZEsIxmy Oryginalny wydech który jest w aucie nie ma żadnego tłumik środkowego, jest tylko metalowy katalizator-dpf-końcowy tłumik. Jak podnieść moc w tym silniku posiadając te rzeczy które mam i co dokupić? Program, wydech o średnicy takiej jak ten z c30amg, 7,5-8cm?, wyciąć dpfa? Co będzie pierwszym ograniczeniem w tym aucie przy podnoszeniu mocy? Szkrzynia z tego co wyczytałem wytrzymuje 600-650 Nm, początkowo były z nimi problemy ale podobno była to wina oprogramowania, w późniejszych latach(czyli takich jak to clk) problem został rozwiązany. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Skrzynia 7G jest wsadzana nawet do ML 420/450, a tam jest 700 Nm. Jako jeden z pierwszych poddaje się IC.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 June 2018 ![]() |
No to IC na podmianę jest (chyba ze za mały). Skrzynie(7g) i ogólnie osprzęt silnika w 420cdi się sypały, nie wytrzymywały momentu. W 450 podobno poradzili sobie w problemami.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Pytanie czy to ta sama skrzynia. W m275 V12 Biturbo od kilku lat też już montują 7g tronic pomimo seryjnych 830Nm.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 June 2018 ![]() |
Co powiecie o wywaleniu kata, dpfa i wydech o średnicy 3 cali z końcowym od c32amg. Są wgl jakieś negatywne skutki wycięcia dpfa i kata prócz "ekologi"? Jak wygląda sprawa wyłączenia sondy za katem lub wpisania jej stałej wartości w mercedesie? Ktoś zna i poleci rozsądną osobę z moich okolic która zrobi program do om642?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
Katy zostaw żeby nie śmierdziało jak za ikarusem.. DPF won wiadomo.. :] co do skrzyni to ja słyszałem że i 900nm zniesie.. za to konwerter/sprzęgło ma dosyć po 700.. w v12 jest ta sama skrzynia ale już zupełnie inny konwerter :]
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
z DPF to bym się nie spieszył, w świetle nowych pomysłów, a wogóle jak projekt się posunął?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:27 |