![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 March 2014 Skąd: Poland ![]() |
Witam jestem świeżym użytkownikiem Bmw e46 z silnikiem m52b28, chciał bym się dowiedzieć co by można było zmienić w silniku żeby zwiększyć jej osiągi nie drogą inwestycją. Bo na turbo czy kompresor to na razie funduszu nie ma
-------------------- Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być Jeszcze Gorzej xD %_# Bmw 2.8 r6 :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
kolektor ssacy m50b25 to najprostsze
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
W e46 kolektor m50 to nie bardzo. Jak już m54b25 lub b30.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
skoro do e36 tak sie robi a to ten sam motor, to czemu to nie ? nie ebdzie do tej budy pasowac ? pytam bo mam doczynienie z e36 po takiej modyfikacji
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 18 July 2009 ![]() |
W m54 masz kolektor z m50? Jakos malo to prawdopodobne bo pomimo podobienstw te dwie glowice maja calkiem inny ksztalt kanalow dolotowych i ten kolektor po prostu nie pasuje.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
kolektor m54b30 + disa + strojenie
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 March 2014 Skąd: Poland ![]() |
a przerabiał ktoś ten temat w e46 z kolektorem ssącym od e36 m50b25 do e46 m52b28 jak z przepustnicą disa krokowym
G-Rad ten sposob kolektor m54b30 + disa + strojenie słyszałem ze stosuje się tylko w silnikach m52b28tu bmw z3 -------------------- Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być Jeszcze Gorzej xD %_# Bmw 2.8 r6 :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Tak, przerabiał. Musiałbyś obrobić kanały ssące w głowicy, bo mają trochę inny kształt, niż te, które są w m50b25.
Gwoli ścisłości - w e46 nie było silnika m52b28 tylko m52tub28. Główna różnica to 2 vanosy w tym drugim. Kolektor od m50b25 montuje się do silnika m52b28 (bez "tu", na jednym vanosie). Propozycja G-Rada jest najsensowniejsza. No chyba że pakitko masz zrobiony u siebie downgrade i silnik z 2 vanosami zamieniony na ten z 1 vanosem ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 March 2014 Skąd: Poland ![]() |
Tak, przerabiał. Musiałbyś obrobić kanały ssące w głowicy, bo mają trochę inny kształt, niż te, które są w m50b25. Gwoli ścisłości - w e46 nie było silnika m52b28 tylko m52tub28. Główna różnica to 2 vanosy w tym drugim. Kolektor od m50b25 montuje się do silnika m52b28 (bez "tu", na jednym vanosie). Propozycja G-Rada jest najsensowniejsza. No chyba że pakitko masz zrobiony u siebie downgrade i silnik z 2 vanosami zamieniony na ten z 1 vanosem ![]() Kolego to już się pogubiłem bo właściciel twierdził że jest m52b28 bez tu a ty kolego twierdzisz ze w e46 nie wychodziły m52b2.8 tylko m52b28tu, jak to rozróżnić wymieniałem przepustnice i wiem że przepustnice w kolektorze mam pod disa i silnikiem krokowym schowana tak jak by pod ssącym, może to pomoże zidentyfikować jaki mam silnik.Kolektor wygląda jak ten na tej aukcji http://allegro.pl/kolektor-ssacy-bmw-m54-p...4673871396.html Pozdrawiam -------------------- Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być Jeszcze Gorzej xD %_# Bmw 2.8 r6 :) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Masz M52TUB28, M52B28 nie ma DISY. Wpisz sobie w google obie nazwy i popatrz, nie sposób nie zauważyć różnicy.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 18 July 2009 ![]() |
I do tub nie da rady zalozyc kolektora od m50 tak jak wczesniej pisalem nie pasuje. Najlepiej od m54b30 +disa + strojenie.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 March 2014 Skąd: Poland ![]() |
oki dziękuje wszystkim za pomoc , a oprócz kolektora co można jeszcze zrobić jakieś wałki, jak już pojadę na strojenie to może za jednym zamachem
-------------------- Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być Jeszcze Gorzej xD %_# Bmw 2.8 r6 :) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Wszystko można, jak się ma kasę
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
jest temat o wałkach tu na rf. poszukaj.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Walcząc o moc w tym silniku warto sprawdzic/zmienic przepływkę, sondy lambda... każdy od razu zabiera sie za tuning, a 95% tych silników nie ma mocy fabrycznej, ze względu na zużyty osprzęt.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Prawda, prawda... Do tego dorzuciłbym sprawdzenie cewek i ewentualną wymianę fajek i świec
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Fri, 10 December 2010 ![]() |
podepne sie pod temat, mam z3 1999rok, 2,8 po vinie wychodzi ze to silnik M52B28TU
rozumiem, ze kupuje kolektor o taki np http://allegro.pl/kolektor-ssacy-m54b30-sp...4651925450.html czy pasuje on p&p? co robie z ta disa? i do kogo to najlepiej oddac na strojenie w woj łodzkim/slaskim? jestem troche lewy w temacie bmw, wiec prosze o wyrozumialosc ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Jeszcze jedna kwestia - żeby zamontować do m52TU kolektor z m54b30, trzeba mieć adapter na przepustnicę - na forum bmw-sport.pl dysponuje takimi (chyba jeszcze ma) użytkownik Piotres.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 March 2014 Skąd: Poland ![]() |
Jeszcze jedna kwestia - żeby zamontować do m52TU kolektor z m54b30, trzeba mieć adapter na przepustnicę - na forum bmw-sport.pl dysponuje takimi (chyba jeszcze ma) użytkownik Piotres. właśnie słyszałem i czytałem że jest potrzebny adapter ale dlaczego ??. W m54b30 jest głębsze odsadzenie na przepustnice niż w m52b2.8, że potrzebny jest adapter lub dospawanie plastiku, Disa od m54b30 a w m52b2.8 czym się różni ?? -------------------- Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być Jeszcze Gorzej xD %_# Bmw 2.8 r6 :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 13:26 |