Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Bmw e46 m52b28
pakitko
post Sat, 11 Oct 2014 - 21:03
Post #1


User
Dołączył: Wed, 26 March 2014
Skąd: Poland





Witam jestem świeżym użytkownikiem Bmw e46 z silnikiem m52b28, chciał bym się dowiedzieć co by można było zmienić w silniku żeby zwiększyć jej osiągi nie drogą inwestycją. Bo na turbo czy kompresor to na razie funduszu nie ma


--------------------
Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być
Jeszcze Gorzej xD %_#
Bmw 2.8 r6 :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Oct 2014 - 21:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wymiot
post Sat, 11 Oct 2014 - 21:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





kolektor ssacy m50b25 to najprostsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sat, 11 Oct 2014 - 21:33
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





W e46 kolektor m50 to nie bardzo. Jak już m54b25 lub b30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Sat, 11 Oct 2014 - 21:54
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





skoro do e36 tak sie robi a to ten sam motor, to czemu to nie ? nie ebdzie do tej budy pasowac ? pytam bo mam doczynienie z e36 po takiej modyfikacji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro111
post Sat, 11 Oct 2014 - 22:29
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 18 July 2009





W m54 masz kolektor z m50? Jakos malo to prawdopodobne bo pomimo podobienstw te dwie glowice maja calkiem inny ksztalt kanalow dolotowych i ten kolektor po prostu nie pasuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Sat, 11 Oct 2014 - 23:30
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





kolektor m54b30 + disa + strojenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pakitko
post Sun, 12 Oct 2014 - 00:00
Post #7


User
Dołączył: Wed, 26 March 2014
Skąd: Poland





a przerabiał ktoś ten temat w e46 z kolektorem ssącym od e36 m50b25 do e46 m52b28 jak z przepustnicą disa krokowym

G-Rad ten sposob kolektor m54b30 + disa + strojenie słyszałem ze stosuje się tylko w silnikach m52b28tu bmw z3


--------------------
Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być
Jeszcze Gorzej xD %_#
Bmw 2.8 r6 :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 12 Oct 2014 - 01:27
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Tak, przerabiał. Musiałbyś obrobić kanały ssące w głowicy, bo mają trochę inny kształt, niż te, które są w m50b25.

Gwoli ścisłości - w e46 nie było silnika m52b28 tylko m52tub28. Główna różnica to 2 vanosy w tym drugim. Kolektor od m50b25 montuje się do silnika m52b28 (bez "tu", na jednym vanosie).

Propozycja G-Rada jest najsensowniejsza.

No chyba że pakitko masz zrobiony u siebie downgrade i silnik z 2 vanosami zamieniony na ten z 1 vanosem biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Sun, 12 Oct 2014 - 09:08
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





CYTAT(jaro111 @ Sat, 11 Oct 2014 - 22:29) *
W m54 masz kolektor z m50? Jakos malo to prawdopodobne bo pomimo podobienstw te dwie glowice maja calkiem inny ksztalt kanalow dolotowych i ten kolektor po prostu nie pasuje.

przecież pisze, ze do m52b25 a nie m54...

Maaad dzieki za wyjasnienie do konca biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pakitko
post Sun, 12 Oct 2014 - 09:18
Post #10


User
Dołączył: Wed, 26 March 2014
Skąd: Poland





CYTAT(maaaad @ Sun, 12 Oct 2014 - 01:27) *
Tak, przerabiał. Musiałbyś obrobić kanały ssące w głowicy, bo mają trochę inny kształt, niż te, które są w m50b25.

Gwoli ścisłości - w e46 nie było silnika m52b28 tylko m52tub28. Główna różnica to 2 vanosy w tym drugim. Kolektor od m50b25 montuje się do silnika m52b28 (bez "tu", na jednym vanosie).

Propozycja G-Rada jest najsensowniejsza.

No chyba że pakitko masz zrobiony u siebie downgrade i silnik z 2 vanosami zamieniony na ten z 1 vanosem biggrin.gif



Kolego to już się pogubiłem bo właściciel twierdził że jest m52b28 bez tu a ty kolego twierdzisz ze w e46 nie wychodziły m52b2.8 tylko m52b28tu, jak to rozróżnić wymieniałem przepustnice i wiem że przepustnice w kolektorze mam pod disa i silnikiem krokowym schowana tak jak by pod ssącym, może to pomoże zidentyfikować jaki mam silnik.Kolektor wygląda jak ten na tej aukcji http://allegro.pl/kolektor-ssacy-bmw-m54-p...4673871396.html Pozdrawiam


--------------------
Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być
Jeszcze Gorzej xD %_#
Bmw 2.8 r6 :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 12 Oct 2014 - 09:20
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Masz M52TUB28, M52B28 nie ma DISY. Wpisz sobie w google obie nazwy i popatrz, nie sposób nie zauważyć różnicy.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro111
post Sun, 12 Oct 2014 - 10:02
Post #12


Rookie
Dołączył: Sat, 18 July 2009





I do tub nie da rady zalozyc kolektora od m50 tak jak wczesniej pisalem nie pasuje. Najlepiej od m54b30 +disa + strojenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pakitko
post Sun, 12 Oct 2014 - 10:11
Post #13


User
Dołączył: Wed, 26 March 2014
Skąd: Poland





oki dziękuje wszystkim za pomoc , a oprócz kolektora co można jeszcze zrobić jakieś wałki, jak już pojadę na strojenie to może za jednym zamachem


--------------------
Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być
Jeszcze Gorzej xD %_#
Bmw 2.8 r6 :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 12 Oct 2014 - 16:50
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Wszystko można, jak się ma kasę smile.gif Obróbka głowicy (poszerzanie kanałów), wałki, program, stroker (czyli wymiana wału korbowego na ten z 3.0 - wtedy i Ty będziesz miał 3 litry).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sun, 12 Oct 2014 - 20:52
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





jest temat o wałkach tu na rf. poszukaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Mon, 13 Oct 2014 - 13:27
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Walcząc o moc w tym silniku warto sprawdzic/zmienic przepływkę, sondy lambda... każdy od razu zabiera sie za tuning, a 95% tych silników nie ma mocy fabrycznej, ze względu na zużyty osprzęt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 13 Oct 2014 - 19:46
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Prawda, prawda... Do tego dorzuciłbym sprawdzenie cewek i ewentualną wymianę fajek i świec wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_asmo_
post Mon, 13 Oct 2014 - 20:57
Post #18


User
Dołączył: Fri, 10 December 2010





podepne sie pod temat, mam z3 1999rok, 2,8 po vinie wychodzi ze to silnik M52B28TU
rozumiem, ze kupuje kolektor o taki np http://allegro.pl/kolektor-ssacy-m54b30-sp...4651925450.html czy pasuje on p&p?
co robie z ta disa? i do kogo to najlepiej oddac na strojenie w woj łodzkim/slaskim?
jestem troche lewy w temacie bmw, wiec prosze o wyrozumialosc wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 13 Oct 2014 - 21:43
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Jeszcze jedna kwestia - żeby zamontować do m52TU kolektor z m54b30, trzeba mieć adapter na przepustnicę - na forum bmw-sport.pl dysponuje takimi (chyba jeszcze ma) użytkownik Piotres.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pakitko
post Mon, 13 Oct 2014 - 21:51
Post #20


User
Dołączył: Wed, 26 March 2014
Skąd: Poland





CYTAT(maaaad @ Mon, 13 Oct 2014 - 21:43) *
Jeszcze jedna kwestia - żeby zamontować do m52TU kolektor z m54b30, trzeba mieć adapter na przepustnicę - na forum bmw-sport.pl dysponuje takimi (chyba jeszcze ma) użytkownik Piotres.


właśnie słyszałem i czytałem że jest potrzebny adapter ale dlaczego ??. W m54b30 jest głębsze odsadzenie na przepustnice niż w m52b2.8, że potrzebny jest adapter lub dospawanie plastiku, Disa od m54b30 a w m52b2.8 czym się różni ??


--------------------
Gdy Wszystko Idzie Źle
Pamiętaj Że Może Być
Jeszcze Gorzej xD %_#
Bmw 2.8 r6 :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 13:26