![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
witam mam zamiar kupić jakąś bmw w coupe myślę o modelu e46 z silnikami 2.5 i teraz co będzie lepsze do lekkich przeróbek 323 z lżejszym silnikiem czy 325 z blokiem matieriałów grzejnikowych wiadomo że turo itp itd = żeliwny ale zaraz po zakupie auta nie będę miał pieniędzy żeby kupić dobre turbo i zakuć silnik zresztą pewnie nigdy nie uzbieram koło 15k na owe turbo więc będę bawił się rzeczami typu dolot wydech ewentualnie może jakieś sterowanie silnikiem. Więc co będzie lepsze na drobne przeróbki ?? czy lżejszy silnik w 323 zrekompensuje mniejszą moc ??
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Zarówno 323i, jak i 325i w E46 mają aluminiowe bloki silnika. Żeliwny blok silnika występuje w 325i, ale w E36.
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 July 2003 ![]() |
Mylisz silniki to po pierwsze. Po drugie to kup 328/330 na dobry początek.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
O ile dobrze pamiętam to w E46 wszystkie silniki 2,5 były oparte na aluminiowych blokach M52. IMO nie ma co się bawić w 323Ci do modów - ten motor to świetny kompromis na daily drivera (rozsądna moc 170KM i niewielkie zużycie paliwa), ale na Twoim miejscu do modów wybrałbym 325i.
EDIT: Koledzy wyżej mnie wyprzedzili... Damn. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
a to sorry wielkie byłem przekonany że do 2000r w e46 były 2.5 żeliwne czyli 323c odpada zostaje 325 bo na 330 to niestety ale chyba nie starczy kasy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
a 328 w coupe da się jakoś niedużymi śrdkami zmusić do sprintu do 100 w 6.5s ? bo to w sumie już końcówka produkcji tego silnika 99rok
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Po pierwsze :
323 bylo produkowane w tym samym czasie co 328 - silniki M52TU a 325 w tym samym co 330 (sa mlodsze) - silniki M54 Wg mnie cala gama M52TU i M54 to malo tuningowalne silniki - chyba jedyna rozsadna opcja jest kompressor kit i dmuchanie max 0.5 bara albo i mniej ...(ale tu juz i tak kwota ok. albo i ponad 10k zl) Bo zabawy typu remap czy wydech moze dadza Ci 10-20 KM, ale i tak wydasz na to ladnych pare tys zlotych . Co do 328Ci i sprintu 6.5 sek - jak wyrzucisz wszystko ze srodka to powinno byc LOL . Moja Z3 ma taki sam silnik co 328Ci E46 , masa 1270kg, szpera i robi setke w 6.6-6.8 sek . pozdr -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
a 328 w coupe da się jakoś niedużymi śrdkami zmusić do sprintu do 100 w 6.5s ? bo to w sumie już końcówka produkcji tego silnika 99rok Tak da się - wyrzucić "parę" kilogramów z samochodu. I to chyba jedyny sposób jeżeli mówimy o "niedużych" środkach ![]() -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:51 |