Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Bmw e36 1.8 is kompressor
Martino22
post Tue, 28 Apr 2009 - 19:20
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 28 April 2009





Witam!! Jestem nowym użytkownikiem tego forum i pewnie jeszcze nie znam waszych wszystkich zasad. Ale do rzeczy.
Od dluższego czasu śledze temat 1.8 is kompressor kod silnika m42. Przegladając zagraniczne i polskie posty na ten temat w polsce nadal jest to sprawą kulejącą. Moim celem jest zalożenie wlasnie do silnika bmw e36 1.8 is m42 kompressora i pokazanie takiego projektu od a do z bez żadnych niedomowien gdzie sie spotykalem na forach zawsze. Prosze o powstrzymanie sie od wyperswadowania mi mojego projektu z glowy bo jestem świadom tego ze racjonalnym jest posuniecie do kupna wiekszego silnika i dalszej jego modyfikacji. Swoje wątpliwości oraz pytania kieruje do fachowcow ktorzy są tutaj zarejestrowani i znajacych sie na rzeczy. Zadaje konkretne pytania i prosilbym o poważne odpowiedzi oraz podejście do sprawy.Projekt planuje zacząc na wiosne a do tego czasu zgromadzić potrzebne wszystkie informacje oraz elementy do danego projektu. NARAZIE JEST MOWA O SAMYM SILNIKU POTEM BEDZIEMY SIE ZAJMOWAĆ NAPĘDEM.

ZESTAWIENIE CZĘŚCI:
-kompressor od mercedesa SLK
-intercooler od renault megane II 1.5 dci
-opaski+rury nierdzewne
-blow off
-chlodnica oleju
-wieksze wtryski
-regulator cisnienia paliwa
-pompka paliwa z wieszym cisnieniem
-dluzszy pasek wieloklinowy
-filtr stozkowy

Projekt dziele na dwa warianty:
PIERWSZY

Zalozenie wszystkich części do WYREMONTOWNEGO silnika bez jego odprężania.
Doladowania do bezpiecznej granicy 0.4-0.5 bara

DRUGI
Tu już jest więcej modyfikacji i komplikacji które mozna przejsc.
Bmw wydalo wersje e36 z silnikiem 1.8 tds w ktorym jest juz kuty dol silnika. Konkretnie chcialbym zamontować z niego wal korbowy oraz korbowody do mojego silnika m42. I tu juz się zaczynają schody Watpliwosci oraz moje pytania.

-CZY WAL OD 1.8 TDS BY PASOWAL DO SILNIKA M42 1.8 IS? (średnice) ?
-JAKI JEST SKOK TLOKA 1.8 TDS a JAKI JEST STKOK 1.8 IS CZY SĄ PODOBNE ?
-Z KTOREGO SILNIKA BMW WZIĄĆ TLOKI (KUTE) I TO SPASOWAC ?

- Z KTOREGO MODELU WZIĄĆ WIĘKSZE WTRYSKI ?
- CZY PRZEPLYWOMIERZ DA RADE ORAZ GDZIE ZAMONTOWAC KOMPRESSOR ZA CZY PRZED PRZEPLYWOMIERZEM?
- Z KTOREGO MODELU BMW POMPKA PALIWA BEDZIE DAWAC WIĘKSZE CISNIENIE OD SERYJNEGO M42
- JAKA MA MIEC GRUGOŚĆ USZCZELKA POD GLOWICA PRZY ODPRĘŻENIU SILNIKA I Z JAKIEGO MATERIALU JĄ NAJLEPIEJ WYKONAĆ?
- GDZIE SIĘ WPIĄĆ Z CHLODNICĄ OLEJU ?

Posiadam wszelkie maszyny do obrobki metali oraz sam wszystko zamontuje lecz chcialbym poptrzeć to wszystko odpowiednia wiedza innych znawców tematu i wszystko wykonać naprawde bardzo porządnie. Zaczynając od grubych rzeczy jakie wymienilem konczac na polerce elementow aluminiowych oraz chromach i malowaniu.

Mile są widziane podobne projekty. Chciabym wszystko posladac do jednego tematu by ktos kto szuka takiego projektu jakim jest 1.8 IS m42 na KOMPRESORZE więcej nie szukal i nie byl odsylany z kąta w kąt czy też krytykowany. Dziękuje z góry za pomoc Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Apr 2009 - 19:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Wed, 29 Apr 2009 - 19:29
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





M42b18 miało w serii kuty wał, korby chyba też tds nie miał, miało 2.0d czyli m47? czy jakoś tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 29 Apr 2009 - 20:10
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





http://downingatlanta.com/downingatlanta/d...rs_info_new.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 29 Apr 2009 - 21:15
Post #4


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Wybij sobie ten ic z glowy - jest lekko mowiac za maly.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal-adamowicz
post Tue, 13 Aug 2013 - 18:41
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 13 August 2013
Skąd: wlkp.





witam jestem tu nowy chciałbym się wszystkim ukłonić biggrin.gif w swoim posiadaniu mam e46 sedan 2.8i oraz e36 coupe 1.8is i w związku z tym drugim autem chciałbym zasięgnąć waszej porady chciałbym założyć sprężarkę albo kompressor do mojego is-a proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie?
mile widziane wypowiedzi posiadaczy is-ów
ps.czytałem już tu i tam że się nie opłaca lub że lepiej zmienić motor-bla bla,ale ja chcę turbo lub kompressor-proszę panowie poradzcie...
pozdrawiam Michał z Wlkp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiu134
post Tue, 13 Aug 2013 - 20:56
Post #6


User
Dołączył: Tue, 31 October 2006





Poszukaj na turbobmw w linku masz jeden projekt http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=2847
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 13 Aug 2013 - 21:31
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





jak coś mam wał z korbami i do m47, nominał. a zakłada się go żeby podwyższyć pojemność. na tym forum są dwa tematy, gdzie ładnie to było opisane.

np tutaj, są także linki do zagranicznych bardzo fajnych opisó. http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5&hl=m42b18
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 23:33