![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 April 2009 ![]() |
Witam!! Jestem nowym użytkownikiem tego forum i pewnie jeszcze nie znam waszych wszystkich zasad. Ale do rzeczy.
Od dluższego czasu śledze temat 1.8 is kompressor kod silnika m42. Przegladając zagraniczne i polskie posty na ten temat w polsce nadal jest to sprawą kulejącą. Moim celem jest zalożenie wlasnie do silnika bmw e36 1.8 is m42 kompressora i pokazanie takiego projektu od a do z bez żadnych niedomowien gdzie sie spotykalem na forach zawsze. Prosze o powstrzymanie sie od wyperswadowania mi mojego projektu z glowy bo jestem świadom tego ze racjonalnym jest posuniecie do kupna wiekszego silnika i dalszej jego modyfikacji. Swoje wątpliwości oraz pytania kieruje do fachowcow ktorzy są tutaj zarejestrowani i znajacych sie na rzeczy. Zadaje konkretne pytania i prosilbym o poważne odpowiedzi oraz podejście do sprawy.Projekt planuje zacząc na wiosne a do tego czasu zgromadzić potrzebne wszystkie informacje oraz elementy do danego projektu. NARAZIE JEST MOWA O SAMYM SILNIKU POTEM BEDZIEMY SIE ZAJMOWAĆ NAPĘDEM. ZESTAWIENIE CZĘŚCI: -kompressor od mercedesa SLK -intercooler od renault megane II 1.5 dci -opaski+rury nierdzewne -blow off -chlodnica oleju -wieksze wtryski -regulator cisnienia paliwa -pompka paliwa z wieszym cisnieniem -dluzszy pasek wieloklinowy -filtr stozkowy Projekt dziele na dwa warianty: PIERWSZY Zalozenie wszystkich części do WYREMONTOWNEGO silnika bez jego odprężania. Doladowania do bezpiecznej granicy 0.4-0.5 bara DRUGI Tu już jest więcej modyfikacji i komplikacji które mozna przejsc. Bmw wydalo wersje e36 z silnikiem 1.8 tds w ktorym jest juz kuty dol silnika. Konkretnie chcialbym zamontować z niego wal korbowy oraz korbowody do mojego silnika m42. I tu juz się zaczynają schody Watpliwosci oraz moje pytania. -CZY WAL OD 1.8 TDS BY PASOWAL DO SILNIKA M42 1.8 IS? (średnice) ? -JAKI JEST SKOK TLOKA 1.8 TDS a JAKI JEST STKOK 1.8 IS CZY SĄ PODOBNE ? -Z KTOREGO SILNIKA BMW WZIĄĆ TLOKI (KUTE) I TO SPASOWAC ? - Z KTOREGO MODELU WZIĄĆ WIĘKSZE WTRYSKI ? - CZY PRZEPLYWOMIERZ DA RADE ORAZ GDZIE ZAMONTOWAC KOMPRESSOR ZA CZY PRZED PRZEPLYWOMIERZEM? - Z KTOREGO MODELU BMW POMPKA PALIWA BEDZIE DAWAC WIĘKSZE CISNIENIE OD SERYJNEGO M42 - JAKA MA MIEC GRUGOŚĆ USZCZELKA POD GLOWICA PRZY ODPRĘŻENIU SILNIKA I Z JAKIEGO MATERIALU JĄ NAJLEPIEJ WYKONAĆ? - GDZIE SIĘ WPIĄĆ Z CHLODNICĄ OLEJU ? Posiadam wszelkie maszyny do obrobki metali oraz sam wszystko zamontuje lecz chcialbym poptrzeć to wszystko odpowiednia wiedza innych znawców tematu i wszystko wykonać naprawde bardzo porządnie. Zaczynając od grubych rzeczy jakie wymienilem konczac na polerce elementow aluminiowych oraz chromach i malowaniu. Mile są widziane podobne projekty. Chciabym wszystko posladac do jednego tematu by ktos kto szuka takiego projektu jakim jest 1.8 IS m42 na KOMPRESORZE więcej nie szukal i nie byl odsylany z kąta w kąt czy też krytykowany. Dziękuje z góry za pomoc Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
M42b18 miało w serii kuty wał, korby chyba też tds nie miał, miało 2.0d czyli m47? czy jakoś tak
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Wybij sobie ten ic z glowy - jest lekko mowiac za maly.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 13 August 2013 Skąd: wlkp. ![]() |
witam jestem tu nowy chciałbym się wszystkim ukłonić
![]() mile widziane wypowiedzi posiadaczy is-ów ps.czytałem już tu i tam że się nie opłaca lub że lepiej zmienić motor-bla bla,ale ja chcę turbo lub kompressor-proszę panowie poradzcie... pozdrawiam Michał z Wlkp. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 31 October 2006 ![]() |
Poszukaj na turbobmw w linku masz jeden projekt http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=2847
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
jak coś mam wał z korbami i do m47, nominał. a zakłada się go żeby podwyższyć pojemność. na tym forum są dwa tematy, gdzie ładnie to było opisane.
np tutaj, są także linki do zagranicznych bardzo fajnych opisó. http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5&hl=m42b18 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 23:33 |