Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Bmw E30 S38b36, Stachu75 // EvoII str.3
killme
post Sun, 23 Dec 2012 - 18:00
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Oto jedyne chyba w Polsce, przyzwoicie jeżdżące e30 z silnikiem z e34 m5 3,6l, czyli s38b36. Całość zostanie opisana w kilku etapach.
Projekt powstał już w 2009 roku, ale dopiero teraz zdecydowaliśmy się na opisanie pierwszego etapu, decyzją Stachu 75, który uważa, że auto musi być dopracowane technicznie i sprawdzone na torze, aby inni mogli się na nim wzorować.

EVO I


Silnik :

Rok I:

Mpower z BMW M5 89r 3.6l s38b36 moc 315 PS. 230+ tyś.km
Silnik po wymianie panewek, pierścieni, kompletnego rozrządu ze ślizgami, oraz z wszystkimi uszczelkami.
Delikatnie obrobiona głowica, przepolerowane zawory.
Przestawione fazy rozrządu na wydechu.

Elektronika:
Oryginalny DME+chip EAT, wraz z działającym osobnym ecu do sterowania zmienną długością kolektora ssącego.

Układ dolotowy:
Seria z M5 E34 + wkładka K&N

Układ wydechowy:
Odpowiednio dopasowany, oryginalny układ z m5 e34, bez katalizatorów, przekonstruowany ori tłumik końcowy by Stachu75

Układ paliwowy:
Zbiornik paliwa umieszczony w wnęce koła zapasowego wg. projektu Stachu75
Pompa paliwa E30 325i. Wtryski i regulator paliwa seria S38b36.

Na co dzień zajmujemy się całkowicie różnymi rzeczami, ale w wolnych chwilach garaż jest naszym ulubionym miejscem.
Zrobiliśmy już parę projektów na BMW e30, ale ten jak dotychczas był najbardziej złożony i pracochłonny....

W 2009 roku szukaliśmy zdrowej nie zmęczonej karoserii, która nadawała by się na nietuzinkowy projekt. Natrafiliśmy w niemieckim serwisie BMW na e30 320i z 1986r. O symbolicznym przebiegu 78 tyś .km. Z kupnem auta to cała historia ponieważ auto miało być ozdobą owego salonu, było w takim dobrym stanie ( jeden właściciel po 23 latach oddał je i kupił w rozliczeniu nowe), ale udało się ....







Kolejny etapem było dobrać odpowiedni silnik, taki który by nie miał równych w reakcji na gaz oraz posiadał sporą wytrzymałość. Odpowiedź była jedna - s38b36 z M5 e34, ponieważ s50 czy wszelkie V8 nie nadaje się do założonych celów. Jednostka prawie nieznana w Polsce a uznana za znoszenie astronomicznych mocy na świecie, i chyba najlepszy M Power jaki został stworzony. Zdawaliśmy sobie sprawę ,że swapowanie tego motora i pełne zestrojenie w e30 będzie nie łatwym zadaniem.

Tak więc zostało zakupione całe M5 z 89r. z okolic Monachium,























Zawieszenie i układ napędowy:

- Skrzynia biegów – oryginalny, pancerny Getrag 5b z M5e34, docisk seria, tarcza spiek, koło zamachowe seria, które jest chyba najlżejsze z wszystkich seryjnych bmw – coś poniżej 5kg.
- Wał napędowy E30

Sprężyny i amortyzatory Weitec, średnio twarde, koła na 5 śrub:

- Tył - wahacze z e36 compact ti, elementy poliuretanowe, most 3.64 .

- Przód – maglownica z e36 hamulce z e36. podwójne servo z e34, wszystkie elementy poliuretanowe
















Karoseria
BMW e30 z 320i z 86r, , stała rozpórka tył, zdemontowany szyberdach, dokładka zender, poszerzone tylne nadkola, powiększona i obspawana komora silnika, całe podwozie i wszystkie montowane elementy piaskowane, malowane. Zachowana oryginalna tapicerka, kubełek mirco, dodatkowe zegary temp i ciśnienia oleju ,całość wizualnie ma nie odbiegać od oryginału. Auto jako całość nie jest odchudzane, gdyż finalnie nie będzie to typowy „drag” ale bardzo szybkie auto na ulice. Waga 1180kg.






Całość zaowocowała 308km i 356nm , co pozwoliło uzyskać w Kamieniu Śląskim ET 13.08, na zbyt napompowanych r888 235/15 i dość kiepskiej nawierzchni.













Wykonanie projektu:
1.Stachu 75
2.Strojenie i opis Killme,
3.Pomoc –Bolo-, Aurel

Podziękowanie dla Adama oraz Venoma za uznanie i życzliwość.


C.D.N.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Dec 2012 - 18:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ROBI 81
post Sun, 23 Dec 2012 - 18:35
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 April 2006
Skąd: Żory





BMW dobrze znane z zawodów cool.gif ładna i czysta robota,gratuluje wytrwałości i życzę niskich 12.xx na 1/4 w nadchodzącym 2013r smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sun, 23 Dec 2012 - 19:28
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





po co są te zapinki na seryjnej masce? wyglądają głupio i chyba nie mają żadnej funkcji.

Samochód piękny, ale żal by mi było i dawcy silnika, i oryginalnego 320i.
A do tego silnika to teraz montować turbo smile.gif


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisVR6
post Sun, 23 Dec 2012 - 19:37
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 October 2010
Skąd: Gubin Racing Team





Piękna robota i świetny projekt! Kiedyś w Luckau (DE) takie e30 z tym silnikiem robiło czasy 12.2-12.4 et także spokojnie dacie radę!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Sun, 23 Dec 2012 - 21:22
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





PRosiłbym o uporzadkowanie góry tematu zgodnie ze wzorem bo już dostałem 2 privy że nie jest jak trzeba. Stage 1 opisz na górze i potem opis budowy i reszta. Pozdrawiam. Ps. super autko, brawo za renowacje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sun, 23 Dec 2012 - 22:02
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Super sleeper noi ,świetnie się odpycha z tym silnikiem aż się wierzyć nie chce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 23 Dec 2012 - 22:40
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Fajne skromne autko z pancernym motorem, ciekawią mnie tylko te manometry na jednym foto przy ITB?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 23 Dec 2012 - 23:21
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





manometry przy ITB to nie manometry a wakuometry, robi się nimi synchronizacje przepustnic aby jednakowo się uchylały i reakcja na gaz była np męska... Jednak znajomy który zawodowo zajmuje się motocyklami a tam to chleb powszedni mówi ze wskazówkowe są do dupy...

Auto kozak jednak nie rozumiem założenia auta? Buda ideał dawca ideał a wy spieprzyliście i zrobiliście wybebeszona e30 na ćwiartkę.... Takie auta jakie wy mieliście robi się na klasyka bo kupować zdrowe e34 m5 dla silnika to nie grzech a od razu powinni jajca ucinać podobnie z e30 w takim stanie!!!!

Silnik ma ogromny potencjał ale robiąc z niego e30 która ma 300hp to jakaś paranoja już taniej lepiej wsadzić s50b32 z rozwalonego anglika a nie z kultowego m5...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 23 Dec 2012 - 23:21
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Te manometry służą do synchronizacji przepustnic.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przem
post Sun, 23 Dec 2012 - 23:32
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 May 2003
Skąd: wpr/wgm





fajne auto, gratulacje.
chłopak przeciez napisał że nie bedzie z auta wydmuszka tylko drogowy killer.
a co do tego ze szkoda silnika i budy dla 300 koni to na yt są juz filmiki tego auta z kompresorem wiec luzz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 23 Dec 2012 - 23:51
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Mihas66 ja bym nie przesadzał ze grzech i blablabla... Jest fajnie zbudowana e30 z mocnym silnikiem tej samej marki. Gdyby były podoklejane szpojlery nełony itd można by bić piane ale teraz? Teraz to należy bić brawo wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Mon, 24 Dec 2012 - 00:02
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





no wreszcie wink.gif

pochwal sie jak teraz stage 2 na kompresorze .

swoja droga moge potwierdzic ze bylo to w 2011r bo wtedy ostatni raz widzialem jak to jechalo, jechalo dobrze,
Zawsze siedziales mi na lusterku sleep.gif wtedy wysokie 12stki przy pustym srodeczku.



--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Mon, 24 Dec 2012 - 00:15
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Świetna koncepcja. S38 zawsze robiło na mnie ogromne wrażenie. Nigdy w E30 go "nie doświadczyłem", ale domyślam się że frajda jest nieziemska biorąc pod uwagę chociażby mase własną E30 z takim motorem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Mon, 24 Dec 2012 - 02:10
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Mierzyliście silnik przed i po obróbce czy był JAKIKOLWIEK przyrost, czy czasem nei było gorzej? Trochę trudno mi sobie wyobrazić jak można poprawić M'ke dremlem, dlatego pytam...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Mon, 24 Dec 2012 - 10:40
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Szkoda takie ładnego E30 moim zdaniem...


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Mon, 24 Dec 2012 - 10:57
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





Projekt świetny, tym bardziej biorąc pod uwagę jego kontynuację...

Jedyne co mi sie nie podoba, to kolorystyka pod spodem, tu zielono, tam żółto, tu czerwono. Nijak to sie ma do sleeperowatego koloru budy. Coś pomiędzy domowym przedszkolem i wynalazkami odremontowanymi w muzeum techniki... No, ale nie o to tu chodzi.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 24 Dec 2012 - 11:15
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Szkoda to jak teściowa wpadnie do studni i ja uratują bo franca żyje a woda nie zdatna do niczego wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Mon, 24 Dec 2012 - 11:29
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Co każdy temat wszyscy będą pisać, że szkoda ? To ludzie mają brać same zgniłe padaki i reanimować bo ładnej budy szkoda ?
Każdy normalny weźmie jak najzdrowszą karoserię i z tego zrobi projekt, babranie w zardzewiałej karoserii, to droga donikąd, godziny spawania, zabezpieczania, konserwowania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Mon, 24 Dec 2012 - 12:13
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Auto znam już od dawna. I jak już wyżej wspominano czekam na update Stage 2 z montażem kompresora biggrin.gif




Już jeden spawał sito z napisem Civic na tylnej klapie pod +300PS to może starczy już masochizmu...



Wg mnie nie tędy droga, zdrowa buda w przypadku mocnego i bezkompromisowego projektu to podstawa.

Poza tym E30 w różnych specyfikacjach i nadwoziach wypordukowano ponad 2'300'000 sztuk i na Mobile.de jest z kilkadziesiąt stron ogłoszeń dla każdego kto chciał by mieć "kultowe", "klasyczne" itp. itd. E30 na żóltych blachach w garażu ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
apogeum
post Mon, 24 Dec 2012 - 14:55
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 18 January 2012





mi natomiast bardzo sie podoba, wzieli zadbana budę i wlozyli silnik taki jak trzeba i dopiero zabawa się zaczyna
powodzenia i nie dajcie się takim wypowiedziom ze coś szkoda
jeden lubi bułki drugi chleb a inny kartofle, nie dogodzisz wszystkim
ważne ze sprawia frajdę właścicielowi i tyle
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 20:27