![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Oto jedyne chyba w Polsce, przyzwoicie jeżdżące e30 z silnikiem z e34 m5 3,6l, czyli s38b36. Całość zostanie opisana w kilku etapach.
Projekt powstał już w 2009 roku, ale dopiero teraz zdecydowaliśmy się na opisanie pierwszego etapu, decyzją Stachu 75, który uważa, że auto musi być dopracowane technicznie i sprawdzone na torze, aby inni mogli się na nim wzorować. EVO I Silnik : Rok I: Mpower z BMW M5 89r 3.6l s38b36 moc 315 PS. 230+ tyś.km Silnik po wymianie panewek, pierścieni, kompletnego rozrządu ze ślizgami, oraz z wszystkimi uszczelkami. Delikatnie obrobiona głowica, przepolerowane zawory. Przestawione fazy rozrządu na wydechu. Elektronika: Oryginalny DME+chip EAT, wraz z działającym osobnym ecu do sterowania zmienną długością kolektora ssącego. Układ dolotowy: Seria z M5 E34 + wkładka K&N Układ wydechowy: Odpowiednio dopasowany, oryginalny układ z m5 e34, bez katalizatorów, przekonstruowany ori tłumik końcowy by Stachu75 Układ paliwowy: Zbiornik paliwa umieszczony w wnęce koła zapasowego wg. projektu Stachu75 Pompa paliwa E30 325i. Wtryski i regulator paliwa seria S38b36. Na co dzień zajmujemy się całkowicie różnymi rzeczami, ale w wolnych chwilach garaż jest naszym ulubionym miejscem. Zrobiliśmy już parę projektów na BMW e30, ale ten jak dotychczas był najbardziej złożony i pracochłonny.... W 2009 roku szukaliśmy zdrowej nie zmęczonej karoserii, która nadawała by się na nietuzinkowy projekt. Natrafiliśmy w niemieckim serwisie BMW na e30 320i z 1986r. O symbolicznym przebiegu 78 tyś .km. Z kupnem auta to cała historia ponieważ auto miało być ozdobą owego salonu, było w takim dobrym stanie ( jeden właściciel po 23 latach oddał je i kupił w rozliczeniu nowe), ale udało się .... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kolejny etapem było dobrać odpowiedni silnik, taki który by nie miał równych w reakcji na gaz oraz posiadał sporą wytrzymałość. Odpowiedź była jedna - s38b36 z M5 e34, ponieważ s50 czy wszelkie V8 nie nadaje się do założonych celów. Jednostka prawie nieznana w Polsce a uznana za znoszenie astronomicznych mocy na świecie, i chyba najlepszy M Power jaki został stworzony. Zdawaliśmy sobie sprawę ,że swapowanie tego motora i pełne zestrojenie w e30 będzie nie łatwym zadaniem. Tak więc zostało zakupione całe M5 z 89r. z okolic Monachium, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zawieszenie i układ napędowy: - Skrzynia biegów – oryginalny, pancerny Getrag 5b z M5e34, docisk seria, tarcza spiek, koło zamachowe seria, które jest chyba najlżejsze z wszystkich seryjnych bmw – coś poniżej 5kg. - Wał napędowy E30 Sprężyny i amortyzatory Weitec, średnio twarde, koła na 5 śrub: - Tył - wahacze z e36 compact ti, elementy poliuretanowe, most 3.64 . - Przód – maglownica z e36 hamulce z e36. podwójne servo z e34, wszystkie elementy poliuretanowe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karoseria BMW e30 z 320i z 86r, , stała rozpórka tył, zdemontowany szyberdach, dokładka zender, poszerzone tylne nadkola, powiększona i obspawana komora silnika, całe podwozie i wszystkie montowane elementy piaskowane, malowane. Zachowana oryginalna tapicerka, kubełek mirco, dodatkowe zegary temp i ciśnienia oleju ,całość wizualnie ma nie odbiegać od oryginału. Auto jako całość nie jest odchudzane, gdyż finalnie nie będzie to typowy „drag” ale bardzo szybkie auto na ulice. Waga 1180kg. ![]() ![]() ![]() ![]() Całość zaowocowała 308km i 356nm , co pozwoliło uzyskać w Kamieniu Śląskim ET 13.08, na zbyt napompowanych r888 235/15 i dość kiepskiej nawierzchni. ![]() ![]() ![]() ![]() Wykonanie projektu: 1.Stachu 75 2.Strojenie i opis Killme, 3.Pomoc –Bolo-, Aurel Podziękowanie dla Adama oraz Venoma za uznanie i życzliwość. C.D.N. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 April 2006 Skąd: Żory ![]() |
BMW dobrze znane z zawodów
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
po co są te zapinki na seryjnej masce? wyglądają głupio i chyba nie mają żadnej funkcji.
Samochód piękny, ale żal by mi było i dawcy silnika, i oryginalnego 320i. A do tego silnika to teraz montować turbo ![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 October 2010 Skąd: Gubin Racing Team ![]() |
Piękna robota i świetny projekt! Kiedyś w Luckau (DE) takie e30 z tym silnikiem robiło czasy 12.2-12.4 et także spokojnie dacie radę!
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
PRosiłbym o uporzadkowanie góry tematu zgodnie ze wzorem bo już dostałem 2 privy że nie jest jak trzeba. Stage 1 opisz na górze i potem opis budowy i reszta. Pozdrawiam. Ps. super autko, brawo za renowacje
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Super sleeper noi ,świetnie się odpycha z tym silnikiem aż się wierzyć nie chce.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Fajne skromne autko z pancernym motorem, ciekawią mnie tylko te manometry na jednym foto przy ITB?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
manometry przy ITB to nie manometry a wakuometry, robi się nimi synchronizacje przepustnic aby jednakowo się uchylały i reakcja na gaz była np męska... Jednak znajomy który zawodowo zajmuje się motocyklami a tam to chleb powszedni mówi ze wskazówkowe są do dupy...
Auto kozak jednak nie rozumiem założenia auta? Buda ideał dawca ideał a wy spieprzyliście i zrobiliście wybebeszona e30 na ćwiartkę.... Takie auta jakie wy mieliście robi się na klasyka bo kupować zdrowe e34 m5 dla silnika to nie grzech a od razu powinni jajca ucinać podobnie z e30 w takim stanie!!!! Silnik ma ogromny potencjał ale robiąc z niego e30 która ma 300hp to jakaś paranoja już taniej lepiej wsadzić s50b32 z rozwalonego anglika a nie z kultowego m5... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Te manometry służą do synchronizacji przepustnic.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 May 2003 Skąd: wpr/wgm ![]() |
fajne auto, gratulacje.
chłopak przeciez napisał że nie bedzie z auta wydmuszka tylko drogowy killer. a co do tego ze szkoda silnika i budy dla 300 koni to na yt są juz filmiki tego auta z kompresorem wiec luzz |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Mihas66 ja bym nie przesadzał ze grzech i blablabla... Jest fajnie zbudowana e30 z mocnym silnikiem tej samej marki. Gdyby były podoklejane szpojlery nełony itd można by bić piane ale teraz? Teraz to należy bić brawo
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
no wreszcie
![]() pochwal sie jak teraz stage 2 na kompresorze . swoja droga moge potwierdzic ze bylo to w 2011r bo wtedy ostatni raz widzialem jak to jechalo, jechalo dobrze, Zawsze siedziales mi na lusterku ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Świetna koncepcja. S38 zawsze robiło na mnie ogromne wrażenie. Nigdy w E30 go "nie doświadczyłem", ale domyślam się że frajda jest nieziemska biorąc pod uwagę chociażby mase własną E30 z takim motorem.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Mierzyliście silnik przed i po obróbce czy był JAKIKOLWIEK przyrost, czy czasem nei było gorzej? Trochę trudno mi sobie wyobrazić jak można poprawić M'ke dremlem, dlatego pytam...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Szkoda takie ładnego E30 moim zdaniem...
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Projekt świetny, tym bardziej biorąc pod uwagę jego kontynuację...
Jedyne co mi sie nie podoba, to kolorystyka pod spodem, tu zielono, tam żółto, tu czerwono. Nijak to sie ma do sleeperowatego koloru budy. Coś pomiędzy domowym przedszkolem i wynalazkami odremontowanymi w muzeum techniki... No, ale nie o to tu chodzi. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Szkoda to jak teściowa wpadnie do studni i ja uratują bo franca żyje a woda nie zdatna do niczego
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Co każdy temat wszyscy będą pisać, że szkoda ? To ludzie mają brać same zgniłe padaki i reanimować bo ładnej budy szkoda ?
Każdy normalny weźmie jak najzdrowszą karoserię i z tego zrobi projekt, babranie w zardzewiałej karoserii, to droga donikąd, godziny spawania, zabezpieczania, konserwowania. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Auto znam już od dawna. I jak już wyżej wspominano czekam na update Stage 2 z montażem kompresora
![]() Już jeden spawał sito z napisem Civic na tylnej klapie pod +300PS to może starczy już masochizmu... Wg mnie nie tędy droga, zdrowa buda w przypadku mocnego i bezkompromisowego projektu to podstawa. Poza tym E30 w różnych specyfikacjach i nadwoziach wypordukowano ponad 2'300'000 sztuk i na Mobile.de jest z kilkadziesiąt stron ogłoszeń dla każdego kto chciał by mieć "kultowe", "klasyczne" itp. itd. E30 na żóltych blachach w garażu ;] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
mi natomiast bardzo sie podoba, wzieli zadbana budę i wlozyli silnik taki jak trzeba i dopiero zabawa się zaczyna
powodzenia i nie dajcie się takim wypowiedziom ze coś szkoda jeden lubi bułki drugi chleb a inny kartofle, nie dogodzisz wszystkim ważne ze sprawia frajdę właścicielowi i tyle |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 20:27 |