Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Blokujący się ręczny Opel Movano 2008
Misior
post Mon, 19 Nov 2012 - 16:01
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam
Szukałem po necie jakichś wskazówek ale niestety temat słaby, albo słabo szukałem.
Otóż sprawa dotyczy Movano 2,5CDTI 2008r L3H2. Jak go kupiłem był zablokowany ręczny (odblokowany "młotkiem" i nie zaciągany). Zrobiłem regenerację zacisków tylnych (nowe gumki itp) oraz założyłem nowe linki od ręcznego. Jednak teraz jak są przymrozki ręczny dalej się blokuje dopóki nie zrobi się cieplej.
Gdzie szukać przyczyny? Czy linki jakieś trafne? Wiem że pewnie trzeba najpierw sprawdzić pod autem jak się zablokuje czy trzyma linka czy zacisk. Ale może ktoś miał kiedyś podobny przypadek?
Znajomy mechanik mi powiedział, że kiedyś badał temat i że nowe linki są za ciasno pasowane i przy ujemnych temperaturach tak się działo.
Czy ma rację?
Z góry dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Nov 2012 - 16:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Czacza
post Mon, 19 Nov 2012 - 20:35
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Linki ori czy jakieś Adriauto? W zaciskach jakichś wżerów nie było? Jak sam napisałeś - sprawdź najpierw co się blokuje, potem będziemy kombinować.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Tue, 20 Nov 2012 - 10:00
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





U mnie w masterze 2006 mam to samo wymieniłem zaciski tarcze klocki i nic. Teraz jest poluzowany i nieuzywany zeby sie nie zaciał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 20 Nov 2012 - 11:18
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Linki założyłem COFLE i nie wiem czy to nie był błąd. Tylko ori dają radę? Czy może TRW/ATE też się będą spisywać?
Zaciski w środku ładne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian146ti
post Tue, 20 Nov 2012 - 17:55
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2008





U mnie powodem blokowania się linek hamulcowych była woda która dostawała się między pancerz a linkę poprzez uszkodzoną gumkę na końcu pancerza przy zaciskach. W dodatnich temperaturach problemu nie było, problemy zaczynały się przy temperaturach ujemnych. Sprawdź czy przy montażu nowych linek te gumki niezastały uszkodzone lub zsunięte z pancerza.


--------------------
Motorsport Wiring Solutions
Powered by MWS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Tue, 20 Nov 2012 - 18:57
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





A rozbierałeś zacisk całkowicie łącznie z dżwignią i mechanizmem ręcznego który jest pod pod tłoczkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Tue, 20 Nov 2012 - 21:05
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Dokładnie, pytanie w jaki sposob została przeprowadzona operacja regeneracji zacisku, czy po łebkach czy od zera. To na prawdę latwo spieprzyc. Odepnij linkę i zobacz czy w miarę chodzi, dzwignia od ręcznego (w zacisku) powinna w niedluzym zakresie dać się ruszyc ręką o ile jest sprawna. pzdr!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 21 Nov 2012 - 08:08
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Wcześniej, jak kupiłem auto (w lecie) ręczny w ogóle stał bo był zapieczony. Zrobione było wszystko od zera.
Dzięki za podpowiedzi - poczekam na mróz i sprawdzę czy linka trzyma czy zacisk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 13 Feb 2013 - 17:25
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Sorki że odgrzewam kotleta ale wreszcie wiem co się blokuje (auto trochę jeździło i nie było czasu się tym zająć). Stoją dźwignie w zaciskach od ręcznego (nawet jak niema mrozu). Trzeba pewnie zrobić regenerację jeszcze raz. Na co szczególnie zwrócić uwagę żeby problem nie powracał?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 14 Feb 2013 - 10:49
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak robiłeś regeneracje to rozbierałeś wszystko czy sam mechanizm od wysuwania tłoczka zostawiłeś? bo jak to drugie to tak naprawde nic nie naprawiłeś. zaciera sie ośka między dźwignią a mechanizmem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 14 Feb 2013 - 12:18
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Dałem do zrobienia do warsztatu i niby miało być wszystko zrobione. A że w to nie wierzę to teraz zrobię sam.
Masz jakiś magiczny trick na to żeby dobrze zrobić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Sat, 16 Feb 2013 - 22:30
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





Kup nowy zestaw naprawczy - ten rozszerzonyz zestawem do ręcznego. Wykręć tłoczek z zacisku, odkręć dzwignie do której mocuje się linkę, po wyjęciu tłoczka we wnętrzu zacisku będziesz miał pierscień segera -wymontuj go. Wywal wszystkie stare uszczelki gumowe, osłony. Lekko wybij tą ośkę w kierunku wyjętego tłoczka, 100% będzie korozja, stary smar tam gdzie ośka pracuje w tulejce zacisku. Po wyjęciu tego, bedziesz widział o co chodzi. Czyść ,myj, smar do tłoczków hamulcowych będzie nieodzowny. Nietrudna robota ale strasznie brudna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 18 Feb 2013 - 15:25
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Mówisz o takim zestawie ?
http://www.motointegrator.pl/produkty/3085...-autofren-d4538
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 08:18