![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 March 2022 ![]() |
Witam, mam pewien problem z moim golfem MK3, jest wywalone wszystko z wnętrza, zostały tylko dwa fotele i górna część deski rozdzielczej więc zbiera się lepiej i lepiej trzyma się zakrętów, jeżdżę na semi slickach 205/40/16 nankang ale podczas mocnego hamowania tylne koła mi się blokują i zaczyna mi obracać auto, najczęściej w prawo. Wszystkie tarcze, klocki, płyn, przewody wymienione, z przodu powymienialem tłoczki i wszystko dookoła, z tyłu oba zaciski są nowe. Do momentu aż nie zablokują się koła to hamuje idealnie ale gdy tylko się zablokują z tyłu to ciężko go opanować szczególnie w wyższych prędkościach. Nie mam ABS-u tzn. mam ale czujniki są uszkodzone i nie naprawiałem tego bo wcześniej dobrze to się sprawdzało na torze. Co tu mogę zrobić? Akumulator do tyłu? Zmieniam też felgi teraz z jakichś no name na wyczuwalnie lżejsze enkei rpf1 i jestem bardzo ciekawy jak to wpłynie na zachowanie.usze coś z tym zrobić bo w piątek jadę na Zandvoort i fajnie jakby to się wszystko trzymało kupy.
Za jakąkolwiek pomoc dzięki!!! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Napraw ABS albo ogranicz siłę hamowania tylnych kół (korektor siły hamowania)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
Szersze opony na tyl, lub bardziej przyczepne,
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
1. korektor siły hamowania i skręcasz tył.
2. klocki o mniejszym współczynniku tarcia na tył (jaki indeks masz obecnie?). 3. opona tylna dogrzana? Może nagrzewa Ci się przód i zaczyna kleić, a tył zimny? Jeśli tak to na tył opona węższa lub bardziej miękka mieszanka, lub niższe ciśnienia (niech się lepiej grzeje). To masz takie opcje na szybko. Do rozważenia też zwiększenie przyczepności mechanicznej tylnej osi np przez bardziej miękki sprezyny i/lub bardziej miękkie nastawy amora. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A na przyszłość na spokojnie kiedyś , poza tym co w/w 2 pompy hamulcowe przód i tył i poprzeczka - balace bar na pedale do regulacji.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 March 2022 ![]() |
Myślę że spróbuję coś zrobić z klockami lub reduktor siły hamowania, ale na szybko będę testował na niższym ciśnieniu w oponach, jakie polecacie do? Ostatnio jeździłem na 1.9 przód i 1.8 tył
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
W golfie 3 jak pamiętam to ABS jest już połączony z elektronicznym korektorem siły hamowania (tak to się chyba nazywa). Jeśli masz ABS, ale niesprawny to polecałbym go naprawić - wtedy układ zacznie działać tak jak został zaprojektowany - lub pozbądź się go całkowicie i zamontuj układ z regulatorem.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pytanie jakie masz temperatury opon przód i tył?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W golfie 3 jak pamiętam to ABS jest już połączony z elektronicznym korektorem siły hamowania (tak to się chyba nazywa). Jeśli masz ABS, ale niesprawny to polecałbym go naprawić - wtedy układ zacznie działać tak jak został zaprojektowany - lub pozbądź się go całkowicie i zamontuj układ z regulatorem. Ja tak miałem w cywilnej Alfie 156 że chcąc wyłączyć ABS wyjmując bezpiecznik - wyłącza i korektor i tył tańcował tam gdzie wcześniej trzymał się ładnie, szybciutko zakładałem z powrotem ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jak wyżej, napraw abs albo rób układ bez niego.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja tak miałem w cywilnej Alfie 156 że chcąc wyłączyć ABS wyjmując bezpiecznik - wyłącza i korektor i tył tańcował tam gdzie wcześniej trzymał się ładnie, szybciutko zakładałem z powrotem ![]() Takie rzeczy dopiero od Golfa IV ale fakt działa to zajebiscie. Ja szczepiłem cały ABS do Golfa MK II i czuć było na pedale kiedy odpuszczało tył bo zaczynało zwalniać jedno tylne koło |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:00 |