Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Blokujące się tylne koła golf MK3 GTI 16v na tor
Olsens2
post Sun, 21 Apr 2024 - 21:13
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 22 March 2022





Witam, mam pewien problem z moim golfem MK3, jest wywalone wszystko z wnętrza, zostały tylko dwa fotele i górna część deski rozdzielczej więc zbiera się lepiej i lepiej trzyma się zakrętów, jeżdżę na semi slickach 205/40/16 nankang ale podczas mocnego hamowania tylne koła mi się blokują i zaczyna mi obracać auto, najczęściej w prawo. Wszystkie tarcze, klocki, płyn, przewody wymienione, z przodu powymienialem tłoczki i wszystko dookoła, z tyłu oba zaciski są nowe. Do momentu aż nie zablokują się koła to hamuje idealnie ale gdy tylko się zablokują z tyłu to ciężko go opanować szczególnie w wyższych prędkościach. Nie mam ABS-u tzn. mam ale czujniki są uszkodzone i nie naprawiałem tego bo wcześniej dobrze to się sprawdzało na torze. Co tu mogę zrobić? Akumulator do tyłu? Zmieniam też felgi teraz z jakichś no name na wyczuwalnie lżejsze enkei rpf1 i jestem bardzo ciekawy jak to wpłynie na zachowanie.usze coś z tym zrobić bo w piątek jadę na Zandvoort i fajnie jakby to się wszystko trzymało kupy.

Za jakąkolwiek pomoc dzięki!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Apr 2024 - 21:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
opornick
post Sun, 21 Apr 2024 - 21:52
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Napraw ABS albo ogranicz siłę hamowania tylnych kół (korektor siły hamowania)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Mon, 22 Apr 2024 - 09:22
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Szersze opony na tyl, lub bardziej przyczepne,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 22 Apr 2024 - 13:18
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Gusiew @ Mon, 22 Apr 2024 - 09:22) *
Szersze opony na tyl, lub bardziej przyczepne,


zawsze bedzie mial problem, chocby nie wiadomo jakie gumy zakladal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 22 Apr 2024 - 17:04
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





1. korektor siły hamowania i skręcasz tył.
2. klocki o mniejszym współczynniku tarcia na tył (jaki indeks masz obecnie?).
3. opona tylna dogrzana? Może nagrzewa Ci się przód i zaczyna kleić, a tył zimny? Jeśli tak to na tył opona węższa lub bardziej miękka mieszanka, lub niższe ciśnienia (niech się lepiej grzeje).

To masz takie opcje na szybko.
Do rozważenia też zwiększenie przyczepności mechanicznej tylnej osi np przez bardziej miękki sprezyny i/lub bardziej miękkie nastawy amora.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 22 Apr 2024 - 22:11
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





A na przyszłość na spokojnie kiedyś , poza tym co w/w 2 pompy hamulcowe przód i tył i poprzeczka - balace bar na pedale do regulacji.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olsens2
post Tue, 23 Apr 2024 - 10:07
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 22 March 2022





Myślę że spróbuję coś zrobić z klockami lub reduktor siły hamowania, ale na szybko będę testował na niższym ciśnieniu w oponach, jakie polecacie do? Ostatnio jeździłem na 1.9 przód i 1.8 tył
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Tue, 23 Apr 2024 - 11:27
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





W golfie 3 jak pamiętam to ABS jest już połączony z elektronicznym korektorem siły hamowania (tak to się chyba nazywa). Jeśli masz ABS, ale niesprawny to polecałbym go naprawić - wtedy układ zacznie działać tak jak został zaprojektowany - lub pozbądź się go całkowicie i zamontuj układ z regulatorem.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 23 Apr 2024 - 19:58
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pytanie jakie masz temperatury opon przód i tył?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 23 Apr 2024 - 20:55
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(drag_op @ Tue, 23 Apr 2024 - 11:27) *
W golfie 3 jak pamiętam to ABS jest już połączony z elektronicznym korektorem siły hamowania (tak to się chyba nazywa). Jeśli masz ABS, ale niesprawny to polecałbym go naprawić - wtedy układ zacznie działać tak jak został zaprojektowany - lub pozbądź się go całkowicie i zamontuj układ z regulatorem.



Ja tak miałem w cywilnej Alfie 156 że chcąc wyłączyć ABS wyjmując bezpiecznik - wyłącza i korektor i tył tańcował tam gdzie wcześniej trzymał się ładnie, szybciutko zakładałem z powrotem wink.gif




--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 28 Apr 2024 - 22:57
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





jak wyżej, napraw abs albo rób układ bez niego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 25 Aug 2024 - 15:21
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 23 Apr 2024 - 20:55) *
Ja tak miałem w cywilnej Alfie 156 że chcąc wyłączyć ABS wyjmując bezpiecznik - wyłącza i korektor i tył tańcował tam gdzie wcześniej trzymał się ładnie, szybciutko zakładałem z powrotem wink.gif


Takie rzeczy dopiero od Golfa IV ale fakt działa to zajebiscie. Ja szczepiłem cały ABS do Golfa MK II i czuć było na pedale kiedy odpuszczało tył bo zaczynało zwalniać jedno tylne koło
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:00