Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Blok silnika m50b25 Vanos/nv a m50b20 vanos/nv, podmiana
eSeL
post Sat, 15 Nov 2014 - 12:09
Post #1


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Koledzy moje m50b25 zakończyło już życie ciśnienie ucieka przez pierścienie do skrzyni korbowej zaczynam przymierzać się do remontu i chcę zasięgnąć waszej wiedzy. Jeśli blok będzie w słabym stanie to czy bloki z m50b20 vanos lub m50b25 vanos są takie same jak w m50b25 nv ?


Pytam bo jest szansa że miał bym blok z m50b25 vanos za grosze... oczywiście tłoki korby wał chciałem założyć od mojego m50b25 nv z nowymi pierścieniami panewkami i szlifem wału jeśli potrzebny

Ma ktoś może informację na temat zestawu uszczelek do M50b25 nv w którym są wszystkie uszczelki góry i dołu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 15 Nov 2014 - 12:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pan. B
post Sat, 15 Nov 2014 - 14:44
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





M50B20 ma inną średnice tłoka.
M50B25 NV względem M50B25 Vanos rożni się korbami i tłokami, jeśli chodzi o dół.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Sat, 15 Nov 2014 - 15:33
Post #3


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Czyli bez większych problemów w razie słabego stanu bloku można przekładać wszystko do bloku z vanosa

co do uszczelek macie jakieś info ?

czym malujecie blok żeby farba nie zchodziła i była odporna na ciepło ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 15 Nov 2014 - 16:01
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Jaki problem z uszczelkami? idziesz i zamawiasz wszystko np. victor reinz lub goetze.
Blok wyczyscic , odtłuscic i np. vht vrinkle odporna na temp.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Sat, 15 Nov 2014 - 17:15
Post #5


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Z uszczelkami problem taki że nie wiem czy w tych zestawach są wszystkie niezbędne bo ceny są np. w intercarsie od 600zł do 1400 i pytanie czym jeden zestaw różni się od drugiego że cena prawie 3x większa

Może macie jakieś sprawdzone zestawy reinza lub goretza w których na bank jest wszystko. Z tego co pamiętam jak kilka lat temu składałem silnik 1.9 TDI to kupowałem zestaw a jak zwykle okazało się że w zestawie tej firmy nie ma tego a w zestawie innej to jest ale nie ma czego innego... Nie mam wile czasu po pracy więc jak już wezmę sie za składanie nie chcę żeby okazało się że czegoś brakuje i trzeba dymać 20km do miasta żeby coś kupić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 15 Nov 2014 - 18:21
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Z uszczelk:
-Uszczelka dekla
-uszczelka głowicy + ewentualnie uszczelniacze zaworów(Jeśli będziesz oddawał czapkę do roboty to szlifierz może mieć na miejscu)
-uszczelka michy oleju
-uszczelki kol. wydechowego i ssącego + ewentualnie uszcz.przepustnicy
-uszczelka termostatu,pompy wody, wyjścia wody z tylu głowicy - to dostajesz w zestawie jak kupujesz pompę wody i termostat
-uszczelka podstawy filtra oleju tylko aso nie duży koszt około 20zł.
-uszczelka osłony rozrządu dwu-częściowa
-jak głowica będzie z vanosa to jeszcze uszczelka dekla vanosa.
-uszczelniacz walu od strony skrzyni i od strony koła pasowego

Tylko tyle potrzebujesz. A co jest w zestawach tego Ci nie powiem, ale jak spytasz w ic to może będą wiedzieć co sprzedają wink.gif
PS: bierz victor reinz lub goetze, ajuse i pakowaczy typu febi odpuść sobie. Chyba że lubisz robić dwa razy te samą robotę.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Wed, 19 Nov 2014 - 19:43
Post #7


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Dzięki za odpowiedz...

A propo zakupów w IC może ktoś z forum ma jakieś zniżki/rabaty po cenach z katalogu wyszło mi gratów za 2500zł na generalny remont nie liczyłem żadnych olejów pomp wody gratów rozrządu itp... a gdzie planowanie honowanie ewentualny szlif wału sprawdzanie szczelności itp.


Kolejna sprawa szukam gratów w dobrym stanie na strokera m54b30... przy strokerze opłaca się zainwestować w ecumastera z fuel implant ?

Szukam też dobrego lakiernika i blacharza który poprawi trochę blacharkę którą zacząłem i nie mam czasu skończyć... Większość materiałów mam z novola Buda do malowania w całości
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 19 Nov 2014 - 20:08
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Jak łańcuch nie jest bardzo wyciągnięty a zębatki nie wychechłane to zostawiłbym to w spokoju, podobnie ślizgi łańcucha.
Intercars wcale nie jest najtańszy popytaj po mniejszych hurtowniach jak dobrze poszukasz to za uszczelki, panewki pompę wody i termostat zamkniesz się w 1500 pln.
Pompy wody szukaj z metalowym wirnikiem, np hepu możesz brać w ciemno.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Wed, 19 Nov 2014 - 20:15
Post #9


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Sprawa jest taka że mnie więcej nie ma jak jestem - czytać raczej gość w domu nie wiele mam czasu jak jestem w tym domu... wcześniej było go więcej więc wziąłem się trochę za blacharkę obstawałem co nieco jednak nadal jest parę rzeczy do zrobienia/poprawienia dlatego szukałem części w jednym sklepie żeby wziąć kilka dni urlopu i zrobić przynajmniej silnik do końca tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 20 Nov 2014 - 22:28
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Blok malujesz zwykłą farbą do metalu. Tam ogromnych temperatur nie ma, śnieżka czy hammerite wystarczy smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Sat, 22 Nov 2014 - 19:09
Post #11


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Myślisz że to się utrzyma ? Może jakimś podkładem reaktywnym najpierw ? blok oczywiście wypiaskuję...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 23 Nov 2014 - 01:56
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





mój blok z 1991 roku.
Pierwsza renowacja, piaskowanko, podkładzik i lakier - pistolet, nie jakiś termiczny, zwykły baza i bezbarwny.
Po 1500km nadal ma się bardzo ładnie, nic nie odłazi.



--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Sun, 23 Nov 2014 - 20:36
Post #13


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Jak zabezpieczałeś górną i dolą powierzchnię przed pomalowaniem ? Nadal szukam ogarniętego lakiernika który pomaluje moje e30...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 24 Nov 2014 - 17:57
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





gawałek grubej tekttury i dużo taśmy, ale itak nie przeżyło zabardzo piaskowania.


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Mon, 24 Nov 2014 - 19:57
Post #15


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





do piaskowania chyba skołuję sobie byle jaką głowicę żeby nie uszkodzić gładzi ani przylgni uszczelki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 24 Nov 2014 - 20:03
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Kawalek plexi czy sklejki i skrecic krotkimi srubami jak glowice.
I mozesz smialo piaskowac.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Tue, 25 Nov 2014 - 20:51
Post #17


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Patent z pleksą wydaje się być ok na pewno wypróbuję... A teraz mam kolejne pytanie pojawiło się na warsztacie kolejne m50b25nv właściciel twierdził że kopci na niebiesko zrobiłem pomiar ciśnienia co mnie zdziwiło na wszystkich cylindrach prócz jednego mam 20barów... Dlaczego 20 ? skoro wtryski odłączone przepustnica otwarta na max Myślałem że mam uszkodzony manometr wiec zmierzyłem ciśnienie na swoim silniku i było ok... Oleju ani paliwa w cylindrach nie ma bo świece były by mokre... jakieś sugestie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Sat, 29 Nov 2014 - 13:48
Post #18


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Już wszystko wiadomo ktoś dodał czegoś do oleju bo myślał że to pierścienie puszczają olej a winna była głowica i uszczelniacze zaworowe... Głowica na dniach jedzie do zakładu na planowanie wymianę jednego zaworu wydechowego wymianę prowadnic i uszczelniaczy zaworowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 29 Nov 2014 - 16:35
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





jak bierze dużo oleju to kompresja może wyjść zajebiście wysoka ;] bo sie uszczelnia olejem


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eSeL
post Sun, 30 Nov 2014 - 09:55
Post #20


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012
Skąd: Radom





Właśnie się uszczelniał olejem bo uszczelniacze puszczają olej a gość dolał jakiegoś syfu do oleju i zrobił się gęsty. Wracają do tematu mojego silnika w poniedziałek pojadę trochę sie dozbroić i zakupię średnicówkę pomierzę tuleje i zdecyduje czy będzie honowanie czy nie pierścienie z tego co wiem każdy poleca goretza dobra jakość i cena biggrin.gif głowica już leży i czeka na planowanie... Jest sens ładować nowe szklanki ?

Nadal szukam wału i korb od m54b30 w rozsądnej cenie jak by ktoś coś wiedział będę wdzięczny za info - oczywiście graty w dobrym stanie najlepiej nominał biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 17:59