![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
Witam,
Mam A4 avant 2.8Q. Kupiłem Bilsteina B6 Sport dobranego z katalogu bilstein.de Jak przyszły amortyzatory okazało sie ze tył pasuje idealnie natomiast przód Bilstein jest dłuższy od seri amorka o jakies 3-4 cm. Czy to możliwe ? ? Czy to że amorek jest dłuższy moze mieć jakies negatywne działanie w moim aucie gdzie seryjne amorki były krótsze ? Po zmontowaniu wszystko pasuje natomiast wydaje mi sie ze auto stoi troszkę wyżej z przodu niż poprzednio. Generalnie prowadzi sie swietnie natomiast przy wpadnieciu w studzienkę lub jakąś małą ale głębszą dziurę szlyszę głuche uderzenie jakby luz. Słyszałem że Bilstein wybiera wysmienicie ale u mnie cos jest nie halo. Na zakretach prowadzi sie swietnie podobnie przy wiekszych prędkościach nie ma zadnego bujania także mysle że trzymają OK. Z ciekawości pojechałem na stacje diagnostyczną i wyszlo ze przód ma 37% ![]() P.S. Wczesniej mialem seryjne zawieszenie, sprawdzałem po kodach ze spręzyn i amorków. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
W a4 montowali pakiety sportowego zawieszenia , twardszy amor i 25 mm niższa sprężyna . Może masz taki zawias u siebie a B6 jest dobrany na tą typową wysokość. Sprawdź po vinie wyposażenie i będziesz coś wiedział
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
W a4 montowali pakiety sportowego zawieszenia , twardszy amor i 25 mm niższa sprężyna . Może masz taki zawias u siebie a B6 jest dobrany na tą typową wysokość. Sprawdź po vinie wyposażenie i będziesz coś wiedział W tym problem ze sprawdzilem w kasiąże serwisowej mam 1BA - zawieszenie standardowe (dosc wysoko stoi) na starych amorkach mam oznaczenia tez z zawieszenia standardowego - spr w ETKA sprężyny tez stndard. Pomimo tego Bilstein jest dluższy i co wiecej jezeli postawie dwa amorki na ziemi opierając je o dolne widełki to bilstein ma niżej mocowany kielich pod spręzyne. Może ktos z was montował w A4 Bilsteina b6 i pamieta czy amor był tej samej długości co seria ? ? FOTO http://img529.imageshack.us/img529/135/p1030696o.jpg http://img187.imageshack.us/img187/2069/p1030695.jpg |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
najprostszym rozwiązaniem jest pomęczenie o takie informacje firmy, która to zawieszenie sprzedała a w razie problemów niech to wyjaśnią z Niemcami.
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
najprostszym rozwiązaniem jest pomęczenie o takie informacje firmy, która to zawieszenie sprzedała a w razie problemów niech to wyjaśnią z Niemcami. Wybrałem sam według numeru VIN zgodnie z katalogiem Bilstein.de takze pretensji do osoby ktora mi sprzedała nie moge miec. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
i tak i nie.
z Bilstein'em, nie mam doczynienia ale mamy przedstawicielstwo kliku firm i jeżeli wynikają problemy np. z błędami w katalogach, naszych albo producenta złym skompletowaniem itp. to je staramy się wyjaśnić problemy -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ale co jest dłuższe? samo tłoczysko? czy rura. jak tłoczysko to może być tak że w ori kolumnie jest sprężyna,tak jak w bmw
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
tłoczysko jest dłuższe ale też mocowanie spręzyny jest niżej wiec na jak auto staje na podłodze to wedlug mnie amorek jest juz mocno wcisnięty tzn mocniej niż w seryjnym ...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
Panowie sprawdzalem przypadkowo amortyzatory na stacji diagnostycznej ( mam Bilsteina B6 sport - nowe ) i wyszło ze przód ma 35% i 40% !! Tył po 80%
Czy mozliwe jest ze maszyna kłamie czy rzeczywiscie trafily mi sie wadliwe amortyzatory ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Jedyny wiarygodny pomiar jest możliwy na czymś takim:
http://autospeed.com/cms/title_Damper-Dyno...85/article.html Wytrząsarka sprawdza działanie układu amortyzator-koło ogumione. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
Auto przed wymianą było na seryjnym zawieszeniu sprawdzalem sprawnosc na tzw. wytrzasarce i wyszlo okolo 67%.
Zawieszenie mam w idealnym stanie wszelkie wahacze sprawdzone a te które mialy jakiekolwiek minimalne luzy zostały zastąpione nowymi Lamforder, opony nowe Michelin no i komplet amorków Bilstein B6. No i po założeniu z ciekawości pojechalem na stację i wyszło przód 40 % ? ? Kolega ma B8 po dużym przebiegu, zaczynają juz powoli ciec a sprawność na tej samej stacji ma 69%. Kurcze, skąd takie rozbierzności w wynikach ? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
B6 to nie sa orginalne amorki tylko tuningowe maja inne tlumienie i sa sztywniejsze dlatego na stacji diagnostycznej pokazuje inna sprawnosc dosc istotne jest jeszcze jakie sprezynki sa w aucie zalozone, ogolnie bilami zajmuje sie zerkpol w polsce i moze dostosowac Ci charakterystyke tych amorkow (polowa poczatkujacych rajdowcow upala na b6 i nie slyszalem zeby ktos nazekal). o B6 mozesz sie sporo dowiedziec na rajdy.hoga.pl wielokrotnie poruszany temat.
pozdr. -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 Skąd: Holandia/Dolnyśląsk ![]() |
Nie wiem jak w Audi ale się zapytam,
jak wymieniałeś amorki zostały wymienione tez górne mocowania Macphersona, ta część w której jest łożysko (nie wiem jak jest w Audi, jak jest to czy były wymieniane?) U mnie jak łożysko się rozsypało to właśnie miałem takie głuche puknięcia na nierównościach mimo że amorki były dobre. Jakie masz numery tych amorków? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
Górne mocowania wymieniłem na nowe mimo ze stare wyglądały świetnie.
Amory to B36-2079-H0 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 Skąd: Holandia/Dolnyśląsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 May 2009 Skąd: podlaskie ![]() |
zawieszenie normalne, rocznik 97, wszystko sprawdzone w katalogu bilstein'a.
Dzisiaj zmieniam przod na oryginał BOGE które mialem wczesniej a Bilsteiny odsyłam na gwarancji - zobacze co powiedza. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 March 2009 Skąd: Holandia/Dolnyśląsk ![]() |
Według niemieckiego katalogu Bilsteina do Ciebie idą
od nr. podw. 8D-W-006471, do nr. podw. 8D-1-030000 oś przednia; BE3-6211 oś tylna; BE3-6212 albo od nr. podw. F8D-1-030001 oś przednia; BE5-6512 oś tylna; BE3-6212 Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 13:30 |