Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Bezpieczna temperatura oleju w turbo benzyna
greg-si
post Fri, 17 May 2013 - 21:10
Post #1


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





Cześć
Auto to 2.0 turbo z doładowaniem 1b, moc ok 200km, silnik wyposażony w niektórych wersjach w chłodnicę oleju jednak u mnie jej nie było.
Samochód używam czasami na jakiś pojeżdżawkach i na ostatniej olej doszedł do 117 stopni przy ok 20 stopniach na zewnątrz. Przy takiej temperaturze w trasie temperatura oleju w okolicach 95 stopni. Jest to moje pierwsze turbo więc uznałem że lepiej wrzucić chłodnicę oleju.
Dziś udało się upchać chłodnicę oleju i zalać nowy olej Vavlo VR1 10W60.
I teraz pytanie.
Jaka powinna być optymalna temperatura oleju podczas normalnej jazdy, od jakiej temeratury można bezpiecznie upalać a przy jakiej temperaturze popuścić i dać ostygnąć maszynie.
Wszelkie rady mile widziane smile.gif
Oczywiście paliwo to benzyna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 17 May 2013 - 21:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Fri, 17 May 2013 - 21:11
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





powyżej 130 stopni to już ryzyko spore.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 17 May 2013 - 21:32
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Zasadniczo wiele zależy od tego jaki olej masz zalany. Z tego co piszesz wlałeś półsyntetyk http://www.valvolineeurope.com/english/pro...uct-information
który, choćby skały sr.ły i nazywały się valvoline lub motul, będzie szybko tracił własności smarne w zbyt wysokiej temperaturze. Szybciej niż pełen syntetyk. Dlatego dobrym posunięciem było założenie chłodnicy i jeszcze lepszym byłoby upalanie na profi fullsyntetyku 10W60.



--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Fri, 17 May 2013 - 22:01
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





valvo 10w60 w praktyce bardzo daje rade imo....


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg-si
post Fri, 17 May 2013 - 22:21
Post #5


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





CYTAT("Rudiger")
choćby skały sr.ły i nazywały się valvoline lub motul, będzie szybko tracił własności smarne w zbyt wysokiej temperaturze

Dlatego też pytam jaka jest graniczna temperatura.
Syntetyku z różnych względów nie zalałem narazie. Być może przy następnej wymianie lecz na pewno nie teraz.

Czyli żeby było bezpiecznie przy 120 stopniach zarzucamy piątę coby sobie wiaterek spokojnie smyrał chłodnice wink.gif

Dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 17 May 2013 - 22:24
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





115-120 spokojnie ujdzie na dobrym oleju przy upalaniu. Ale wiecej to juz ryzyko...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 17 May 2013 - 22:25
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





117 stopni to żadna temperatura, 150 to inna gadka, chociaż dobry olej przy 170 zachowa silnik, a marny przy 150 nie oszczędzi.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Fri, 17 May 2013 - 22:52
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Dokładnie. U mnie valvo widziało 150 przy pędzlu na ekspresówce. Dzisiaj normalna temperatura była 120 pomimo chłodnicy oleju. Parno i 26 stopni na zewnątrz. Ciśnienie 5-6 barów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 17 May 2013 - 22:59
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





zacznijcie podawać gdzie ta temp mierzona, może zacznie to mieć sens.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 17 May 2013 - 23:12
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Dokladnie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 18 May 2013 - 07:12
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





duzo razy tu pisałem , gsxr olejak osiągał bez problemu 170 , mierzone w misce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg-si
post Sat, 18 May 2013 - 07:30
Post #12


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





CYTAT
117 stopni to żadna temperatura, 150 to inna gadka, chociaż dobry olej przy 170 zachowa silnik, a marny przy 150 nie oszczędzi.

A jaki według Ciebie to dobry a jaki zły olej?
Nie bez powodu podałem jaki mam olej...

CYTAT
zacznijcie podawać gdzie ta temp mierzona, może zacznie to mieć sens.

U mnie jest temperatura mierzona w podkładce filtra oleju przed chłodnicą oleju (jeśli jest tak jak myślę).

CYTAT
duzo razy tu pisałem , gsxr olejak osiągał bez problemu 170 , mierzone w misce.

To ile osiąga to też nie wyznacznik. Bo co jak po takiej temperaturze nie będzie czego zbierać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 18 May 2013 - 08:11
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





moja xsara vts osiąga na odcinkach w misce na oko 160-170 st C. Na oko dlatego, że skala się kończy przy 150 stC na fabrycznym zegarze. nie ma chłodnicy oleju ani oryginalnego wymiennika. chłodnica wody mała, więc woda też ma 120+ od połowy odcinka w RO.
dobry olej to taki, który zachowuje odpowiednią lepkość w takiej temperaturze, a niedobry to ten sam olej rozcienczony benzyna z racji rzadkich wymian bądź mało lepki z natury. jak zalewa ktoś 5w40, mocno podlewa paliwem, to po 2, może 5 tysiącach ma juz 0w lub mniej, jeżeli dochodzi do temperatury 150+ to prosi się o problemy.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
souler
post Sat, 18 May 2013 - 08:33
Post #14


User
Dołączył: Fri, 12 October 2007





spokojnie pod 130 można pałować, a powyżej odpuścić na chwilę, bo silnik ma pewnie swoje lata i olej też wraz z przebiegiem traci właściwości. świeży olej wytrzyma więcej.


--------------------
A14NET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Sun, 19 May 2013 - 21:00
Post #15


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





Ja parę razy przekorczyłem 130stopni w wolnossącej benzynie na motulu 300v 5w40 - zalewanym na zimę i zrobione na nim ok. 2000km.
Temperatura mierzona w misce, powyżej 130st odpuszczam - nie dzieje się nic niepokojącego, a olej nadal czysty, złoty.

Sam byłem świadkiem jak przy ok.150 stopniach (drugie kółko ok. 5 kilometrowej trasy na Ułężu - ciepło na dworzu) skończył się silnik w Evo, więc 117 stopni to dla dobrego oleju żadna temperatura.

W pełni seryjne, nowe Clio Sport RB7, na pierwszym fabrycznym oleju osiągało przy upalaniu 126-128 stopni, więc można przypuszczać, że już w fabryce przeiwdzieli taką temperaturę i nic nie powinno się dziać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 19 May 2013 - 21:28
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(greg-si @ Sat, 18 May 2013 - 07:30) *
To ile osiąga to też nie wyznacznik. Bo co jak po takiej temperaturze nie będzie czego zbierać?

czy ja gdzieś napisałem że sie wysrał?
to była temperatura osiągana zawsze po pałowaniu lub szybkiej jeździe na drodze. jeździł do końca bezawaryjnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 20 May 2013 - 12:28
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(Rudiger @ Fri, 17 May 2013 - 21:32) *
Zasadniczo wiele zależy od tego jaki olej masz zalany. Z tego co piszesz wlałeś półsyntetyk http://www.valvolineeurope.com/english/pro...uct-information
który, choćby skały sr.ły i nazywały się valvoline lub motul, będzie szybko tracił własności smarne w zbyt wysokiej temperaturze. Szybciej niż pełen syntetyk. ...................



Nie

Zresztą nawet "pełne" syntetyki nie sa nimi - poczytaj zanim zaczniesz pisac takie bzdury.
Chociaż z jednym sie zgodzę - sama marka oleju ma marginalne znaczenie - jeśli parametry będą odpowiednie czy wlejesz Orlen czy Motul - nie ma to znaczenia będą tak samo dobre.


Osobiście nie przekraczałbym 120 stopni przy upalaniu, przy normalnej jeździe powinno być okolice 100 stopni. Tak naprawdę olej osiąga o wiele wyższe temperatury np na denku tłoka czy spływając po ściance cylindra czy gdzieś w głowicy - i tam jest ważna temperatura, w misce gdzie jest mierzona to drugorzędna sprawa.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg-si
post Mon, 20 May 2013 - 13:02
Post #18


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





CYTAT(ww#296 @ Mon, 20 May 2013 - 12:28) *
Osobiście nie przekraczałbym 120 stopni przy upalaniu, przy normalnej jeździe powinno być okolice 100 stopni. Tak naprawdę olej osiąga o wiele wyższe temperatury np na denku tłoka czy spływając po ściance cylindra czy gdzieś w głowicy - i tam jest ważna temperatura, w misce gdzie jest mierzona to drugorzędna sprawa.

Temperatura nie mierzona w misce jak już pisałem wcześniej.
W sobotę przy temperaturze ok. 28 stopni pojeździłem trochę i olej w ostrej trasie miał ok 100 stopni. Kolejna rzecz którą zauważyłem to większe ciśnienie w układzie po przesiadce ze starego 10W40 (miał przejechane jakieś 2kkm) przy ok 100 stopniach. Jak wjechałem do miasta temperatura spadła do 95 stopni.
Zakładam więc sobie by tych 120 stopni nie przekraczać.

Dzięki za rady.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Mon, 20 May 2013 - 13:20
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





CYTAT(ww#296 @ Mon, 20 May 2013 - 12:28) *
Chociaż z jednym sie zgodzę - sama marka oleju ma marginalne znaczenie - jeśli parametry będą odpowiednie czy wlejesz Orlen czy Motul - nie ma to znaczenia będą tak samo dobre.


No nie koniecznie. Każdy producent ma inną technologię nad którą długo pracuje i wydaje kupę kasy na różne badania i rozwój,
ponadto każdy olej mimo iż spełnia daną normę to taki markowy olej często ją przewyższa a o tym nie ma ani słowa na butelce.
Porównaj sobie parametry różnych marek. Każdy produkt ma kartę techniczną lub jego parametry widnieją w katalogu producenta i zwróć uwagę na lepkość kinematyczną (mm2/s cSt) w temperaturze 40 stopni i w temperaturze 100 stopni. Zobaczysz że jeden olej zmienia swoją lepkość szybciej a drugi ma więcej dodatków które tą lepkość zachowają nawet w wysokiej temperaturze a tym samym zapewnią ochronę przed zerwaniem filmu smarnego.
Owszem, norma jakości też coś mówi o oleju ale one się praktycznie wszystkie pokrywają i tak to ma nawet wyglądać na pierwszy rzut oka, ale jak się bardziej zagłębisz to zauważysz różnice.

tutaj wybierz kraj i przejdź opcją 2 do class i do automotive
http://www.epc.shell.com/

tutaj też znajdziesz zakładkę info tech, ale to i tak jest wszystko chłam
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/care...obil-super.aspx

tu też powinna być udostępniona karta techniczna ale jej nie widzę
http://www.eni.techem.com.pl/pl/index/html...mochody_osobowe

tu zobacz sobie:
http://www.liqui-moly.pl/features/katalog....;category_id=21

i tu:
http://www.motul.com/pl/pl/products


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Mon, 20 May 2013 - 13:57
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Wydaje mi się, że nie zrozumiałeś ww#296 i obydwaj piszecie o tym samym wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:46