Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> BMW vs Audi - reakcja na gaz
Sprinter
post Fri, 18 Apr 2025 - 08:50
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 17 April 2025





Witam,

Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad zakupem auta - daily. Po zastanowieniu wybór padł na coupe/sedana z pod marki BMW/Audi. Zależy mi na tym żeby auto było szybkie, sprawnie reagowało na naciśnięcie gazu i miało napęd 4x4, pod uwagę biorę tylko automat. Myślę nad wyborem któregoś z tego zestawienia:

BMW:
F30/F32 xDrive [435/440/335/340]

Audi:
B8.5 - S4/S5
B9 - S4/S5
RS3 8V FL

Rocznikowo celuje w przedział 2013 - 2018, tutaj pojawia się pytanie po przejrzeniu opinii z różnych for, YT dużo osób wspomina, że S4/S5 B9 ma spore problemy z reakcją na szybką zmianę prędkości - pedał gazu nie jest czuły, reaguje z opóźnieniem (Słyszałem, że jest tu problem z throttle lag, turbo lag, niepoprawną komunikacją pomiędzy skrzynią, specyficznie napisanymi sterownikami silnika), tak samo przy RS3.
Podobno eliminuje to te auta jako daily (przytaczane sytuacje - próba wjazdu na rondo a auto myśli ok 1,5 sekundy itd.; brak natychmiastowej reakcji po naciśnięciu pedału gazu jak podobno ma to miejsce przy np. BMW 435 albo S5 B8.5).
Zauważyłem jednak, że spora część tych opinii dotyczy nowych aut albo takich z minimalnym przebiegiem, niektórzy pisali, że po pewnym czasie to częściowo zanika (podobno skrzynia biegów uczy się stylu jazdy użytkownika).
Czy ktoś z was miał porównanie testować wyżej wymienione samochody i takie S5 B9, RS3 8V FL faktycznie dużo gorzej reagują na gaz od np. BMW F30 435/440 i istnieje różnica w dynamice jazdy?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 18 Apr 2025 - 08:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Fri, 18 Apr 2025 - 12:26
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





tak wiem ze pytanie dotyczy innego silnika ale napiszę:

w cjx z dq381 faktycznie nie jest z tym najlepiej

z rolki ma tendencje do jazdy albo ospałej albo "pełną piz..." trudno jest wyczuć stany pośrednie. Generalnie trzeba nauczyc sie wciskac gaz szybko ale płytko tak zeby wskoczył na te 3-3,5k i pojechał momentem. Wciskanie za wolne powoduje opozniona redukcje a jeszcze wolniejsze cisniecie z dołu bez zmiany biegu.
W newralgicznych momentach warto wrzucic skrzynie na sport

Jezeli chodzi o start z miejsca bez LC to faktycznie do tych 30-40km/h idzie +/- równo z 330i potem robi juz wiatrak ...

Czy we wzdłużnych silnikach jest tak samo? Nie wiem nie jezdziłem ...

Mi po zmianie z dużo słabszego manuala sporo czasu zajeło zeby to tego sie przyzwyczaic


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sat, 19 Apr 2025 - 10:05
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Bo DSG trzeba poprawić programowo i potem to już zupełnie inna skrzynia (także pod katem LC). Trzeba jednak pamiętać, że są ograniczenia w tym zakresie (Łukasz to dobrze tłumaczy w kontekście roczników). Z drugiej strony ZF-a też można jeszcze udoskonalić programowo, a osobiście bardzo lubię tego hydrokinetyka

Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 19 Apr 2025 - 16:07
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Jeśli chodzi o reakcję na gaz w każdym momencie i każdych obrotach to nie ma nic lepszego niż....mocny elektryk. Polecam laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 06:09