![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 28 July 2010 ![]() |
Witam.
Stoję przed dylematem zakupu bmw 335i coupe anglika z obróconą panewką. Samochód przyszłościowo miałby służyć do jazd po torze itp. i mocy powyżej 400km. Silnik chciałbym wyremontować i zrobić od A do Z aby później nie mieć z nim problemów. Mam pytanie odnośnie dostępności kutych elementów do tego silnika (tłoki w nadwymiarze), panewki itp? Czy ktoś działał z tym silnikiem pod tym kątem i jakie efekty -jakie ceny? Czy gra warta świeczki? Będę wdzięczny za wszelkie informację i rady. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Po co kuć? do 550-600KM da radę na pb98 +wtrysk metanolu, a +700 na e85.
http://mywikimotors.com/n54b30/ -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Będzie drogo, czego nie tkniesz to $1000. Wał i korba jest kuta, tłoki już nie. Do 500KM na hybrydach dasz radę, więcej już nie. Chodź jest projekt na 800KM i daje radę.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Kucizna za oceanem w miarę przystępnych pieniądzach no problem, ale tak jak mówią poprzednicy seria dużo znosi. Bardziej obawiał bym się tego wału korbowego jak po panewce, bo dostępność na rynku wtórnym chyba znikoma i pewnie cały słupek trzeba by kupić.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 28 July 2010 ![]() |
Ciekawy jestem ile kosztuje nowy wał? Jakiego rzędu to są kwoty?
Silnik ma ponad 200tyś.km więc przy okazji można powymieniać różne elementy i może rozwiercić go i wstawić nowe tłoki w nadwymiarze. Silnik przyszłościowo będzie regularnie dostawał ostre baty i łatwo nie będzie miał więc nie chciałbym iść na skróty. Czytałem na zagranicznych forach że na początku produkcji oryginalnie montowane były kute tłoki ale BMW wycofało się z tego bodajże po dwóch latach- podobno są dwa numery OE tłoków do N54 (kute i odlewane). |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
7000zł (z hakiem) nowy wał z panewkami (OEM z ASO)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
N54 nie jest silnikiem, który ma tendencję do obracania panewki. Jeżeli tak się stało to znaczy że był bardzo źle eksploatowany. Mogę Cię zapewnić że oprócz zestawu reanimacyjnego będziesz musiał robić głowicę, wymieniać wałki rozrządu i generalnie koszta w ogóle uruchomienia auta w stanie prawidłowej pracy będą gigantyczne. Najwięcej w takim angolu warty jest silnik, jeżeli nie działa, po prostu go nie kupuj.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 28 July 2010 ![]() |
Tylko cena jest dosyć ok. Wyniesie mnie około 10-11 tyś.zł więc trochę zostaje górki. Poza tym w każdym innym e92 335i który kupię i tak silnik pójdzie do rewizji i wymiany wszystkiego co potrzeba.
W sumie cena jest za karoserie a silnik w tzw gratisie. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tłoki są pancerne pomimo tego, że nie wyglądają tak na pierwszy rzut oka.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 08:36 |