![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2012 ![]() |
Witam, nie wiem czy dobrze umieściłem temat, ale mam pytanko w sprawie BMW E90 szukam opinii osób posiadających lub serwisujących te autka. Szukam tylko benzyny minimum 2.5 l w wzwyż, tak do 30k czy możecie mi powiedzieć o ich wadach na co zwrócić uwagę przy kupnie i serwisowaniu . I czy w ogóle warto wybrać te auto. Pozdrawiam.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
bardzo dobry wybór moim zdaniem. silniki n52b25 i n52b30 są zdecydowanie trwalsze, niż n53b30. n52 nie ma bezpośredniego wtrysku, więc i gaz zalożysz tanio. mają valvetronic, dzięki temu moc jest od dołu. nie kup zamęczonego/przegrzanego/z dużym przebiegiem, to będzie Pan zadowolony
![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
N52N (272 km) ma już wtrysk bezpośredni.... tylko nie pamiętam czy ten silnik w e90 był montowany. W e63 i e70 z tych lat jak najbardziej.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Proponuje poczytac forum bmwklub. Ponizej pierwsza lepsza przeklejka z forum na temat n52:
"glowica to tylko wierzcholek gory lodowej. Oprocz glowicy (wada konstrukcyjna), silniki do 2010 maja felerne tloki (wada konstrukcyjna), problemy z popychaczami (wada konstrukcyjna) i to nie sa wady serwisowe ale wady konstrukcyjne czyli nie sa zalezne od jakosci serwisowania i ujawniaja sie szybciej lub pozniej. Latwiej to zauwazyc jezdzac duzo niz jezdzac malo. Ja w ciagu roku przejezdzam 5 do 6 lat twojego jezdzenia a wiec defekty sa bardzo widoczne i odczuwalne. Zrozum mnie dobrze nie pomniejszam wagi twoich kilometrow tylko probuje wytlumaczyc roznice percepcji. Gdyby byly watpliwosci to : - na glowice jest Service buletyn BMW - na tloki jest PUMA BMW (to najbardziej powazny problem) - na popychacze jest notatka serwisowa BMW. Sa to wszystko problemy ktore nie moga byc pozostawione bez naprawy bo powoduja skutki bardzo nieprzyjemne. Oprocz tych problemow uznane przez BMW : - Vanosy padaja po 200KKM - katalizatory przez problemy widziane wyzej tez padaja szybciej niz powinny - Cala masa osprzetu pada przez problemy widziane wyzej." Temat walkowany od lat, znany i lubiany. Jesli e90 w benzie to tylko M3 albo 335i ktore tez maja bolaczki ale przynajmniej jada ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Też chcialem e91 w podobnej konfiguracji silnikowej jak ty ale skutecznie zostałem do tego pomysłu zniechecony, nie wiem jak można polecać benzynowe motory w tym modelu. Pół roku temu do 35k były takie golasy, że wstyd do tego wsiadać bylo.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Bardziej szukałem informacji o modelu 130i, ale silnikowo (i nie tylko) to to samo. Najpewniejsza jest wersja 3.0 258KM, występowała w 130 po lifcie to w e90 też musi być. Poprawiony velvtronic i jedna norma euro wyżej. Na pewno unikaj wersji 272 na wtrysku bezpośrednim.
Jak już e90 to tylko benzyna, disle (zwłaszcza 2.0) wtopa na całego. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 17 December 2015 ![]() |
Bez przesady z tymi dieslami, co tam jest taką wtopą, rozrząd? Jakie problemy ma n53 (330i 272KM)?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2012 ![]() |
Dzięki za rady chłopaki właśnie szukałem tego silnika 25 l 218km ale troszkę się przeraziłem wadami tych silników. obecnie posiadam e46 i chciałem coś mocniejszego nowszego. I teraz mam dylemat czy szukac własnie e90 czy raczej swapa na 3L M54B30
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
130i ma 265 KM.
Naczytałem się sporo i szukałem świeżego 330i LCI. Stety, niestety nie znalazłem nic sensownego i skończyłem z 330d. Myślę, że świeże auto ma szansę pojeździć, mimo statystycznie dużych szans wysypania się. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Także polecam diesla w tym przypadku 330d/335d , jak benzyna to jedynie 335i.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
No prosze cie ![]() Zreszta patrzac jak wyglada historia napraw to jestem pewien ze na polowe go naciagneli widzac ze klient nie szczypie sie z kasa przy tak starym aucie. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Proponuje poczytac forum bmwklub. Ponizej pierwsza lepsza przeklejka z forum na temat n52: "glowica to tylko wierzcholek gory lodowej. Oprocz glowicy (wada konstrukcyjna), silniki do 2010 maja felerne tloki (wada konstrukcyjna), problemy z popychaczami (wada konstrukcyjna) i to nie sa wady serwisowe ale wady konstrukcyjne czyli nie sa zalezne od jakosci serwisowania i ujawniaja sie szybciej lub pozniej. Latwiej to zauwazyc jezdzac duzo niz jezdzac malo. Ja w ciagu roku przejezdzam 5 do 6 lat twojego jezdzenia a wiec defekty sa bardzo widoczne i odczuwalne. Zrozum mnie dobrze nie pomniejszam wagi twoich kilometrow tylko probuje wytlumaczyc roznice percepcji. Gdyby byly watpliwosci to : - na glowice jest Service buletyn BMW - na tloki jest PUMA BMW (to najbardziej powazny problem) - na popychacze jest notatka serwisowa BMW. Sa to wszystko problemy ktore nie moga byc pozostawione bez naprawy bo powoduja skutki bardzo nieprzyjemne. Oprocz tych problemow uznane przez BMW : - Vanosy padaja po 200KKM - katalizatory przez problemy widziane wyzej tez padaja szybciej niz powinny - Cala masa osprzetu pada przez problemy widziane wyzej." Temat walkowany od lat, znany i lubiany. Jesli e90 w benzie to tylko M3 albo 335i ktore tez maja bolaczki ale przynajmniej jada http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;st=0&# ![]() Jak już cytujesz to napisz, że problem tłoków to wersja B25 (czyli 2.5 litra) i to z rynku EU z tłokami Kolbenschmidt, wersje B30 mają problemy "tylko" z głowicami, bo tak to wychodzi, że wszystkie N52 to syf, a tak w sumie to tak nie jest. Może nie jest to trwałość M54, ale wersja 3-litrowa nie pali oleju. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
a jak jest z n51 na usa? Ktoś miał z tym do czynienia? Taka sama trwałość jak europejskich odpowiedników?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
Jak już cytujesz to napisz, że problem tłoków to wersja B25 (czyli 2.5 litra) i to z rynku EU z tłokami Kolbenschmidt, wersje B30 mają problemy "tylko" z głowicami, bo tak to wychodzi, że wszystkie N52 to syf, a tak w sumie to tak nie jest. Może nie jest to trwałość M54, ale wersja 3-litrowa nie pali oleju. Nie mogłem się powstrzymać http://www.poznajemysamochody.pl/index.php...ic-uzywane-bmw/ ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Genialne.
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Wystarczy że zębatka rozrządu to jeden element z wałem korbowym...
2 znajomych szybciej sprzedało niż kupiło jeden E90 drugi 120 jak okazało się że rozrząd na wykończeniu + cała reszta bolączek, ale to już urok każdego współczesnego disla. Pompa, wtryski, turbo (to akurat zaleta ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:24 |