![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
Witam!
Pacjent to 530d kombi 2000rok z automatem. Problem z naszym autem jest od jakiegoś czasu. Objawia się to tym że auto czasem jedzie normalnie i wystarczy "musnąć" gaz co jakis czas zeby się toczyć ze stałą prędkością, a czasem trzeba cisnąć i trzymać 2 tyś obrotów żeby utrzymać przykładowe 50km/h. Mowa oczywiście o jeździe po równym. Spalanie w tym momencie rośnie i ogolnie efekt jest lekko irytujący. Może się ktoś z tym spotkał. Pełna moc jest, ale wydaje nam się że nie do końca taka jak powinna. Oczywiście komp nie pluje żadnymi błędami. Wartości przepływomierza były trochę za niskie, więc zmieniony na nowy oryginalny. Większość wężyków podciśnieniowych wymieniona. Zaślepiony EGR. Klapki wyrzucone z kolektora. Nowe poduszki pod silnikiem(była jedna zerwana i korekcje czasem skakały) Zrobiona rewizja skrzyni biegów z wymianą oleju. Stary był bardzo ładny. Oczywiście filtry wszystkie wymieniane na czas. Zmieniona pompa paliwa podprogowa, nowa biła dalej za mało, więc zmieniony zaworek przelewowy i ciśnienie teraz trzyma się na poziomie 4 barów. Turbo nie puszcza dużych ilości oleju, auto nie kopci. Sztanga od kierownicy spalin widać że się rusza. Zmierzone podciśnienie przed samą gruchą turbiny. -0,9b, jak się depnie to spada do -0,4b. I szczerze zaczyna nam brakować pomysłów... Myśleliśmy nad regeneracją turbiny, bo może przycina się kierownica spalin, ale koszt tego jest nie wąski, więc lepiej się upewnić. Chyba że od razu lepiej wsadzić turbinę od e60. ![]() Ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
Czyszczenie turbo można zrobić.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 21 December 2008 Skąd: podkarpackie ![]() |
Zróbcie diagnozę, nie sczytanie błędów tylko podpiąć auto i sprawdzić pod obciążeniem, zadane przez sterownik i porównać.
-------------------- E46 330D 2000r. 242,7km 542,2 nm sprzęgło nie pozwoliło na więcej
Saab 9-3 II 237km na td04-11tk+lpg TRIUMPH SPEED TRIPLE 955i |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
Robiliśmy to, przez powolność inpy nie idzie zauważyć momentu wstania turbiny. Ale jak już wstanie to ciśnienie jest takie jak oczekiwane.
Wczoraj podmieniliśmy elektrozawór sterowania turbiną, z tym od EGR, rozruszaliśmy gruchę wraz z klapkami recznie i zobaczymy. Wczoraj w czasie przejażdzki było niby dobrze... Swoją drogą, orientuje się ktoś dokladnie jakich przeróbek wymaga wymiana turbiny od E60? Czy wersja ze sterowaniem elektronicznym siada po założeniu gruchy do tego turbo? Pozdrawiam -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Sprawdźcie czy sprzęgło hydrokinetyczne nie siada, punkt newralgiczny tych skrzyń GMa, zaczyna się właśnie od falowań na niskich obrotach, ciężko to opisać, musiałby się przejechać ktoś kumaty od skrzyń automatycznych
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 August 2012 Skąd: Łódź ![]() |
Obstawiam skrzynie, turbo odpuść jeśli Ci nie przeładowywuje w beemkach raczej nie ma problemu z kierowniczkami.
Przeczyść styki wtryskiwaczy, ale pewnie sprzęgło się kończy. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
Byliśmy u speców od automatów, powiedzieli że zmienia olej i zobaczą czy są opiłki w filtrze i wtedy będzie wiadomo czy pada konwerter. No i nic nie było... :/
W drugiej takiej samej bmce jak padła wtyczka wtrysku to korekcje skakały i silnik wpadał w wibracje na wolnych obrotach, tutaj nic takiego sie nie dzieje. Także wtyczek bym nie podejrzewał. -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
potencjometr gazu
-------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Próbowałeś podmienić czujnik wysokiego ciśnienia na listwie ? O co chodzi z ta poduszką pod silnikiem i jakąś korekcją?
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:47 |