![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Witam,
Przesiaduję na tym forum dość często, a forum odkryłem będąc we Francji na zesłaniu w 2004. Tematu w tym dziale jeszcze nie posiadam, a mam już chyba coś co można tutaj pokazać. Może w 2004 roku zrobiło by szał, ale obecnie jest więcej mocniejszych wózków. Do rzeczy. Bazą było e36 328, które w serii upalałem rok czasu. W międzyczasie byliśmy razem 2x na torze w Poznaniu. Jesienią zeszłego roku nadarzyła się okazja kupna utrubionego silnika, i tak zaczęła się ta przygoda. Silnik w pierwszym stadium zostało wsadzony tak jak został kupiony, z turbina Volvo TD04-13T. Początkowo nie jeździło to zbyt dobrze, borykałem się z nietrzymaniem ciśnienia, raptownym wejściem i spadkiem wartości doładowania o połowę. Jednak już wtedy charakterystyka nie do końca odpowiadała. Z nowym rokiem zanabyłem Garretta T04E, który miał rozwiązać problem. Nie rozwiązał. Zbyt duża muszla wydechowa powodowała późne wstawanie i narastanie ciśnienia wraz z obrotami. Auto odpychało się dobrze tylko na wysokich biegach. Bieg nr 1 i 2 praktycznie bez doładowania. Padła decyzja na zakup kolejnej turbiny. I tu już poszedłem w sprawdzone rozwiązanie - Holseta HX-35W. Obecnie jeszcze nie wykorzystuję twin scrolla, zapewne kolektor będzie zbudowany po sezonie. Plan przewiduje również strokera na 2.8 litra. Turbo ładuje obecnie 1.2 bara, należy je jeszcze podstroić chociaż już jest nieźle. Pełne ciśnienie osiąga w okolicy 3700obr/min, od 3000obr/min czuć że coś się zaczyna dziać. Nie mam ciśnienia na miliony koni, chciałem mieć coś w granicach 350-400KM i między 450-500Nm Auto zbudowane z myślą o użytkowaniu w mieście z opcją wypadu na tor. MODEL: BMW e36 328 z 95 roku, obecnie 325 Vanos Modyfikacje głowicy: Głowica Vanos po małym remoncie, poszerzone kanały ssące i wydechowe. Kanapka pod głowicą ze stalową przekładką. Modyfikacje bloku: Brak, seria M50B25 vanos. Układ dolotowy: Custom, FMIC na przodzie, blow-off niby HKS Układ wydechowy: kolektor treadstone Wastegate chińczyk 38mm. Turbo Holset HX-35W. przelot 2.5" z jednym końcowym tłumikiem. Układ wtryskowy: 6x zielone bosche 440cc Elektronika: seria komp + ecumaster det 3 Układ chłodzenia: seria e36 328 Układ napędowy: skrzynia seria z 328, sprzęgło kombinowane: koło zamachowe z M50B20, odelżone, wyważone + tarcza z M30B35 + docisk M57D30 szpera 25% Zawieszenie: bilstein b8 + koni sport (w drodze) BODY KIT: dziura w masce i pocięty zderzak ![]() Podziękowania: dla Jurka Tecława (www.fach-tir.pl) za szybkiego swapa. dla Marcina (Wavesound od Astry 4x4 Turbo) za kilka sesji strojenia ![]() i dla reszty, która przyczyniła się do tego że to auto jednak jeździ a nie zostało utopione z siekierą w rzece. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i na deser filmidło przed ostatecznym strojeniem. ciśnienie na filmiku 1 bar. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Temat śledzę na innych forach , auto generalnie w 100% wpisuje się w moją wizje dupowozu
![]() Mam kilka pytań do Ciebie . Jak jechało auto na tej td04-13t , takie turbo montowane jest w tdsach nowszych i wydaje się strasznie małe jak na motor 2.5 benzyna ![]() pozdrawiam Ps , auto łudząco podobne do tego które stoi w moim garażu ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Dzięki.
Tak klimatyzacja została ![]() Na td04-13t było dość dziko. Nie było momentu żeby blow-off lub wastegate nie sapał. Turbo wstawało praktycznie od 2000obr/min. Full boost jakoś poniżej 3000obr/min. Jako, że wtedy było jeszcze dużo nieszczelności a także błędne diagnozy to na tym turbo jeździłbym do dzisiaj. Dmuchaliśmy w peaku do 1.1 bara, niestety przez nieszczelności spadało do 0.5 powyżej 5000obr/min. Wydaje mi się, że turbo bez nieszczelności nie utrzymałoby ciśnienia do końca, ale te 0.7-0.8 bara powinno. Akurat jak testowaliśmy ten setup to było ślisko, zimno efektem było to, że na każdym biegu szła bokiem. Turbo jeszcze leży w garażu i jak się nie sprzeda to jest plan żeby uturbić tym m20b25 ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Dzięki. Tak klimatyzacja została ![]() Na td04-13t było dość dziko. Nie było momentu żeby blow-off lub wastegate nie sapał. Turbo wstawało praktycznie od 2000obr/min. Full boost jakoś poniżej 3000obr/min. Jako, że wtedy było jeszcze dużo nieszczelności a także błędne diagnozy to na tym turbo jeździłbym do dzisiaj. Dmuchaliśmy w peaku do 1.1 bara, niestety przez nieszczelności spadało do 0.5 powyżej 5000obr/min. Wydaje mi się, że turbo bez nieszczelności nie utrzymałoby ciśnienia do końca, ale te 0.7-0.8 bara powinno. Akurat jak testowaliśmy ten setup to było ślisko, zimno efektem było to, że na każdym biegu szła bokiem. Turbo jeszcze leży w garażu i jak się nie sprzeda to jest plan żeby uturbić tym m20b25 ![]() No właśnie mnie intryguje co Ty za 13t masz bo jak widziałeś na forum turbobmw Michał Małecki poskładał m50 biturbo na turbinach td04-11g i tam boost z 1.2 bara przy 5000 spada na 0.9 (tyle że tam jest b28 ) 11g występowało w tds przed 13t i zastanawiam się czy ta turbina którą ty miałeś była wydajniejsza od tych z tdsa z tego co kojarzę to ta Twoja ma chłodzenie wodą prawda ? Co do klimatyzacji to został seryjny wiatrak klimy ? Masz jakieś foto przodu z zamontowanym zderzakiem i intercoolerem ? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Z tego co mówił poprzedni właściciel setupu to oni lekko stuningowali tą 13t, ale co dokładnie było zrobione to nie wiem.
13t na pewno jest wydajniejsze od 11g, jednak nie będą to jakieś duże różnice. Tak, jest chłodzoną wodą. Zimą ma to swoje zalety, bo strasznie szybko leci ciepłe powietrze z nawiewów ![]() Fotki samego przodu nie mam. Przez to, że klima została zrobiło się tam ciasno i musieliśmy pociąć zderzak. Doszła tam jeszcze chłodnica oleju. W zasadzie wszystko jest z przodu jak wychodziło w oryginale, oprócz tego że na samym przodzie wisi IC. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
setup hamulcowy doszedł.
miały być tarcze 325mm, ale budżet się lekko sypnął. w tym sezonie polatamy na seryjnym rozmiarze + przewody w oplocie stalowym. dodatkowym modem będą acentryczne tuleje wahacza z m3. czekam jeszcze na zawieszonko. ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
nie wolałeś zapodać poliuretanowych tulei acentrycznych ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
nie prosciej byloby bez vanos'a?
dlaczego filmik przed strojeniem? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
nie przed strojeniem, a przed dostrojeniem.
nie zajmuje się beemką zawodowo, więc wszystko musi poczekać aż będzie wolna chwila. i też nie wiem co ma do tego vanos? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
nie ma zadnego problemu z wystrojeniem na piggyback?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
nie ma, a do tego trzeba dodać że na vanosie wychodzi ładniejszy moment niż bez niego
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
masz jakies porownanie?
chcetnie zerkne. vanos ma ostrzejszy wydechowy walek a non vanos ssacy,prawda? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
juz samo przesuwanie wałka ssącego , z dołu buduje większy moment -> to daje więcej spalin -> turbo wstaje wczesniej . Co do czasów wałków to nie słyszałem żeby vanos miał ostrzejszy wydech .
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
juz samo przesuwanie wałka ssącego , z dołu buduje większy moment -> to daje więcej spalin -> turbo wstaje wczesniej . Co do czasów wałków to nie słyszałem żeby vanos miał ostrzejszy wydech . pozdrawiam http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=48117 post 12. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
no , to wzniosy a czasy ?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
mialem na mysli krzywki,nie czasy.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 July 2011 ![]() |
o i patowoz sie znalazl ;P
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:19 |