![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Interesuję mnie zakup takiego kompakta i mam kilka pytań. To moje pierwsze BMW które chciałbym nabyć, na co zwrócić uwagę? 1. Czy każde e36 rdzewieje, czy tylko powypadkowe? 2. Czy faktycznie compact ma jakieś defekt do driftu? Z3 jest krótsze i jakos nie ma problemu. 3. Czy do uzyskanie takiego efektu http://www.youtube.com/watch?v=SUJ8vJ27JAw wystrczy kolektor + wtryski + wydech i strojenie ? Jaki jest mniej więcej koszt wrzucenia tego wszystkiego? TA SZTUKA TO PODOBNO PADAKA wychodzi rdza a gościu katował auto na gazie, NIE WARTA OGLĄDANIA!!! http://otomoto.pl/bmw-323-compact-C30840957.html TA SZTUKA TO PODOBNO PADAKA wychodzi rdza a gościu katował auto na gazie, NIE WARTA OGLĄDANIA!!! i druga sztuka, ale tu cena na gotowo to chyba ok. 12.000 dobrze myślę? http://otomoto.pl/bmw-323-323-ti-compact-m-C30968512.html Bardzo chętnie nabyłbym również coupe, ale czy to da się nabyć do 10.000zł ? -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Każde e36 rdzewieje. Dlaczego po demontażu gazu miałby pękać wał i o jakim wale w ogóle mowa?
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
szczerze to dla mnie to bzdura, ale słyszałem taką opinie i chciałem znaleźć zaprzeczenie tego chodzilo o cały blok silnika chyba a nie o wał nawet
![]() ![]() -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Miałem 323ti, polecam, super samochód, ale gdybym miał kupować ponownie wolałbym coupe lub sedana, największa zaleta compacta to to, że był najdłużej produkowany, więc jest szansa na w miarę zdrową sztukę- wada do latania bokami nie jest to najlepszy wybór, konstrukcji tylniego zawieszenia też nie uznałbym za zalete, belka z tyłu i brak możliwości ustawienia geometrii (trzeba przerabiać tylni zawias, żeby była taka możliwość).
Jeśli się uprzesz, żeby kupić compacta, to jedź na zbieżność, żeby zobaczyć w jakim stanie jest tylni zawias. Mój compact miał tylko kolektor m50 i na dziurawym wydechu szedł drzwi w drzwi z 328 e36, pomimo super-wypasu- szyber, 4airbag, klima, hak, grzane stołki. Miałem wywalony cały tył a i tak ważył 1260kg... -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Do 10tys. kupisz sedana, lepiej się prowadzi od compacta i jest więcej części do niego.
Ja jeżdżę na codzień 328i coupe, poprzednio miałem 320i coupe. 328i jak najbardziej polecam, jedyne wady w e36 w moim uznaniu to rdza i skrzypiące wnętrze. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Krisu > na Twojego compacta właśnie się czaiłem, ale moja golfina dopiero na dniach się może sprzeda :/
czyli jednak ogólnie widzę, że compact nie jest jednak taki fajny jak myślałem. Chociaż to będzie dopiero moje pierwsze RWD, więc jeszcze go nie odrzucam bo nie potrzebuję jakiegoś kosmosu na start, ale dużo bardziej wolalbym takie auto: http://allegro.pl/show_item.php?item=3620806963 tylko ciągle nie do końca wiem ile jest wszystkich opłat przy takim cudzie? -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
akcyza 20%, opłata recyklingowa 500zł, tłumaczenia 100-200zł, blachy 2xx zł
masz tutaj vin tego e36: Typ Wartość VIN WBABF71090EP47367 Kod typu BF71 Typ 323I (EUR) E series E36 (2) Seria 3 Typ COUPE Sterowniczy LL Drzwi 2 Silnik M52 Przemieszczenie 2.50 Moc 125 Jechać HECK Transmisja MECH Kolor AVUSBLAU METALLIC (276) Tapicerka STOFF Amaretta BOA / BOA / AVUSBLAU (E7AV) Prod.date 08/06/1997 Zamknąć Opcje Kod Opis (interfejs) Opis (EPC) S243A AIRBAG FUER Beifahrer Poduszka powietrzna dla pasażera S255A SPORT-Lederlenkrad Skórzana kierownica sportowa S269A LM Raeder / RADIALSTYLING BMW lekkie felgi aluminiowe, radial mówił 32 S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Zdalne sterowanie centralnym zamkiem S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Usunięta, napis modelu S423A FUSSMATTEN IN welurowy Welur maty podłogowe S428A Warndreieck Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A Innenspiegel, Automatisch ABBLENDEND Lusterko wewnętrzne z automatyczną dip S441A RAUCHERPAKET Pakiet palący S481A Sportsitze FUER Fahrer / Beifahrer Seat Sport S494A Sitzheizung FUER Fahrer / Beifahrer Podgrzwanie fotela kierowcy / pasażera S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki mechanicznie regulowany tylny S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Celem kontroli pionowa reflektorów S520A Nebelscheinwerfer Światła przeciwmgielne S528A Automatische Umluft CONTROLL (AUC) AUTOMATYCZNA AIR FLOW Kod Opis (interfejs) Opis (EPC) S534A KLIMAAUTOMATIK Automatyczna klimatyzacja S556A Außentemperaturanzeige Wskaźnik temperatury na zewnątrz S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Rewers RDS S704A M Sportfahrwerk Sportowe zawieszenie M S715A M AERODYNAMIKPAKET M Pakiet aerodynamiczny S719A SPORT EDITION Sports Edition S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Białe światła kierunkowskazów L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy / Austria S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Lista sprzedawców Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literatura, German P971A EXCLUSIV PAKET Ekskluzywny pakiet Zamknąć Standardowe wyposażenie Kod Opis (interfejs) Opis (EPC) S214A AUT.STABIL.-CONTROL + TRAKTION (ASC + T) Automatyczna kontrola stabilności (ASC + T) S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Regul. kolumna kierownicy S410A Fensterheber, ELEKTRISCH VORN Podnośniki szyb, przednie elektryczne S465A DURCHLADESYSTEM Poprzez System załadunku S548A KILOMETERTACHO Kilometr speedo |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Compact jest fajny! Mój na zawieszeniu h&r prowadził się wyśmienicie, w zakrętach przy dochodzeniu do granicy tył zaczynał się wiercić, ale ogólnie samochód rewelka. Co do latania bokami to powiem tak- bardziej doświadczeni koledzy mówili mi, że dlatego narzekam na compacta, że miałem zbyt dobre opony na tyle do mocy jaką dysponowałem, gdybym jeździł na śmieciowych oponach to każde rondo moje, ale ja wolałem mieć trudno na suchym, ale za to ze spokojem śmigać żwawo nawet w ostrym deszczu.
Poza tym w tym silniku obowiązkowo kolektor z m50, w moim przypadku auto zaczęło jechać jakby ktoś mi wsadził 2.8, dużo lepiej z dołu i idealnie dokręcał się do samej góry, wcześniej powyżej 6k rpm wkręcał się leniwie, po kolektorze to się zmieniło na ogromny plus. Teraz rozważam albo e39v8, albo e36 sedana z m54b30.. A compacta wzięła pierwsza osoba, która przyjechała bez specjalnych targów, sprawdzili go w centrum bmw na Balickiej i gość skwitował tak- żeby wszystkie samochody były w takim stanie, a e36 to nigdy tak zdrowego nie widzieliśmy. I tu jest największa zaleta compacta- nawet 323ti zazwyczaj ma lżejsze życie niż inne e36, więc łatwiej o zdrową sztukę, bo ''remizowe'' towarzystwo katowników nigdy sobie nie kupi ''gorszego'' bmw ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki Panowie za odpowiedzi!
kinko> Czyli takie coupe to lekko 13tys a pewno jeszcze jakieś oleje i filtry to z 14 a to już trochę kosmos jak dla mnie za 97r Krisu> czyli dla takiego gościa, który chcę popróbować swoich sił w RWD, ale nie jakieś palenie gumy tylko chcę po prostu zobaczyć czy nadaję się do driftu to compact się nadaję ? Ile kosztowały Cię zawieszenie, kolektor m50 i czy wtryski też się opłaca przekładać z 2.8? I czy to auto faktycznie ma koło dwumasowe? ![]() No i właśnie dlatego też chcę trochę compacta bo to taki babski model, a mi się bardzo podoba, ale dzięki opinii mniej zajechany ![]() martwi mnie to, że te sedany/coupe do 10 tys to max 96-97r i naprawdę w stanach kosmicznych a compact jest 99r troszkę świeższe jednak i wygląd zazwyczaj neutralny. -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Cena moim zdaniem całkiem normalna za takie auto, kolega ostatnio dał prawie 15k z opłatami za 323ia. Oleje i filtry będziesz musiał wymienić niezależnie czy auto ma 16 lat czy rok, poza tym raczej trudno Ci będzie trafić na e36 z 2005 roku, a nie ukrywajmy że czy to będzie '97 czy '99 to w 2013 roku nie ma żadnego znaczenia. Koło zamachowe jest dwumasowe. IMO coupe 323/328 do 10k to proszenie się o kłopoty, jakiegoś sedana powinno się udać trafić, może nie z M-Pakietem i w "full opcji", ale coś przyzwoitego masz szansę znaleźć. Ogólnie zdrowe e36 to już ciężki temat i chyba rzeczywiście najłatwiej będzie znaleźć jakiegoś compacta.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Dzięki Panowie za odpowiedzi! kinko> Czyli takie coupe to lekko 13tys a pewno jeszcze jakieś oleje i filtry to z 14 a to już trochę kosmos jak dla mnie za 97r Krisu> czyli dla takiego gościa, który chcę popróbować swoich sił w RWD, ale nie jakieś palenie gumy tylko chcę po prostu zobaczyć czy nadaję się do driftu to compact się nadaję ? Ile kosztowały Cię zawieszenie, kolektor m50 i czy wtryski też się opłaca przekładać z 2.8? I czy to auto faktycznie ma koło dwumasowe? ![]() No i właśnie dlatego też chcę trochę compacta bo to taki babski model, a mi się bardzo podoba, ale dzięki opinii mniej zajechany ![]() Nadaje się, tylko szmaciane opony na tył i ogień, wiadomo, że przez krótki tył troszkę trudniej, ale daje rade, a frajda ogromna ![]() Dwumas tak jak kolega pisał jest, wtryski z 2.8 nie wiem, podobno warto wstawić barany i poprawić wydech+ program, podobno to dużo daje w podforum bmw, jest temat o b28, a to jeśli chodzi o modzenie praktycznie to samo U mnie wyglądało to tak- kupiłem za 9,5k (od 1wł. w pl), pierwszy duuży serwis- 2k, zawieszenie 3k (h&r cup kit, którego będę polecał zawsze i wszędzie+ nowe poduszki, zbieżność, etc), kolektor m50 przerobiony 650pln, opony 1,3k, recaro 1,5k, szpera w sumie 3k, ale miałem ogromny nie fart z tym i długo by opowiadać, można lepszą i za 700pln, w sumie nie licząc ubezpieczenia i mojego pecha z dyframi wyszłoby 17-18k, ale wtedy samochód skręca, hamuje i przyspiesza elegancko i jest z nim masa frajdy.. Sprzedałem za 11 bez recaro, więc była okazja w ch**. Jako osoba, która widziała bardzo dużo e36 wystawionych na sprzedaż mogę Ci polecić zacząć poszukiwania od najdroższych egzemplarzy na alle i schodzić w dół, bo patrzenie od dołu to strata czasu i pieniędzy na oglądanie trupów.. ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Szukaj sedana bez m-paku, a może uda się znaleźć nie zajechane 328i. Ja nie zliczyłem ile zrobiłem km w poszukiwaniu zdrowego 328i coupe z m pakiem i dobrym wyposażeniem. Koniec końców głoszenie się pojawiło o 23:00, od razu telefon i o 14:00 już miałem 350km zrobione po nią
![]() Oleju musisz kupić 7L, do tego filtry no razem jakieś 400zł. Z zawieszeniem problemów nie ma wielkich. Ma być proste, vanos ma być ciuchy, nie zniechęcaj się jakimiś tam bąbelkami na błotnikach, najważniejsze są progi ( choć i tak do zrobienia) i przede wszystkim podłoga. Często rozklejają się boczki i podsufitki, ustawienia nawiewu się psują, ale to nie jest żaden dramat. Compact kwestia gustu, mi e36 podoba się tylko w coupe i touringu. Zaloguj się na bmw3er, bmw-sport; tam ludzie często wystawiają auta w dobrym stanie. Jeśli wycieczka do niemiec nie jest Ci straszna to przeglądaj też mobile i autoscouta, ale tam też nie ma nic za darmo i do ceny dochodzi 20-30%. Jak masz kupić ulepa to lepiej na spokojnie poczekaj i dozbieraj pieniędzy, a na pewno zaowocuje to fajnym autem. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
i nie patrz tak bardzo na wiek auta, a na jego stan. moje 320i z 92roku było/jest w stanie lepszym niż 90% e36 mlodszych o 6lat.
jak kupisz zdrowy, nie pordzewiały egzemplarza, zafunduj mu porządne zabezpieczenie. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Ponownie dzięki za odpowiedzi!
Krisu > no nie moge odżałować Twojego compacta, ale cóż stało się ![]() kinko> staram się oglądać też 328i, ale 323 mi pasi najbardziej bo jest robione od 96r a jednak zależy mi na wieku auta. Ot takie moje schorzenie. Fora przeglądam oczywiście, ale większość aut 92-95r. Za granicę nie mam jak ruszyć niestety makaveli> wiem, że 92 nie raz jest lepsze niż 97 rok, ale jakoś nadal będę obstawał przy tym, że chcę młodsze auto znalazłem taką sztukę i powiem, że jest super bo z zew i wew dla mnie perfekt. http://otomoto.pl/bmw-323-323-ti-compact-m-C30968512.html Tylko tak liczę, że jeżeli nie było by nic serwioswego do zrobienia to ile taki przód? 1500zł? opłaty podobno już tylko rejestracja 250zł. edit: Oczywiście, wiem, że z fotek to wróżenie dlatego jadę w sobotę obejrzeć, ale gdyby było tylko to co wiać, czyli nerki + maska + plastiki to dobrze myślę z ceną ? Za jaką cenę warto go wziąć ? -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 November 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Na pewno zakrzalbym czy sa poduszki...a pewnie i tak wyjdzie.wiecej jak poltora.z.rejestracja itd itp a przebieg to i tak mozna sobie dowolny wymyslec..moj znajomy usilowal sprzedac 328 ti bezwypadkowe ze.szpera.npwym.sprzeglem itp itd za.13 kola.to w koncu sie wkur.. wsadzil 1.6 i dopiero poszlo za niska cene bo tak to zero zainteresowania takzeuzbroilbym sie w troszke cierpliwosci i poczekal szczegolnie ze zima idzie(oczywiscie byl to swap)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Ten z aukcji wcześniej był na lepszej feldze- m-contour i za 8,5k. Zaje*** felgi, wrzucił kiepskie styling 18 i to w 16 calach, a do tego podniósł cenę... Logika handlarzy.. Przebieg coś koło 250k było w poprzednim ogłoszeniu.. Jeśli nie było nic wcześniej robione i nie znajdziesz nigdzie szpachli i rdzy to 8-8,5k byłoby chyba przystępną ceną..
Tak jak pisałem- ja za mojego- pełna seria bez m-pak'a, na którym mi nie zależało dałem 9,5k, więc ten z pełną skórą i m-pakietem w świetnym kolorze w tej cenie byłby bardzo ok ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
to przez telefon twierdził, że na fakturze są 17tki wpisane, ale w szwajcari już je zabrali. Czyli ten niebieski compact wcześniej był za 8,5k ?
![]() jak dobrze popisać na forum ![]() -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
wróciła i ta beemka
http://tablica.pl/oferta/bmw-323ti-cosmos-...html#fcc6f48503 ogólnie nie wygląda źle, te skóry mi trochę nie podchodzą, ale co tam, tylko są 3 ogniska rdzy przy kierunkowskazie i na klapie bagażnika lajt, ale jest też pod szybą na tylnim nadkolu, czy to oznacza, że na pewno był tam walony, da się to jakoś usunąć, warto oglądać mam tam 150km? -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Daj jej vin, bo mi to wygląda na jeden wielki szczep części z różnych parafii (fotele inne niż boczki, jakieś wieśniackie mieszki lewarka i ręcznego, gałka z e46, brak m pakietu są tylko lusterka, listwy i kierownica). Ciekaw jestem co to za zawieszenie "KW" i jaki ma przebieg.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
VIN miał mi jutro koleś dosłać, ale widzę że nie ma po co ... czyli jednak jest tak, że jak fotele mieszek i ręczny w jednym kolorze to pod schowkiem i boczki też ? czyli to jest jakiś ulep bo jak z nim gadałem drugi raz to maska też ma jakąś reparturkę? nawet nie wiem co to jest...
to pozostają dwie 323ti, które mają jakikolwiek sens: paskudny kolor i prawie drzwi też mi wyglądają jak odstająco-malowane ? http://tablica.pl/oferta/bmw-323ti-wew-m-p...html#44bc4d30bc i cena ala handlarz czyli sprzedałem felgi za ok. 1000zł to cena auta też 1000zł w górę... http://otomoto.pl/bmw-323-323-ti-compact-m-C30968512.html nawet znalazłem to jego stare ogłoszenie jeszcze http://webcache.googleusercontent.com/sear...lient=firefox-a dlaczego zakup samochodu w tym kraju jest jak próbowanie zajść w ciąże przez anal ... ? -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:01 |