![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
W tym roku w ramach Wyścigowego Pucharu Polski ma ruszyć puchar 318is. Ztcw na razie bedą mogły jechać e30 i e36 (sedan i coupe), w przyszłym roku prawdopodobnie także Compact.
Zastanawiam się nad kupnem e36 coupe, wybebeszeniem, załozeniem jakiegoś gwintu i krótkiego dyfra, i zrobieniem paru kółek po Poznaniu - jeżeli podasuje to później wjedzie klatka i inne przygotowania typowo pod homologację. Pytanie brzmi, czy w łączonej klasie, na dość szybkim torze i przy tak słabym silniku, e36 ma jakiekolwiek szanse z e30 (chyba ok 120 kg różnicy wagi)? E30 zdecydowanie nie chcę: nie chcę starego samochodu, powoli robi się to egzotyk, mniejsza dostepność części i droższe niż e36. A moze z powodu wagi, lepszy bedzie compact? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Zero szans.
Jak chcesz coś osiągnąć w WPP, to zobacz sobie co jeździ w tej klasie, jakie robi czasy a potem otwórz świnkę-skarbonkę. Poza tym chcesz kupić auto żeby zobaczyć czy podpasuje? Przecież bez klatki nie wystartujesz w WPP. Czyli chcesz cywilem sprawdzać czy wyścigówką podpasuje? Równie dobrze możesz sprawdzać zieloną farbą, czy niebieski kolor będzie dobrze wyglądać na ścianie... -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Niby co jeździ w tej klasie? To ma być zupełnie nowy puchar, w którym będą jeździły tylko is"y. Doskonale wiem, że w otwartej klasie do 2 l. takie BMW nie ma czego szukać.
I dokładnie tak, chce pojechać parę trackdayów (nie wyścigów WPP) w Poznaniu i Ułężu, i zobaczyć, czy mi pasuje - auto to znaczny downgrade w porównaniu do tego, czym jeździłem cywilnie (M3), czy nawet treningowo (dobrze przygotowane GSi). Jak uznam, że jest ok - przygotuje samochód na kolejny sezon. - jak nie, to po prostu sprzedam, nie wkładając w nie uprzednio 20-30 k. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
20-30k to mało
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Myślę, że da się spokojnie przygotować samochód wg. tego regulaminu za mniejsze pieniądze (silniki nie przekraczające homologacji N grupy, oryginalne elementy nadwozia, szyby, koła 15, jeden rodzaj opon itp.).
Ale nie o to pytałem - czy e36 ma jakiekolwiek szanse z e30? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
e36 compact raczej ma...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
W GB jest puchat "BMW Compact Cup", i jak widać całkiem nieźle sobie radzą na torze te auta - przynajmniej mam taką nadzieję bo sam jestem w trakcie projektu E36 318ti.
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Z uwagi na masę, E36 do E30... podejścia nie ma. Nie jest to przepaść, ale praktycznie zawsze E30 jest szybsze.
Mam E36 seryjne, miałem 2 wydumane E30, mam bezpośrednie porównanie, i jeżeli z tych dwóch któreś miałoby robić "czas" to tylko E30. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Niby co jeździ w tej klasie? To ma być zupełnie nowy puchar, w którym będą jeździły tylko is"y. Aaa, OK. Rozumiem. Moja rada: kup najnowsze auto na jakie cię stać i wypruj z niego wszystko do szczętu, moduj silnik (jeśli regulamin pozwala na takie rzeczy). A jeśli nie, to plan B: E30 is i iść na całość z modami - przecież to chyba jest ten sam silnik M40 co w E36 is, które waży ze 150 kg więcej, więc wiadomo która buda wygra. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Is to m42 i m44... m40 to kibel 8 zaworowy na pasku... tak uwaga dla hwojtek....
Cała dyskusja po części tez mnie interesuje czy e30 czy e36 co szybsze i co lepsze na co dzień... e36 mam jednak poszukuje e30 w ise co nie jest łatwe i nie wiem czy nawet sensowne... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Zgadza się, E30 is i E36 is/ti do 95 roku miały ten sam silnik M42. Co do przewagi E30 w masie - weź pod uwagę, że po odchudzeniu obu modeli nie ma już tak dużej różnicy w masie pojazdów a przy TI różnica jest jeszcze mniejsza za to łatwiej znaleźć nadającą się do czegoś budę E36 bo z E30 bywa ciężko. Teoretycznie jeszcze E36 ma lepsze zawieszenie od E30, z wyjątkiem Compacta który tylny zawias odziedziczył po E30 - tylko na ile to pomoże na równym asfalcie?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
m42 do 95 roku? mi obiło się o uszy że do 92
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
oDchudzone E30 z klatką waży w granicach 1000kg. I że niby z E36 będzie podobnie? Ono już gabarytowo jest dużo wieksze :s
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Moje e36 z s50 na pokladzie bez klatki po znacznym odchudzaniu 1050 kg.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
M42 do 95 na pewno. Sam mam w ti z '95 m42 - zresztą sprawdź sobie po real oem. W 1995 wychodziły M42 i M44.
![]() Nie napisałem podobnie tylko że różnica jest mniejsza. Jest kilka projektów na zagranicznych forach gdzie 2400lbs czyli jakies 1088kg to norma dla E36 coupe. Sedana można jeszcze o kilka kg pewnie odchudzić bardziej mam nadzieję że compacta też. Szukam projektu któy kiedyś znalazłem z USA E36 318i sedan z M42 który miał wynik poniżej 1000kg - nie pamiętam jaki tam był zakres prac więc można uznać że różnica is e30 vs e36 to nie 150 tylko ok 90 kg a to lekka różnica. Edit: i większość projektów z usa ma silniki S50 więc te 2400lbs analogicznie dla m42 będzie niższą wartością. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
W GB jest puchat "BMW Compact Cup", i jak widać całkiem nieźle sobie radzą na torze te auta - przynajmniej mam taką nadzieję bo sam jestem w trakcie projektu E36 318ti. ![]() Na stronie rajdowypoznan.com jest dział wyścigowego pucharu - tam znajdziesz szczegóły i regulamin. Co do odchudzania budy, to za bardzo wg. tegoz regulaminu się nie poświruje - wszystkie elementy nadwozia poza zderzakami seryjne, szyby też. Nie wydaje mi sie, żeby różnica w wadze wnętrz e30 i e36 była jakaś porażająca. Wychodzi na to że jednak e30 (stare, mniej części i juz za drogie w stosunku do tego co oferują) lub Compact (przeochydny ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Nie wiem czy miales okazje wybebeszac E36. Tapicerka tam wazy MEGA duzo(nie wazylem to odczucia)
Dywaniki i caly bajzel pod nimi, wygluszenia itp. Tego wszystkiego w E30 jest z polowe mniej. Nie twierdze ze E36 bedzie lzejsze ale na pewno mozna z niego w cholere wyjac. A tak btw, E36, seria buda, ze skorami i z wlozonym uturbionym M50B28 i na 18" wyszla nam na wadze rowne 1400... -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Dzięki za info, poczytałem regulamin oraz wpisy na forum i w tym roku na dopuszczenie TI nie ma co liczyć niestety.
Jeśli chodzi o wypruwanie wnętrza, to tak jak noorec pisze - mam takie same odczucia po wypruciu E36. Dywany dużo grubsze, pianki i maty wygłuszające też. Kanapa waży więcej, przednie fotele też. Wyciągałem wnętrze zarówno w E30 2d jak i właśnie w Compact E36. Zresztą zobaczymy, jak tylko mój compact będzie gotowy to zawiozę go na wagę i wszystko będzie jasne. Auto na razie ma i będzie mieć wszystkie elementy nadwozia seryjne, szyby też. ![]() Jeśli chodzi o wygląd, to kwestia indywidualna - mi to wisi jak compact wygląda ma przede wszystkim dawać weekendową frajdę z jazdy a rywalizować na początku będę ze swoimi własnymi czasami. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
jesli pojdziesz w e36, wazne zebys kupil jak najwiekszego golasa z poczatku produkcji. bez poduszek,klimy itd.
po wybebeszeniu nie bedzie duzej roznicy miedzy e30 a e36. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 20:32 |