![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 10 December 2010 ![]() |
W temacie bmw jestem kompletnie zielony, ale od dwóch lat posiadam z3 coupe 2.8 z silnikiem jak podaje dekoder M52/TU
Powoli zaczyna mi trochę brakować mocy, dlatego mam pytanie co i jak w miarę tanio i szybko zmienić, zeby auto zyskalo pare koni? najlepiej jakby ktos mi napisal po kolei co i jak albo wkleil gotowe juz czesci do zakupu ![]() Technicznie auto jest w bdb stanie, wiekoszosc czesci eksploatacyjnych wymieniona, bo woz stal nie ruszany przez 5 lat... Pozdro i prosze o konkretna pomoc ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Kolektor dolotowy z m50b25NV (non Vanos), Lekkie jednomasowe koło zamachowe z m50 lub z m20. To są rzeczy które dadzą odczuwalną różnicę na plus, nie kosztują majątku, więc szukaj w tym kierunku. Później albo wrzucasz "emkę", albo V'kę albo turbisz, bo nic innego nie da wymiernych korzyści kasa/czas/efekty.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W temacie bmw jestem kompletnie zielony... Bezpieczniej będzie żebyś nic tam nie dłubał, bo efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Ewentualnie zlecić komuś, kto ma wiedzę i doświadczenie w tym co robi. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 18 March 2009 ![]() |
do tego kolektor z m50 do m52 bi vanos nie podejdzie
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 10 December 2010 ![]() |
Sam tego nie bede robil, chyba ze jakies elementy pasuja p&p
![]() o tym kolektorze wlasnie jak szukalem jedni pisali, ze pasuje z tego m50, a inni ze z m54... chyba ze polecicie kogos z lodzkiego/slaskiego gdzie moglbym to zrobic? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Do M52 po drobnych modach (spawanie albo adapter) pasuje kolektor z M50B25. Do M52TU też po modach pasuje kolektor z M54B30.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Kolektory M50B25 czy to Vanos czy nie są te same, nie wiem czemu kolega tam wyżej tak naciska na tego Non Vanosa
![]() Z M52TU jest taki motyw, że można mu sondy lambda odłączyć i nie wpada w żaden tryb awaryjny i nie pali 20+ tylko jedzie na podstawowej mapie. Dorzucić do tego ecumastera, lekki zamach, lekkie koło pasowe, kolektor M54B30, dolot i wydech i już można to dźwignąć. Na bmw-sport jest bodaj M52TUB25 i kolega ma ponad 200koni mocno. -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
do tu kolektor z m54b25 lub bardziej polecany m54b30 na allegro gościu sprzedaje już przerobiony.
można brać nie przerobiony i przejściówkę sobie zrobić. najmniejsza rzeźba, bo disa tam przecież jest. do m50 nie ma jak disy wsadzić. wałki tak samo z b30 po małej przeróbce. lub poszukać jakiś shrick (czy jak tam się to pisze) to są najczęściej powtarzane metody na podniesienie mocy. https://www.youtube.com/watch?v=ovUWr53GEs0 tu przykład co można z 2.8. (jeden vanos) ale to kosztuje duuuuuuuuuuuuuuuużo ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Walki schricka za gruby $ i tylko 217 koni?
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
do tego projektu też przerabiałem kolektor
![]() ![]() jak byś chciał to jestem z łódzkiego i interesuje się modyfikacją silników wolnossących w bmw , mogę pomóc w paru kwestiach , również przerabiam kolektory pod m52TU moge też zamontować oraz wystroić , zmienić wałki na te z m54b30 itp... kwestia chęci ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
M52B28 z kolektorem M50B25 wypluwa takie wyniki...
Czaq głowica M52Tub z kolektorem M54 ma taki sam potencjał jak M52 z ssącym od M50. Dlatego uważam że jak na schricka i inne mody to słaby wynik. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 09 November 2008 ![]() |
Najbardziej opłacalną modyfikacją Z3 2.8 jest swap na M54B30. Pozdrawiam
-------------------- BMW D1 GARAGE Bolesławiec 500456769 www.facebook.com/d1garage
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Na ile mozna realnie zmodzic wolnossace 3,0i.
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
N52B30 miał warianty od 218 do 272KM. Może swap na takie cuś? Aha angielska wiki podaje że różnice w mocach osiągano dzięki różnym kolektorom i oprogramowaniu ECU. Takie różnice wydają się mi trochę nierealne ale może ktoś z forum wie o tych jednostkach więcej i się wypowie. Albo czy kolektor z wersji 272KM by podszedł do M52?
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Swap na N52 wydaje mi sie kosztowo podobny, a znacznie trudniejszy w wykonaniu niż na S50.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Moze standardowe mody takie jak wydech dolot, ewentualnie obróbka głowicy i jakies strojenie. Ciekawe czy doszłoby sie pod 260 ps
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: ZPL ![]() |
Podepnę pytanie pod temat, dlaczego swap jest najlepszym rozwiazaniem? Pytam bo swoje z3qp również planuje dokoksowac. Czy M52tu jest na tyle nie rozwojowe/usterkowe że potrzebny jest swap? Szukalem jakiegoś pomyslu na uturbienie, nie wiele jest opisanych m52tu z turbo. Jak ktos zna jakies za/przeciw w uturbianiu m52tu bylbym wdzieczny.
-------------------- "Freude am Fahren"
Z3 coupe 320d Z3 coupe |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
aluminiowy blok ? ew na bloku z m50 mozna myslec
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Moze standardowe mody takie jak wydech dolot, ewentualnie obróbka głowicy i jakies strojenie. Ciekawe czy doszłoby sie pod 260 ps Jeszce wałki schricka i przy nowym osprzęcie silnika, który w m54 jest głównym powodem nie trzymania mocy może dałoby radę atakować 270-280KM? Tyle, że takie dłubanie m54 to 10k, a może nawet więcej i pojawia się kusząca wizja s54, którego swapy chodzą +/- 12-14k pln i koło się zamyka. Nie ukrywam, że niecierpliwie czekam aż ktoś się u nas weźmie za m54, bo na starcie w teorii jest 40KM więcej i możliwość spięcia ze skrzynią 6b... A skoro b28 wychodzą po modach na 260-270KM, to może m54 dałoby radę dłubnąć na poziom 290KM w n/a?? N52B30 miał warianty od 218 do 272KM. Może swap na takie cuś? Aha angielska wiki podaje że różnice w mocach osiągano dzięki różnym kolektorom i oprogramowaniu ECU. Takie różnice wydają się mi trochę nierealne ale może ktoś z forum wie o tych jednostkach więcej i się wypowie. Albo czy kolektor z wersji 272KM by podszedł do M52? ![]() Kolektor na 99% nie podejdzie, a nawet jeśli to rzeźbienia byłoby co nie miara, więc lepiej pakować itb z s50... Ja w pl nie widziałem swapa do budy e36 żadnego silnika serii n52... -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:07 |