Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW Z3 Coupe 2.8 - co i jak na początek?
_asmo_
post Wed, 07 Jan 2015 - 21:24
Post #1


User
Dołączył: Fri, 10 December 2010





W temacie bmw jestem kompletnie zielony, ale od dwóch lat posiadam z3 coupe 2.8 z silnikiem jak podaje dekoder M52/TU
Powoli zaczyna mi trochę brakować mocy, dlatego mam pytanie co i jak w miarę tanio i szybko zmienić, zeby auto zyskalo pare koni?
najlepiej jakby ktos mi napisal po kolei co i jak albo wkleil gotowe juz czesci do zakupu smile.gif
Technicznie auto jest w bdb stanie, wiekoszosc czesci eksploatacyjnych wymieniona, bo woz stal nie ruszany przez 5 lat...
Pozdro i prosze o konkretna pomoc wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 07 Jan 2015 - 21:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
E30 owner
post Thu, 08 Jan 2015 - 09:02
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Kolektor dolotowy z m50b25NV (non Vanos), Lekkie jednomasowe koło zamachowe z m50 lub z m20. To są rzeczy które dadzą odczuwalną różnicę na plus, nie kosztują majątku, więc szukaj w tym kierunku. Później albo wrzucasz "emkę", albo V'kę albo turbisz, bo nic innego nie da wymiernych korzyści kasa/czas/efekty.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 08 Jan 2015 - 10:15
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(_asmo_ @ Wed, 07 Jan 2015 - 21:24) *
W temacie bmw jestem kompletnie zielony...

Bezpieczniej będzie żebyś nic tam nie dłubał, bo efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
Ewentualnie zlecić komuś, kto ma wiedzę i doświadczenie w tym co robi.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rom089
post Thu, 08 Jan 2015 - 10:46
Post #4


User
Dołączył: Wed, 18 March 2009





do tego kolektor z m50 do m52 bi vanos nie podejdzie wink.gif bo w m52 na bi vansosie jest głowica taka jak m54 inne kanały i mocowanie kolektora bez rzeźby nie da rady wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_asmo_
post Thu, 08 Jan 2015 - 10:56
Post #5


User
Dołączył: Fri, 10 December 2010





Sam tego nie bede robil, chyba ze jakies elementy pasuja p&p smile.gif
o tym kolektorze wlasnie jak szukalem jedni pisali, ze pasuje z tego m50, a inni ze z m54...
chyba ze polecicie kogos z lodzkiego/slaskiego gdzie moglbym to zrobic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 08 Jan 2015 - 11:07
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Do M52 po drobnych modach (spawanie albo adapter) pasuje kolektor z M50B25. Do M52TU też po modach pasuje kolektor z M54B30.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KonradGT
post Thu, 08 Jan 2015 - 12:50
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 29 September 2010
Skąd: Warszawa





Kolektory M50B25 czy to Vanos czy nie są te same, nie wiem czemu kolega tam wyżej tak naciska na tego Non Vanosa wink.gif

Z M52TU jest taki motyw, że można mu sondy lambda odłączyć i nie wpada w żaden tryb awaryjny i nie pali 20+ tylko jedzie na podstawowej mapie. Dorzucić do tego ecumastera, lekki zamach, lekkie koło pasowe, kolektor M54B30, dolot i wydech i już można to dźwignąć. Na bmw-sport jest bodaj M52TUB25 i kolega ma ponad 200koni mocno.


--------------------
E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Thu, 08 Jan 2015 - 13:00
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





do tu kolektor z m54b25 lub bardziej polecany m54b30 na allegro gościu sprzedaje już przerobiony.
można brać nie przerobiony i przejściówkę sobie zrobić.
najmniejsza rzeźba, bo disa tam przecież jest. do m50 nie ma jak disy wsadzić.
wałki tak samo z b30 po małej przeróbce. lub poszukać jakiś shrick (czy jak tam się to pisze)
to są najczęściej powtarzane metody na podniesienie mocy.

https://www.youtube.com/watch?v=ovUWr53GEs0 tu przykład co można z 2.8. (jeden vanos) ale to kosztuje duuuuuuuuuuuuuuuużo wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Thu, 08 Jan 2015 - 16:30
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Zacznij od regeneracji Vanosa i sprawdzenia, ew. ustawienia rozrządu.
CYTAT(KonradGT @ Thu, 08 Jan 2015 - 11:50) *
Na bmw-sport jest bodaj M52TUB25 i kolega ma ponad 200koni mocno.

WojtekSzychta? U niego jeszcze wałki Schricka siedzą i sporo innych modów. A koni nie jest mocno ponad 200, bo 17.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 08 Jan 2015 - 17:50
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Walki schricka za gruby $ i tylko 217 koni?


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czaqqR
post Thu, 08 Jan 2015 - 22:22
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 June 2012





do tego projektu też przerabiałem kolektor smile.gif 217 hp względem 176 w serii jest to niezły wynik , głowica w m52tu wnosi niezłe restrykcje przez nastawienie koncernu bmw na jak najlepszej emisje spalin i ekonomię dlatego tez na tylu sie zatrzymało , porting zrobi robote , poza tym kto kiedyś widział i porównywał to wie... smile.gif

jak byś chciał to jestem z łódzkiego i interesuje się modyfikacją silników wolnossących w bmw , mogę pomóc w paru kwestiach , również przerabiam kolektory pod m52TU moge też zamontować oraz wystroić , zmienić wałki na te z m54b30 itp... kwestia chęci biggrin.gif spokojnie można coś ugrać względem serii ale jak byś chciał coś więcej to pisz na PW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 08 Jan 2015 - 23:03
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





M52B28 z kolektorem M50B25 wypluwa takie wyniki...
Czaq głowica M52Tub z kolektorem M54 ma taki sam potencjał jak M52 z ssącym od M50. Dlatego uważam że jak na schricka i inne mody to słaby wynik.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
d1diesel
post Fri, 16 Jan 2015 - 18:49
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 09 November 2008





Najbardziej opłacalną modyfikacją Z3 2.8 jest swap na M54B30. Pozdrawiam


--------------------
BMW D1 GARAGE Bolesławiec 500456769 www.facebook.com/d1garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Sat, 17 Jan 2015 - 17:28
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Na ile mozna realnie zmodzic wolnossace 3,0i.


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Sat, 17 Jan 2015 - 19:23
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





N52B30 miał warianty od 218 do 272KM. Może swap na takie cuś? Aha angielska wiki podaje że różnice w mocach osiągano dzięki różnym kolektorom i oprogramowaniu ECU. Takie różnice wydają się mi trochę nierealne ale może ktoś z forum wie o tych jednostkach więcej i się wypowie. Albo czy kolektor z wersji 272KM by podszedł do M52? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 17 Jan 2015 - 19:59
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Swap na N52 wydaje mi sie kosztowo podobny, a znacznie trudniejszy w wykonaniu niż na S50.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Sat, 17 Jan 2015 - 20:32
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Moze standardowe mody takie jak wydech dolot, ewentualnie obróbka głowicy i jakies strojenie. Ciekawe czy doszłoby sie pod 260 ps


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dfans
post Sat, 17 Jan 2015 - 21:01
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 04 January 2009
Skąd: ZPL





Podepnę pytanie pod temat, dlaczego swap jest najlepszym rozwiazaniem? Pytam bo swoje z3qp również planuje dokoksowac. Czy M52tu jest na tyle nie rozwojowe/usterkowe że potrzebny jest swap? Szukalem jakiegoś pomyslu na uturbienie, nie wiele jest opisanych m52tu z turbo. Jak ktos zna jakies za/przeciw w uturbianiu m52tu bylbym wdzieczny.


--------------------
"Freude am Fahren"
Z3 coupe
320d
Z3 coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Sat, 17 Jan 2015 - 21:13
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





aluminiowy blok ? ew na bloku z m50 mozna myslec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Sat, 17 Jan 2015 - 21:26
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(tdik @ Sat, 17 Jan 2015 - 20:32) *
Moze standardowe mody takie jak wydech dolot, ewentualnie obróbka głowicy i jakies strojenie. Ciekawe czy doszłoby sie pod 260 ps


Jeszce wałki schricka i przy nowym osprzęcie silnika, który w m54 jest głównym powodem nie trzymania mocy może dałoby radę atakować 270-280KM?

Tyle, że takie dłubanie m54 to 10k, a może nawet więcej i pojawia się kusząca wizja s54, którego swapy chodzą +/- 12-14k pln i koło się zamyka.

Nie ukrywam, że niecierpliwie czekam aż ktoś się u nas weźmie za m54, bo na starcie w teorii jest 40KM więcej i możliwość spięcia ze skrzynią 6b... A skoro b28 wychodzą po modach na 260-270KM, to może m54 dałoby radę dłubnąć na poziom 290KM w n/a??

CYTAT(duct tape @ Sat, 17 Jan 2015 - 19:23) *
N52B30 miał warianty od 218 do 272KM. Może swap na takie cuś? Aha angielska wiki podaje że różnice w mocach osiągano dzięki różnym kolektorom i oprogramowaniu ECU. Takie różnice wydają się mi trochę nierealne ale może ktoś z forum wie o tych jednostkach więcej i się wypowie. Albo czy kolektor z wersji 272KM by podszedł do M52? wink.gif


Kolektor na 99% nie podejdzie, a nawet jeśli to rzeźbienia byłoby co nie miara, więc lepiej pakować itb z s50...

Ja w pl nie widziałem swapa do budy e36 żadnego silnika serii n52...


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:07