Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW M5 czy Maserati Quattroporte
Marcin J
post Fri, 04 Jun 2010 - 16:11
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko





Niedawno podjąłem decyzję o zmianie auta i padło na BMW M5 E60. I tak podczas przeglądania ogłoszeń natrafiłem na Maserati, która jak się okazało mieści się w budżecie.
Chodzi konkretnie o ten egzemplarz:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13482660

Ale teraz pytanie czy wogóle jest się nad czym zastanawiać? Przecież Maserati będzie sporo wolniejsze (-100 KM + 200 kg), do tego dochodzą problemy z serwisowaniem (chyba nie ma przedstawicielstwa w PL) i pewnie awaryjnością. No właśnie czy to są awaryjne auta?
Ten konkretny egzemplarz ma skrzynię duoselect, która podobno była mało kulturalna a do tego wcale nie szybka, dlatego w młodszych egzemplarz jest już konwencjonalny automat ZF. Czy duoselect jest rzeczywiście słabym ogniwem?

Moe ktoś miał bliższą styczność z BMW i Maserati i coś dopowie w temacie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 04 Jun 2010 - 16:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 04 Jun 2010 - 16:26
Post #2









FilipN jezdzi Maserati, ale dawno go chyba na forum nie bylo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 04 Jun 2010 - 16:41
Post #3


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





A co ma być, bo Filipa Maserati widuję mniejwięcej równie często jak on?
Maseraka serwisuje się w W-wie, tyle że a) trwa to makabrycznie długo, choć warsztat wie co robi, b) kosztuje zawsze więcej niż estymacja.
Zawieszenie w QP jest super, IMO lepsze niż w E60, ale całe auto jest spokojniejsze. Nie tylko dlatego, że ma 100KM mniej, ono jest po prostu innym sposobem na (dość) szybkie jeżdżenie.
Układ kierowniczy w QP prawie tak dobry jak w BMW. Hamulce spoko. Skrzynia super, prowadzenie i rozkład mas nawet kapkę ładniej niż w M5 zrobione. Wnętrze - no trudno. Włoskie jest skrajnie inne niż niemieckie.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin J
post Fri, 04 Jun 2010 - 16:52
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko





Wojtku, skrzynia super ale która? ZF czy DuoSelect?

Czyli rozumiem, że nie ma co się bać Maserati?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 04 Jun 2010 - 17:25
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Filip ma w swoim aucie Cambiocorsę, Duoselect to jej następna wersja.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Mon, 07 Jun 2010 - 17:20
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





M5 jest szybsze, mniej problematyczne w serwisowaniu (chociaż słyszy się o padających skrzyniach), mniej tracące na wartości, Maserati to legenda i b. rzadkie auto na naszych drogach.ALE.bedziesz sie bardziej wyróżniał, będzie gorzej z serwisem i stracisz na tym aucie po 3 latach strasznie dużo dukatów. Taka jest cena wyjątkowości, ja bym nie szukał kłopotów i brał M5 (ostatnio mnie objechało takie od 3 biegu, Emka ciągnie jak wsciekła) to jest b. szybkie auto na codzien (12,5 na 1/4 mili...) Brałbym M5.


--------------------
Męczennik od elektryków :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Mon, 07 Jun 2010 - 19:04
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Ja również wybrałbym M5 ale w manualu.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12149302
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Mon, 07 Jun 2010 - 20:55
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Manual tylko z USA?


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin s.
post Mon, 07 Jun 2010 - 21:02
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 22 February 2006
Skąd: Poznań





Tak, ale tą sztuke bym dobrze obwąchał - najlepiej od razu do ASO na sprawdzenie od kół po dach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
celinskip
post Mon, 07 Jun 2010 - 21:07
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: Lublin





Jak USA to dziwne ze nie ma zegarow USA tylko EU...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin J
post Mon, 07 Jun 2010 - 21:22
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko





Tą sztukę od razu odpuszczam. Nie jest napisane że bezwypadkowa, cena zbyt atrakcyjna i do tego najprawdopodobniej z USA.

Jutro jadę obejrzeć Maserati i Lexusa IS-F.
Ale generalnie skłaniam się ku M5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Mon, 07 Jun 2010 - 21:36
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





IS-F będzie piękny ale moze zastanowisz się nad CLS55


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin J
post Mon, 07 Jun 2010 - 21:41
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko





Z Mercedesa to ewentualnie C63AMG, ale nic ciekawego w ofertach nie widzę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Tue, 08 Jun 2010 - 12:18
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(Szydło @ Mon, 07 Jun 2010 - 19:04) *
Ja również wybrałbym M5 ale w manualu.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12149302

A dlaczego rekomendujesz manual ? Wiesz jakie ograniczenia ma manual w porównaniu do automatu ?

A odpowiadając na temat, z tych dwóch samochodów, jako szybkie GT zdecydowanie maserak - jechałem quattroporte na trasie Berlin Szczecin ok 2 lata temu i byłem zakochany w tym aucie, jakości wykończenia, wyciszenia. Pewnie na torze też daje rade, ale choć mineło sporo czasu nadal uważam, że to dwa na wskroś różne samochody.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Tue, 08 Jun 2010 - 12:20
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(prnit @ Mon, 07 Jun 2010 - 17:20) *
M5 jest szybsze, mniej problematyczne w serwisowaniu (chociaż słyszy się o padających skrzyniach),

Padających sprzęgłach/dwumasach - u mnie 46k nalotu od jakiejś babki która toru pewnie na oczy nie widziała, i zestaw do wymiany. Same skrzynie biegów uściślając, nie słyszałem, żeby padały.
Padają/padały pompy wspomagania kierownicy - jest na to poprawka już, zależy czy ktoś był na recallu czy nie był.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Tue, 08 Jun 2010 - 12:29
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Spotkałem się kiedyś z jednym QP. Fajny wóz, ale zestawianie jej z M5 to jak porównywanie Jenny Jamison z Megane Fox. I to i to robi to samo, ale kazde na inny sposób. Mnie w QP odrzuca wnetrze. Materiały super, ale ergonomia i styl zbyt odpustowy. Poza tym technologiczny koszmar. Jest jeden człowiek w PL co to w miare ogarnia.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 08 Jun 2010 - 12:38
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(ryczko100 @ Tue, 08 Jun 2010 - 12:18) *
A dlaczego rekomendujesz manual ? Wiesz jakie ograniczenia ma manual w porównaniu do automatu ?


?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Tue, 08 Jun 2010 - 13:18
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Brak możliwosci kompletnego wyłączenia dtc, skrzynia zabezpieczoan jest przed przegrzaniem i ucina paliwo na torze i sprzęgło wcale nie jeździ dłużej jak na smg...
Inne przełożenia dyfra o prędkości zmiany biegów nie wspominając.

Chyba, że powyższe stanowi dużą zaletę dla kogoś to kwestia indywidualna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 08 Jun 2010 - 13:28
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Z dużych wysokoobrotowych limuzyn jeszcze jest Audi S8 V10 - moim zdaniem fajne rozwiązanie na auto do jazdy na codzień.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 08 Jun 2010 - 15:40
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(ryczko100 @ Tue, 08 Jun 2010 - 13:18) *
Brak możliwosci kompletnego wyłączenia dtc, skrzynia zabezpieczoan jest przed przegrzaniem i ucina paliwo na torze i sprzęgło wcale nie jeździ dłużej jak na smg...
Inne przełożenia dyfra o prędkości zmiany biegów nie wspominając.

A jak sprawa wygląda na ulicy? Czy SMG jest szybsze?
I pomijając czas zmiany biegu odczułeś, że przy manualnej skrzyni auto lepiej ciągnie? Czy SMG w M5 po prostu niweluje różnicę która jest w starszych modelach aut konfrontując MT i AT i tutaj obie mają takie same straty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 04:55