BMW M5 czy Maserati Quattroporte |
BMW M5 czy Maserati Quattroporte |
Fri, 04 Jun 2010 - 16:11
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko |
Niedawno podjąłem decyzję o zmianie auta i padło na BMW M5 E60. I tak podczas przeglądania ogłoszeń natrafiłem na Maserati, która jak się okazało mieści się w budżecie.
Chodzi konkretnie o ten egzemplarz: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13482660 Ale teraz pytanie czy wogóle jest się nad czym zastanawiać? Przecież Maserati będzie sporo wolniejsze (-100 KM + 200 kg), do tego dochodzą problemy z serwisowaniem (chyba nie ma przedstawicielstwa w PL) i pewnie awaryjnością. No właśnie czy to są awaryjne auta? Ten konkretny egzemplarz ma skrzynię duoselect, która podobno była mało kulturalna a do tego wcale nie szybka, dlatego w młodszych egzemplarz jest już konwencjonalny automat ZF. Czy duoselect jest rzeczywiście słabym ogniwem? Moe ktoś miał bliższą styczność z BMW i Maserati i coś dopowie w temacie? |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 04 Jun 2010 - 16:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_k-meal_* |
Fri, 04 Jun 2010 - 16:26
Post
#2
|
|
FilipN jezdzi Maserati, ale dawno go chyba na forum nie bylo.
|
|
|
Fri, 04 Jun 2010 - 16:41
Post
#3
|
|
test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd |
A co ma być, bo Filipa Maserati widuję mniejwięcej równie często jak on?
Maseraka serwisuje się w W-wie, tyle że a) trwa to makabrycznie długo, choć warsztat wie co robi, b) kosztuje zawsze więcej niż estymacja. Zawieszenie w QP jest super, IMO lepsze niż w E60, ale całe auto jest spokojniejsze. Nie tylko dlatego, że ma 100KM mniej, ono jest po prostu innym sposobem na (dość) szybkie jeżdżenie. Układ kierowniczy w QP prawie tak dobry jak w BMW. Hamulce spoko. Skrzynia super, prowadzenie i rozkład mas nawet kapkę ładniej niż w M5 zrobione. Wnętrze - no trudno. Włoskie jest skrajnie inne niż niemieckie. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Fri, 04 Jun 2010 - 16:52
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko |
Wojtku, skrzynia super ale która? ZF czy DuoSelect?
Czyli rozumiem, że nie ma co się bać Maserati? |
|
|
Fri, 04 Jun 2010 - 17:25
Post
#5
|
|
test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd |
Filip ma w swoim aucie Cambiocorsę, Duoselect to jej następna wersja.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 17:20
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice |
M5 jest szybsze, mniej problematyczne w serwisowaniu (chociaż słyszy się o padających skrzyniach), mniej tracące na wartości, Maserati to legenda i b. rzadkie auto na naszych drogach.ALE.bedziesz sie bardziej wyróżniał, będzie gorzej z serwisem i stracisz na tym aucie po 3 latach strasznie dużo dukatów. Taka jest cena wyjątkowości, ja bym nie szukał kłopotów i brał M5 (ostatnio mnie objechało takie od 3 biegu, Emka ciągnie jak wsciekła) to jest b. szybkie auto na codzien (12,5 na 1/4 mili...) Brałbym M5.
-------------------- Męczennik od elektryków :)
|
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 19:04
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY |
Ja również wybrałbym M5 ale w manualu.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12149302 |
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 20:55
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk |
Manual tylko z USA?
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 21:02
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 February 2006 Skąd: Poznań |
Tak, ale tą sztuke bym dobrze obwąchał - najlepiej od razu do ASO na sprawdzenie od kół po dach
|
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 21:07
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 18 November 2004 Skąd: Lublin |
Jak USA to dziwne ze nie ma zegarow USA tylko EU...
-------------------- |
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 21:22
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko |
Tą sztukę od razu odpuszczam. Nie jest napisane że bezwypadkowa, cena zbyt atrakcyjna i do tego najprawdopodobniej z USA.
Jutro jadę obejrzeć Maserati i Lexusa IS-F. Ale generalnie skłaniam się ku M5. |
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 21:36
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice |
IS-F będzie piękny ale moze zastanowisz się nad CLS55
-------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
Mon, 07 Jun 2010 - 21:41
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko |
Z Mercedesa to ewentualnie C63AMG, ale nic ciekawego w ofertach nie widzę...
|
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 12:18
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa |
Ja również wybrałbym M5 ale w manualu. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12149302 A dlaczego rekomendujesz manual ? Wiesz jakie ograniczenia ma manual w porównaniu do automatu ? A odpowiadając na temat, z tych dwóch samochodów, jako szybkie GT zdecydowanie maserak - jechałem quattroporte na trasie Berlin Szczecin ok 2 lata temu i byłem zakochany w tym aucie, jakości wykończenia, wyciszenia. Pewnie na torze też daje rade, ale choć mineło sporo czasu nadal uważam, że to dwa na wskroś różne samochody. |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 12:20
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa |
M5 jest szybsze, mniej problematyczne w serwisowaniu (chociaż słyszy się o padających skrzyniach), Padających sprzęgłach/dwumasach - u mnie 46k nalotu od jakiejś babki która toru pewnie na oczy nie widziała, i zestaw do wymiany. Same skrzynie biegów uściślając, nie słyszałem, żeby padały. Padają/padały pompy wspomagania kierownicy - jest na to poprawka już, zależy czy ktoś był na recallu czy nie był. |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 12:29
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Spotkałem się kiedyś z jednym QP. Fajny wóz, ale zestawianie jej z M5 to jak porównywanie Jenny Jamison z Megane Fox. I to i to robi to samo, ale kazde na inny sposób. Mnie w QP odrzuca wnetrze. Materiały super, ale ergonomia i styl zbyt odpustowy. Poza tym technologiczny koszmar. Jest jeden człowiek w PL co to w miare ogarnia.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 12:38
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
|
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 13:18
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa |
Brak możliwosci kompletnego wyłączenia dtc, skrzynia zabezpieczoan jest przed przegrzaniem i ucina paliwo na torze i sprzęgło wcale nie jeździ dłużej jak na smg...
Inne przełożenia dyfra o prędkości zmiany biegów nie wspominając. Chyba, że powyższe stanowi dużą zaletę dla kogoś to kwestia indywidualna. |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 13:28
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
Z dużych wysokoobrotowych limuzyn jeszcze jest Audi S8 V10 - moim zdaniem fajne rozwiązanie na auto do jazdy na codzień.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Tue, 08 Jun 2010 - 15:40
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Brak możliwosci kompletnego wyłączenia dtc, skrzynia zabezpieczoan jest przed przegrzaniem i ucina paliwo na torze i sprzęgło wcale nie jeździ dłużej jak na smg... Inne przełożenia dyfra o prędkości zmiany biegów nie wspominając. A jak sprawa wygląda na ulicy? Czy SMG jest szybsze? I pomijając czas zmiany biegu odczułeś, że przy manualnej skrzyni auto lepiej ciągnie? Czy SMG w M5 po prostu niweluje różnicę która jest w starszych modelach aut konfrontując MT i AT i tutaj obie mają takie same straty? |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 04:55 |