![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Witam.
Proszę o jakieś alternatywy dla BMW F10 528i (3.0) lub 530D. Rocznik 2010+, spalanie podobne, podobna klasa, suv też może być. VW odpada. Jak wygląda eksploatacja E klasy? Wszystkie mają air matic? Moze Opel Insignia 2.0 Turbo? Aktualnie mamy 530d e60 za Odrą, dlatego wszystkie DPF itp muszą być, wiadomo jak wyglada sytuacja z nowymi dieslami dlatego wolałbym uniknać następnego aczkolwiek w naszej okolicy mało jest trzylitrowych benzyn. -------------------- JZA80
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 09 February 2007 ![]() |
F10 3 litrowy diesel niezależnie czy 525d czy 530d to dobry wybór ale wszystko zależy od przebiegu i serwisu , Longlife raczej w tym nie pomaga a wtryski i turbo zawsze mogą się poddać.
F10 523i/528i ( to ten sam motor N53 różniący się tylko softem ) czasem miewał problemy z panewkami , ale nikt z serwisu nie był w stanie podać przyczyny. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Ostro, nie słyszałem o problemach z panewkami, a 528 r4 warte to coś?
Auto miałoby ok 100tys km, pewnie byłoby po 3 serwisach olejowych ![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 17 February 2014 Skąd: Tarnów ![]() |
Tutaj możesz coś poczytać o f10 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=118632&hl=
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 09 February 2007 ![]() |
Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy 528i 3.0R6 a 2.0R4t , to zdecydowanie ten pierwszy motor .
Po pierwsze dżwięk , po drugie łatwiej zapanować nad spalaniem , w szczególności w trasie i jest to opinia potwierdzona przez sprzedawcę tych aut. Co do panewek w R6 to widziałem dwa takie przypadki w niezależnym serwisie , co do N20 chodzą słuchy o problemach z rozrządem i pompą oleju ale ASO do niczego się nie przyznaje. Z tego co widziałem , ładne 528i R6 z 2011r. można kupić w granicach 25ojro , ewentualnie 523i z mniejszym przebiegiem i wgrać soft z 528i i raczej w tym kierunku bym szedł. Ewentualnie jako alternatywa jakieś Volvo S80 , komfort i prowadzenie przyzwoite , awaryjność też niska jedyno co to FWD...chyba że skupić się na D5 AWD albo 2.5T AWD. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Wiem, że to trochę niepoważne powoływać się na AutoŚwiat, ale... był tam test długodystansowy (100 tys. km) F10 528i. Po tym dystansie głowica miała mikropęknięcia. Co ciekawe, 528i (wraz ze 130i) dzierży prestiżowe pierwsze miejsce w długodystansowych testach AŚ (mimo tej niewątpliwej wpadki), ponieważ oceny są przyznawane na podstawie punktów ujemnych (otrzymywanych za nieplanowane wizyty w serwisie), a mikropęknięcia głowicy wyszły dopiero po rozbiórce, a dodatkowo BMW powiedziało, że to nic poważnego..
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Panewki padały same z siebie? Czy ch.jowy olej/brak wymiany oleju? Pracuje w warsztacie i dosyć czesto zdażają sie ludzie ktorzy napierdal@ją po 40 tys od wymiany do wymiany ...
Insygnie fajne są ale spalanie bardzo duże a osiągi przeciętne 523 i 528 naprawdę różnią się tylko softem? Aż trudno uwierzyć w 50 konną różnice w wolnossaku za sprawą samego softu ![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
nowe 523 i 528 to chyba nie sa wolnossaki
edit: sprawdzilem i na wiki podaja ze 523 to faktycznie wolnossak a 528 byly 2 wersje? 523i[1] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 12,0:1 204 KM (150 kW) przy 6100 obr/min 270 Nm przy 1500-4250 obr/min 7,9 s 238 km/h 528i R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo wtrysk bezpośredni 10,0:1 245 KM (180 kW) przy 5000-6500 obr/min 350 Nm przy 1250-4800 obr/min 6,2 s 250 km/h 528i[2] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 12,0:1 258 KM (190 kW) przy 6600 obr/min 310 Nm przy 2600-5000 obr/min 6,6 s 250 km/h |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 17 February 2014 Skąd: Tarnów ![]() |
Z tego co widzę na realoem to raczej osprzęt silnika się różni w przypadku 523i i 528i , napewno kolektor ssący jest inny tzn. ma inny numer http://goo.gl/tsUtAi http://goo.gl/zh1AUE. Prędzej bym uwierzył że 530i to jest to samo co 528i ale tam tak samo osprzęt jest inny.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Bede szukal 528 tego 3 litrowego, orientuje sie ktos jakie to ma mniej wiecej spalanie w miescie i na trasie? Miasto bez szalenstw max 80, trasa do 160.
Sorki za brak Polskich znakow ale pisze z kompa firmowego. -------------------- JZA80
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:10 |