Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW E39 4.4 V8 vs B10 Alpina.
ABRAM
post Mon, 23 Jan 2012 - 13:28
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 September 2007
Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie





Koledzy jakie są różnice mechaniczne, silnikowe ww modeli??

seria ma 286 KM, alpina 347 KM.

Mam takie autko do kupienia w perfekt stanie wizualnym, coś jest uszkodzone w silniku. Więcej będę wiedział pod koniec tygodnia.
Czy ciężko dostać części silnikowe do Alpiny B10??
Z góry THX za odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 Jan 2012 - 13:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ryczko100
post Mon, 23 Jan 2012 - 13:45
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Dostępne bez problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yanaki
post Mon, 23 Jan 2012 - 17:07
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 22 February 2005
Skąd: Warszawa





cześci do Alpiny raczej niedostepne w PL, przerabiałem to już kilka lat temu ze swoją, sprawdź, na czym polega usterka silnika i przez zakupem wyceń koszty naprawy, bo same części mogą przekroczyć wartość samochodu, nie wiem, jak teraz, ale kilka lat temu nikt (z uwzglednieniem dealera) nie sprowadzał czesci do Alpiny


--------------------
dostałem drugą szansę :-)))...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 23 Jan 2012 - 17:31
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





dokładnie , z czesciami silnikowymi do alpiny może być problem, jak juz to tylko aso a tam ceny zapewne będą malo przystępne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yanaki
post Mon, 23 Jan 2012 - 18:22
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 22 February 2005
Skąd: Warszawa





ale nie w polskim aso


--------------------
dostałem drugą szansę :-)))...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lennypl
post Mon, 23 Jan 2012 - 18:30
Post #6


User
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Gdańsk





Ten silnik "opracowany" przez Alpinę (4.6, dobrze patrzę? ) nie był przypadkiem stosowany potem w "zwykłych" beemkach (pierwsze X5) ? To powinno rozwiązać problem z częściami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 23 Jan 2012 - 18:42
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





to nie są te same silniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yanaki
post Mon, 23 Jan 2012 - 18:42
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 22 February 2005
Skąd: Warszawa





nie, to inna konstrukcja


--------------------
dostałem drugą szansę :-)))...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ABRAM
post Mon, 23 Jan 2012 - 19:59
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 September 2007
Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie





Dzięki za odpowiedzi.
Będę jutro wiedział co mniej więcej jest z silnikiem i postaram się zrobić kosztorys.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 23 Jan 2012 - 21:33
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Auto masz z jakiegoś pewnego źródła?
Zorientuj się najpierw czy to faktycznie aplina czy tylko ma kit od alpiny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ABRAM
post Tue, 24 Jan 2012 - 09:50
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 September 2007
Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie





Alpina na 100%.
Wszystko ori, wszystko w brief wpisane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 24 Jan 2012 - 09:59
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Zobacz na kompa czy jest naklejka apliny wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Tue, 24 Jan 2012 - 10:06
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





wystarczy zerknąć w dowód rej. wink.gif albo na kielich z przodu - Alpiny mają nabite inne nr VIN. Daj znac co z tym silnikiem - może sie uda coś wykombinować
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koki
post Tue, 24 Jan 2012 - 11:11
Post #14


User
Dołączył: Fri, 09 February 2007





Alpina B10 V8 4.6 a póżniej 4.8 to ten sam silnik co w X5 E53 4,6is ,a następnie 4,8is.
Części bez problemu dostępne w ASO BMW , znajomy przerabiał remont głowicy w B10 4,6 i wszystko brał z ASO BMW po VINie z X5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dray
post Fri, 02 Mar 2012 - 09:28
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 19 January 2005





Silnik z Alpiny B10 V8 4.6 to rzeczywiście ten sam motor co w X5 4.6is, choć też nie do końca. Bo na początku te motory w Alpinie nie miały vanosa - oznaczenie silnika F3, a z vanosem F4.

Silnik z Alpiny B10 V8S 4.8 nie ma natomiast nic wspólnego z motorem z X5 4.8is. Ten silnik w X5 to już N62, natomiast w Alpinie jest to nadal rozwinięcie M62 - oznaczenie motoru wg Alpiny F5. BMW też użyło ten silnik, ale w modelu Z8 i tylko na rynek USA.

Awarie silników w Alpinach B10V8 wynikają z wadliwej uszczelki pod głowicami. Nie są w pełni metalowe i z czasem kończy się to przedmuchem między cylindrami, a to w 95% przypadków prowadzi w końcu do wypalenia dziury bloku miedzy sąsiednimi cylindrami. Zakup nowego bloku jest nieopłacalny. Alpina zaleca wymianę tych uszczelek, na dostęne w ASO BMW z X5 4.6is.

Tak to wygląda:
http://www.klinika-bmw.pl/feat/wadliwe-usz...-alpina-b10-v8/

Jeśli chodzi o różnice mięszy motorem Alpiny a zwykłym 4.4 to przede wszystkim: blok, tłoki, wał, wałki. Osprzęt jest identyczny.


--------------------
ALPINA B10 V8 #282
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Tue, 11 Sep 2012 - 19:17
Post #16


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Wiem,ze odgrzewam kotletam,ale czy jest jakas roznica w glowicach alpiny 4.8 lub 4.6, odnosnie m62 4.4? Walki sa inne,ale czy kanaly dolotowe sa wieksze lub kanaly zaworowe albo same zawory i czy warto zmieniac z ktoregos motoru do 4.4? Jesli nie ma sensu to moze walki podpasuja? C warto wrzucic z tego silnika ale nie wal,korby i tloki,chyba ze sa kute. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dray
post Thu, 13 Sep 2012 - 09:42
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 19 January 2005





4.6 w stosunku do 4.4 różni się średnicą cylindra.W 4.6 jak i 4.8 jest to 93mm. Dlatego lekkich tłoków z Alpiny nie przełożysz do 4.4.


Co do różnic 4.4 i 4.6. Na pewno sa inne wałki i wał korbowy. Wałków nie mierzyłem bo nie było jak, ale wał jest np 1,5kg lżejszy od standardowego z BMW.

Różnice w częściach głowicy (części różne w stosunku do 4.4):


Co do różnic w samej głowicy to nie odpowiem, ale myślę że nie odstawiają lipy i przechodzą ręczną obróbkę, są nawet ręcznie ponumerowane:


Na pewno warto wrzucić soft z Alpiny (silnik i skrzynia). Różnica jest widoczna szczególnie na automacie.


--------------------
ALPINA B10 V8 #282
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Thu, 13 Sep 2012 - 19:28
Post #18


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Walki byc moze udaloby sie wrzucic,ale wtedy jak sie nie myle trzeba nowy program albo caly komp zmienic. Co do walu to czy pasowalby do 4.4? Glowice ineteresuja mnie dlatego,ze moga miecwieszke kanaly dolotowe, a do tego moze i kolekjtor ma wieksze,co daje przyrosty.

Ile kosztuje silnik z alpiny 97-98 bez wanosow i ile moze kosztowac orientacyjnie alpina z tych samych rocznikow,ale w miare zdrowa? Widzialem na mobile za 5290 euro,ale to dosc tanio. U nas ciezko znalezc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dray
post Thu, 13 Sep 2012 - 23:45
Post #19


Rookie
Dołączył: Wed, 19 January 2005





Myślę że wał by pasował, bo skok 4.4 i 4.6 jest taki sam, róznica jest tylko w średnicy cylindra.

Co do silników to w Polsce przez ostatnie 2 lata na allegro była 1 sztuka, sprzedała się do Estonii, cena 10,000zł (rozmawiałem ze sprzedawcą)

Na niemieckim ebayu zdarzają się te silniki w cenach 3500 - 5000 Eur.

Realna cena za Alpinę B10 V8 to minimum te 7-8 tys EUR. Jesli ma jakiś defekt to oczywiście można kupić taniej. Zadbany egzemplarze od 10,000 EUR w górę. Czasem można trafic okazję, ja tak kupiłem jedną po mocnym wypadku za ok 3000 EUR, silnik był wporządku ale to dopiero okazało sie w Polsce bo na miejscu nie było jak odpalić (nie było oleju w silniku z powodu uszkodzonych węży olejowych z okolic filtra). Silnik trafił do kolegi e34.

Co do programu to ja mam softy Alpinowskie do silnika i skrzyni zarówno w wersji z vanosami jak i bez.

Te graty to z tej rozbitej w złotym kolorze?


--------------------
ALPINA B10 V8 #282
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 14 Sep 2012 - 09:31
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A czy taki soft dałby cokolwiek w seryjnym m62b44, czy raczej tylko do podłubanego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 22:30