![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 September 2007 Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie ![]() |
Koledzy jakie są różnice mechaniczne, silnikowe ww modeli??
seria ma 286 KM, alpina 347 KM. Mam takie autko do kupienia w perfekt stanie wizualnym, coś jest uszkodzone w silniku. Więcej będę wiedział pod koniec tygodnia. Czy ciężko dostać części silnikowe do Alpiny B10?? Z góry THX za odpowiedzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Dostępne bez problemu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
cześci do Alpiny raczej niedostepne w PL, przerabiałem to już kilka lat temu ze swoją, sprawdź, na czym polega usterka silnika i przez zakupem wyceń koszty naprawy, bo same części mogą przekroczyć wartość samochodu, nie wiem, jak teraz, ale kilka lat temu nikt (z uwzglednieniem dealera) nie sprowadzał czesci do Alpiny
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
dokładnie , z czesciami silnikowymi do alpiny może być problem, jak juz to tylko aso a tam ceny zapewne będą malo przystępne
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
ale nie w polskim aso
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ten silnik "opracowany" przez Alpinę (4.6, dobrze patrzę? ) nie był przypadkiem stosowany potem w "zwykłych" beemkach (pierwsze X5) ? To powinno rozwiązać problem z częściami.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
to nie są te same silniki
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
nie, to inna konstrukcja
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 September 2007 Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie ![]() |
Dzięki za odpowiedzi.
Będę jutro wiedział co mniej więcej jest z silnikiem i postaram się zrobić kosztorys. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Auto masz z jakiegoś pewnego źródła?
Zorientuj się najpierw czy to faktycznie aplina czy tylko ma kit od alpiny. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 September 2007 Skąd: Sędziszów, świętokrzyskie ![]() |
Alpina na 100%.
Wszystko ori, wszystko w brief wpisane. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zobacz na kompa czy jest naklejka apliny
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
wystarczy zerknąć w dowód rej.
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 09 February 2007 ![]() |
Alpina B10 V8 4.6 a póżniej 4.8 to ten sam silnik co w X5 E53 4,6is ,a następnie 4,8is.
Części bez problemu dostępne w ASO BMW , znajomy przerabiał remont głowicy w B10 4,6 i wszystko brał z ASO BMW po VINie z X5. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 19 January 2005 ![]() |
Silnik z Alpiny B10 V8 4.6 to rzeczywiście ten sam motor co w X5 4.6is, choć też nie do końca. Bo na początku te motory w Alpinie nie miały vanosa - oznaczenie silnika F3, a z vanosem F4.
Silnik z Alpiny B10 V8S 4.8 nie ma natomiast nic wspólnego z motorem z X5 4.8is. Ten silnik w X5 to już N62, natomiast w Alpinie jest to nadal rozwinięcie M62 - oznaczenie motoru wg Alpiny F5. BMW też użyło ten silnik, ale w modelu Z8 i tylko na rynek USA. Awarie silników w Alpinach B10V8 wynikają z wadliwej uszczelki pod głowicami. Nie są w pełni metalowe i z czasem kończy się to przedmuchem między cylindrami, a to w 95% przypadków prowadzi w końcu do wypalenia dziury bloku miedzy sąsiednimi cylindrami. Zakup nowego bloku jest nieopłacalny. Alpina zaleca wymianę tych uszczelek, na dostęne w ASO BMW z X5 4.6is. Tak to wygląda: http://www.klinika-bmw.pl/feat/wadliwe-usz...-alpina-b10-v8/ Jeśli chodzi o różnice mięszy motorem Alpiny a zwykłym 4.4 to przede wszystkim: blok, tłoki, wał, wałki. Osprzęt jest identyczny. -------------------- ALPINA B10 V8 #282
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Wiem,ze odgrzewam kotletam,ale czy jest jakas roznica w glowicach alpiny 4.8 lub 4.6, odnosnie m62 4.4? Walki sa inne,ale czy kanaly dolotowe sa wieksze lub kanaly zaworowe albo same zawory i czy warto zmieniac z ktoregos motoru do 4.4? Jesli nie ma sensu to moze walki podpasuja? C warto wrzucic z tego silnika ale nie wal,korby i tloki,chyba ze sa kute. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 19 January 2005 ![]() |
4.6 w stosunku do 4.4 różni się średnicą cylindra.W 4.6 jak i 4.8 jest to 93mm. Dlatego lekkich tłoków z Alpiny nie przełożysz do 4.4.
Co do różnic 4.4 i 4.6. Na pewno sa inne wałki i wał korbowy. Wałków nie mierzyłem bo nie było jak, ale wał jest np 1,5kg lżejszy od standardowego z BMW. Różnice w częściach głowicy (części różne w stosunku do 4.4): ![]() Co do różnic w samej głowicy to nie odpowiem, ale myślę że nie odstawiają lipy i przechodzą ręczną obróbkę, są nawet ręcznie ponumerowane: ![]() Na pewno warto wrzucić soft z Alpiny (silnik i skrzynia). Różnica jest widoczna szczególnie na automacie. -------------------- ALPINA B10 V8 #282
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Walki byc moze udaloby sie wrzucic,ale wtedy jak sie nie myle trzeba nowy program albo caly komp zmienic. Co do walu to czy pasowalby do 4.4? Glowice ineteresuja mnie dlatego,ze moga miecwieszke kanaly dolotowe, a do tego moze i kolekjtor ma wieksze,co daje przyrosty.
Ile kosztuje silnik z alpiny 97-98 bez wanosow i ile moze kosztowac orientacyjnie alpina z tych samych rocznikow,ale w miare zdrowa? Widzialem na mobile za 5290 euro,ale to dosc tanio. U nas ciezko znalezc |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 19 January 2005 ![]() |
Myślę że wał by pasował, bo skok 4.4 i 4.6 jest taki sam, róznica jest tylko w średnicy cylindra.
Co do silników to w Polsce przez ostatnie 2 lata na allegro była 1 sztuka, sprzedała się do Estonii, cena 10,000zł (rozmawiałem ze sprzedawcą) Na niemieckim ebayu zdarzają się te silniki w cenach 3500 - 5000 Eur. Realna cena za Alpinę B10 V8 to minimum te 7-8 tys EUR. Jesli ma jakiś defekt to oczywiście można kupić taniej. Zadbany egzemplarze od 10,000 EUR w górę. Czasem można trafic okazję, ja tak kupiłem jedną po mocnym wypadku za ok 3000 EUR, silnik był wporządku ale to dopiero okazało sie w Polsce bo na miejscu nie było jak odpalić (nie było oleju w silniku z powodu uszkodzonych węży olejowych z okolic filtra). Silnik trafił do kolegi e34. Co do programu to ja mam softy Alpinowskie do silnika i skrzyni zarówno w wersji z vanosami jak i bez. Te graty to z tej rozbitej w złotym kolorze? -------------------- ALPINA B10 V8 #282
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A czy taki soft dałby cokolwiek w seryjnym m62b44, czy raczej tylko do podłubanego silnika?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 22:30 |