Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT Spec Adam Walczak
adamat
post Tue, 25 Jun 2013 - 19:03
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Cześć, chcę wam przedstawić mój projekt nad którym pracuję w chwilach wolnego czasu od innych projektów już 4 lata.
Jak to mówią "Szefc w dziurawych butach chodzi, tak jest i u mnie.

Metamorfoza mojego BMW trwa już 4 sezony, oryginalnie samochód wyposażony był w silnik M50B20TU Vanos 150KM, potem wykonaliśmy swap na M50B25 197KM i tu plan był uturbienia, jednak z braku wolnego czasu poszedłem w swap jednostki M3 S50B30 o mocy 291KM i ostatecznie pod maską wylądował silnik 2JZ-GTE TT Supra/Aristo, z którym wiąże swoją najbliższą przyszłość. Silnik bardzo dobrze znany w świecie tuningu i wart każdej wolnej złotówki. Na obecną chwilę silnik jeździ na fabrycznym układzie sekwencyjnym Twin Turbo, z podniesionym boost do bezpiecznego 1.1 bara. Niestety z powodu ciągle zajętego stanowiska roboczego, mój samochód budowany jest w podziemiu a w zasadzie warunkach polowych. No ale lepsze takie jak na dworze :heh:

BODY
- karoseria wzmocniona i lekko odchudzona
- klatka bezpieczeństwa wg załącznika J FIA rozbudowana
- wzmocnienia + zastrzały do klatki tylnego wózka







- generalna konserwacja i lakierowanie




- odchudzone drzwi, tylna klapa
- szyby drzwi i tylna zastąpione poliwęglanem
- usunięty szyberdach i wstawiony wlot powietrza laminat
- błotniki przednie laminat
- tylne błotniki poszerzone o 4cm



- pakiet M3
- usunięta zbędna instalacja elektryczna
- mocowanie gaśnicy 4kg za fotelami
- akumulator przeniesiony w obudowę wentylowaną w neutralne miejsce
- fotele BIMARCO FUTURA
- pasy szelkowe SHROTH 3 pkt
- kierownica 35cm z odsadzeniem 9cm centryczna OMP
- deska flokowana
- wyłącznik 6pkt prądu FIA w wewnątrz i na zewnątrz samochodu

ZAWIESZENIE
- zawieszenie gwintowane K-SPORT DRIFT 36 stopni regulacji BMW E46 z camberplates
- przednie zwrotnice zmodyfikowane z BMW E46
- wahacze przednie zmodyfikowane z BMW E46



- stabilizator z E36 320i na przodzie
- tylne wahacze prute zastąpione wahaczami naszej konstrukcji i produkcji (dowolna regulacją kątów nachylenia koła pozytyw/negatyw)




- stabilizator z E36 M3 na tyle
- zestaw elementów poliuretanowych zawieszenia STRONG-FLEX


- przedni wózek przerobiony i przystosowany do X-BRACE
- rozpórka zawieszenia dolna X-BRACE


- górna rozpórka naszej kontrukcji i produkcji
- rozpórkam przedniego pasa naszej konstrukcji i produkcji
- rozstaw kół powiększony o 12cm, tył dystanse + szpilki nasza konstrukcja i wykonanie


UKŁAD HAMULCOWY
- usunięty ABS
- przednie hamulce 325mm, z odpowiednio większymi zaciskami i jarzmami, zestaw wentylowany nacinany i nawiercany
- tylne hamulce nacinane i nawiercane
- wszystkie rurki hamulcowe nowe naszego wykonania, pociągnięte przez wnętrze samochodu
- wężyki zastąpione oplotem Goodridge
- hydrauliczny hamulec ręczny (naszej konstrukcji i produkcji na bazie pompy RSS)
- regulator siły hamowania tylnej osi RSS




SILNIK
- silnik 3.0 z Toyota Aristo/Supra 2JZ-GTE Twin Turbo moc fabryczna 280KM,



silnik kompletnie przejrzany, turbiny po przeglądzie, wymienione uszczelnienia, wężyki
- pompa wody z JZA80, rozrząd GATES Racing



- skrzynia biegów z BMW 328i połączona adapterem z silnikiem Toyota na zamówienie
- sprzęgło hybryda, lekkie koło zamachowe z BMW, tarcza spiekowa sztywna 4-łapki na zamówienie, docisk z BMW SAC


- chłodnica wody z BMW
- usunięty wymiennik ciepła oleju, chłodnica oleju 25 żeber
- duży intercooler + orurowanie z nierdzewki, kolanka i łacznik 5 krotny oplot
- downpipe, łącznik elastyczny, układ wydechowy 3” przelotowy zakończony strumienicą z nierdzewki, wbudowana sonda EGT





- instalacja silnika usunięte sterowanie skrzynią automatyczną, swap pod wiązke E36


- oryginalny komputer 2JZ-GTE + pigyback ecumaster DET3 - strojenie Adam Walczak ADAMAT
- kontrolery boost, EGT, ciśnienie i temperatura oleju, temp wody


- Uzyskana moc ~380KM i 550Nm momentu obrotowego


EFEKT FINALNY



Filmik z pierwszego uruchomienia
https://www.youtube.com/watch?v=cT-qaFr9R0o

Tegoroczne zawody w Toruniu - pierwszy trening, moc seryjna
https://www.youtube.com/watch?v=tYS8cb9VYlU

Pierwszy trening po podniesieniu mocy
https://www.youtube.com/watch?v=iQmHzHix9NA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Jun 2013 - 19:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
torek
post Tue, 25 Jun 2013 - 19:54
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





Świetny projekt. będziecie jeszcze podnosić moc? ewentualnie zmieniać na jedną turbinę?


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g69
post Tue, 25 Jun 2013 - 21:10
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Projekt bardzo mi sie podoba smile.gif zycze powodzenia w startach. Jaka dokładnie to chłodnica wody,ze daje rade w drifcie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Tue, 25 Jun 2013 - 21:49
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





Bardzo ładna i czysta robota, lllubie to smile.gif Są jakieś plany na drastyczne zwiększenie mocy czy bedzie lekki i bezpieczny tune-up? wink.gif Fajne połączenie dobrej budy z jednym z silników, który ma mega potencjał. Gratuluje i zycze bezawaryjności smile.gif


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Wed, 26 Jun 2013 - 09:33
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





Fajnie to wszystko gra ze sobą, świetny wybór motorowni. Jedyne do czego można się przyczepić to zewnętrzny image...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Wed, 26 Jun 2013 - 10:25
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





ale to driftowóz, więc i to można wybaczyć wink.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Thu, 27 Jun 2013 - 00:13
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





drifting - it's my life

drifting is my life

ja to widze tak wink.gif



--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamat
post Thu, 27 Jun 2013 - 06:03
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Obecnie samochód jest wystawiony na sprzedaż, jestem przy pewnym progu wytrzymałości $, chcę wreszcie wykończyć warsztat pracy a samochód to spora część majątki i tej inwestycji. W każdym razie plany na przyszłość mam i jeśli samochód nie znajdzie nabywcy, to w przyszłym sezonie raczej będą zmiany kosmetyczne, dalsze odchudzanie karoserii, zmiana body kit "image" a dopiero od 2015 pojawi się STAGE 1- zmiana na single turbo i moc w okolice 500KM, jak dobrze pójdzie to STAGE 2 kucizna i docel 700KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamat
post Fri, 28 Jun 2013 - 20:09
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





A tutaj bardzo fajny filmik od Tomasza Wojciechowskiego z TV Proart

http://www.youtube.com/watch?v=kpmjDj_1H1U
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 06 Jul 2013 - 17:29
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(adamat @ Thu, 27 Jun 2013 - 06:03) *
jak dobrze pójdzie to STAGE 2 kucizna i docel 700KM

widziales taki w polsce?
dlaczego akumulator w wentylowanej obudowie?
dlaczego zawieszenie z e46?
wydech zakonczony strumienica?

porzadny opis i fotorelacja.
nie wiem co Ty chcesz od tego garazu.wolalbym miec 911 w szopie niz 126p w palacu.
dobry pomysl z oslona chlodnicy oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sat, 06 Jul 2013 - 21:17
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





CYTAT(raich @ Sat, 06 Jul 2013 - 17:29) *
widziales taki w polsce?

dlaczego zawieszenie z e46?


Co do JZ +700ps w polskim drifcie jest kilka - Skomo w skyu r34, Wartałowicz e21, Więcek s14a/ sky r34 (Trela i Przygoński do 1k ps).

Zawias z e46 bo szerszy (lepszy kąt skrętu kół) lżejszy (alu) ale na pewno przespawany dla lepszego KWSZ.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamat
post Wed, 21 May 2014 - 19:42
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





No moi drodzy forumowicze... w końcu przyszedł czas na dalsze dopieszczanie mojej małej bestii.
Wakacje będą dla mnie bardzo pracowite... gdzieś między przewijającymi się furami przez mój garaż będę musiał wygospodarować czas na swoją bestię.. czyli pewnie modzenie po nocach. No ale za to w przyszłym sezonie pełen OGIEŃ!!!

W tym sezonie pod młotek idzie między innymi body. Tutaj chcę podziękować firmie ABMAX Adam Litwiniak z Wołomina za wsparcie w projekcie. Pierwsze elementy pakietu GTR dotarły do Huricane. Muszę przyznać że jakość laminatów jest po prostu MEGA!!! Wszystko spasowane bardzo dokładnie, jakość powierzchni jak z tłoczni... polecam.

Wstępne przymiarki.


ABMAX jest w stanie wykonać praktycznie każdy element oraz dowolne body do dowolnego samochodu, poniżej dane kontaktowe dla zainteresowanych:
ABMAX Adam Litwiniak
Ignacego Łukasiewicza 9
05-200 Wołomin
Telefon: +48 510093989
http://www.abmax.eu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamat
post Sun, 25 May 2014 - 19:29
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Kolejny mały update!!!

Ecumaster wspiera mój projekt!!! Serdeczne podziękowania dla Pana Jakuba Kojdera.
Dzięki firmie Ecumaster za prawidłową pracę mojego 2JZ będzie odpowiedzialne EMU!!! Strojeniem oczywiście zajmę się osobiście

Więcej info również na mojej stronce
http://www.adamat.com.pl/index.php/home/18...ra-e36-huricane

Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamat
post Sat, 07 Jun 2014 - 07:03
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





No to kolejny mały update... Dzięki firmie PPHU Turbo, która zajmuje się sprzedażą oraz serwisowaniem praktycznie sprężarek każdego producenta, o odpowiednie napowietrzanie silnika biggrin.gif zadba BorgWarner B2G, jest to praktycznie prekursor S200G a ten sam wirnik Billet stosowany jest w seriach S300SX. Flansza T3 twinscroll 1.0A/R, antisurge. Zarówno muszla strony zimnej jak i gorącej jest na opaskach V-Band, można sobie dowolnie manipulować wink.gif Parametrami odpowiada modelowi S300SX 8375. Serdecznie podziękowanie dla PPHU Turbo!!!





Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamat
post Sun, 06 Jul 2014 - 16:59
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Czas na małą aktualizację, przybyły kolejne części od FMIC Performance, serdeczne podziękowania dla "Mrówczana". Dzięki FMIC.pl w Huricane znajdzie się bezpieczny zbiornik paliwa, swirl pot, regulator ciśnienia paliwa. Za psyk będzie odpowiedzialny blow off HSK Style, nad doładowaniem będzie panował westgate V-band 60mm, a kolektor zyska bandaż termiczny. Jak zawsze z FMIC.pl części w super jakości. Przebudowa lekko się przesunęła w czasie, sporo innych projektów do tego przebudowa warsztatu wymusiła cierpliwość biggrin.gif ale już nie długo bierzemy się za Huricana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:14