![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
MODEL: BMW E36 Compact '96 Silnik: M60B40 '99 ( V8 4.0 litra 32zawory ) powłoka Alusil (niewrażliwa na siarkę w paliwie) W UK ostatni przebieg 78k mil. Modyfikacje: Układ smarowania opracowany od podstaw: Pompa oleju robiona od podstaw, przeniesiona przed maglownicę i sanki Miska olejowa robiona od zera z aluminium Brak separatorów oleju skrzyni korbowej Do zrobienia: Kompresor centrifugal (ASA, Vortex - co się nawinie) N2O sekwencja 100-150hp Układ dolotowy: Przepustnica 92mm Największy stożek jaki ogarnęło allegro Power rura i przegroda autorskiej produkcji Do zrobienia: Wlot powietrza na masce, możliwie najmniej wiochy Układ wydechowy: Wzorowany na Alpina E36 B10 Kolektory BMW X5 4,5" wewnętrznie przegrodzone na 4 komory Średnica od kolektorów do końca 2x2,7" X-Pipe z ominięciem skrzyni Końcowy tłumik komorowo-przelotowy BMW M3 Owinięty taśmą termoizolacyjną prawie na całej długości, początkowo taśma grafitowa, dalej włókno szklane Do zrobienia: Baza to 316i z płaską podłogą bez akumulatora - będą dwa oddzielne tłumiki z nowym wydechem. Układ wtryskowy: Seria na jakiejś dziwnej bogatej mapie (po 5min w garażu oczy wychodzą na wierzch i umierasz) Układ napędowy: Aluminiowy adapter na skrzynię 5biegów od M50 Customowe koło zamachowe z wymiennym żelazkiem od M52, seria 16kg / zamontowany 7,5kg Docisk sprzęgła BMW E60 530D Tarcza sprzęgła pierwotnie spiek 6łopat / aktualnie zbrojony organik Sachs Wzmocnione mocowanie dyferencjału Dyferencjał przerobiony na dużą głowę Szpera płytkowa 25%, bardzo długie przełożenie 2.65 (vmax 300kmh) Skracany wał napędowy Hardkorowy short shifter, skok lewarka ok. 4cm Elektronika: Wskaźniki Defi Warning - ciśnienie i temperatura oleju Modulator sygnału obrotomierza Do zrobienia: EMU Układ chłodzenia: Chłodnica E36 325 z klimą Brak Visco Wiatrak elektryczny 17" Zewnętrzny termostat Chłodnica oleju wspomagania Do zrobienia: Wiatrak 7" na obie chłodnice olejów Docelowo woda w bagażniku. Układ hamulcowy: Przód seria E36 328 tj. 286mm klocki Ferodo DS, tarcze ATE PowerDiscs Tył konwersja bębnów na tarcze 280mm Tarcze Bozarto GTR, klocki Brembo Relokacja pompy ABS w miejsce akumulatora Bardziej płaskie serwo hamulcowe E46 330i Do zrobienia: Big brembo kit 4 tłoki, tarcza 315mm Hydro-rękaw Stalowy oplot Zawieszenie: Wszędzie Bilstein B12 Camber plates 3D na przodzie Camber plates 3D autorskiej produkcji na tyle Brak jakichkolwiek elementów gumowych, wszędzie poliuretan by Deuter Olkusz 75-95 Sha Wszystkie rozpórki jakie tylko się dało tj. Xbrace , przednia tunelu skrzyni, tylna wału, przednia górna kielichów, tylna kielichów Stabilizator przód E36 325 25mm Stabilizator tył Z3 2.8 Przednie wahacze E36 M3 Tylne wahacze Z3 Do zrobienia: Najpierw zerkopol i utwardzenie B12 / potem KW v3 Stabilizatory beton H&R Wahacze i skręt by CRS Dystanse na szpilki Body Kit: Akumulator na środku bagażnika, autorskie mocowanie Pas przedni, komora silnika i wszystko z przodu w czarnym macie Lampy przód Black Bosch Żółte ringi CCFL jako pozycyjne Sufit i boczki mpakiet czarne Kierownica Nardi Deep Corn obszyta zamszem Do zrobienia: Po zrobieniu skrętu będą poszerzenia - klepane nadkola (żadnych parapetów od Ursusa) Lekka maska, lekka klapa - wszystko w kolor bez carbonowej wioski. Nowy kolor Imola Rot Podziękowania: - Pompę i miskę wykonał aktywny użytkownik RF, zupełnie nie związany z BMW. Trochę to trwało ale jakość i podejście do tematu rewelacja - nie wiem czy mogę wymienić z nicka, jak się wpisze to umieszczę na piedestale ![]() Bez zgody nie udostępniam również pełnych fotek pompy i miski, bo to nie moja praca a jego. - Składaniem wszystkiego, poprawkami, robotą długimi godzinami za śmieszny pieniądz zajął się mój brat - "mac1us" Obydwoje wymienieni po tym cudownym swapie znienawidzili auto i zapewnę markę ![]() - Dziękuję również p. Zdzichowi z Dobczyc, który zawsze służył pomocą nawet w niedzielę, pożyczył silnik do przymiarek, za wiele rzeczy nie chce kasy, a części załatwia w super cenach. Coraz mniej jest takich ludzi. - Podziękowania dla "k13thelegend" za czas i chęci, oraz jego pracodawcy za firmówkę. Dzięki Krzychowi udało się zwozić części z całej Polski. Moc przed modyfikacjami: 102KM / 150Nm Moc po modyfikacjach: 305KM / 430Nm Moc docelowa projektu (satysfakcjonująca właściciela): 500KM / 700Nm Prośba do użytkowników: Jeśli ktoś ustrzeli auto na mieście lub na zawodach to uprzejmie proszę o nie udostępnianie numerów rejestracyjnych, dziękuję ![]() Zdjęcia: ________________________________________________ Pre-V8 ![]() Od takiego gruza się zaczęło ![]() Kawał maszynerii pod maską + trąbki ![]() W momencie kupna na Allesio 17" ![]() Po kilku latach do pierwszego właściciela nie mam zażaleń, auto było całkiem znośne ![]() Trzeba było zejść o cal niżej z felgami i trafiły się powyższe, wzór mi się bardzo podoba i mam je do dziś taka była wysoka koza zaczęło się dopieszczanie silnika M52B28 ![]() ostatnie zdjęcie z 2.8 , kolektor M50 i airbox Simota ________________________________________________ Drut Swap w Kielcach ![]() Kwintesencja jakości ich roboty Profi wydech Grunt to dobry flow wydechu. ![]() Przewody paliwowe z pralki oparte o kolektor wydechowy, spięte trytką. Ciekawe jak to miało działać, poxilina i rurki z ogrzewania ![]() Spawane koło zamachowe na tarczy 215mm - ktoś odważny próbował je wyważyć. Najpierw skręcili, potem spawali Nasadka w misce olejowej. Ten olej miał przejechane 100km - na bank był nowy. ![]() Pierwsze włożenie ________________________________________________ Mechaniczne Diwajsy ![]() Numery seryjne - unikacik ![]() Drugi klocek do przymiarek ![]() Kopyto miski od góry ![]() Miska ożeniona z silnikiem w sylwestra ![]() Zestaw napędowy ![]() Skrzynia Getrag M50 - tania, mała, lekka. No dobra, przede wszystkim tania Zamach ze złej strony. Seria chyba 16kg a ten 7,5kg więc nienajgorzej Widok na już odelżony adapter koła zamachowego. ![]() jakieśtam przymiarki bez skrzyni ![]() jak się popieści to się zmieści, to naprawdę spory kloc ![]() Wywalone separatory oleju a odma w kosmos więc kolektor wyjechał do czyszczenia chemicznego. W tle widać poczatki relokacji ABS ![]() Chłodnica wspomagania i wężowisko ![]() Na wszystkich czterech kółkach umieścili mapki na wypadek gdybym się zgubił ![]() stara fotka, cambery na przodzie ![]() efekt camberów bez dystansów Wydech w pierwszej wersji przed owinięciem, po pierwszych jazdach był za cichy i h-pipe środkowy wyleciał co by kolektorom zimno nie było kompletny owinięty wydech względem M52 trochę większa chłodnica ![]() najpierw był spiek ale przy takim momencie od dołu, to nie był dobry pomysł na ulicę. teraz jest zbrojony organik ________________________________________________ Składanie do kupy: ![]() -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
________________________________________________ Fotki auta: ![]() jest jeszcze sporo szesnastek do spalenia ![]() mała paskuda ![]() Cichociemność tak było najpierw z fałeczką a tak artysta widzi ją obecnie ![]() zbyt dużo szpejów nie wystaje, prawie jak seria zmieściła się rozpórka a maska dalej ma wzmocnienia ![]() wysoka jak koza przez opony 215/50 ale chodzi o równy obwód dla 235/45 i 245/45 których mam najwięcej do spalenia była drobna przygoda, może kiedyś się pomaluje ale póki co jest naklejka Kiss The Wall tak to ogólnie wygląda Wnętrze. Oryginalny klakson Nardi nie zmieścił się w lipną chińską nabę, kiedyś coś z tym zrobię, a póki co to ma jeździć a nie wyglądać. ![]() kierownica z właściwym klaksonem i gajgerki ![]() oraz wieś tuning - ringi -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
________________________________________________ Filmy: Kiedyś pojawią się tu ciekawe filmiki, póki co archiwalne starocie: Prosto po wyjeździe od Dibed Kielce, jakość jak w pierwszym poście. Ponowne odpalenie po zimie, pierwszy raz na nowej pompie. -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
mój projekt jest wstretny oczywiscie, ale te kieleckie spawy ś.p. są niesamowite, przez lusterko w zakamarkach nawet mi tak nie wychodzi ochydnie, słodki jezu.
Z racji ze mam takrze 318ti to mi sie podoba taki projekcik ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Super wóz - V8 to jest to, a jeszcze w takim małym aucie
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
@Odcinka, pamiętam jak sto lat temu pytałeś mnie o taki swap. Jak widzisz jest to droga przez mękę
![]() Póki co borykam się z problemami wieku dziecięcego, największy z nich to spiek się ślizgał. Pozostaje jeszcze zmiana smoka pompy oleju bo przy dwóch paczkach w zakręcie nie miałem ciśnienia, ale pompa nareszcie działa super. Jak kolega ogarnie smok to wystarczy złożyć i powinienem regularnie pojawiać się na naszych festynach. Nie trafiłem na nikogo sensownego, póki co zjedzone prze-okropnie Subaru GT STI ( to pierwsze ) oraz Audi S3 (to przedostatnie), do tego E36 M3 ale nie wiem jaki silnik bo była tylko wymiana spojrzeń przy światłach. Nikt z "naszych" bo rejestracja Rzeszowska. Compact był 316i, myślałem że nie ma różnicy ale kolega ma 323ti i jest przepaść. Jak moim trzaśniesz drzwiami to dźwięk jak z kartonu, w 323 jak w nowym aucie ![]() Wagą nie będę się chwalił bo zaraz pojawią się matematycy, którzy będą się chcieli ustawiać na niepotrzebne kreski ![]() Jak się łaskawie teraz poskładam to musimy zrobić sparing z Corsą, Latowym M3 i E46 M3 2Fasta. Mam jeszcze ze 3mm mięsa na slickach więc nie powinno być wstydu ![]() A co do V8 , silnik wielki, głupi i wcale nie taki mocny ale dźwięk faktycznie miażdży. Każdy przejazd przez miasto to telefony w rękach i nagrywanie filmów przez przechodniów. Poza tym to auto nigdy nie będzie szybkie na wprost, zostało zbudowane dla fun'u oraz do ulicznych bokolotów. Nie mam kompleksów że wyprzedzi mnie np. Evo X. -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Fajna maszynka
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Ładnie, schludnie i wygląda, że bez drutu włożone V8. Ciekawie wykombinowane koło zamachowe. Jak ogarnęliście elektronikę?
Szkoda tylko, że Compact. ![]() -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
Elektronika jest jeszcze do odchudzenia bo wiązka jest kompletna z siódemki, wszystko działa ale to ostatnia rzecz po Kielcach więc trzeba się tym zająć.
Wszystkie kable w czarnych peszlach, w miarę możliwości pochowane pod nadkolami więc jak ktoś się nie zna to pomyśli, że to specjalna edycja E36 na emiraty arabskie. A Compact to porządne 3/4 Beemki - zapamiętajcie ![]() Poza tym dzięki temu że jest paskudny to miny przeciwników spod świateł są jeszcze bardziej budujące. Na wolnych obrotach jest w miarę cichy, nie robię przegazówek a na zielonym jak ryknie to konkurent ma zawał a ja napad śmiechu ![]() -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Kawął fajnej BMW i to V8
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
kieszonkowa rakieta!
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
To jest 2/3 BMW.
![]() Miny są na pewno nietęgie. Co do elektroniki bardziej mi chodziło czy działa diagnoza, obrotomierz, czy silnik nie ma trybu awaryjnego, czy ABS itd. działa?. Pozdrawiam -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
mozesz smialo napisac poradnik jak wrzucac v8 do e36
komora wyglada jak z fabryki mega+ -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 16 August 2011 ![]() |
Swietny ten compact
![]() -------------------- Daily: Passat Variant Highline 2012'; CFGB + DSG
Weekend: RX-8 HP 2004' |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 November 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Cieszę się że projekt w końcu udało się wyprowadzić z garażu
![]() Mnóstwo pracy, czasu i poświęcenia ale opłacało się widząc taki efekt. Do zobaczenia na kresce ![]() -------------------- Ibiza 6k2 SPORT PD- pojechała w Polskę
274/448 ET:13.645 Renault Clio RS 197- pojechało na Ukrainę Renault Clio RS 182 racing blue |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
Co do elektroniki bardziej mi chodziło czy działa diagnoza, obrotomierz, czy silnik nie ma trybu awaryjnego, czy ABS itd. działa?. Obrotomierz jest od wersji 4cylindrowej, a na złączu silnik-buda znajduje się opornik dzielący sygnał przez 2 dzięki czemu wszystko pokazuje jak należy. ABS działa Diagnoza działa, wywala ciągle błąd któregoś czujnika temperatury. Ma zewnętrzny termostat z wiatrakiem więc bez łaski, niech sobie wywala ![]() Tryb awaryjny to domena przede wszystkim M62tu który robi problemy na każdym kroku. M60 jak ma sondy, przepływkę, położenie wału i sygnał prędkości to po prostu jedzie. Chyba nigdy nie wszedł w tryb awaryjny więc z tym problemów nie było. A teraz ja mam pytanie odnośnie Nitro: Czy faktycznie moment rośnie dwukrotnie do mocy ? Czyli strzał 100KM/200Nm ? Pytam bo najsłabszym elementem napędowym w aucie jest skręcane koło zamachowe i obawiam się wytrzymałości sześciu śrub M8 12.9, to jest ponad 600Nm więc już bez żartów... -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 17 January 2010 Skąd: z Garażu... ![]() |
No w koncu Panie jacku, w koncu
![]() Gratulacje i powodzenia w rozwoju ![]() -------------------- Ibiza Cupra R Powered by DIGITUN.PL - sold...
350z - sold A8 D3 4.2 Scirocco 2.0TSI |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Dużo Cie kosztował ten zamach? Fajna opcja, szczególnie przy cenach manuali do V8
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Dobry kolor hellrot;p po polerce robi robotę...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
No w koncu Panie jacku, w koncu ![]() Gratulacje i powodzenia w rozwoju B) Dzięki, dzięki ![]() Na kresce z Tobą się nawet nie ustawiam, ale przynajmniej mogę Cię denerwować tekstem "jedziemy robić rondo bokiem. No cześć i czopka" ![]() Dużo Cie kosztował ten zamach? Fajna opcja, szczególnie przy cenach manuali do V8 ![]() Adapter skrzyni miałem wyszabrowany od kieleckich Dibedów i to w sumie dzięki niemu poszedłem w tą stronę. Adapter chyba 5 stówek, do tego żelazko i koronka rozrusznika + dieta u Otoczaka która tania nie była, no i docisk od M57 który sam wiesz ile kosztuje. Na szczęście mogę teraz orać to auto ile wlezie bez obawy o skrzynię. Jak się spieprzy to nowa/stara kosztuje 150zł i jest plug&play więc nawet regenerować nie ma po co ![]() No i względem V8 spory zysk na wadze bo to moje maleństwo przecież mniej niż 30kg waży i weszła głęboko w tunel. Dobry kolor hellrot;p po polerce robi robotę... Ale że sobie jaja robisz ? ![]() Póki co, to ma jeździć nie wyglądać. Przejadę całe auto papierem wodnym i może coś się zacznie błyszczeć. Lakier ( Imola Rot lub podobna ciemna czerwień ) na całym aucie będzie po zrobieniu poszerzeń i skrętu, teraz to przecież bez sensu. -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 12:07 |