Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW E36 Compact 340ti V8, Księża się bili który ma święcić
jackolus
post Wed, 07 Aug 2013 - 15:30
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska







MODEL:
BMW E36 Compact '96

Silnik:
M60B40 '99 ( V8 4.0 litra 32zawory ) powłoka Alusil (niewrażliwa na siarkę w paliwie)
W UK ostatni przebieg 78k mil.

Modyfikacje:
Układ smarowania opracowany od podstaw:
Pompa oleju robiona od podstaw, przeniesiona przed maglownicę i sanki
Miska olejowa robiona od zera z aluminium
Brak separatorów oleju skrzyni korbowej

Do zrobienia:
Kompresor centrifugal (ASA, Vortex - co się nawinie)
N2O sekwencja 100-150hp

Układ dolotowy:
Przepustnica 92mm
Największy stożek jaki ogarnęło allegro
Power rura i przegroda autorskiej produkcji

Do zrobienia:
Wlot powietrza na masce, możliwie najmniej wiochy

Układ wydechowy:
Wzorowany na Alpina E36 B10
Kolektory BMW X5 4,5" wewnętrznie przegrodzone na 4 komory
Średnica od kolektorów do końca 2x2,7"
X-Pipe z ominięciem skrzyni
Końcowy tłumik komorowo-przelotowy BMW M3
Owinięty taśmą termoizolacyjną prawie na całej długości, początkowo taśma grafitowa, dalej włókno szklane

Do zrobienia:
Baza to 316i z płaską podłogą bez akumulatora - będą dwa oddzielne tłumiki z nowym wydechem.

Układ wtryskowy:
Seria na jakiejś dziwnej bogatej mapie
(po 5min w garażu oczy wychodzą na wierzch i umierasz)

Układ napędowy:
Aluminiowy adapter na skrzynię 5biegów od M50
Customowe koło zamachowe z wymiennym żelazkiem od M52, seria 16kg / zamontowany 7,5kg
Docisk sprzęgła BMW E60 530D
Tarcza sprzęgła pierwotnie spiek 6łopat / aktualnie zbrojony organik Sachs
Wzmocnione mocowanie dyferencjału
Dyferencjał przerobiony na dużą głowę
Szpera płytkowa 25%, bardzo długie przełożenie 2.65 (vmax 300kmh)
Skracany wał napędowy
Hardkorowy short shifter, skok lewarka ok. 4cm

Elektronika:
Wskaźniki Defi Warning - ciśnienie i temperatura oleju
Modulator sygnału obrotomierza

Do zrobienia:
EMU

Układ chłodzenia:
Chłodnica E36 325 z klimą
Brak Visco
Wiatrak elektryczny 17"
Zewnętrzny termostat
Chłodnica oleju wspomagania

Do zrobienia:
Wiatrak 7" na obie chłodnice olejów
Docelowo woda w bagażniku.

Układ hamulcowy:
Przód seria E36 328 tj. 286mm
klocki Ferodo DS, tarcze ATE PowerDiscs
Tył konwersja bębnów na tarcze 280mm
Tarcze Bozarto GTR, klocki Brembo
Relokacja pompy ABS w miejsce akumulatora
Bardziej płaskie serwo hamulcowe E46 330i

Do zrobienia:
Big brembo kit 4 tłoki, tarcza 315mm
Hydro-rękaw
Stalowy oplot

Zawieszenie:
Wszędzie Bilstein B12
Camber plates 3D na przodzie
Camber plates 3D autorskiej produkcji na tyle
Brak jakichkolwiek elementów gumowych, wszędzie poliuretan by Deuter Olkusz 75-95 Sha
Wszystkie rozpórki jakie tylko się dało tj. Xbrace , przednia tunelu skrzyni, tylna wału, przednia górna kielichów, tylna kielichów
Stabilizator przód E36 325 25mm
Stabilizator tył Z3 2.8
Przednie wahacze E36 M3
Tylne wahacze Z3

Do zrobienia:
Najpierw zerkopol i utwardzenie B12 / potem KW v3
Stabilizatory beton H&R
Wahacze i skręt by CRS
Dystanse na szpilki

Body Kit:
Akumulator na środku bagażnika, autorskie mocowanie
Pas przedni, komora silnika i wszystko z przodu w czarnym macie
Lampy przód Black Bosch
Żółte ringi CCFL jako pozycyjne
Sufit i boczki mpakiet czarne
Kierownica Nardi Deep Corn obszyta zamszem

Do zrobienia:
Po zrobieniu skrętu będą poszerzenia - klepane nadkola (żadnych parapetów od Ursusa)
Lekka maska, lekka klapa - wszystko w kolor bez carbonowej wioski.
Nowy kolor Imola Rot


Podziękowania:
- Pompę i miskę wykonał aktywny użytkownik RF, zupełnie nie związany z BMW. Trochę to trwało ale jakość i podejście do tematu rewelacja - nie wiem czy mogę wymienić z nicka, jak się wpisze to umieszczę na piedestale smile.gif
Bez zgody nie udostępniam również pełnych fotek pompy i miski, bo to nie moja praca a jego.
- Składaniem wszystkiego, poprawkami, robotą długimi godzinami za śmieszny pieniądz zajął się mój brat - "mac1us"
Obydwoje wymienieni po tym cudownym swapie znienawidzili auto i zapewnę markę smile.gif
- Dziękuję również p. Zdzichowi z Dobczyc, który zawsze służył pomocą nawet w niedzielę, pożyczył silnik do przymiarek, za wiele rzeczy nie chce kasy, a części załatwia w super cenach. Coraz mniej jest takich ludzi.
- Podziękowania dla "k13thelegend" za czas i chęci, oraz jego pracodawcy za firmówkę. Dzięki Krzychowi udało się zwozić części z całej Polski.


Moc przed modyfikacjami: 102KM / 150Nm
Moc po modyfikacjach: 305KM / 430Nm
Moc docelowa projektu (satysfakcjonująca właściciela): 500KM / 700Nm

Profil projektu na twarzo-książce:
BMW E36 340ti
( Częstsze update'y)



Prośba do użytkowników:


Jeśli ktoś ustrzeli auto na mieście lub na zawodach to uprzejmie proszę o nie udostępnianie numerów rejestracyjnych, dziękuję smile.gif




Zdjęcia:

________________________________________________
Pre-V8



Od takiego gruza się zaczęło


Kawał maszynerii pod maską + trąbki


W momencie kupna na Allesio 17"


Po kilku latach do pierwszego właściciela nie mam zażaleń, auto było całkiem znośne




Trzeba było zejść o cal niżej z felgami i trafiły się powyższe, wzór mi się bardzo podoba i mam je do dziś


taka była wysoka koza


zaczęło się dopieszczanie silnika M52B28


ostatnie zdjęcie z 2.8 , kolektor M50 i airbox Simota


________________________________________________
Drut Swap w Kielcach



Kwintesencja jakości ich roboty


Profi wydech


Grunt to dobry flow wydechu.


Przewody paliwowe z pralki oparte o kolektor wydechowy, spięte trytką.


Ciekawe jak to miało działać, poxilina i rurki z ogrzewania


Spawane koło zamachowe na tarczy 215mm - ktoś odważny próbował je wyważyć.


Najpierw skręcili, potem spawali


Nasadka w misce olejowej. Ten olej miał przejechane 100km - na bank był nowy.


Pierwsze włożenie



________________________________________________
Mechaniczne Diwajsy



Numery seryjne - unikacik


Drugi klocek do przymiarek


Kopyto miski od góry


Miska ożeniona z silnikiem w sylwestra


Zestaw napędowy


Skrzynia Getrag M50 - tania, mała, lekka. No dobra, przede wszystkim tania


Zamach ze złej strony. Seria chyba 16kg a ten 7,5kg więc nienajgorzej


Widok na już odelżony adapter koła zamachowego.


jakieśtam przymiarki bez skrzyni


jak się popieści to się zmieści, to naprawdę spory kloc


Wywalone separatory oleju a odma w kosmos więc kolektor wyjechał do czyszczenia chemicznego. W tle widać poczatki relokacji ABS


Chłodnica wspomagania i wężowisko


Na wszystkich czterech kółkach umieścili mapki na wypadek gdybym się zgubił


stara fotka, cambery na przodzie


efekt camberów bez dystansów


Wydech w pierwszej wersji przed owinięciem, po pierwszych jazdach był za cichy i h-pipe środkowy wyleciał


co by kolektorom zimno nie było


kompletny owinięty wydech


względem M52 trochę większa chłodnica


najpierw był spiek ale przy takim momencie od dołu, to nie był dobry pomysł na ulicę.


teraz jest zbrojony organik



________________________________________________
Składanie do kupy:














--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 07 Aug 2013 - 15:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackolus
post Wed, 07 Aug 2013 - 15:31
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska






________________________________________________
Fotki auta:



jest jeszcze sporo szesnastek do spalenia


mała paskuda


Cichociemność


tak było najpierw z fałeczką


a tak artysta widzi ją obecnie


zbyt dużo szpejów nie wystaje, prawie jak seria


zmieściła się rozpórka a maska dalej ma wzmocnienia


wysoka jak koza przez opony 215/50 ale chodzi o równy obwód dla 235/45 i 245/45 których mam najwięcej do spalenia


była drobna przygoda, może kiedyś się pomaluje ale póki co jest naklejka Kiss The Wall


tak to ogólnie wygląda


Wnętrze. Oryginalny klakson Nardi nie zmieścił się w lipną chińską nabę, kiedyś coś z tym zrobię, a póki co to ma jeździć a nie wyglądać.


kierownica z właściwym klaksonem i gajgerki


oraz wieś tuning - ringi



--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Wed, 07 Aug 2013 - 15:32
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska






________________________________________________
Filmy:


Kiedyś pojawią się tu ciekawe filmiki, póki co archiwalne starocie:


Prosto po wyjeździe od Dibed Kielce, jakość jak w pierwszym poście.


Ponowne odpalenie po zimie, pierwszy raz na nowej pompie.





--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
odcinka
post Wed, 07 Aug 2013 - 17:48
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012





mój projekt jest wstretny oczywiscie, ale te kieleckie spawy ś.p. są niesamowite, przez lusterko w zakamarkach nawet mi tak nie wychodzi ochydnie, słodki jezu.
Z racji ze mam takrze 318ti to mi sie podoba taki projekcik smile.gif sprawdzałes jak to hula z innymi ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Wed, 07 Aug 2013 - 17:56
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Super wóz - V8 to jest to, a jeszcze w takim małym aucie


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Wed, 07 Aug 2013 - 18:36
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska





@Odcinka, pamiętam jak sto lat temu pytałeś mnie o taki swap. Jak widzisz jest to droga przez mękę smile.gif
Póki co borykam się z problemami wieku dziecięcego, największy z nich to spiek się ślizgał. Pozostaje jeszcze zmiana smoka pompy oleju bo przy dwóch paczkach w zakręcie nie miałem ciśnienia, ale pompa nareszcie działa super. Jak kolega ogarnie smok to wystarczy złożyć i powinienem regularnie pojawiać się na naszych festynach.

Nie trafiłem na nikogo sensownego, póki co zjedzone prze-okropnie Subaru GT STI ( to pierwsze ) oraz Audi S3 (to przedostatnie), do tego E36 M3 ale nie wiem jaki silnik bo była tylko wymiana spojrzeń przy światłach. Nikt z "naszych" bo rejestracja Rzeszowska.

Compact był 316i, myślałem że nie ma różnicy ale kolega ma 323ti i jest przepaść. Jak moim trzaśniesz drzwiami to dźwięk jak z kartonu, w 323 jak w nowym aucie smile.gif
Wagą nie będę się chwalił bo zaraz pojawią się matematycy, którzy będą się chcieli ustawiać na niepotrzebne kreski tongue.gif Ogólnie jest w porządku a auto ma kompletne wnętrze i słynne oryginalne ołowiane fotele.
Jak się łaskawie teraz poskładam to musimy zrobić sparing z Corsą, Latowym M3 i E46 M3 2Fasta. Mam jeszcze ze 3mm mięsa na slickach więc nie powinno być wstydu biggrin.gif


A co do V8 , silnik wielki, głupi i wcale nie taki mocny ale dźwięk faktycznie miażdży. Każdy przejazd przez miasto to telefony w rękach i nagrywanie filmów przez przechodniów.
Poza tym to auto nigdy nie będzie szybkie na wprost, zostało zbudowane dla fun'u oraz do ulicznych bokolotów. Nie mam kompleksów że wyprzedzi mnie np. Evo X.


--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 07 Aug 2013 - 18:55
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Fajna maszynka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Wed, 07 Aug 2013 - 20:06
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Ładnie, schludnie i wygląda, że bez drutu włożone V8. Ciekawie wykombinowane koło zamachowe. Jak ogarnęliście elektronikę?

Szkoda tylko, że Compact. wink.gif


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Wed, 07 Aug 2013 - 20:32
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska





Elektronika jest jeszcze do odchudzenia bo wiązka jest kompletna z siódemki, wszystko działa ale to ostatnia rzecz po Kielcach więc trzeba się tym zająć.
Wszystkie kable w czarnych peszlach, w miarę możliwości pochowane pod nadkolami więc jak ktoś się nie zna to pomyśli, że to specjalna edycja E36 na emiraty arabskie.

A Compact to porządne 3/4 Beemki - zapamiętajcie tongue.gif
Poza tym dzięki temu że jest paskudny to miny przeciwników spod świateł są jeszcze bardziej budujące. Na wolnych obrotach jest w miarę cichy, nie robię przegazówek a na zielonym jak ryknie to konkurent ma zawał a ja napad śmiechu smile.gif


--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Wed, 07 Aug 2013 - 20:56
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Kawął fajnej BMW i to V8 biggrin.gif akurat mi najbardziej podobają sie compacty biggrin.gif to jeszcze kompresor biggrin.gif i będzie ogień
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Wed, 07 Aug 2013 - 21:03
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





kieszonkowa rakieta!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Wed, 07 Aug 2013 - 22:52
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





To jest 2/3 BMW. wink.gif
Miny są na pewno nietęgie.

Co do elektroniki bardziej mi chodziło czy działa diagnoza, obrotomierz, czy silnik nie ma trybu awaryjnego, czy ABS itd. działa?.

Pozdrawiam


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Wed, 07 Aug 2013 - 23:53
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





mozesz smialo napisac poradnik jak wrzucac v8 do e36
komora wyglada jak z fabryki
mega+


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patp
post Thu, 08 Aug 2013 - 00:26
Post #14


User
Dołączył: Tue, 16 August 2011





Swietny ten compact smile.gif


--------------------
Daily: Passat Variant Highline 2012'; CFGB + DSG
Weekend: RX-8 HP 2004'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xoln
post Thu, 08 Aug 2013 - 01:50
Post #15


User
Dołączył: Tue, 27 November 2007
Skąd: Kraków





Cieszę się że projekt w końcu udało się wyprowadzić z garażu wink.gif
Mnóstwo pracy, czasu i poświęcenia ale opłacało się widząc taki efekt.
Do zobaczenia na kresce smile.gif


--------------------
Ibiza 6k2 SPORT PD- pojechała w Polskę
274/448 ET:13.645
Renault Clio RS 197- pojechało na Ukrainę
Renault Clio RS 182 racing blue
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Thu, 08 Aug 2013 - 08:12
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska





CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 07 Aug 2013 - 22:52) *
Co do elektroniki bardziej mi chodziło czy działa diagnoza, obrotomierz, czy silnik nie ma trybu awaryjnego, czy ABS itd. działa?.

Obrotomierz jest od wersji 4cylindrowej, a na złączu silnik-buda znajduje się opornik dzielący sygnał przez 2 dzięki czemu wszystko pokazuje jak należy.
ABS działa
Diagnoza działa, wywala ciągle błąd któregoś czujnika temperatury. Ma zewnętrzny termostat z wiatrakiem więc bez łaski, niech sobie wywala smile.gif

Tryb awaryjny to domena przede wszystkim M62tu który robi problemy na każdym kroku.
M60 jak ma sondy, przepływkę, położenie wału i sygnał prędkości to po prostu jedzie.
Chyba nigdy nie wszedł w tryb awaryjny więc z tym problemów nie było.


A teraz ja mam pytanie odnośnie Nitro:
Czy faktycznie moment rośnie dwukrotnie do mocy ? Czyli strzał 100KM/200Nm ?
Pytam bo najsłabszym elementem napędowym w aucie jest skręcane koło zamachowe i obawiam się wytrzymałości sześciu śrub M8 12.9, to jest ponad 600Nm więc już bez żartów...


--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cuper13
post Thu, 08 Aug 2013 - 08:46
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 17 January 2010
Skąd: z Garażu...





No w koncu Panie jacku, w koncu biggrin.gif hehe
Gratulacje i powodzenia w rozwoju cool.gif


--------------------
Ibiza Cupra R Powered by DIGITUN.PL - sold...
350z - sold
A8 D3 4.2
Scirocco 2.0TSI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 08 Aug 2013 - 09:18
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Dużo Cie kosztował ten zamach? Fajna opcja, szczególnie przy cenach manuali do V8 smile.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 08 Aug 2013 - 09:32
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Dobry kolor hellrot;p po polerce robi robotę...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Thu, 08 Aug 2013 - 11:28
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska





CYTAT(Cuper13 @ Thu, 08 Aug 2013 - 08:46) *
No w koncu Panie jacku, w koncu biggrin.gif hehe
Gratulacje i powodzenia w rozwoju B)

Dzięki, dzięki smile.gif
Na kresce z Tobą się nawet nie ustawiam, ale przynajmniej mogę Cię denerwować tekstem "jedziemy robić rondo bokiem. No cześć i czopka" tongue.gif

CYTAT(Pan. B @ Thu, 08 Aug 2013 - 09:18) *
Dużo Cie kosztował ten zamach? Fajna opcja, szczególnie przy cenach manuali do V8 smile.gif

Adapter skrzyni miałem wyszabrowany od kieleckich Dibedów i to w sumie dzięki niemu poszedłem w tą stronę. Adapter chyba 5 stówek, do tego żelazko i koronka rozrusznika + dieta u Otoczaka która tania nie była, no i docisk od M57 który sam wiesz ile kosztuje.
Na szczęście mogę teraz orać to auto ile wlezie bez obawy o skrzynię. Jak się spieprzy to nowa/stara kosztuje 150zł i jest plug&play więc nawet regenerować nie ma po co smile.gif
No i względem V8 spory zysk na wadze bo to moje maleństwo przecież mniej niż 30kg waży i weszła głęboko w tunel.

CYTAT(mihas66 @ Thu, 08 Aug 2013 - 09:32) *
Dobry kolor hellrot;p po polerce robi robotę...

Ale że sobie jaja robisz ? tongue.gif przecież ten lakier jest paskudny
Póki co, to ma jeździć nie wyglądać. Przejadę całe auto papierem wodnym i może coś się zacznie błyszczeć.
Lakier ( Imola Rot lub podobna ciemna czerwień ) na całym aucie będzie po zrobieniu poszerzeń i skrętu, teraz to przecież bez sensu.


--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 12:07