Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> BMW E21 - potrzebna pomoc teoretyczna.
MACIOR
post Sat, 01 Jan 2005 - 16:13
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Witam, od dłuższego czasu chodzi za mną kupno BMW i myśle, że wreszcie dojżałem do tego faktu, trafiło mi się fajniutkie E21 za ciekawe pieniążki od pewnego właściciela, silnik 1.6 i tu troche mało tych koników pod maską. Autko pewnie przestoi rok w garażu ponieważ mam zamiar zbudować sobie małego wariatka sleeperka głównie przeznaczonego na wyścigi płaskie i gnębienia przedstawicieli handlowych Mam pare pomysłów co do autka, najważniejsze silnik, intęsywnie myśle nad wsadzeniem 1.8is lub 2.0 M20 jak mnie pamięć niemyli i założenie suszarki do tego, cel okolice 200km na silniku, jak będzie z trwałością podzespołów, wystarczy aby te 15-20kkm zrobiło potem się dół zakuje i dmuchnie do jakichś 250-300km,
1. Jak jest z sztywnością budy, wytrzyma czy wspawywać szyne kolejową ??? Klatka będzie.
2. Co z hamulcami i zawieszeniem podpasi coś z E30, swapik piast ???
3. Jak długi jest tylny most z E30 ze szperą ???
4. Jak z przeszczepem zawieszenia z E30, może ktoś do E21 robi jeszcze gwinty ????


Narazie to by było na tyle, dodam że większośc prac będę robił sam, migomat mam, młotki i kilo drutu też Tak wiem jestem debilny i szalony ale denerwuje mnie już Audi które niechce skręcać i waży 1.5 tony.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Jan 2005 - 16:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
vip-er
post Sat, 01 Jan 2005 - 20:55
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





ENGINE:
M42B18 16 valve twin cam head.
Displacement 1796 cc.
Camshaft duration inlet 252 exhaust 252.
Malpassi rising rate regulator 1:1,4
Fuel Pressure 4 bar.
Injectors flowrate 391 cc/min.
Bosch fuel pump 220l/h 5 bar.
Motronic 1.7 Ignition.
Smart Tuner SMT5I piggy-back system.
K&N air filter.
Ported intake.
SAAB intercooler.
Mitsubishi TD04HL-15t turbo.
Bailey Motorsport EVO dump valve.
Lightened flywheel.
2.5" Exhaust made by: SnĺlBlĺ Racing.
GEARBBOX:
Getrag 240/5.
Sachs 410Nm race clutch.
Short shift kit by: Nictic Racing.
Gear Ratio's:
1st: 3.73
2nd: 2.02
3rd: 1.32
4th: 1.00
5th: 0.81
Reverse: 3.45
Final Drive: 3.64.
Limited-slip differential 40% lock.
WEIGHT:
Unmanned weight = 1125kg.
PERFORMANCE: ???hp ???Nm.
201.17 meter 9,22sec @ 125km/h

taka specyfikacje e30 znalazlem kiedys na http://www.ticco.com
Wiecej info u wlasciciela lub u Keyser`a bo to on kiedys podawal linka do http://www.ticco.com

ad 1) jak juz robic cos to robic porzadnie, wiec ja bym obspawal cala bude + pelna klatka + 2 kubelki + pasy 4punktowe, no i porzadne kaski dla kierowcy i pasazera
ad 2) hamulce na pewno da sie przeszczepic
ad 3) rozne byly, gdzie tu na forum przewinal sie link do tabelki z mostami jakie wystepowaly w e30
ad 4) gdzies widzialem siakies zawieszenie do e21 - np. tu[/url:e797pn29] lub [url=http://search.ebay.de/e21_Fahrwerke_W0QQbsZFindenQQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQco
pagenumZ1QQfromZR2QQgotopageZQQlopgZQQsacategoryZ40189QQsapricehiZQQsapriceloZQQs
brftogZ1QQsofocusZbsQQsosortorderZ1QQsosortpropertyZ3QQsotrtypeZ1QQsotrvalueZ1:e7
97pn29]tu[/url:e797pn29]


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin_KTP
post Sat, 01 Jan 2005 - 22:19
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 07 January 2004
Skąd: Świętokrzyskie





Dużo informacji o rekinach znajdziesz na stronie i forum prowadzonym przez JiM'a [url:23n06vz9]http://www.bmw.vip1.pl/[/url:23n06vz9]. Kolo ma naprawdę dużą wiedzę o E21, silnikach M20. Sądzę, że ci może pomóc.


--------------------
Pancin

** ScyZZoR SquaD Kielce **

Octavia TDi - AXR
Civic EG9 VTi
BMW 325e - prawie turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Sat, 01 Jan 2005 - 22:38
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Dzięki za odpowiedzi, przekopie sobie tam forum Co do 400m to zdecydowanie wole bokiem Zaraziłem się a exploatacja Audi troszke kosztuje i chce coś drugiego do zabawy a te okolice 200km w 800-850kg budzie dają rade.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
knightrider
post Sun, 02 Jan 2005 - 12:23
Post #5


User
Dołączył: Sun, 05 December 2004
Skąd: Toyota 5efe/p8 & bmw 328PUis.





...szczerze proponuje ci macior już e30ci........lepsze autko i przedewszystkim dużo więcej dużo części niż do e21.
swap silników........w e21 to podobna bajka jak w e30 więc wybór masz duży...
1.8is bedzie napewno dobry bo to lekka konstrukcja i pochodna od m3 ale na seryjnym isie to bokiem nie polatasz w kładac takie maleństwo i potem dmuchać....mija sie według mnie z celem lepiej już co wiekszego wsadzic.........
rozważ dokładnie zakup bo w dzisiejszych unijnych czasach to e30 można kupić za grosze!!!
lepiej poszukaj jakies 323 lub 325 aby zdrowe!
polecam i pzdr.

nie wiem jakie masz dokładnie fundusze ale znajomy spzredaje e30 wąska lampa stan idelany autko po jego dizadku......wsadził 2.8 na vanosie.............lata asz miło swego czasu pogonił moje 335/ tylko że chce za nią 15tys


--------------------
Toyota Bifuel Starlet P8
5e-fe swap engine
40mm springs & KYB shock
G-TECH 16.11 sec
Projekt close...next projekt OPEN.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Sun, 02 Jan 2005 - 13:38
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





E30 jakoś mi się opatrzyło, ładne auto tylko kurcze troche ciężkie, ja chce sobie zrobić coś małego, niepozornego, co do silnika to skłaniam się do 1.8 z racji na kompaktowe rozmiary i mniejszą wage, tylko nie wiem jak taki motorek zniesie uturbienie, wiem, że prościej i łatwiej zaturbić 2.0 R6 tylko czy czasem niebędzie przyciężki ???


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
knightrider
post Sun, 02 Jan 2005 - 13:50
Post #7


User
Dołączył: Sun, 05 December 2004
Skąd: Toyota 5efe/p8 & bmw 328PUis.





jeśli chodzi o wybór m20 czy 1.8 is.............jasne wkładaj iesa!

ile wazy e21 a e30?chyba asz tak dużej róznicy nie ma..


--------------------
Toyota Bifuel Starlet P8
5e-fe swap engine
40mm springs & KYB shock
G-TECH 16.11 sec
Projekt close...next projekt OPEN.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m_blaster
post Mon, 03 Jan 2005 - 10:03
Post #8


User
Dołączył: Tue, 07 January 2003
Skąd: Toruń





Witam w budzie najwazniejsze zeby nie byla przegnila zwroc uwage na podluznice (sypia sie strasznie w e21) i na mocowanie amortyzatorow tylnich (nie wiem jak to sie nazywa"kielich"?) w tym miejscu czesto pekaja blachy, zawieszenie nie pasuje od e30 przy przerabianiu 316 warto zmienic zawieszenie i hamulce na te z e21 323i maja one grube stabilizatory i grubsze kolumny przedniego zawieszenia, silnik m20 wchodzi bez wiekszych problemow wystepowal taki w orginale 323i z silnikiem 1.8is nie mam pojecia, skrzynie 5 w e21 tez sie zdazaly z tego co pamietam przy swapie skrzyni z e30 jest problem z predkosciomierzem, most z e30 ma inne mocowania ale ludzie to przerabiaja. Nie wiem czy tutaj na forum nie bylo uzytkownika Alexjej gdybys znalazl do niego kontakt on napewno by tobie pomogl(wlozyl 3.5l do e21) to link jego www: http://www.reef.eu.org/rekin315/ polecam jeszcze strone http://www.bmw-orr.org . Pozdrawiam i przepraszam za zamet w mojej wypowiedzi(dochodze do siebie po sylwestrze ) PS. Jeszce co do Jim'a(jezeli gosciu ma na imie Kuba i jest z Konina) uwazaj na niego mialem z nim problemy na allegro zreszta jego 2 konta zostaly zawieszone w tym jedno o nazwie Jim (mysle ze chodzi o tego samego)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Mon, 03 Jan 2005 - 14:43
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





[url:3ew40dd5]http://www.bmw-orr.org[/url:3ew40dd5]
o rekinach wiemy prawie wszystko
wejdz na to forum i poszukaj
wielu z nas swapowalo silniki z e30,dowiesz sie jakie problemy itd
hmm wlasnie rpzeczytalem ze chcesz odelzyc e21 do 800g...
imo nierelane
e21 wg niektorych dnaych jest nawte ciezsze do e30(mowie tu o tych smaych silnikach)
wiec jesli chcesz odelzac to proponuje e30 raczej bo w e21 naprawde nie am za bardzo co wybebeszac.tapicerki,kanapa,nie wiem moze 100kg bys zdjal,nie wiecej.
poza tym tak jak pisza z czesciami do e21,a szczegolnie do 323i jest juz duzy problem
a do e30 kupisz wszystko i taniej niz do e21...

pzdr


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 12:28