Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> BMW 530d E60 - PADNIĘTE TURBO PRZEZ NIEFACHOWE PODEJŚCIE, ZNALEZIONA PRZYCZYNA ANOMALII! PROŚBA O WERYFIKACJĘ
bmwiu
post Sun, 20 Feb 2011 - 15:57
Post #1


User
Dołączył: Sun, 20 February 2011





Witam serdecznie! smile.gif

Mam pytanie i prośbę o pomoc do Was związane z moim autem - BMW 530d E60 235PS, przebieg 110tyś.km.
Pojechałem ostatnio do firmy tuningowej 44tuning z Opola(mam blisko), żeby zmierzyć parametry auta i podnieść moc silnika. Przed pomiarami wymienili taki gumowy kołnierz przy turbinie na dolocie(podobno lekko już przepuszczał) i przepływomierz(stwierdzili, że przy takim przebiegu może pracować już nie w pełni sprawnie i mogą być złe odczyty). W tym przypadku parametry mierzone t.zw. hamownią inercyjną nakładaną na auto. Jeżeli nazywam coś niefachowo, to przepraszam, ale nie znam się na tym i posługuje się jedynie zasłyszanymi nazwami:) Po pomiarach okazało się, że turbina do ok.3tyś.obr chodzi prawidłowo, osiąga pełną wydajność - jeżeli chodzi o wpółczynnik masy powietrza do dawki paliwa - AFR, to poziom od 1.20 do 1.40, a powyżej 3.tyś.obr zaczyna spadać i powyżej 4tyś.obr jest to już 1.12, gdzie podobno krytyczną wartością dla turbiny jest 1.10, bo poniżej tego progu zalicza zgon. Z parametrów w serii wyszło aż 255PS i 565Nm, i wg ekipy spowodowane jest to tym, iż powyżej 3tyś.obr w momencie jak spada wydajność turbiny i tym samym za mało powietrza trafia do silnika, to komputer sterujący "dowala" więcej paliwa, żeby zrekompensować sobie braki w powietrzu i dzięki tej dodatkowej dawce paliwa jest teraz mocniejszy, ale za chwilę się to podobno skończy. Czy tak faktycznie jest? Wgrali mi też program testowy, żeby pomierzyć wszystkie parametry (szczerze mówiąc to z dzisiejszej perspektywy było to totalną głupotą, ale nazwali to właśnie programem testowym i nie wiedziałem, że chodzi o zwiększenie mocy). Chcieli zobaczyć jak się zachowuje turbina i reszta klamotów przy więk