Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> BMW 328iT by Street Lane Garage, czyli m50b28 HX35W 409km@527nm
makaveli
post Mon, 30 Sep 2013 - 20:57
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





Postanowiłem opisać mój pojazd - obecnie pewnie już nie zachwyca, ale parę lat temu nie bylo wielu m50 turbo.
Jest to moje drugie podejście do m50 turbo, pierwsza buda (328i, z której pochodzi wiele elementów użytych do budowy tego auta) nie dała rady (zgniła,zardzewiała, rozpadła sie smile.gif ).
Obecne auto opuściło fabrykę jako 320iA w 1992roku. Gdy je kupowałem miało przejechane 110tys km - przebieg oryginalny, zresztą stan auta wskazywał na jego autentyczność.
brak rdzy, żadnych napraw blacharskich. Auto dostało zabezpieczenie antykorozyjne i jak narazie jest ok pod tym względem. Blacha to moim zdaniem najsłabsza strona e36.

Co do auto, założenie było proste - 400km w e36 na ulice.
Nie wiem, czy można mówić o końcu tego typu projektów, ale myślę, że pod wieloma względami ten projekt jest zakończony.

Poniżej opis i parę fotek:

Specyfikacja:

Silnik
- blok m50b25nv po honowaniu
- tloki m52b28 plus ceramika
- korby m50b25nv
- wal m52b28
- glowica m52b28 z vanosem
- 2x uszczelka plus przekladka
- stopka oleju s50 plus chlodnica 13rzedowa mocal
- sprezarka hx35w
- bov od perfecta
- brak wisko, chlodzenie tylko wentylem od klimy
- olej valvoline vr1 10w60 (na zime wleje coś innego, nie zdecydowałem jeszcze co)


dolot/wydech
- kolektor ssacy m50b25
- wydechowy custom by SLG
- holset hx35w
- wastegate china puszczony w eter 40cm rurka
- dp 3 cale reszta wydechu seryjna, łącznie z seryjnym tylnym tłumikiem
- ic z volvo (idealnie miesci sie przed chlodnice)
- orurowanie by SLG (silikonowe zlaczki ofcorz, mocne cybanty na sruby, nic nie spada)
- stozek w zasadzie made by SLG - z chinskiego HKS została tylko gąbka

naped
- skrzynia seria 328i
- dwumas plus sprzeglo by radzikowski (5ty rok, daje rade)
- dyfer s3,15
- lacznik elastyczny z 330xd (duzo mocniejszy niz seria z b28)

paliwo/sterowanie
- nastawny regulator cisnienia
- wtryskiwacze 440cc bosch
- stand alone - vems
- dwie pompy paliwa w jednym koszyku

zawias
- jakis gwint , rozporka przod i tyl

hamulce
- przód z e46 330d, tył jeszcze seria - docelowo także z 330d

koła/opony
- po bułki 18ki, z tyłu regal racer. na zawody 17ki z toyo r1r 235/40

reszta
- egt, boost, temp i cisnienie oleju. byl innovate z afr ale wywalony z auta.
- fotele z sti, kierownica alpina

i pewnie jeszcze mnostwo rzeczy o ktorych teraz nie pamiętam.

Cały projekt prowadził tak naprawdę Noorec - większość to Jego pomysły i wykonanie - bez Niego auto nigdy by nie powstało.
Wielkie dzięki!

Po kłopotach wieku dziecięcego, autem teraz można śmiało latać do odcinki na 5ce smile.gif
W aucie wszystko działa, całość mieści się pod maską i jakoś tam wygląda.

Jedyna awaria przez te pare lat to wydmuchana uszczelka pod głowicą - winna była przekładka.

Auto wystrojone przez Maleckisa (pełen profesjonalizm), efekt końcowy to 409km i 527nm na 1,1b.

Auto waży w tej specyfikacji 1400kg na 18kach, najlepsze czas na 1/4 to 12,8 et (vag-racing 2013).

trochę fotek poniżej (mam nadzieję, że dobrze się ładują, jakby było nie tak, dajcie znać, poprawię)
chwilę po zakupie:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

obecnie auto wygląda tak:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

i wykres


Uploaded with ImageShack.us




--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 30 Sep 2013 - 20:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dred
post Tue, 01 Oct 2013 - 12:22
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 March 2006





No widzę, że nareszcie się zebrałeś by opisać swoje auto.

Auto potrafi sporo i daje frajdę smile.gif Utrzymane jest w nienagannym stanie. Jeszcze kilka smaczków i będzie pięknie.

bezawaryjności .


--------------------
Audi 80 20V turbo quattro
Competition TDI
Fazer 600 ET 12.27
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saron22
post Tue, 01 Oct 2013 - 20:30
Post #3


User
Dołączył: Wed, 20 August 2008





Genialny sleeper biggrin.gif Nie lakierowane zderzaki, pomarańcze itp smile.gif Jesli chodzi o performance to myśle, że ponad 400 km w E36 robi robotę. Wizualnie nie wszystko mi sie podoba (fotele STI) ale ogólnie rzecz biorąc jest git!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Tue, 01 Oct 2013 - 20:42
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





Jakie średnice ma wydech z 328, że ogarnia takie moce? Sleeper jest bezbłędny można się naciąć biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Tue, 01 Oct 2013 - 20:47
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





nie pamiętam już, dokładnie - 2x55mm (zewnętrzna).
wydech daje rade, bo WG jest w powietrze - to bardzo pomaga smile.gif
a seryjny tłumik pomimo wielu przyjętych marchew ciąglę daje rade.
co do foteli - zaczęlo mnie wkurzać spadanie z seryjnych i ciągłe trzymanie sie kierownicy podczas ostrzejszej jazdy. teraz jest niebo a ziemia.

zderzaki są lakierowane częściowo, pierwsze e36 tak miały.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Tue, 01 Oct 2013 - 20:54
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Seryjne stołki w e36, nawet sporty to ŻENADA (sporty to one są tylko z nazwy z resztą...). Samochód jest perfekcyjny, podejrzewam, że na skillowane hot hatche to by błotników brakło, żeby odhaczać wink.gif

Samochód absolutnie świetny, bardzo fajnie, że końcowa pucha jest ori 328 i że cooler nie straszy.. Tak jak wyżej- ultimate sleeper.

Gratki!


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Tue, 01 Oct 2013 - 20:58
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





Super autko, robi robote. Fajny sleeper, ktory na pewno niesamowicie (i do tego bezawaryjnie) zamiata dupskiem. Noorec kiedys wspominal, ze na mokrym calkowicie brakuje trakcji smile.gif Do tego elegancko wyglada, tu widac http://vimeo.com/71590466
Gratuluje!


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Tue, 01 Oct 2013 - 21:23
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Fura niepozorna i pewnie całkiem przyjemnie lata. Ciekawy projekt. Niuta nie powinno być więcej?


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Tue, 01 Oct 2013 - 21:26
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





na mokrym jest słabo... wink.gif na suchym i rozgrzanych r1r daje rade.
generalnie myślę nad zmianą dyfra na 2,93 - obecnie odcina na 5ce przy ok 260km/h, a tak byłoby trochę szybciej a i na 400m nie wpinałbym piątki.
co do nm, pewnie mogłoby być więcej, ale pamiętajmy że nie ma tu kutych elementów.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Tue, 01 Oct 2013 - 21:38
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Niezłe cyfry biggrin.gif A i z zewnątrz ładnie wyprowadziłeś, chociaż te kółka alpiny imo nie do końca pasują do e36. No ale to detal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 01 Oct 2013 - 22:32
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Mechanicznie i wynik rewelka, wizualnie fajnie że zostawiłeś wszystko na czysto i +-stock, gdyby nie felgi to by wyglądał jak pierwszy lepszy spolerowany paździerz 320i. smile.gif
Ja bym do street dyfra nie zmieniał(jeśli dodatkowo jeździ jako DD).

Tematy typu 100-200 mierzone były? Bo kreski raczej wysokoobrotowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Wed, 02 Oct 2013 - 00:13
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Tematy nie były mierzone jak należy smile.gif ale jak aura pozwoli to może zmęczę Bartka, żeby to wreszcie pomierzyć smile.gif
Kreski troszkę się mam nadzieję zmienią, poprawimy trochę górę wykresu jak czas pozwoli.

Tak jak poprzednicy mówili - to auto to totalny sleeper, większość widzi w tym kolejnego kebaba na glebie, a potem boli biggrin.gif


PS. tutaj jeszcze w starej odsłonie:


wtedy było parę bolączek, gubione zaplony i inne historie starej zmurszałej wiązki... w nowym aucie problemy ustały smile.gif


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 20:43