Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW 320d vs 330d
Patryk.
post Sun, 19 Aug 2012 - 19:47
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SGL / M / GAP





Siema. potrzebuję diesla na dd. Możliwie coś z lat 04 -05. Padło na BMW bo jeszcze nie miałem. Budżet powiedzmy 30- 35tyś, ale moge wydac nieco wieciej. Głowny problem to wybór silnika, słyszałem, że przedliftowe 2.0 bylo dosc mocno awaryjne. czy w polifotwym modelu ten problem zniknał? jak z podatnością na mody. w gre wchodzi racej program i myslę, że optymistycznie pędnie 180km, co daje nam pułap 330d.
1. Czy wiec warto inwestować w słabsyz model, czy od razu szukac 330?
2. Sa jakies roznice w w hamulcach?
3. Od ktorego roku produkowany jets model poliftowy?

z góry dzieki za każdą pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Aug 2012 - 19:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!kuchar
post Sun, 19 Aug 2012 - 20:36
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Za te pieniądze szukaj 330d nawet trochę starszej 2002/2003r. Rocznikiem nie jeździsz a ciężko znaleźć zdrową. Lift był we wrześniu 2001r (coupe później bo w 2003r).
3.0 R6 zarówno diesel jak i benzyna mają większe hamulce (325mm przód w 3.0d i 300mm przód w 2.0d, tył odpowiednio).

Problemy z motorami w 320d dotyczyły starych na pompie. Po lifcie 2.0 150 konny CR raczej wad nie ma wg. mnie no chyba, ze kupi sie zjeżdżonego. (pogłoski o pękających wałach to chyba jakies znikomie przypadki męczonych motorów po programach) poza tym w 320d jak i 330d trzeba wywalić klapki zawirowań ze kolektora ssacego bo lubi się urwać.

Miałem 320d polifta z full m-pakiem i to super auto ale jednak często brakowało dwóch garów i mocy przy większych prędkościach (tym bardziej na szerokich kapciach i cięzkiej feldze). Poza tym 330d to inna kultura pracy/dźwięk. Znajdź 330d 204km zrób program i to juz bardzo szybkie auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav.
post Sun, 19 Aug 2012 - 22:56
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 19 November 2007





Przedliftowe 2.0d absolutnie oporne na mody, lepiej zostawić tak jak stoi. 2.0d to sieczkarnia, natomiast 3.0d pracuję bardzo kulturalnie. Chcesz coś rozwojowego - tylko 330d i oczywiście po lifcie.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Mon, 20 Aug 2012 - 10:42
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





a nie lepiej poszukać po prostu 330i? Problemów z silnikiem praktycznie żadnych (w porównaniu do potencjału diesla), masz 231KM na dzień dobry (diesel ociera się o 184KM/204KM w zależności od rocznika), no i dźwiękiem niszczy konkurencję. Fakt, nieco więcej pali, ale na tym się kończą jego wady biggrin.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 20 Aug 2012 - 11:06
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





nie miałęm, ale jezdziłęm i porównywałęm 330i z 330D 204/2XX po programie - Diesel po programie jest bardzo szybki - w E36 M3 muszę mocno deptać aby znacząco odjechać np w ruchu ulicznym.
Gdyby nie ryzyko kosztownych awarii, sposób pracy Diesla (bardzo mały zakres obrotów użytecznych) to nawet bym sie nie zastanawiał tylko 3.0 D i program.
2.0 D 150 KM (bo słabszych wersji ze względu na problemy techniczne sie nie opłaca) to wygodne "zwykłe" auto na codzień - ale pazura w nim nie ma...


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Mon, 20 Aug 2012 - 11:34
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





w tych pieniądzach raczej ładne e46 z motorem 204KM - softem robi się okolice 260KM
albo 120d - okolice 200KM po modzie
e90 z 231KM (po wydechu +/-300KM) zaczynają się w granicach 45kzł


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 20 Aug 2012 - 14:50
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(CrocodileReggae @ Mon, 20 Aug 2012 - 11:34) *
w tych pieniądzach raczej ładne e46 z motorem 204KM - softem robi się okolice 260KM
albo 120d - okolice 200KM po modzie
e90 z 231KM (po wydechu +/-300KM) zaczynają się w granicach 45kzł


Za 45k to można conajwyzej 320d

Edit: oczywiście w e90


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 20 Aug 2012 - 18:07
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Korzystając z okazji dyskusji o dieslach BMW, chciałem podpytać o silnik 118d 143KM - czy warto brać go pod uwagę do auta używanego na codzień (czytaj bez napinki na niewyobrażalne moce)? Rozumiem, że to jest po prostu silnik 2.0 8V? Jak reaguje on na pakiet FMIC, wydech i program?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 20 Aug 2012 - 19:57
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





po programie 175-180KM nie pamietam ile momentu wiec do wozenia tyłka spokojnie wystarczy
Trzeba pamietac ze w n47 mogą być kosztowne problemy z rozrządem


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 20 Aug 2012 - 20:45
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(As_tdi @ Mon, 20 Aug 2012 - 19:57) *
po programie 175-180KM nie pamietam ile momentu wiec do wozenia tyłka spokojnie wystarczy
Trzeba pamietac ze w n47 mogą być kosztowne problemy z rozrządem


To kwestia jakiejś wady, czy po prostu trzeba częściej wymieniać rozrząd?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 20 Aug 2012 - 20:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





był problem z wycierającym się kołem napędzającym rozrząd.
Nie znam szczegółów bo sam mam m47 ale potrafiło się to skończyć wymianą wału korbowego łancucha i jeszcze kilku dupereli.

Zeby było trudniej rozrząd jest od strony skrzyni biegów więc jest beznadziejny dostęp i problemy z wczesną diagnostyką (po prostu trudniej osłuchać silnik)

więcej szczegółów w googlach

edit: dużo osób narzeka na hałasujące rozrządy co nie zawsze musi się kończyć powaznymi awariami, czasami hałasuje i nic się nie dzieje


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Mon, 20 Aug 2012 - 22:03
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





To ma być automat czy manual? Bo w X30d klękały automaty, szczególnie po czipsie więc szukaj ręcznej skrzyni


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patryk.
post Mon, 20 Aug 2012 - 22:36
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SGL / M / GAP





CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 20 Aug 2012 - 10:42) *
a nie lepiej poszukać po prostu 330i? Problemów z silnikiem praktycznie żadnych (w porównaniu do potencjału diesla), masz 231KM na dzień dobry (diesel ociera się o 184KM/204KM w zależności od rocznika), no i dźwiękiem niszczy konkurencję. Fakt, nieco więcej pali, ale na tym się kończą jego wady biggrin.gif

chce diesla,bo auto w 90% bedzie latac po autobanch. Dzwiekiem sie nie przejmuje, mam 3 poczciwe t4 tdi i nowa t5, wiec 6cyl BMW bedzie i tak fajnym dzwiekiem. czy automat w 330d da radę po programie czy lepiej szukac manauala?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Tue, 21 Aug 2012 - 11:06
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Kolega wyżej już Ci napisał.
Zdarzało się, że po mocnych programach automat lubił klęknąć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Tue, 21 Aug 2012 - 22:14
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





automat GM to wysrywal sie nawet na serii... Jesli chodzi o autobany to calkiem fajnie sie leci, chociaz u mnie przy 200 (5gang manual) jest kolo 4tys obr (maxymalnie kolo 235 leci i koncza sie obroty). Nie wiem jak jest w 6biegowej skrzyni w 204konnej wersji. Moj przy przelocie 180-190 non stop pali 7,6litra, wiec megafajnie, podejrzewam, ze 330i nie zamkneloby sie w 11-12.
Co do dzwieku, to juz pare razy tutaj pisalem, ze dzwiek 330d jak na diesla jest bardzo fajny!


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patee
post Tue, 21 Aug 2012 - 22:23
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 23 October 2003
Skąd: Białystok





u mnie automat zdechl w E46 330xdT na serii przy przebiegu 130tys km.

jesli na autobahny to tylko 330D w manualu


--------------------
Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patryk.
post Tue, 21 Aug 2012 - 22:43
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SGL / M / GAP





W takim razie automat odpada. Chce w miare bezproblemowo sie poruszac i nic poza programem nie wchodzi w gre.
Mogłby ktos polecic jakis fajny zestaw sprinigi+amor? w a4 do zawiasu sline'a mialem Bila b6 i byłem b. zadowlony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iras
post Wed, 22 Aug 2012 - 00:28
Post #18


User
Dołączył: Wed, 18 March 2009





CYTAT(Patryk. @ Tue, 21 Aug 2012 - 22:43) *
Mogłby ktos polecic jakis fajny zestaw sprinigi+amor? w a4 do zawiasu sline'a mialem Bila b6 i byłem b. zadowlony.


E46 ma bardzo dobre fabryczne zawieszenie, po zmianie z E46 Coupe na Audi B6 Quattro pierwsze co zrobiłem to zakupiłem kompletny kit Eibacha do B6, a i tak w porównaniu do BMW jest lipa smile.gif
W E46 naprawdę wg mnie nie trzeba fabryki poprawiać, ale co ja tam wiem ... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiurielSR
post Sun, 26 Aug 2012 - 14:58
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





Jakie są typowe usterki w e46 320d i 330d?
Mówie o wersjach odpowiednio 136Km i 184Km czyli starszych jednostkach.
Koszty ewentualnego serwisu i reakcji na sam program.
Dzięki i sorry za odkop rolleyes.gif


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 26 Aug 2012 - 15:39
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Patee @ Tue, 21 Aug 2012 - 22:23) *
u mnie automat zdechl w E46 330xdT na serii przy przebiegu 130tys km.


Co konkretnie padło ? Konwerter czy coś więcej? Jak rozwiązałeś sprawę ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:22