![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SGL / M / GAP ![]() |
Siema. potrzebuję diesla na dd. Możliwie coś z lat 04 -05. Padło na BMW bo jeszcze nie miałem. Budżet powiedzmy 30- 35tyś, ale moge wydac nieco wieciej. Głowny problem to wybór silnika, słyszałem, że przedliftowe 2.0 bylo dosc mocno awaryjne. czy w polifotwym modelu ten problem zniknał? jak z podatnością na mody. w gre wchodzi racej program i myslę, że optymistycznie pędnie 180km, co daje nam pułap 330d.
1. Czy wiec warto inwestować w słabsyz model, czy od razu szukac 330? 2. Sa jakies roznice w w hamulcach? 3. Od ktorego roku produkowany jets model poliftowy? z góry dzieki za każdą pomoc. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Za te pieniądze szukaj 330d nawet trochę starszej 2002/2003r. Rocznikiem nie jeździsz a ciężko znaleźć zdrową. Lift był we wrześniu 2001r (coupe później bo w 2003r).
3.0 R6 zarówno diesel jak i benzyna mają większe hamulce (325mm przód w 3.0d i 300mm przód w 2.0d, tył odpowiednio). Problemy z motorami w 320d dotyczyły starych na pompie. Po lifcie 2.0 150 konny CR raczej wad nie ma wg. mnie no chyba, ze kupi sie zjeżdżonego. (pogłoski o pękających wałach to chyba jakies znikomie przypadki męczonych motorów po programach) poza tym w 320d jak i 330d trzeba wywalić klapki zawirowań ze kolektora ssacego bo lubi się urwać. Miałem 320d polifta z full m-pakiem i to super auto ale jednak często brakowało dwóch garów i mocy przy większych prędkościach (tym bardziej na szerokich kapciach i cięzkiej feldze). Poza tym 330d to inna kultura pracy/dźwięk. Znajdź 330d 204km zrób program i to juz bardzo szybkie auto. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
Przedliftowe 2.0d absolutnie oporne na mody, lepiej zostawić tak jak stoi. 2.0d to sieczkarnia, natomiast 3.0d pracuję bardzo kulturalnie. Chcesz coś rozwojowego - tylko 330d i oczywiście po lifcie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
a nie lepiej poszukać po prostu 330i? Problemów z silnikiem praktycznie żadnych (w porównaniu do potencjału diesla), masz 231KM na dzień dobry (diesel ociera się o 184KM/204KM w zależności od rocznika), no i dźwiękiem niszczy konkurencję. Fakt, nieco więcej pali, ale na tym się kończą jego wady
![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
nie miałęm, ale jezdziłęm i porównywałęm 330i z 330D 204/2XX po programie - Diesel po programie jest bardzo szybki - w E36 M3 muszę mocno deptać aby znacząco odjechać np w ruchu ulicznym.
Gdyby nie ryzyko kosztownych awarii, sposób pracy Diesla (bardzo mały zakres obrotów użytecznych) to nawet bym sie nie zastanawiał tylko 3.0 D i program. 2.0 D 150 KM (bo słabszych wersji ze względu na problemy techniczne sie nie opłaca) to wygodne "zwykłe" auto na codzień - ale pazura w nim nie ma... -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
w tych pieniądzach raczej ładne e46 z motorem 204KM - softem robi się okolice 260KM
albo 120d - okolice 200KM po modzie e90 z 231KM (po wydechu +/-300KM) zaczynają się w granicach 45kzł -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
w tych pieniądzach raczej ładne e46 z motorem 204KM - softem robi się okolice 260KM albo 120d - okolice 200KM po modzie e90 z 231KM (po wydechu +/-300KM) zaczynają się w granicach 45kzł Za 45k to można conajwyzej 320d Edit: oczywiście w e90 -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Korzystając z okazji dyskusji o dieslach BMW, chciałem podpytać o silnik 118d 143KM - czy warto brać go pod uwagę do auta używanego na codzień (czytaj bez napinki na niewyobrażalne moce)? Rozumiem, że to jest po prostu silnik 2.0 8V? Jak reaguje on na pakiet FMIC, wydech i program?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
po programie 175-180KM nie pamietam ile momentu wiec do wozenia tyłka spokojnie wystarczy
Trzeba pamietac ze w n47 mogą być kosztowne problemy z rozrządem -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
był problem z wycierającym się kołem napędzającym rozrząd.
Nie znam szczegółów bo sam mam m47 ale potrafiło się to skończyć wymianą wału korbowego łancucha i jeszcze kilku dupereli. Zeby było trudniej rozrząd jest od strony skrzyni biegów więc jest beznadziejny dostęp i problemy z wczesną diagnostyką (po prostu trudniej osłuchać silnik) więcej szczegółów w googlach edit: dużo osób narzeka na hałasujące rozrządy co nie zawsze musi się kończyć powaznymi awariami, czasami hałasuje i nic się nie dzieje -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
To ma być automat czy manual? Bo w X30d klękały automaty, szczególnie po czipsie więc szukaj ręcznej skrzyni
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SGL / M / GAP ![]() |
a nie lepiej poszukać po prostu 330i? Problemów z silnikiem praktycznie żadnych (w porównaniu do potencjału diesla), masz 231KM na dzień dobry (diesel ociera się o 184KM/204KM w zależności od rocznika), no i dźwiękiem niszczy konkurencję. Fakt, nieco więcej pali, ale na tym się kończą jego wady ![]() chce diesla,bo auto w 90% bedzie latac po autobanch. Dzwiekiem sie nie przejmuje, mam 3 poczciwe t4 tdi i nowa t5, wiec 6cyl BMW bedzie i tak fajnym dzwiekiem. czy automat w 330d da radę po programie czy lepiej szukac manauala? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Kolega wyżej już Ci napisał.
Zdarzało się, że po mocnych programach automat lubił klęknąć... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
automat GM to wysrywal sie nawet na serii... Jesli chodzi o autobany to calkiem fajnie sie leci, chociaz u mnie przy 200 (5gang manual) jest kolo 4tys obr (maxymalnie kolo 235 leci i koncza sie obroty). Nie wiem jak jest w 6biegowej skrzyni w 204konnej wersji. Moj przy przelocie 180-190 non stop pali 7,6litra, wiec megafajnie, podejrzewam, ze 330i nie zamkneloby sie w 11-12.
Co do dzwieku, to juz pare razy tutaj pisalem, ze dzwiek 330d jak na diesla jest bardzo fajny! -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 October 2003 Skąd: Białystok ![]() |
u mnie automat zdechl w E46 330xdT na serii przy przebiegu 130tys km.
jesli na autobahny to tylko 330D w manualu -------------------- Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SGL / M / GAP ![]() |
W takim razie automat odpada. Chce w miare bezproblemowo sie poruszac i nic poza programem nie wchodzi w gre.
Mogłby ktos polecic jakis fajny zestaw sprinigi+amor? w a4 do zawiasu sline'a mialem Bila b6 i byłem b. zadowlony. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 18 March 2009 ![]() |
Mogłby ktos polecic jakis fajny zestaw sprinigi+amor? w a4 do zawiasu sline'a mialem Bila b6 i byłem b. zadowlony. E46 ma bardzo dobre fabryczne zawieszenie, po zmianie z E46 Coupe na Audi B6 Quattro pierwsze co zrobiłem to zakupiłem kompletny kit Eibacha do B6, a i tak w porównaniu do BMW jest lipa ![]() W E46 naprawdę wg mnie nie trzeba fabryki poprawiać, ale co ja tam wiem ... ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Jakie są typowe usterki w e46 320d i 330d?
Mówie o wersjach odpowiednio 136Km i 184Km czyli starszych jednostkach. Koszty ewentualnego serwisu i reakcji na sam program. Dzięki i sorry za odkop ![]() -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:22 |