![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Witam, borykam się z elektroniką w swoim 135i. Kupiłem 2010 135i z silnikiem N54B30. Auto nie odpala. INPA komunikuje się z 20 różnymi modułami ,ale DME silnika nie widzi. DME ma zasilanie 12V z bezp.F4 ,wake up sygnał, wszystkie masy OK. Nie dostaje zasilania z Bezp. F37 ponieważ DME (pin 13) nie daje masy na główny przekażnik K6300. Po podaniu masy na krótko na przekażnik, pojawia się 12V na DME (piny 2 i 3 X60003). To niestety nic nie zmienia i dalej nie ma komunikacji z DME. Nie mam oscyloskopu i sprawdziłem PT_CAN miernikiem, 60 ohmów, na włączonej stacyjce CAN H =2,60V CAN L =2,46 V.
Wysłałem sterownik DME do sprawdzenia i człowiek mówi że na stole podłącza i komunikuje się z DME bez problemu. Poradził abym odłączył od akumulatora IBS,ale nic to nie daje. Przebrnąłem przez nascie takich samych przypadków opisanych na zaganicznych forach ,ale nikt nie informuje jak zakończył zmagania z elektroniką BMW.(może zakończyło się skokiem z mostu?) Może ktoś na forum doświadczył czegoś podobnego i podzieliłby się doświadczeniem. Pozdrawiam. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A co to jest SMD?
Jeśli nie masz komunikacji z ECU, a na stole ona jest to brakuje na ecu plusa/masy lub przewodów k-line/can względem obd2 i szyny can, proste. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Przepraszam, już poprawiłem. Miało być DME czyli inaczej ECU. Zasilanie i masy są . PT_CAN tak jak pisałem, mogłem spawdzić tylko rezyst. napięcie i czy nie ma zwarcia do masy.
Jestem nie za mocny w diagnostyce. Jak sygnał PT-CAN jest przekazywany ,do złącza diagn.OBD ? Czy przez Junction box ? Dlaczego DME (ECU) nie daje sygnału (masy) na główny przekażnik,chociaż jest wake up sygnał z CAS ? -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jeśli masz wszystkie zasilania i masy to łącz po kolei na próbę:
- k-line od ecu do obd2 zmostkuj i sprawdź czy diagnostyka ecu działa, - can hi i low od ecu do obd2 zmostkuj i sprawdź czy diagnostyka ecu działa. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Tu mam problem ze zrozumieniem. ECU jest połączone z PT_CAN (power train CAN). Mam dokładne schematy ,ale amatorską wiedzę. Natomiast nie widzę bezpośredniego połączenia ECU z K-line. Jest sygnał TD (obrotomierz)?
-------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
Nie masz czasem modułu JB4 wpiętego pomiędzy oryginalne wtyczki a ecu? Jeżeli tak to wywal to i sprawdź
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
No niestety poprzedni właściciel chyba miał JB4 zamontowane. W tej chwili zostały tylko nalepki na samochodzie świadczące o JB4 i jakeś ślady pod maską.
Mam opory co do łączenia PT-CAN bezpośrednio do Gniazda OBD-2. Fabrycznie K-CAN, F-CAN i PT_CAN łaczą się z Junction Box, a ta z OBD2. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
jb4 ma to do siebie ze jego montaz polega na rozmontowaniu oryginalnych wtyczek i wrzucenie tam tych bypasów od burgera i wtedy jak box jest aktywny to nie bedzie komunikacji. Obie wtyczki po wyjęciu suwanego zatrzasku mozna rozłożyć na mniejsze części wiązki i może jedna z nich jest wsunięta odwrotnie? Gdyby jb4 był dalej zamontowany to wciskasz na zapłonie jednocześnie minus i strzałkę w dół na kierownicy, zaświecą się zegary i możesz wtedy lewymi przyciskami zmieniać mapy, a 0 to bypass, ale najlepiej to wyebać. Jeżeli od początku auto nie paliło, sprawdź te wtyczki
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:57 |