![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 December 2010 ![]() |
witam zastanawiam sie nad zakupem hondy i uturbieniem go i zastanawiam sie czy lepiej kupic z silnikiem silnik b16a2 (160km seria) stock i zamontotac soft turbo na 250km, czykupic z silnikiem D16Y8 lub D16z6 (125km seria) zakuc silnik kupic korby eagla i tloki cp i pocisnąć na soft turbo 300-320km
I tutaj moje pytanie ile ewentualnie by kosztowalo to 2gie rozwiązanie czyli zakucie i kupienie gratów z robocizną oczywiscie nikt z fusów nie wywróży proszę o podanie ceny mniejwiecej ile za trzeba by było zapłacić. Wiem ze za uturbienie B16a2 na 230-250 koni na seryjnym bloku okolo 6 tysi trzeba dac tylko sie zastanawiam czy to auto dlugo by pojezdzilo na takim doladowaniu czy po miesiącu by padlo. Zgóry dzięki za informacje i orientacyjne ceny. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
civicklub.pl bylo pewnie razy milion
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 September 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Tak jak napisał Kosiniak. Ja dodam, że lepiej iść w D serie, taniej i więcej dostępnych w razie awarii. A potencjał jest jak poszukasz na forum civicklub.pl, są mocne auta.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Idź w D serie jak kolega wyżej napisał
![]() -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A ja powiem inaczej - idź w B serię ( jeśli już musi to być chąda ). Tam, gdzie kończy się potencjał D, zaczyna się B. Lepsze głowice ma B, części do obu są wszystkie aftermarketowe, do B dostaniesz szperę OEM...
Chyba jednak B jest lepsze. Nieco droższe ( w zasadzie nie są to ogromne różnice, ale dające się zauważyć ), ale jednak lepsze. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jeżeli jeszcze nie ma silnika to koszty w zakuciu D a w zakuciu B będą drastycznie się różnic...
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 December 2010 ![]() |
a możecie odpowiedzieć czy B16a2 silnik stock wytrzyma dmuchnięcie turbinka do 250km do bezproblemowej codziennej jazdy?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Jako wykonawca kilku zestawów z doświadczenia powiem - rozsądny soft w B to minimum 8k pln, Dseria na 300KM to ~18k pln. Policzone tylko niezbędne częsci do silnika + sprzęgło bez ceny samego motoru. Jeśli masz już D to poszedłbym w zakucie bo wyjdzie Cię to praktycznie tyle samo, co B+soft, a będzie o wiele bezpieczniejsze. Soft, jeśli silnik wyjściowo zdrowy, pojeździ - ale tak czy siak coś sie podda i trzeba będzie remontować albo kuć. No i części eksploatacyjne do B nie są "ciut droższe" - są ZAUWAŻALNIE droższe.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
jak już planujesz swap weź pod uwagę b18c4 , większa pojemność, dłuższa skrzynia , lsd .
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 December 2010 ![]() |
rozsądny soft b16a2 8 tyś i mozna wykrzesać 250km? i ile samochód pojezdzi 2 lata?
nie narazie zastanawiam sie nad kupnem solniczki i sie zastanawiam b czy d pod turbo |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
co to za wyznacznik "dwa lata"
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tak jak już mówił ktoś wyżej.
Jak masz D serie to kuj i uturbiaj. Jak masz zamiar kupić to B serie doprowadź do stanu dobrego. Zbieraj kasę na graty a narzazie jeździj na seri. -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Jakos nie widze dlugowiecznosci seryjnego B16 dmuchnietego na 250KM. Raczej widze krotkowiecznosc.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Tam, gdzie kończy się potencjał D, zaczyna się B. Prawdziwe, ale raczej dla N/A. Przy doładowaniu to nie ma aż takiego znaczenia... Na 300KM oba trzeba kuć... PS. Do D-series tez były OEM szpery... -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 25 August 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Bier B
![]() ![]() -------------------- Home garage:
Honda Civic 1.6 Vti (B16A2 180----> ?)była Nissan 200sx s13 1.8 Turbo (ca18det 260ps) był Toyota Supra 3.0 Twin Turbo (Japan 2JZ-GTE 365Ps ) była Ford Probe 2.5 V6 (Japan KL-ZE 200ps) był |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT PS. Do D-series tez były OEM szpery... No, ponoć były, ale z nimi jest jak z yeti - ponoć ktoś kiedyś widział gdzieś, ale to było dawno, była mgła i był nawalony. Ze szperami do B problemu nie ma, jest ich dużo na rynku. A do D ma ktoś w ogóle oem szperę w Polsce? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Krakow ![]() |
ma moj kolega w 5gen.
a co do tematu... nie majac zadnego z silnikow a planujac turbo to bralbym d-serie. na "sofcie" bedzie slabsza to proste ale po zakuciu bedziesz mial to samo co B (tak w uproszczeniu) a bedziesz te pare PLN do przodu. no chyba, ze masz do wyboru w identycznym stanie/cenie dwa auta jedno z D, drugie z B (badz same silniki) to wtedy bralbym B -------------------- Accord CL7
www.promotormocy.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
1.6 soft-turbo i 300 KM występują w jednym zdaniu? Z tego co wiem ST to ciśnienie doładowania do 0,5 bara, aż tak magiczne są te silniki?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Wiadomo, ze nie. 300KM to juz kucie i zaden soft.
A poniewaz jak robic to robic porzadnie to bralbym jednak d-serie bo wszystkie czesci sa tansze. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie mówimy o seryjnym tylko o kutym...
D series po uturbieniu podobne moce co w B a jednak grosza trochę zostanie ![]() -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:59 |