Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> B16a2 czy D16Y8 turbo
sync1100
post Wed, 01 Dec 2010 - 15:16
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 01 December 2010





witam zastanawiam sie nad zakupem hondy i uturbieniem go i zastanawiam sie czy lepiej kupic z silnikiem silnik b16a2 (160km seria) stock i zamontotac soft turbo na 250km, czykupic z silnikiem D16Y8 lub D16z6 (125km seria) zakuc silnik kupic korby eagla i tloki cp i pocisnąć na soft turbo 300-320km
I tutaj moje pytanie ile ewentualnie by kosztowalo to 2gie rozwiązanie czyli zakucie i kupienie gratów z robocizną oczywiscie nikt z fusów nie wywróży proszę o podanie ceny mniejwiecej ile za trzeba by było zapłacić.
Wiem ze za uturbienie B16a2 na 230-250 koni na seryjnym bloku okolo 6 tysi trzeba dac tylko sie zastanawiam czy to auto dlugo by pojezdzilo na takim doladowaniu czy po miesiącu by padlo.

Zgóry dzięki za informacje i orientacyjne ceny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Dec 2010 - 15:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kosiniak
post Wed, 01 Dec 2010 - 17:05
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





civicklub.pl bylo pewnie razy milion smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Octane
post Wed, 01 Dec 2010 - 17:28
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 18 September 2007
Skąd: Białystok





Tak jak napisał Kosiniak. Ja dodam, że lepiej iść w D serie, taniej i więcej dostępnych w razie awarii. A potencjał jest jak poszukasz na forum civicklub.pl, są mocne auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Wed, 01 Dec 2010 - 17:43
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





Idź w D serie jak kolega wyżej napisał smile.gif


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 01 Dec 2010 - 17:58
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A ja powiem inaczej - idź w B serię ( jeśli już musi to być chąda ). Tam, gdzie kończy się potencjał D, zaczyna się B. Lepsze głowice ma B, części do obu są wszystkie aftermarketowe, do B dostaniesz szperę OEM...

Chyba jednak B jest lepsze. Nieco droższe ( w zasadzie nie są to ogromne różnice, ale dające się zauważyć ), ale jednak lepsze.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Wed, 01 Dec 2010 - 18:13
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





Jeżeli jeszcze nie ma silnika to koszty w zakuciu D a w zakuciu B będą drastycznie się różnic...


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sync1100
post Wed, 01 Dec 2010 - 18:55
Post #7


Rookie
Dołączył: Wed, 01 December 2010





a możecie odpowiedzieć czy B16a2 silnik stock wytrzyma dmuchnięcie turbinka do 250km do bezproblemowej codziennej jazdy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:25
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Jako wykonawca kilku zestawów z doświadczenia powiem - rozsądny soft w B to minimum 8k pln, Dseria na 300KM to ~18k pln. Policzone tylko niezbędne częsci do silnika + sprzęgło bez ceny samego motoru. Jeśli masz już D to poszedłbym w zakucie bo wyjdzie Cię to praktycznie tyle samo, co B+soft, a będzie o wiele bezpieczniejsze. Soft, jeśli silnik wyjściowo zdrowy, pojeździ - ale tak czy siak coś sie podda i trzeba będzie remontować albo kuć. No i części eksploatacyjne do B nie są "ciut droższe" - są ZAUWAŻALNIE droższe.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:32
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





jak już planujesz swap weź pod uwagę b18c4 , większa pojemność, dłuższa skrzynia , lsd .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sync1100
post Wed, 01 Dec 2010 - 19:33
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 01 December 2010





rozsądny soft b16a2 8 tyś i mozna wykrzesać 250km? i ile samochód pojezdzi 2 lata?
nie narazie zastanawiam sie nad kupnem solniczki i sie zastanawiam b czy d pod turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 01 Dec 2010 - 22:04
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





co to za wyznacznik "dwa lata" biggrin.gif Jak sie dobrze 'postarasz' to nie przejździ miesiąca. Jak bedziesz sie obchodził z mózgiem i silnik będzie zdrowy to troche pojezdzi, ale nie ma wzoru, żeby wyliczyc ile... to zalezy od przejechany km ogniem, a nie lat.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Wed, 01 Dec 2010 - 23:11
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





Tak jak już mówił ktoś wyżej.
Jak masz D serie to kuj i uturbiaj.
Jak masz zamiar kupić to B serie doprowadź do stanu dobrego. Zbieraj kasę na graty a narzazie jeździj na seri.


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 02 Dec 2010 - 14:51
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Jakos nie widze dlugowiecznosci seryjnego B16 dmuchnietego na 250KM. Raczej widze krotkowiecznosc.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Thu, 02 Dec 2010 - 16:24
Post #14


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





CYTAT(pinin @ Wed, 01 Dec 2010 - 17:58) *
Tam, gdzie kończy się potencjał D, zaczyna się B.


Prawdziwe, ale raczej dla N/A.
Przy doładowaniu to nie ma aż takiego znaczenia... Na 300KM oba trzeba kuć...

PS. Do D-series tez były OEM szpery...



--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EDDY
post Thu, 02 Dec 2010 - 20:32
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 25 August 2006
Skąd: Małopolska





Bier B biggrin.gif jak cos to Mam do sprzedania troche doinwestowaną juz 187KM wink.gif


--------------------
Home garage:
Honda Civic 1.6 Vti (B16A2 180----> ?)była
Nissan 200sx s13 1.8 Turbo (ca18det 260ps) był
Toyota Supra 3.0 Twin Turbo (Japan 2JZ-GTE 365Ps ) była
Ford Probe 2.5 V6 (Japan KL-ZE 200ps) był
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Fri, 03 Dec 2010 - 17:15
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
PS. Do D-series tez były OEM szpery...


No, ponoć były, ale z nimi jest jak z yeti - ponoć ktoś kiedyś widział gdzieś, ale to było dawno, była mgła i był nawalony. Ze szperami do B problemu nie ma, jest ich dużo na rynku. A do D ma ktoś w ogóle oem szperę w Polsce?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudzinski
post Fri, 03 Dec 2010 - 19:02
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 27 October 2005
Skąd: Krakow





ma moj kolega w 5gen.

a co do tematu...
nie majac zadnego z silnikow a planujac turbo to bralbym d-serie. na "sofcie" bedzie slabsza to proste ale po zakuciu bedziesz mial to samo co B (tak w uproszczeniu) a bedziesz te pare PLN do przodu.
no chyba, ze masz do wyboru w identycznym stanie/cenie dwa auta jedno z D, drugie z B (badz same silniki) to wtedy bralbym B


--------------------
Accord CL7
www.promotormocy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 03 Dec 2010 - 19:05
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





1.6 soft-turbo i 300 KM występują w jednym zdaniu? Z tego co wiem ST to ciśnienie doładowania do 0,5 bara, aż tak magiczne są te silniki?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 03 Dec 2010 - 21:31
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Wiadomo, ze nie. 300KM to juz kucie i zaden soft.
A poniewaz jak robic to robic porzadnie to bralbym jednak d-serie bo wszystkie czesci sa tansze.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Sat, 04 Dec 2010 - 00:17
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





Nie mówimy o seryjnym tylko o kutym...
D series po uturbieniu podobne moce co w B a jednak grosza trochę zostanie smile.gif


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:59